Skocz do zawartości

Dławienie 2.0 N/A - 2-3 tys RPM. Coś nowego?


lewen

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Szczęściarzy i Pechowców z Subaru

Pól roku jestem właścicielem Forestera 2.0 automat  EJ20F  2011 r(z przed liftingu ). Auto ma wszystkie objawy opisane przez Was w tym wątku. Mulenie, gaśnie na wolnych obrotach, więcej pali. Nie wyświetla się żaden błąd, po odłączeniu akumulatora samochód odżywa, nieraz na tydzień a nieraz na godzinę i znów reset.

No i nie mogę tego naprawić. A zrobiłem dużo.

Wizyta w AS.Paliwo 98. Zawory ok. Wymienione kable, świece, oleje.Umyta przepustnica i przepływomierz, Sprawdziłem czy nie rezonują jakieś luźne elementy. Wycieczka, 1000 km do nie-ASO-a ( łatka oprogramowania nie pasuje - mam za nowy model samochodu). Wysłane logi do @Sash_A80 okazały się prawidłowe.

Wydaje mi się, że w ten tryb ogłupienia samochód wpada przy bardzo spokojnej jeździe 1500-2200 ob/min.

Co jeszcze powinienem zrobić, sprawdzić, żeby wykryć przyczynę mulenia?

Z góry dziękuję.

Chciałbym jeszcze podziękować koledze pysiak2247 za pomoc w kontakcie z @SashA80.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo ale kolega Sasha pomógł i od teraz już wszystko jest jak trzeba.

Jakby co to mam komputer na zbyciu.


Sasha many thanks for your help. Now car running very smoothly and I started to love my Subaru again.

Bartek

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 Mirek:

 

The car is healthy mechanically.

The software is to be corrected to revive the car.

Mr pysiak2247 did all his best.

You may follow the same way as others did and reflash the original or spare ecu against hesitation.

 

Subaru officials would like you to buy a new car.  This is their primary business.

Edytowane przez Sasha_A80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi tez kolega Sasha pomogl :))

 

Shasha thank you a lot if You remeber me :)))

 

Mirek skad jestes bysmy logi zrobili a jak daleko jestes moge Cie krok po kroku poprowadzic, ewenatalnie jakbys mial neta w lapku to bym sie podlaczyl i wsio poustawial ;)))

 

 

Mnie to auto tak wkurw**** ze szok, teraz to inny samochod a za Sashe recze swoja glowa, zaden kretacz, mi pomaga do tej pory za free - co jakis czas robie logi i sie podpytuje czy wsio jest okej jako ze mam gazik, odpisuje maksymalnie w ciagu kilku godzin nigdy nie proszac o dodatkowa gratyfikacje

 

Pozdrawiam

Edytowane przez pysiek2247
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, pysiek2247 napisał:

Mirek skad jestes bysmy logi zrobili a jak daleko jestes moge Cie krok po kroku poprowadzic, ewenatalnie jakbys mial neta w lapku to bym sie podlaczyl i wsio poustawial ;)))

 

Ja byłem u Ciebie i robiliśmy logi, które okazały się poprawne. (starszy facet w czarnym Foresterze ) 

Dzisiaj jeszcze podmieniłem przepływomierz - zobaczymy. Już wtedy wiedziałem, że kolega Sasha to jedyna osoba , która może mi pomóc. Oczywiście będę Cię prosił o pomoc z tymi logami i całą procedurą instalacyjną.  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AAAa,

pewno ze pamietam :)), tak jak wtedy ustalilismy skoro odlaczenie klem pomaga na 2 tyg to nie ma co wchodzic w koszta, jak zacznie Ciebie wkurwiac to niestety remap u Sashy.

 

Prosze Ciebie nie wymieniaj czesci bo juz i tak jestes na minusie to nic nie pomoze, ja 5500 wpierdzielilem (zawory, sprzegla, rozrzady, swiece x2, jeszcze kilka spraw - bo moze to) i co? Dupa

 

 

Mam swoje stare ECU to jak chcesz mozemy podeslac Sashy (zebys nie kupowal nowego bo to jakeis ~600 zeta) jak pomoze to mi oddasz kase jak nie pomoze to sie komus sprzeda ECU po modyfikacji (mialbym taka osobe wstepnie zainteresowana).

