WRC fan Opublikowano 22 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2005 jest możliwe że Subaru podpisze umowę na diesla z Sabbem... a Saab nie ma czasem diesli z Opla ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boryz Opublikowano 22 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2005 w każdym razie coś razem kooperują Wspólny udziałowiec nie oznacza odrazu kooperacji. Jakaś jest tego przyczyna że tak duży koncern jak GM utrzymuje tak wiele marek - przecież mógł by wszędzie wypuszczać samochody pod marką GM tylko w różnych podgrupach. Nigdy tak nie będzie ponieważ nazewnictwo, cechy pojazdu (tak jak napęd czy silnik) są uzależnione od upodobać i popytu danego rynku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tifosi Opublikowano 22 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2005 jest możliwe że Subaru podpisze umowę na diesla z Sabbem... a Saab nie ma czasem diesli z Opla ? Chyba tak i z tego co tu czytam to by się nawet zgadzało bo przecierz opel to GM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WRC fan Opublikowano 22 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2005 Więc w sumie jakby GM chciało koniecznie diesla w Subaru to już by były np. Legacy CDTI :wink: Więc wygląda na to że małe zółte ludziki jednak pracują na dieslem-boxer, żeby tradycje boxerów utrzymać :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tifosi Opublikowano 22 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2005 Jest jeszcze jeden problem, tendencje na świecie są takie że np. w Anglii czy nie daleko szukając na Słowacji ON jest już droższe od PB 95 więc po co te diesle jak nasze kochane rządy pewnie szybko wpadną na pomysł jak z nas wydoić kolejne złotówki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ComeToDaddy Opublikowano 22 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2005 Silniki diesla maja skutecznosc rzedu 70%, benzynowe 30%, wiec nawet pomimo duzo mniejszej kalorycznosci ropy, silniki te (diesla) nadal duzo mniej pala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tifosi Opublikowano 22 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2005 To oczywiste jednak co z tego, jak wyższa cena ropy tą różnicę na korzyść ON zniweluje i wyjdzie na to samo ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panklex Opublikowano 22 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2005 Silniki diesla maja skutecznosc rzedu 70%, benzynowe 30%, wiec nawet pomimo duzo mniejszej kalorycznosci ropy, silniki te (diesla) nadal duzo mniej pala. a wydawało mi się że diesle maja sprawność nawet troszkę ponad magiczne 50% i to tylko w wydaniu marynistycznym albo kolejowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ComeToDaddy Opublikowano 22 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2005 Wiesz co, chyba masz racje, kiedys gdzies tak uslyszalem i mi sie utrwalilo, mozliwe ze chodzilo o teoretyczna skutecznosc :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 22 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2005 mozliwe ze chodzilo o teoretyczna skutecznosc :?: Która ma niewiele wspólnego z faktyczną :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarmaj Opublikowano 22 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2005 Wspólny udziałowiec nie oznacza odrazu kooperacji. Jakaś jest tego przyczynaże tak duży koncern jak GM utrzymuje tak wiele marek - przecież mógł by wszędzie wypuszczać samochody pod marką GM tylko w różnych podgrupach. Nigdy tak nie będzie ponieważ nazewnictwo, cechy pojazdu (tak jak napęd czy silnik) są uzależnione od upodobać i popytu danego rynku. Oznacza ogromną kooperację, która ma służyć obniżaniu kosztów produkcji. To co jest produkowane, jest tak dalece posuniętym ujednolicaniem i wiązaniem poszczególnych marek, na ile tylko pozwala rynek. Bo są tu dwa sprzeczne czynniki: pierwszy - upodobania klienta, lokalny patriotyzm w wyborze produktów (np. większość Niemców myśli, że Opel to niemiecka firma i który z nich by kupił identyczne auto nazywające się dajmy na to Holden...?), chęć wyróżniania się odmienną marką, obiegowe opinie i stereotypy. drugi - jak najniższe koszty produkcji, które pozwolą przebić ceną konkurencję i jednocześnie pozwolą utrzymać rentowność na przyzwoitym poziomie. Więc żeby wybrnąć z tego pata, korporacje starają unifikować w poszczególnych swoich markach wszystko, co tylko na pierwszy rzut oka nie jest widoczne dla klienta i nie zaburzy jego wiary w niepowtarzalność marki którą jeździ. Stąd wspólne płyty podłogowe, silniki i setki innych elementów. Byle tylko pozory odmienności pozostały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 22 