Skocz do zawartości

O rowerach


Niuniek

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 28.02.2023 o 22:36, radekk napisał(a):

zobacz jeszcze Yakima Highroad

Oglądałem i też mam odczucia lepsze niż przy Thule. Jedyne co muszę zweryfikować to długość roweru. Ta Yakima ma niby maksymalny rozstaw osi 1219mm,a mój rower ma 1215mm :) Muszę się wybrać z rowerem do sklepu. Nie miałeś z tym problemu? Co do tylnego paska to wymyśliłem że założę gumowe osłonki obręczy od Thule i będzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, keyman napisał(a):

Oglądałem i też mam odczucia lepsze niż przy Thule. Jedyne co muszę zweryfikować to długość roweru. Ta Yakima ma niby maksymalny rozstaw osi 1219mm,a mój rower ma 1215mm :) Muszę się wybrać z rowerem do sklepu. Nie miałeś z tym problemu? Co do tylnego paska to wymyśliłem że założę gumowe osłonki obręczy od Thule i będzie ok.

długością faktycznie jest krótsza od Thule, bo pamiętam że jak położyłem obok to pierwsza myśl że to krótkie i chyba rower nie włożę:biglol: ale bez problemu się mieści (mam rozmiar L) i jeszcze jest zapas, zakładam że XL by również wszedł, ale ja mam XC, więc kąt główki większy, faktycznie przy geometrii z mniejszym kątem może się okazać że przy większych rozmiarach będzie krótki

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, antikos napisał(a):

Jeden warunek ma być wygodny.

Jeżeli musi być góral, to nic nie polecę, ale jeżeli w grę wchodzi rower bardziej uniwersalny, to moja druga połowa jest bardzo zadowolona ze Specialized Sirrus-X. Jest lekki i przy tym bardzo wygodny. Pełen wybór osprzętu (a więc pełen wybór cenowy) i rozmiarów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, antikos napisał(a):

Siemka, potrzebuje dla mojej Kochanej Żony kupić jakiegoś ciekawego gorala nie za milion monet. Jeden warunek ma być wygodny. Ma ktoś coś do polecenia dla kobiety, wzrost około 172-173 ? 

Moja zona jest zadowolona z Santa Cruz Juliana SL - model z okolo 2003 roku... skok 100mm przod i tyl - bardzo lekki rower... rozmiar M, zona ma 172cm wzrostu.  Jak gdzies trafisz to warto kupic jesli w miare tanio.  Bardziej nowoczesne rowery kosztuja na ogol milion monet...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem nadzieje ze juz w zeszlym tygodniu uda mi sie zamiescic skonczony rower, ale niestety okazalo sie ze dopiero co przeserwisowany Headshok tracil cisnienie.  Tak wiec wrocil do serwisu i zostal naprawiony na gwarancji.

Jak juz wspominalem, instalowanie hamulcow koazalo sie problematyczne... Zaciski Magura Marta nie chcialy pasowac, wiez zalozylem Hope Tech, ale tez z przodu nie moglem ich ustawic i bylem zmuszony zainstalowac tarcze 180mm i adapter, co w sumie pozwolilo na ustawienie zaciskow tak by nie ocieraly o tarcze.

Rama dostala kilka naklejek, by zaslonic ubytki lakieru, udalo mi sie tez kupic pedaly Time ATAC w okazyjnej cenie, wiec wyladaowaly na rowerze.  Nowa kaseta i lancuch oraz "jak nowe" zebatki uzupelnily naped oparty na manetkach obrotowych Rocket, przedniej przerzutce XTR i tylniej SRAM x.9.  Siodelko to mega wygodne Selle Italia ProLink, i sziedzi na sztyczy FSA FR200, ktora wagowo i konstrukcyjnie jest praktycznie kopia Thomsona.  Wagowo rower wyszedl na 11.3 kg, co nie jest wprawdzie jakims sukcesem, ale bardziej skupialem sie w tym rowerze na wygladzie.  I w sumie wyclada chyba niezle... Na razie jedno zdjecie:

20230320_154124.thumb.jpg.cc5a2e87011e094d098ba57ae80e01d6.jpg

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.03.2023 o 18:15, Eryk napisał(a):

Mialem nadzieje ze juz w zeszlym tygodniu uda mi sie zamiescic skonczony rower, ale niestety okazalo sie ze dopiero co przeserwisowany Headshok tracil cisnienie.  Tak wiec wrocil do serwisu i zostal naprawiony na gwarancji.

