Skocz do zawartości

Alfa alternatywa dla Subaru ?


ComeToDaddy

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 300
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

w każdym razie coś razem kooperują

 

Wspólny udziałowiec nie oznacza odrazu kooperacji. Jakaś jest tego przyczyna

że tak duży koncern jak GM utrzymuje tak wiele marek - przecież mógł by wszędzie

wypuszczać samochody pod marką GM tylko w różnych podgrupach. Nigdy tak nie będzie ponieważ nazewnictwo, cechy pojazdu (tak jak napęd czy silnik) są uzależnione od upodobać i popytu danego rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki diesla maja skutecznosc rzedu 70%, benzynowe 30%, wiec nawet pomimo duzo mniejszej kalorycznosci ropy, silniki te (diesla) nadal duzo mniej pala.

 

a wydawało mi się że diesle maja sprawność nawet troszkę ponad magiczne 50% i to tylko w wydaniu marynistycznym albo kolejowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspólny udziałowiec nie oznacza odrazu kooperacji. Jakaś jest tego przyczyna

że tak duży koncern jak GM utrzymuje tak wiele marek - przecież mógł by wszędzie

wypuszczać samochody pod marką GM tylko w różnych podgrupach. Nigdy tak nie będzie ponieważ nazewnictwo, cechy pojazdu (tak jak napęd czy silnik) są uzależnione od upodobać i popytu danego rynku.

Oznacza ogromną kooperację, która ma służyć obniżaniu kosztów produkcji. To co jest produkowane, jest tak dalece posuniętym ujednolicaniem i wiązaniem poszczególnych marek, na ile tylko pozwala rynek. Bo są tu dwa sprzeczne czynniki:

 

pierwszy - upodobania klienta, lokalny patriotyzm w wyborze produktów (np. większość Niemców myśli, że Opel to niemiecka firma i który z nich by kupił identyczne auto nazywające się dajmy na to Holden...?), chęć wyróżniania się odmienną marką, obiegowe opinie i stereotypy.

 

drugi - jak najniższe koszty produkcji, które pozwolą przebić ceną konkurencję i jednocześnie pozwolą utrzymać rentowność na przyzwoitym poziomie.

 

Więc żeby wybrnąć z tego pata, korporacje starają unifikować w poszczególnych swoich markach wszystko, co tylko na pierwszy rzut oka nie jest widoczne dla klienta i nie zaburzy jego wiary w niepowtarzalność marki którą jeździ. Stąd wspólne płyty podłogowe, silniki i setki innych elementów. Byle tylko pozory odmienności pozostały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stąd wspólne płyty podłogowe, silniki i setki innych elementów. Byle tylko pozory odmienności pozostały.

 

 

Chciałbym tylko zauważyć (co jest pomijane w tym wątku) że w linii modelowej Legacy/Forester/Impreza zastosowanie silnika nie-boxer jest po prostu prawie awykonalne bez radykalnego przekonstruowania całego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem że Ty wiesz - ale paru userów w tym wątku chyba o tym zapomina.

 

 

AFAIR prace nad Legacy diesle to dośc długo trwająca sprawa, zdaje się że POrsche miało coś skonstruować dla Subaru (swoją drogą Porsche to jedyna firma motoryzacyjna która 70% swoich zysków ma z prac projektowych dla innych firm)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki diesla maja skutecznosc rzedu 70%, benzynowe 30%, wiec nawet pomimo duzo mniejszej kalorycznosci ropy, silniki te (diesla) nadal duzo mniej pala.

 

 

dizle samochodowe z bezpośrednim maja ok 45%, niektóre lokomotywy ok 52%

są również dizle o sprawności bliskiej 60% ale to głw silniki morskie które są dwusówami..

bęzyna obecnie ok 34-37%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym tylko zauważyć (co jest pomijane w tym wątku) że w linii modelowej Legacy/Forester/Impreza zastosowanie silnika nie-boxer jest po prostu prawie awykonalne bez radykalnego przekonstruowania całego auta.

 

Możesz rozwinąć? Bo już jeden taki wątek się o to rozbił..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

owoc otwórz maskę w legasiu i primerze porównaj oba silniki, nie dałbyś rady upchnąć nawet rzędowej czwórki bo skrzynia jest komorze silnika i na długość nie wlezie. trzebaby nową skrzynie wały przeguby mocowaniatunel środkowy. a to tylko tak na oko a im dalej w las tym więcej drzew. A zmiany płyty auta są kozmarnie drogie i auto straciłoby część uroku jako rzędówka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po to by nasi zachodni sąsiedzi mogli powiedzieć: Ja das ist gut! Der neue diselmotor von Subaru! Sportlich und ekonomische! Japanische Audi quatro TDI ;) Po prostu oni kochają klekoty i tyle :)

 

hehe, dobrze napisane :) Ale wydaje mi sie, ze wiekszosc z was ma uprzedzenia do diesli,panowie pojezdzijcie nowszym mocniejszym dieselkiem a szybko zmienicie zdanie :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...