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2005 Stąd wspólne płyty podłogowe, silniki i setki innych elementów. Byle tylko pozory odmienności pozostały. Chciałbym tylko zauważyć (co jest pomijane w tym wątku) że w linii modelowej Legacy/Forester/Impreza zastosowanie silnika nie-boxer jest po prostu prawie awykonalne bez radykalnego przekonstruowania całego auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarmaj Opublikowano 22 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2005 Jasne, mi nie chodziło akurat o Subaru. To były takie bardzo ogólne spostrzeżenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 22 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2005 Ja wiem że Ty wiesz - ale paru userów w tym wątku chyba o tym zapomina. AFAIR prace nad Legacy diesle to dośc długo trwająca sprawa, zdaje się że POrsche miało coś skonstruować dla Subaru (swoją drogą Porsche to jedyna firma motoryzacyjna która 70% swoich zysków ma z prac projektowych dla innych firm) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki Opublikowano 23 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2005 Silniki diesla maja skutecznosc rzedu 70%, benzynowe 30%, wiec nawet pomimo duzo mniejszej kalorycznosci ropy, silniki te (diesla) nadal duzo mniej pala. dizle samochodowe z bezpośrednim maja ok 45%, niektóre lokomotywy ok 52% są również dizle o sprawności bliskiej 60% ale to głw silniki morskie które są dwusówami.. bęzyna obecnie ok 34-37% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 23 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2005 Chciałbym tylko zauważyć (co jest pomijane w tym wątku) że w linii modelowej Legacy/Forester/Impreza zastosowanie silnika nie-boxer jest po prostu prawie awykonalne bez radykalnego przekonstruowania całego auta. Możesz rozwinąć? Bo już jeden taki wątek się o to rozbił.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panklex Opublikowano 23 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2005 owoc otwórz maskę w legasiu i primerze porównaj oba silniki, nie dałbyś rady upchnąć nawet rzędowej czwórki bo skrzynia jest komorze silnika i na długość nie wlezie. trzebaby nową skrzynie wały przeguby mocowaniatunel środkowy. a to tylko tak na oko a im dalej w las tym więcej drzew. A zmiany płyty auta są kozmarnie drogie i auto straciłoby część uroku jako rzędówka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ComeToDaddy Opublikowano 23 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2005 bęzyna obecnie ok 34-37% Napewno nie w przypadku makabrycznie przelewanych silnikow benzynowych turbo, wiem ze silnik doladowany ma wieksza wydajnosc, ale pozostaje jeszcze kwestia ochrony elementow przed temperatura... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BaRy Opublikowano 23 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2005 Jeśli takie problemy są z przerobiniem Subarek pod istniejące silniki to może by skonstruować odpowiedni silnik czyli Boxera w dizlu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 23 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2005 Jeśli takie problemy są z przerobiniem Subarek pod istniejące silniki to może by skonstruować odpowiedni silnik czyli Boxera w dizlu. I o to się cały czas rozchodzi... 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 24 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2005 Tylko po co :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 24 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2005 Po to by nasi zachodni sąsiedzi mogli powiedzieć: Ja das ist gut! Der neue diselmotor von Subaru! Sportlich und ekonomische! Japanische Audi quatro TDI Po prostu oni kochają klekoty i tyle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Milek Opublikowano 24 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2005 Po to by nasi zachodni sąsiedzi mogli powiedzieć: Ja das ist gut! Der neue diselmotor von Subaru! Sportlich und ekonomische! Japanische Audi quatro TDI Po prostu oni kochają klekoty i tyle hehe, dobrze napisane Ale wydaje mi sie, ze wiekszosc z was ma uprzedzenia do diesli,panowie pojezdzijcie nowszym mocniejszym dieselkiem a szybko zmienicie zdanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 24 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2005 Juz kiedys pisalem na przykladzie wlasnie omawianej Alfy ze ma osiagi pomiedzy Legacy 2.0 i 2.5 (blizej 2.0) a spalanie jest tylko niewiele mniejsze. Dlatego pytam - po co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 24 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2005 Bo diesel jest tańszy o 50 gr na litrze? :roll: Kuba, mieszkając w USA - nie zrozumiesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się