Jak juz wspominalem, instalowanie hamulcow koazalo sie problematyczne... Zaciski Magura Marta nie chcialy pasowac, wiez zalozylem Hope Tech, ale tez z przodu nie moglem ich ustawic i bylem zmuszony zainstalowac tarcze 180mm i adapter, co w sumie pozwolilo na ustawienie zaciskow tak by nie ocieraly o tarcze.

Rama dostala kilka naklejek, by zaslonic ubytki lakieru, udalo mi sie tez kupic pedaly Time ATAC w okazyjnej cenie, wiec wyladaowaly na rowerze.  Nowa kaseta i lancuch oraz "jak nowe" zebatki uzupelnily naped oparty na manetkach obrotowych Rocket, przedniej przerzutce XTR i tylniej SRAM x.9.  Siodelko to mega wygodne Selle Italia ProLink, i sziedzi na sztyczy FSA FR200, ktora wagowo i konstrukcyjnie jest praktycznie kopia Thomsona.  Wagowo rower wyszedl na 11.3 kg, co nie jest wprawdzie jakims sukcesem, ale bardziej skupialem sie w tym rowerze na wygladzie.  I w sumie wyclada chyba niezle... Na razie jedno zdjecie:

20230320_154124.thumb.jpg.cc5a2e87011e094d098ba57ae80e01d6.jpg

sliczny!
az zatesknilem za swoim dawnym Caffeine F2 z "lefciakiem" ;)
image.thumb.jpeg.5f99e7d299ac4b41287dfee2e58cebc3.jpeg

po nim juz tylko "cofam" sie bardziej w retro ;)

chwilowo ujezdzam Raleigh (USA) Technium Instinct z '91. Ciekawa konstrukcja ramy, bo jest to mix alu i cro-moly, ktore to musialy byc ze soba klejone :)
image.thumb.jpeg.704d34cddb782765774451f8d54d2afc.jpeg

Edytowane przez dominikd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, dominikd napisał(a):

sliczny!
az zatesknilem za swoim dawnym Caffeine F2 z "lefciakiem" ;)
image.thumb.jpeg.5f99e7d299ac4b41287dfee2e58cebc3.jpeg

po nim juz tylko "cofam" sie bardziej w retro ;)

chwilowo ujezdzam Raleigh (USA) Technium Instinct z '91. Ciekawa konstrukcja ramy, bo jest to mix alu i cro-moly, ktore to musialy byc ze soba klejone :)
image.thumb.jpeg.704d34cddb782765774451f8d54d2afc.jpeg

Fajne rowery... Napisz wiecej o Raleigh USA - jak jest ta rama skonstruowana ze laczy stal i alu?

 

Cannon - wiadomo... ze klasyka.  Mam Lefty Speed na Ventanie Panterze, z pomoca Project 321 rura sterowa - i przyznam ze amor robi robote.  Nawet przeszlo mi przez mysl by zalozyc Lefty na F800, ale docelowo doszedlem do wniosku ze Headshok wystarczy do spokojnej jazdy po latwiejszych szlakach i szutrach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, dominikd napisał(a):

 

chwilowo ujezdzam Raleigh (USA) Technium Instinct z '91. Ciekawa konstrukcja ramy, bo jest to mix alu i cro-moly, ktore to musialy byc ze soba klejone :)
image.thumb.jpeg.704d34cddb782765774451f8d54d2afc.jpeg

Panie a to Raleigh to nie Ukeju z Nottingham raczej? Chyba że czegoś nie wiem albo przeniesiono produkcję?

Edytowane przez eurojanek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Eryk napisał(a):

Napisz wiecej o Raleigh USA - jak jest ta rama skonstruowana ze laczy stal i alu?

tutaj jest troszke:
http://backroom.hardsdisk.net/technium.html

16 minut temu, eurojanek napisał(a):

Panie a to Raleigh to nie Ukeju z Nottingham raczej? Chyba że czegoś nie wiem albo przeniesiono produkcję?

No wlasnie serie Technium (bardzo krótką z resztą produkowali w US)
http://www.magma.ca/~cagrant/Raleigh753Article.pdf

  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, dominikd napisał(a):

tutaj jest troszke:
http://backroom.hardsdisk.net/technium.html

No wlasnie serie Technium (bardzo krótką z resztą produkowali w US)
http://www.magma.ca/~cagrant/Raleigh753Article.pdf

Ciekawe rozwiazanie... choc tak jak autor pisal ze proszace sie o sprawe sadowa...  Pamietam ze kolo 1997, w stalowych roamach zaczeto stosowac rury o wiekszym przekroju i cienszych sciankach, co spowodowalo ze staly sie one sztywniejsze.  Mam stalowego KHS z 1997 i tam dolna rura ma przekroj lzy, ale tylni trojkat jest z cienkich rurek i tam czuc efekt tlumienia...  W Twoim Raleigh tyl ramy jest z alu czy ze stali?  Ciekaw jestem ile ta rama wazy.

