Kuba Opublikowano 24 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2005 Ale samochod jest drozszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ComeToDaddy Opublikowano 24 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2005 element psychologiczny Ja sie przyznaje bez bicia, ostatnio dieslem jechalem pare dni temu, byla to taksowka marki mercedes bęc rok produkcji cos kolo 87. Wiec jak to jest z tymi nowymi td :?: Z tego co wiem maja jedna duza turbine wiec moc maksymalna jest gdzies w przedziale miedzy 3900 a 4000 rpm a potem sie juz nie kreci.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 24 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2005 Ale samochod jest drozszy. Liczyliśmy to - przy odpowiedniej liczbie kilometrów - opłaca się. Z tego co wiem maja jedna duza turbine wiec moc maksymalna jest gdzies w przedziale miedzy 3900 a 4000 rpm a potem sie juz nie kreci.... Ale całkowity moment obrotowy (moje dane 'na czuja' pochodzą z Mondeo TDCi, którym zrobiłem kilkaset kilometrów) dostępny: ~1800-4200. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 24 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2005 Ale samochod jest drozszy. Liczyliśmy to - przy odpowiedniej liczbie kilometrów - opłaca się. Przy jakiej? Bo albo musisz spedzic cale zycie w samochodzie, albo miec go 10 lat. Pozatym serwis diesla jest drozszy niz NA. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 24 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2005 Przy jakiej? Bo albo musisz spedzic cale zycie w samochodzie, albo miec go 10 lat. Pozatym serwis diesla jest drozszy niz NA. Dowiem się i obiecuję, że ci napiszę. Bo trzeba też pod uwagę wziąć cenę przeglądów oraz utratę wartości auta... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Witek Opublikowano 24 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2005 Przy jakiej? Bo albo musisz spedzic cale zycie w samochodzie, albo miec go 10 lat. Pozatym serwis diesla jest drozszy niz NA. Dowiem się i obiecuję, że ci napiszę. Bo trzeba też pod uwagę wziąć cenę przeglądów oraz utratę wartości auta... I jeszcze policz zużycie podzespołów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 24 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2005 I jeszcze policz zużycie podzespołów A to w benzynowym się nie zużywają? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Milek Opublikowano 24 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2005 Kupcie sobie ostatni Auto Świat - jest porownanie, co lepsze? Benzyna czy diesel? Mysle ze wszystko ladnie wyjasnili i przeliczyli. Porownywany byly dwa nowe Passaty, dwie Octavie, dwie CR-V i dwie cytryny C4 Przedwczoraj zrobilem na trasie 190km przy predkosci dosc szybkiej (nikt mnie nie wyprzedzil ) i kosztowalo mnie to niecale 50zl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 24 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2005 A możesz przytoczyć jakieś kawałki? Chętnie się zapoznam z wynikami testów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ComeToDaddy Opublikowano 24 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2005 Prawda, jest taka ze jak sie chce oszczedzac, to jedynym sposobem jest kupic benzyne i ja na gaz przerobic, diesle to glownie wygoda, bo se mozna cale zycie na 5 biegu jezdzic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BaRy Opublikowano 24 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2005 diesle to glownie wygoda, bo se mozna cale zycie na 5 biegu jezdzic. Łe to ale nuda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 24 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2005 diesle to glownie wygoda, bo se mozna cale zycie na 5 biegu jezdzic. Bez przesady... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowalzki Opublikowano 24 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2005 Diesle mają jedną niewątpliwą zaletę - wysoki moment obr. Jeżeli ktoś często jeździ z dużymi ciężarami, to niestety nie ma innej drogi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ComeToDaddy Opublikowano 24 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2005 Kowalzki wsadzil bys stare grzejniki do Alfy 156 kombi :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowalzki Opublikowano 24 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2005 Grzejniki nie, ale w przyszłości może teściową będę musiał gdzieś przewieźć :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 24 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2005 Diesle mają jedną niewątpliwą zaletę - wysoki moment obr. Jeżeli ktoś często jeździ z dużymi ciężarami, to niestety nie ma innej drogi. Jeżlei holujesz czesto coś to tak,a le generalnie to nie ma większego znaczenia od momentu na kołąch (a to napędza auto) masz tą dźwignię z prawej strony. Poza tym pokaż mi diesla który przy tej samej pojemności generuje tyle momentu co mój czy jakieś STI? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowalzki Opublikowano 24 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2005 Jeżlei holujesz czesto coś to tak,a le generalnie to nie ma większego znaczenia od momentu na kołąch (a to napędza auto) masz tą dźwignię z prawej strony. Mam na myśli raczej samochody, które na siebie pracuja - dostawczaki, pół-dostawczaki, pickupy, jeepy... Auta, których głownym zadaniem jest wożenie towarów. Poza tym pokaż mi diesla który przy tej samej pojemności generuje tyle momentu co mój czy jakieś STI? tak, ale w tym momencie istotnym problemem staje się ekonomika. Diesel produkujący taki sam moment, będzie palił dużo mniej. Ponadto fakt, że diesle osiągają max mom. obr. niżej niż benzyny oszczędza sprzęgło. Oczywiście cały czas rozmawiamy o wożeniu towarów, czyli teściowej tudzież tych przysłowiowych grzejników. Osiągi, przyjemność z jazdy, dźwięk silnika pomijam. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazushito Yakitaki Opublikowano 24 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2005 Poza tym pokaż mi diesla który przy tej samej pojemności generuje tyle momentu co mój czy jakieś STI? Kuba, ale pamiętasz, co mi pisałeś na temat szybko jeżdżących aut na niemieckiej autobahnie? W Europie to bardzo ważny argument. r. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 24 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2005 tak, ale w tym momencie istotnym problemem staje się ekonomika. Gdzie ekonomika kiedy samochód z klekotem jest znacznie droższy? Ponadto fakt, że diesle osiągają mom. obr. niżej niż benzyny oszczędza sprzęgło Nie sądzę. Kuba, ale pamiętasz, co mi pisałeś na temat szybko jeżdżących aut na niemieckiej autobahnie? Mozna się dowiedziec co to takiego?? Jeśli to nie tajemnica :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowalzki Opublikowano 24 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2005 Gdzie ekonomika kiedy samochód z klekotem jest znacznie droższy? Ciągle rozmawiamy o koniach pociągowych. Jeżeli ten argument Cię nie przekonuje, to może przekona Cie to, że nie kupisz Combo z silnikiem 2.0T. A nawet gdybyś kupił to i tak byłby droższy od dyzla. Ponadto fakt, że diesle osiągają mom. obr. niżej niż benzyny oszczędza sprzęgło Nie sądzę. Tu nie ma co sądzić. To jest fakt. Załaduj sobie kiedyś do 100 konnej benzyny 400 kg towaru i rusz, a później zapakuj ten sam ładunek do 65 konnego dyzla i też spróbuj ruszyć. Kuba, ale pamiętasz, co mi pisałeś na temat szybko jeżdżących aut na niemieckiej autobahnie?Mozna się dowiedziec co to takiego?? Jeśli to nie tajemnica :wink: Na pewno to, że palą jak smoki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 24 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2005 Mam na myśli raczej samochody, które na siebie pracuja - dostawczaki, pół-dostawczaki, pickupy, jeepy... Auta, których głownym zadaniem jest wożenie towarów. To musisz być bardziej precyzyjny. Z tym że lepszy i tak jest silnik benzynowy jeżeli chodzi o osiągi - JEDYNĄ (ok. prawie jedyną) zaleta diesli jest ekonomia. Osiągi, przyjemność z jazdy, dźwięk silnika pomijam. To się zdecyduj. PRzed chwila mówiłeśo momencie jako o zalecie. Kuba, ale pamiętasz, co mi pisałeś na temat szybko jeżdżących aut na niemieckiej autobahnie? W Europie to bardzo ważny argument. Pamiętam doskonale. Ale ma to się nijak do tej dyskusji - tu była mowa o osiagach. O MOMENCIE. Diesle są tańsze i to jest ich zaleta. Nie żaden moment. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 24 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2005 Tu nie ma co sądzić. To jest fakt. Załaduj sobie kiedyś do 100 konnej benzyny 400 kg towaru i rusz, a później zapakuj ten sam ładunek do 65 konnego dyzla i też spróbuj ruszyć. Ile znasz 100 konnych benzyn przystosowanych do wożenia towarów z fabryki? Bo ja znam takie benzyny np. z terenówek które się sprawdzą lepiej od tego diesla. Np. silnik z Defendera ostatni benzynowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowalzki Opublikowano 24 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2005 Azrael, w takim razie podsumuję. Dizle nadają się lepiej do wożania towarów, aniżeli silniki benzynowe, ponieważ: 1) osiągają wysoki moment obrotowy przy niskich obrotach silnika 2) osiągając ten moment palą zdecydowanie mniej niż silnika benzynowe o podobnych parametrach 3) często jedynym silnikiem dla danego modelu, posiadającym wystarczająco wysoki moment obrotowy jest silnik dizla I nie mów mi proszę, żebym się zdecydował, bo do tej pory jestem konsekwentny w tym co pisze. A to, że nie zawarłem wszystkich swoich myśli w jednym poście :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowalzki Opublikowano 24 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2005 Ile znasz 100 konnych benzyn przystosowanych do wożenia towarów z fabryki? Żadnej? Bo ja znam takie benzyny np. z terenówek które się sprawdzą lepiej od tego diesla. Np. silnik z Defendera ostatni benzynowy. No ale jednak jaskółka wiosny nie czyni :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 24 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2005 No właśnie dotarłeś do sedna sprawy - ponieważ diesle są ekonomiczne to właśnie takie silniki buduje się do celów użtkowych. Trochę mylisz przyczynę ze skutkiem IMO. Oczywiście w USA są ciężarówkowe benzyny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się