Skocz do zawartości

Hot Hatch Hysteria


BartZ

Rekomendowane odpowiedzi

Ford Spain tez donosi ze nowy RS bedzie miał 350 KM

 

Od listopada bedzie mozna zamawiac...

Ja nie wytrzymalem (prawie 3 miesiace bez auta) i zamowilem w zeszlym tygodniu Focusa ST.

 

Mimo dobrej oferty na STI,  musialem z niego zrezygnowac... Ubezpieczenie (prawie tak drogo jak 911) i podatek (dzieki 2.5T) w DE dobijaja.

Edytowane przez Pyzo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic sie nie martw nie tylko w DE dzieki 2.5T ma chore ceny ubezpieczen I podatkow. Lubie ten samochod I to na prawde jedno z najlepszych STI ostatnich lat ale przy tych cenach ( u mnie dodatkowo absurdalna cena zakupu ) po prostu nie jest tego wart. Nie wiem jak jest w DE ale u mnie STI jest ponad dwa razy drozszy niz ST  a zasadniczo jest to auto tego samego segmentu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic sie nie martw nie tylko w DE dzieki 2.5T ma chore ceny ubezpieczen I podatkow. Lubie ten samochod I to na prawde jedno z najlepszych STI ostatnich lat ale przy tych cenach ( u mnie dodatkowo absurdalna cena zakupu ) po prostu nie jest tego wart. Nie wiem jak jest w DE ale u mnie STI jest ponad dwa razy drozszy niz ST  a zasadniczo jest to auto tego samego segmentu

 

 

cena zakupu mnie nie powala...

ST raptem 7500€ tanszy od STI (po negocjacjach i rabatach na kazdy z modeli (no ale ST nie ma AWD))

 

Ubezpieczenie - ST - 845€ - STI najtaniej jak znalazlem to 1850€

 

Podatek STI - 344 € rocznie

Podatek ST - 158 € rocznie

 

Auto kupuje na conajmniej 4 lata - pomijajac cene zakupu to na samych ubezpieczaniach okolo 3000€ roznicy... (uwzgledniajac ze w kolejnych latach roznica bedzie mniejsza) i 744€ na podatkach...

 

Mozna za to sporo km przejechac ;)

 

Szkoda ze de facto jedyna alternatywa dla STI jest Golf R Kombi... (z powodu AWD)

Audi badz BMW i Daimlera z 6 cylindrowcami pomijam...

 

Brakuje na rynku kompaktow 4x4 kombi w mocnymi silnikami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ford Spain tez donosi ze nowy RS bedzie miał 350 KM

 

Od listopada bedzie mozna zamawiac...

Ja nie wytrzymalem (prawie 3 miesiace bez auta) i zamowilem w zeszlym tygodniu Focusa ST.

 

Mimo dobrej oferty na STI,  musialem z niego zrezygnowac... Ubezpieczenie (prawie tak drogo jak 911) i podatek (dzieki 2.5T) w DE dobijaja.

 

A nie chciałeś Leona Cupra z pakietem Performance? Oprócz stylizacyjnych dodatków, dostaje się hamulce Brembo i inne felgi. Koszt pakietu stosunkowo niski.

Leon podobno fajnie jeździ i można łatwo podnieść moc jeśli ktoś chce.

Siedziałem w Focusie ST, wnętrz po liftingu jest dużo lepsze, ale fotele są za wąskie! Nie jestem WIELKI, raczej standard :-)

Edytowane przez Ken
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ford Spain tez donosi ze nowy RS bedzie miał 350 KM

Od listopada bedzie mozna zamawiac...

Ja nie wytrzymalem (prawie 3 miesiace bez auta) i zamowilem w zeszlym tygodniu Focusa ST.

 

Mimo dobrej oferty na STI, musialem z niego zrezygnowac... Ubezpieczenie (prawie tak drogo jak 911) i podatek (dzieki 2.5T) w DE dobijaja.

A nie chciałeś Leona Cupra z pakietem Performance? Oprócz stylizacyjnych dodatków, dostaje się hamulce Brembo i inne felgi. Koszt pakietu stosunkowo niski.

Leon podobno fajnie jeździ i można łatwo podnieść moc jeśli ktoś chce.

Siedziałem w Focusie ST, wnętrz po liftingu jest dużo lepsze, ale fotele są za wąskie! Nie jestem WIELKI, raczej standard :-)

Nie podchodzi mi Leon w ogole :)

Fotele w ST beda mnie mobilizowac zeby nie przytyc ;)

 

 

można łatwo podnieść moc jeśli ktoś chce.

Pyzo przecież w Niemczech siedzi :)

MTM jest właśnie z DE

Mtm jest z DE ;)

Nie bede zadnej mocy podnosil. Kosztuje chore pieniadze w tym kraju :)

Wole opony kupic i we wkladke miesna inwestowac ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest polska cena civica type R - http://moto.pl/MotoPL/1,88389,17635293,Honda_Civic_Type_R___Ceny_w_Polsce___Skromne_informacje.html#MotoImg

zachwycają się że tanio ale patrząc na porównywalne auta jak megana czy leon to nie ma szału.Rewelacyjny tekst o imprezie, coż za nobilitacja dla sti: może być uważana za konkurenta :)

ale 310 koni w ośce, odważnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ale 310 koni w ośce, odważnie
dokładnie tak uważam.

Civic Type R dobrze sie prezentuje, jednak taką moc przy FWD na drogę już przenieść się nie da, a na pewno nie na mokrą. Autko jednak fajne, zwłaszcza dla fanów Hondy - chociaż weszło dość późno (premiera obecnego Civica miała miejsce w 2012r) wkrótce można spodziewać się kolejnej = dziesiątej generacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jednak taką moc przy FWD na drogę już przenieść się nie da, a na pewno nie na mokrą.

