Skocz do zawartości

Alfa alternatywa dla Subaru ?


ComeToDaddy

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 300
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

element psychologiczny ;) Ja sie przyznaje bez bicia, ostatnio dieslem jechalem pare dni temu, byla to taksowka marki mercedes bęc rok produkcji cos kolo 87. Wiec jak to jest z tymi nowymi td :?: Z tego co wiem maja jedna duza turbine wiec moc maksymalna jest gdzies w przedziale miedzy 3900 a 4000 rpm a potem sie juz nie kreci....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale samochod jest drozszy.

 

Liczyliśmy to - przy odpowiedniej liczbie kilometrów - opłaca się.

 

Z tego co wiem maja jedna duza turbine wiec moc maksymalna jest gdzies w przedziale miedzy 3900 a 4000 rpm a potem sie juz nie kreci....

 

Ale całkowity moment obrotowy (moje dane 'na czuja' pochodzą z Mondeo TDCi, którym zrobiłem kilkaset kilometrów) dostępny: ~1800-4200.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy jakiej? Bo albo musisz spedzic cale zycie w samochodzie, albo miec go 10 lat.

Pozatym serwis diesla jest drozszy niz NA.

 

Dowiem się i obiecuję, że ci napiszę. Bo trzeba też pod uwagę wziąć cenę przeglądów oraz utratę wartości auta...

I jeszcze policz zużycie podzespołów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupcie sobie ostatni Auto Świat - jest porownanie, co lepsze? Benzyna czy diesel? Mysle ze wszystko ladnie wyjasnili i przeliczyli. Porownywany byly dwa nowe Passaty, dwie Octavie, dwie CR-V i dwie cytryny C4

Przedwczoraj zrobilem na trasie 190km przy predkosci dosc szybkiej (nikt mnie nie wyprzedzil :twisted: ) i kosztowalo mnie to niecale 50zl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesle mają jedną niewątpliwą zaletę - wysoki moment obr. Jeżeli ktoś często jeździ z dużymi ciężarami, to niestety nie ma innej drogi.

 

Jeżlei holujesz czesto coś to tak,a le generalnie to nie ma większego znaczenia od momentu na kołąch (a to napędza auto) masz tą dźwignię z prawej strony. Poza tym pokaż mi diesla który przy tej samej pojemności generuje tyle momentu co mój czy jakieś STI?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżlei holujesz czesto coś to tak,a le generalnie to nie ma większego znaczenia od momentu na kołąch (a to napędza auto) masz tą dźwignię z prawej strony.

Mam na myśli raczej samochody, które na siebie pracuja - dostawczaki, pół-dostawczaki, pickupy, jeepy... Auta, których głownym zadaniem jest wożenie towarów.

 

Poza tym pokaż mi diesla który przy tej samej pojemności generuje tyle momentu co mój czy jakieś STI?

tak, ale w tym momencie istotnym problemem staje się ekonomika. Diesel produkujący taki sam moment, będzie palił dużo mniej. Ponadto fakt, że diesle osiągają max mom. obr. niżej niż benzyny oszczędza sprzęgło. Oczywiście cały czas rozmawiamy o wożeniu towarów, czyli teściowej tudzież tych przysłowiowych grzejników. Osiągi, przyjemność z jazdy, dźwięk silnika pomijam.

 

:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, ale w tym momencie istotnym problemem staje się ekonomika.

Gdzie ekonomika kiedy samochód z klekotem jest znacznie droższy?

Ponadto fakt, że diesle osiągają mom. obr. niżej niż benzyny oszczędza sprzęgło
Nie sądzę.
Kuba, ale pamiętasz, co mi pisałeś na temat szybko jeżdżących aut na niemieckiej autobahnie?

Mozna się dowiedziec co to takiego?? Jeśli to nie tajemnica :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie ekonomika kiedy samochód z klekotem jest znacznie droższy?

Ciągle rozmawiamy o koniach pociągowych. Jeżeli ten argument Cię nie przekonuje, to może przekona Cie to, że nie kupisz Combo z silnikiem 2.0T. A nawet gdybyś kupił to i tak byłby droższy od dyzla.

 

Ponadto fakt, że diesle osiągają mom. obr. niżej niż benzyny oszczędza sprzęgło
Nie sądzę.

Tu nie ma co sądzić. To jest fakt. Załaduj sobie kiedyś do 100 konnej benzyny 400 kg towaru i rusz, a później zapakuj ten sam ładunek do 65 konnego dyzla i też spróbuj ruszyć.

 

Kuba, ale pamiętasz, co mi pisałeś na temat szybko jeżdżących aut na niemieckiej autobahnie?

Mozna się dowiedziec co to takiego?? Jeśli to nie tajemnica :wink:

Na pewno to, że palą jak smoki :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam na myśli raczej samochody, które na siebie pracuja - dostawczaki, pół-dostawczaki, pickupy, jeepy... Auta, których głownym zadaniem jest wożenie towarów.

 

To musisz być bardziej precyzyjny. Z tym że lepszy i tak jest silnik benzynowy jeżeli chodzi o osiągi - JEDYNĄ (ok. prawie jedyną) zaleta diesli jest ekonomia.

 

Osiągi, przyjemność z jazdy, dźwięk silnika pomijam.

 

 

To się zdecyduj. PRzed chwila mówiłeśo momencie jako o zalecie.

 

Kuba, ale pamiętasz, co mi pisałeś na temat szybko jeżdżących aut na niemieckiej autobahnie?

 

W Europie to bardzo ważny argument.

 

 

Pamiętam doskonale. Ale ma to się nijak do tej dyskusji - tu była mowa o osiagach. O MOMENCIE. Diesle są tańsze i to jest ich zaleta. Nie żaden moment.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie ma co sądzić. To jest fakt. Załaduj sobie kiedyś do 100 konnej benzyny 400 kg towaru i rusz, a później zapakuj ten sam ładunek do 65 konnego dyzla i też spróbuj ruszyć.

 

 

Ile znasz 100 konnych benzyn przystosowanych do wożenia towarów z fabryki? Bo ja znam takie benzyny np. z terenówek które się sprawdzą lepiej od tego diesla. Np. silnik z Defendera ostatni benzynowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Azrael, w takim razie podsumuję. Dizle nadają się lepiej do wożania towarów, aniżeli silniki benzynowe, ponieważ:

 

1) osiągają wysoki moment obrotowy przy niskich obrotach silnika

2) osiągając ten moment palą zdecydowanie mniej niż silnika benzynowe o podobnych parametrach

3) często jedynym silnikiem dla danego modelu, posiadającym wystarczająco wysoki moment obrotowy jest silnik dizla

 

I nie mów mi proszę, żebym się zdecydował, bo do tej pory jestem konsekwentny w tym co pisze. A to, że nie zawarłem wszystkich swoich myśli w jednym poście :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile znasz 100 konnych benzyn przystosowanych do wożenia towarów z fabryki?

Żadnej?

 

Bo ja znam takie benzyny np. z terenówek które się sprawdzą lepiej od tego diesla. Np. silnik z Defendera ostatni benzynowy.

No ale jednak jaskółka wiosny nie czyni :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...