 

W US produkowano rozne dziwactwa w latach 90'tych bo po zakonczeniu zimnej wojny pojawilo sie sporo bezrobotnych inzynierow ktorzy stosowali swoje doswiadczenie w roznych rowerowych eksperymentach.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Eryk napisał(a):
Ciekawe rozwiazanie... choc tak jak autor pisal ze proszace sie o sprawe sadowa...  Pamietam ze kolo 1997, w stalowych roamach zaczeto stosowac rury o wiekszym przekroju i cienszych sciankach, co spowodowalo ze staly sie one sztywniejsze.  Mam stalowego KHS z 1997 i tam dolna rura ma przekroj lzy, ale tylni trojkat jest z cienkich rurek i tam czuc efekt tlumienia...  W Twoim Raleigh tyl ramy jest z alu czy ze stali?  Ciekaw jestem ile ta rama wazy.
 
W US produkowano rozne dziwactwa w latach 90'tych bo po zakonczeniu zimnej wojny pojawilo sie sporo bezrobotnych inzynierow ktorzy stosowali swoje doswiadczenie w roznych rowerowych eksperymentach.  


3 duze rury glownego trojkata sa z alu, reszta cro-moly.
Waga - poszukam, moze gdzies zapisalem jak go do "golasa" rozbieralem ;) a tak to zwaze caly rower przynajmniej...

 

Jeszcze tutaj o "technium" jest sporo napisane.

https://www.oldschoolracing.ch/archiv/raleigh/

Sent from my iPhone using Tapatalk

Edytowane przez dominikd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, dominikd napisał(a):


3 duze rury glownego trojkata sa z alu, reszta cro-moly.
Waga - poszukam, moze gdzies zapisalem jak go do "golasa" rozbieralem ;) a tak to zwaze caly rower przynajmniej...

 

Jeszcze tutaj o "technium" jest sporo napisane.

https://www.oldschoolracing.ch/archiv/raleigh/

Sent from my iPhone using Tapatalk

Generalnie rama z cro-mo ponizej 2000gr jest traktowana jako taka z wyzszej polki... ale wiadomo ze to tez pewnie zalezy od rozmiaru.  Glowne rury z alu powinny obnizyc wage ramy - takze ciekawe jaki wynik uzyskalo Raleigh.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie, taka sytuacja: założyłem tarcze hamulcowe shimano RT86 i okazało się, że śruby (mocowanie na 6 śrub) obijają o widelec (Fox StepCast). Brakuje im dosłownie kilku 'setek' mm żeby się zmieścić.

Poprzednia RT76 nie obijała.

 

Przerabiał ktoś taki temat? Jakieś niskoprofilowe śruby może występują? Na razie najlepszy pomysł to wyrzucić blaszki zabezpieczające spod śrub. Ale to rozwiązanie z gatunku "nic nie powinno się stać"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Knurek1111 napisał(a):

Słuchajcie, taka sytuacja: założyłem tarcze hamulcowe shimano RT86 i okazało się, że śruby (mocowanie na 6 śrub) obijają o widelec (Fox StepCast). Brakuje im dosłownie kilku 'setek' mm żeby się zmieścić.

Poprzednia RT76 nie obijała.

 

Przerabiał ktoś taki temat? Jakieś niskoprofilowe śruby może występują? Na razie najlepszy pomysł to wyrzucić blaszki zabezpieczające spod śrub. Ale to rozwiązanie z gatunku "nic nie powinno się stać"...

Wyrzuc te blaszki... nic sie nie stanie... jak to wystarczy to problem z szukaniem srubek z glowy... 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Knurek1111 napisał(a):

Słuchajcie, taka sytuacja: założyłem tarcze hamulcowe shimano RT86 i okazało się, że śruby (mocowanie na 6 śrub) obijają o widelec (Fox StepCast). Brakuje im dosłownie kilku 'setek' mm żeby się zmieścić.

Poprzednia RT76 nie obijała.

 

Przerabiał ktoś taki temat? Jakieś niskoprofilowe śruby może występują? Na razie najlepszy pomysł to wyrzucić blaszki zabezpieczające spod śrub. Ale to rozwiązanie z gatunku "nic nie powinno się stać"...

Tylko użyj kleju do gwintów i nie powinno się nic stać.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Knurek1111 napisał(a):

Zatem ’nic nie powinno się stać’ ;) 

Ryzyko jest zawsze, nawet jak użyjesz tych podkładek, tak więc... jak się mimo to boisz to poszukaj w internetach coś z bardziej płaskim łbem.