Najgorsze jest cło na granicy, bo jak wylowia paczke to moga dopierdzielic dodatkowa kase ale i na to mam recepte, za flaszke znajomu ktory jezdzi raz w tygodniu do Kalilingradu by zawiozl i stamtad wyslal, potem odebral i mi dostarczyl - tak jak ja zrobilem ;))

 

Wpadnij do mnie jak znowu sie pojawia objawy, nie kasuj ich poprzez odlaczenie klem i wszystko bedzie jasne

 

Edytowane przez pysiek2247
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wspomniałem wcześniej w piątek podmieniłem przepływomierz. Ja nie miałem czasu testować auta, ale kuzyna Impreza  z moim czujnikiem zaczęła szwankować, objawy podobne jak w moim aucie - nieustabilizowane wolne obroty , sporadycznie gaśnie na biegu jałowym (przy załączaniu i wyłączaniu sprężarki klimy ), dziwna reakcja silnika na „dodanie gazu”   Coś nie halo z tym przepływomierzem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten years old Hitachi  air flow sensor is often partially faulty.

It adds about 100 mv output voltage from time to time.

It is evident in the log when the problem arises.

Engine drops down idle rpm when the accelerator released.

 

The problem comes in and goes out by itself.

Air flow sensor connections\disconnections very often postpones the problem for years.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dziwie sie ze kombinujecie kupujac drugie ecu wysulka a potem poprawki na meila .Pojechalem rok temu do mapteka 1600 zl dziury w obrotach brak, pompa powietrza wtórnego druga sonda i egry wyciete mapa zrobiona na 98 oct

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwie sie ze kombinujecie kupujac drugie ecu wysulka a potem poprawki na meila .Pojechalem rok temu do mapteka 1600 zl dziury w obrotach brak, pompa powietrza wtórnego druga sonda i egry wyciete mapa zrobiona na 98 oct
Ok, u Sashy to samo masz za połowę kasy (kompa nie liczę bo jak kupisz zastępczy to go sprzedasz), a zaoszczędzone pieniążki możesz przeznaczyć na inne przyjemności jak np. walka z rudą


Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Bartolini napisał:

Ok, u Sashy to samo masz za połowę kasy (kompa nie liczę bo jak kupisz zastępczy to go sprzedasz), a zaoszczędzone pieniążki możesz przeznaczyć na inne przyjemności jak np. walka z rudą emoji16.png


Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
 

Bedac w poznaniu robilismy jazdy prubne na autostradzie[dostawalem instrukcje kiedy deptac i na jakim biegu] zawory zmiennych faz pracuja wzorowo, czujnik spalania stukowego nadal dziala .Saschy tu nie ma ,to jak robienie mapy na odleglosc albo wgrywanie gotowca.Sprawdzilem mape robilem 2 lata temu

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja byłem u Ciebie i robiliśmy logi, które okazały się poprawne. (starszy facet w czarnym Foresterze ) 
Dzisiaj jeszcze podmieniłem przepływomierz - zobaczymy. Już wtedy wiedziałem, że kolega Sasha to jedyna osoba , która może mi pomóc. Oczywiście będę Cię prosił o pomoc z tymi logami i całą procedurą instalacyjną.  
 
Gdybyś potrzebował mam zapasowy komputer silnika (ECU) do EJ20F. Mogę odsprzedać w korzystnej cenie. Sashę polecam - nie zastanawiaj się 2 razy. Mi właśnie poprawił H6 Spec B. Znam osoby,którym odmulił 2.0 NA i wszyscy zadowoleni. Wiedzę ma niespotykaną na temat tych aut.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bedac w poznaniu robilismy jazdy prubne na autostradzie[dostawalem instrukcje kiedy deptac i na jakim biegu] zawory zmiennych faz pracuja wzorowo, czujnik spalania stukowego nadal dziala .Saschy tu nie ma ,to jak robienie mapy na odleglosc albo wgrywanie gotowca.Sprawdzilem mape robilem 2 lata temu
Może tak ale Sasha robi mapy na różne paliwa i patrzy w logi. Nie jest to to samo co testy w trasie ale działa. Przejechałem już kilka tysięcy kilometrów i zero problemów. Wydaje mi się że nawet mniej pali ale to może dlatego że nie muszę go trzymać powyżej 3tys żeby jechał normalnie. Za tą cenę to najlepsze rozwiązanie.
Pozdrawiam