 

sorry , ale w Focusie RS miałem 390 KM  i 517Nm ( i zrobiłem 65tys, km na tym )  . Na seryjnej oponie Conti sport 3 było słabo , na rajdowym slicku bez homologacji byla rewelacja , mielił przez chwile tylko na 1 biegu , ale nie chciał jechać wiecej jak 235km/h , a na federalu 595SR  było super . Nie mielił praktycznie od 2 biegu ( w zaleznosci od rozgrzania ) . Ale był bardzo sprytnie zremapowany  ( nie na cyferki ) żeby nie gubić trakcji , ale tak żeby jechał , i dlatego prosiak 4S z pdk miał gruby problem :)

Edytowane przez carfit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nowy Focus wstrzeli się z ceną pomiędzy Civica i STi to nie wróżę wielkich sukcesów Hondzie. Jak ktoś wspomniał gdybym miał kupować ośkę to nie za takie pieniądze. Wybrałbym Megane albo Cuprę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jezeli foka wstrzelić sie miedzy typeRa i STI to bedzie to super alternatywa

 

jednak taką moc przy FWD na drogę już przenieść się nie da, a na pewno nie na mokrą.

 

sorry , ale w Focusie RS miałem 390 KM  i 517Nm ( i zrobiłem 65tys, km na tym )  . Na seryjnej oponie Conti sport 3 było słabo , na rajdowym slicku bez homologacji byla rewelacja , mielił przez chwile tylko na 1 biegu , ale nie chciał jechać wiecej jak 235km/h , a na federalu 595SR  było super . Nie mielił praktycznie od 2 biegu ( w zaleznosci od rozgrzania ) . Ale był bardzo sprytnie zremapowany  ( nie na cyferki ) żeby nie gubić trakcji , ale tak żeby jechał , i dlatego prosiak 4S z pdk miał gruby problem :)

Zgadza sie ale zeby mozna przełożyć ta moc na osiągi musza byc juz spełnione bardzo konkretne warunki jak np: dobra pogoda opony o których piszesz.A co jak jest mokro lub śnieg , takie auto staje sie zupełnie bezużyteczne zwłaszcza na śniegu dlatego po części tez po części uważam ze mocne doladowane FWD gdzie moment jest duży i bardzo nisko to troche przerost formy nad treścią przynajmniej z nocami powyżej 300 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co jak jest (...) śnieg

 

 

Od 2-3 lat nie zdarzyło mi się jechać po śniegu (Śląsk i okolice, weekendowe wyjazdy na narty w Beskidy, raz w roku w Alpy....). Klimat się zmienia, nie ma sensu sobie białym zawracać głowy. 

 

Nawet jak jakiś centymetr śniegu spadnie, to w ciągu godziny drogi są odśnieżone i czarne. 

Edytowane przez jarmaj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A co jak jest mokro lub śnieg , takie auto staje sie zupełnie bezużyteczne zwłaszcza na śniegu

 

 

Równie dobrze można napisać, że każde mocne RWD też jest bezużyteczne jeśli nie jest sucho...

Skoro obecne M5 jest ostatnim ktore bedzie tylko jako RWD a E klasa AMG jaz od para lat jest tez jako 4 Matic to zapewne jest to wynikiem tego ze te auta stały sie za mocne i za wymagające w prowadzeniu przy swojej masie i za bardzo uzależnione od warunków na drodze gdyż w przeciwnym razie cała to moc ucieka w powietrze.

Bardzo wielu dziennikarzy narzekało tez na RS500 ze auto jest po prostu za mocne i wcale mnie to ni dziwi oczywiście mozna założyć odpowiednie gumy ale na mokrym i tak bedzie ciezko przełożyć ta moc na asfalt.

Fiesta ST mojej zony potrafi zerwać przyczepność na 3 biegu jak jest mokro a ma polowe mocy i momentu co taki RS wiec nie wyobrażam sobie zeby tam mozna było odkręcić na mokrym na drugim biegu niezależnie od opony tak zeby nie zerwać przyczepnosci.

Sam tez fakt ze inżynierowie forda poszli w AWD świadczy o tym sami zobaczyli ograniczenia tego rozwiązania .

 

Dodatkowo ocieramy sie tu tez o inny temat. HOT hatch z założenia to miał byc tani kompakt dający frajdę z jazdy przy umiarkowanych kosztach zakupu.I tak tez kosztowały Megane RS czy Focus RS miedzy 100-120 K ale jezeli takie auto zaczyna kosztować pod 150K to z FWD to zaczyna to troche podważać sens całego konceptu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dodatkowo ocieramy sie tu tez o inny temat. HOT hatch z założenia to miał byc tani kompakt dający frajdę z jazdy przy umiarkowanych kosztach zakupu.

Dlatego też obecnie do HH zaliczyłbym Fieste ST, Pug 208 GTi, Clio RS itp. Natomiast Golf GTi/R, Focus ST/RS, Civic TypeR, A45, S/RS3, Megane RS to już są samochody, którym bliżej do EVO/STi niż do HH. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz racje wszystko sie tak pozmieniało ze szczerze mówiąc ciezko znaleść inne argumenty na auto większe niz klasa Golfa niz to ze w ten sposób pokazuje sie status. Tylko jaki jest status Serii 5 czy E z dwulitrowym dieselem to juz nie mnie oceniać.

Edytowane przez turdziGT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...