Skocz do zawartości

Bartolini

Nowy
  • Postów

    74
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Bielsko-Biała
  • Auto
    Forester

Ostatnie wizyty

1230 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Bartolini

..:: Swojak ::..

..:: Swojak ::.. (2/13)

12

Reputacja

  1. Wymieniałem w zeszłym tygodniu tarcze i klocki w swoim złomku SG i zapłaciłem 330 za komplet ( przód). Kupiłem wszystko z Febi Bilstein. Czy to dobry wybór czas pokaże... Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
  2. Możemy przypasować [emoji16] Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
  3. Spoko. Jestem po rozmowie z mechanikiem i wiem więcej. Chłodnica jaka założył była jedyna jaka w miarę pasowała. Wg Vin chłodnica nissens z numerem 67712 nie pasowała z uwagi na brak korka wlewu, inne dostępne pod Vin również z uwagi na dodatkowe podłączenie do chłodzenia oleju skrzyni automatycznej. Dopasował jak mógł najbliżej oryginałowi z tego co było dostępne od razu. W sumie ja też nie mogłem czekać zbyt dlugo bo kasowali mnie za wynajęcie auta. Tak więc zamontowali jak się dało i w sumie wszystko działa jak należy. Zostawię to tak na razie i może kiedyś pokuszę się o wymianę na pasująca 1:1. Jak będę potrzebował dostać się do paska to sobie odkręce górne łapy mocujące i odchyle, jest to mała uciążliwość ale da się z tym żyć. Patrząc po numerze OEM ze strony opposedforces do mojego auta powinna pasować chłodnica z numerem 67728. Tak na marginesie dowiedziałem się że stara chłodnica była tak zakamieniona że cud że tak długo pracowała. Wg mechanika w ukladzie długo była zwykła woda i dlatego doszło do rozszczelnienia szybciej niż zwykle( auto jest z drugiej ręki i mam je dopiero 4 rok ale ciężko mi stwierdzić jak długo była woda zamiast "borygo"). Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
  4. Niestety nie mam starej (zapomniałem się upomnieć) więc liczę na ciebie[emoji16] Są jeszcze z Thermotec-a - też godna uwagi? Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
  5. Dzięki! VIN: JF1SG5LW47G119604 ale "mechanik" mówił że po vinie chłodnica nie pasuje [emoji16] Szukałem jeszcze na opposedforces i tam numer OEM to 45119SA040. Pozdro Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
  6. Dzięki! Faktycznie tak jest. W oryginalnej chłodnicy była jeszcze gąbka między chłodnicami klimy i wody a teraz nie ma, ale to chyba tylko po to żeby nic tam nie wpadało...[emoji16] Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
  7. spoko, musze najpierw pogadać z "mechanikiem" co mi to robił bo kasy sporo na to wydałem i kupować nową chłodnice mi sie nie uśmiecha...
  8. przejechałem 600 km ( z Gdanska) i na szczescie nic sie nie stało ale zorientowałem sie dopiero w domu... boje sie ze kable od wentylatora moga sie wkrecic w koło pasowe albo cos innego podobnego..
  9. Pacjent Forester SG 2007 2.0NA polift (2007). W czasie powrotu z wakacji rozszczelniła się chłodnica i uciekł prawie cały płyn. Udało mi się w porę zjechać na pobocze tak że silnik się nie zatarł (wskazówka temperatury nie doszła do max). Auto odholowalem to najbliższego warsztatu i wróciłem do domu zastępczym. Mechanik który podjął się wymiany stwierdził że chłodnica rozpadła się że starości. W czasie wymiany stwierdził że nie możliwości dobrać chłodnicy po numerze VIN I będzie szukał dalej. Stwierdził że w chłodnicy po Vin nie pasują mocowania i przewody i pytał się czy przypadkiem nie był wymieniany silnik na inny. Silnik nie był wymieniany więc mechanik szukał dalej aż coś tam znalazł. Przy odbiorze nie zwróciłem uwagi ale później po dłuższym przyjrzeniu się widze że dobrana przez niego chłodnica też nie pasuje (po numerze to chyba chłodnica ze starej Imprezy). Główny problem jest taki że jest za duża rama wentylatorów (orginalna) w stosunku do chłodnicy i jest ona zamocowana tak że na dole chłodnicy odstaje od profilu i prawie dotyka kół pasowych wspomagania i naciągu paska do klimy. Czy tak zamocowane wentylatory moga pracować bezpiecznie? Czy nie ma ryzyka nadmiernego zużycia łożysk z uwagi na pochylona pozycję? Poniżej zdjęcia jak to wygląda. Może ktoś wrzucić zdjęcia od siebie (taki Forek jak mój) żebym mógł zobaczyć jak to powinno wyglądać? Dzięki Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
  10. U mnie udało się ściągnąć tarcze bez problemów. Podważałem lekko śrubokrętem naokoło tarczy i powoli schodziła z wałka. Więcej problemów miałem z odkręceniem śruby bo musiałem jakoś zablokować koło przed obracaniem się[emoji16] Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
  11. A nie sprawdzałeś jeszcze luzu? Może nie trzeba wymieniać tarczy tylko dać podkładkę lub zamienić na inną? Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
  12. Dla benzyny 2.0 jest 2000kg. Podejrzewam że dla diesla jest podobnie... Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
  13. U mnie podkładka jest w innym miejscu, tak jak na filmiku :
  14. Zależy chyba jaki masz silnik... Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
  15. Ok W takim razie trzeba sprawdzić wielkość szczeliny jak na obrazku. Co do podkładek to u mnie była jedna gruba i to chyba orginalna. Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
×
×
  • Dodaj nową pozycję...