Edytowane przez adamW202
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, adamW202 napisał(a):

Ryzyko jest zawsze, nawet jak użyjesz tych podkładek, tak więc... jak się mimo to boisz to poszukaj w internetach coś z bardziej płaskim łbem.

 

Zobaczymy. Wiesz, że oryginalne śruby mają zapadki pod łbem więc te blaszki z zadziorem faktycznie działają. Oczywiście w przypadku, gdyby którejś przyszło do łba się odkręcić ;)

Swoją drogą tarcze shimano strasznie spsiały - wyglądają jakby spuchły albo były odlewane w jakiejś formie i nierówno zastygły. I to dziwnie od czasu gdy 'made in japan' zostało zastąpione 'made in china'.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Knurek1111 napisał(a):

 

Zobaczymy. Wiesz, że oryginalne śruby mają zapadki pod łbem więc te blaszki z zadziorem faktycznie działają. Oczywiście w przypadku, gdyby którejś przyszło do łba się odkręcić ;)

Swoją drogą tarcze shimano strasznie spsiały - wyglądają jakby spuchły albo były odlewane w jakiejś formie i nierówno zastygły. I to dziwnie od czasu gdy 'made in japan' zostało zastąpione 'made in china'.

Generalnie wiekszosc, jesli nie wszystkie srubki do tarczy maja niebieska krople kleju do gwintu juz od nowosci, wiec to powinno zapobiegac odkrecaniu sie srubek.  Dawno temu piasty Coda/DT Hugi wogole mialy mocowanie na 4 srubki.  Jak mialem fiola na punkcie wagi roweru to stosowalem srubki tytanowe ze smarem, ale i tak przy ktorym's zdemowaniu tarczy lepek sie ulamal... no i byla zabawa z wyciaganiem urwanej srubki z piasty Chris King... ale udalo sie bez zniszczen.  Znam takich co na trzech srubkach jezdzili, z tym ze w XC.. takze rozne rzeczy sie zdarzaja.

Wprawdzie sam uzywam tarczy na pajaku aluminiowym, to jednak uwazam ze cakowicie stalowe jedno-czesciowe tarcze sa lepsze, bo latwiej jest je prostowac, sa tansze a hamuja tak samo dobrze jak te na pajakach z alu.  

Niestety prawda jest ze Shimano przenioslo produkcje wszystkiego ponizej XTR z Japoni do Malezji, lub Chin... takze z jakoscia moze byc roznie.  Podobno Galfer produkuje calkiem porzadne tarcze - firma Hiszpanska - ale nie wiem gdzie te tarcze powstaja.  Takze zawsze sa opcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat: Przesiadka z MTB na szosę - porównanie zimowe. :superhero:

 

Dziś mamy 29 marzec i równo rok temu w tym dniu miałem przejechane pierwsze 1000 km w roku 2022 na rowerze MTB HT 26" po lasach w terenie umiarkowanie płaskim (około 100 m przewyższeń na 30 km trasy).

MTB - 1000 km przejechałem w czasie 56g 49m ze średnią prędkością 17.6 km/h

 

Teraz natomiast mam przejechane na kolarce po drogach o podobnych przewyższeniach 1475 km w roku 2023.

Szosa - 1475 km w czasie 58g 50m ze średnią prędkością 24.9 km/h

 

Różnice w prędkościach są jak dla mnie wyjątkowo duże ale to wynika głównie z trudnych warunków na zimowych ścieżkach w lesie, wiosną i latem jeździ się o wiele łatwiej. Na szosie natomiast największą trudnością są dla mnie silne wiatry, które w lesie prawie mi nie przeszkadzały. No i jeszcze grube ubrania krępujące jazdę ale to już tak samo na MTB i szosie.

BCE0D0D5-ED0B-4938-A0C5-FF7751090704.jpeg

 

E5BF8220-6BD9-4672-A607-B7145F0F3206.jpeg

Edytowane przez Michał W.
  • Super! 2
  • Zdrówko! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Knurek1111 napisał(a):

Swoją drogą tarcze shimano strasznie spsiały - wyglądają jakby spuchły albo były odlewane w jakiejś formie i nierówno zastygły. I to dziwnie od czasu gdy 'made in japan' zostało zastąpione 'made in china'.

A to nie jest kwestia tego, że obecnie tarcze nie mają ostrych krawędzi? Czy w grupach górskich jest inaczej?

Kupiłem właśnie RT-CL800 i przez te obłości wyglądają dość tandetnie, mimo że na pudełku jest jednak Fabriqué au Japon.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...