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niech tylko koega Mrek z Ketrzyna sie odezwie, pojechal do super mapteka, informacja na miejscu "nasze poprawki nie sa dostosowane do Pana modelu, hahaha...", do tego czy nie-ASO jak Sasha jak podesle logi to da bezplatna informacje co i jak - nie! , mapy pod 98? Nie wiem jak Wasze ale moje Legacy V ma standardowo mape pod 98 tylko Polski du=ystrybutor chcac byc bardziej konkurencyjnym pisze ze jest po 95..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bedac w poznaniu robilismy jazdy prubne na autostradzie[dostawalem instrukcje kiedy deptac i na jakim biegu] zawory zmiennych faz pracuja wzorowo, czujnik spalania stukowego nadal dziala .Saschy tu nie ma ,to jak robienie mapy na odleglosc albo wgrywanie gotowca.Sprawdzilem mape robilem 2 lata temu
Wszystko ma swoje plusy i minusy. Sasha widzi w logach bardzo dużo - łącznie z potrzebą usunięcia wygłuszenia nad ecu bo jego część się przegrzewa. Myślę, że pod tym kątem Maptekowi nie ustępuje. Analizował dużo logów , robił poprawki itd.

Plusem Mapteka jest z pewnością możliwość fizycznej weryfikacji stanu auta i ew. naprawa. Minusem - konieczność wycieczki do Poznania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fizycznej tzn jakiej? ze leje sie olej ciurkiem z uszczelki? odkad auta maja czujnikow tyle ze hej to raczej nienormalne...Sasha po logach powiedzial ze mam zesuty kat, szczerze nie wierzylem i pojechalem w ciemno robic, ale jak w Olsztynie  Pan mi wyjal i pokazal jaka sodoma to przestalem nieufac.Zreszta szkoda pisac, kazdy zrobi po swojemu ;))

Edytowane przez pysiek2247
extra tekst
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fizycznej tzn jakiej? ze leje sie olej ciurkiem z uszczelki? odkad auta maja czujnikow tyle ze hej to raczej nienormalne...Sasha po logach powiedzial ze mam zesuty kat, szczerze nie wierzylem i pojechalem w ciemno robic, ale jak w Olsztynie  Pan mi wyjal i pokazal jaka sodoma to przestalem nieufac.Zreszta szkoda pisac, kazdy zrobi po swojemu ;))
No tego to Sasha nie zdiagnozuje bo nie jest wróżbitą . Dałeś mu logi to wciągnął wniosek na podstawie danych. Inna sprawa że powinieneś najpierw popatrzeć pod maskę zanim wysyłasz logi do kogoś do analizy...

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, pysiek2247 napisał:

Fizycznej tzn jakiej? ze leje sie olej ciurkiem z uszczelki? odkad auta maja czujnikow tyle ze hej to raczej nienormalne...Sasha po logach powiedzial ze mam zesuty kat, szczerze nie wierzylem i pojechalem w ciemno robic, ale jak w Olsztynie  Pan mi wyjal i pokazal jaka sodoma to przestalem nieufac.Zreszta szkoda pisac, kazdy zrobi po swojemu ;))

Carfit bardzo duża uwage przywiazuje do sluchania jak auto pracuje, ale on sie nie zna:facepalm: .Bylem kiedys w MTS i marek nie podlaczal komputera tylko sie przejechal ale on tez sie nie zna:facepalm::facepalm::facepalm:

Edytowane przez wgabor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shame on me but I am not still able to verify how the engine sounds, leaks and smells remotely...

Having logs I am to point long distance customers to check things under question themselves.

Russian customers have an opportunity to come to my location and do all the best.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, nie rozumiem o czym dyskutujemy.

Są zadowoleni klienci Sashy, są zadowoleni klienci Mapteka - o czym to niby świadczy? Że jeden jest lepszy od drugiego? Chyba nie...

Każdy klient może zadecydować sam.

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...