Skocz do zawartości

Dławienie 2.0 N/A - 2-3 tys RPM. Coś nowego?


lewen

Rekomendowane odpowiedzi

Koniec tego dobrego! Mam już dosyć tego szarpania, więc usunąłem czujnik spalania stukowego. Jeszcze rozumiem żeby tylko przymulał, ale jak szarpie przy dużej prędkości nie jest fajnie, mam wrażenie wtedy że zaraz wypadnie silnik albo przeskoczy rozrząd. Już wolę spalanie stukowe.

Mój przypadek to Legacy 2005 2.5 SOHC 165KM i co najdziwniejsze szarpanie mocno nasila się gdy wjeżdżam na nierówności, tak z prędkością np. 70km/h.

Oczywiście czyszczenie przepustnicy, wymiana świec, kabli, sondy nic nie daje...

Czujnik spalania stukowego mam niestety nieoryginalny NTK, więc teraz wstawiłem po prostu zamiast niego rezystor 510k. Auto od razu zaczęło normalnie jeździć, nawet bez resetu kompa. Brak szarpania i przymulania. Opisany wcześniej filtr RC wydawał mi się bez sensu, bo to filtr dolno przepustowy, więc pewnie czujnik zbiera wtedy wszystko poza spalaniem stukowym.

Będę szukał dalej przyczyn bo zdarzało się że przez miesiąc było dobrze. Auto ma już najechane 350kkm więc to może być wszystko :)

Planuję wymienić ponownie kable WN , tym razem na NGK. Z katalizatora pewnie już niewiele zostało, więc kupiłem emulator 2 sondy EM35.3 Leparda, muszę go w końcu podłączyć.

I koniecznie wrzucić przepływkę do płuczki ultradźwiękowej skoro mz56 tak mocno to reklamuje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mały update sytuacji.

Kable zapłonowe NGK dla silnika 2,5 to są te same kable co Nippon tylko droższe i różnią się napisem, wiec na razie pozostawiłem bez zmian.

Płukanie przepływki u mnie nic nie zmieniło. Natomiast po usunięciu czujnika spalania stukowego autko śmiga nieźle, brak szarpania przy 3krpm podczas jazdy, została niestety lekka "czkawka" przy ruszaniu i przyspieszaniu w okolicach 2krpm. Po analizie danych, przyczyna jest prawdopodobnie w słabo działającym katalizatorze i opóźnionej reakcji drugiej sondy, za katem.

Sam katalizator nie wygląda źle, ale jeżdżę na krótkich odcinkach i wygląda bardziej na zapchany niż wypalony. Czasami pojawiał się błąd P0420, więc wkręciłem sondę w kątową przejściówkę. Napięcie na drugiej sondzie podnosi się z 1s opóźnieniem co powoduje prawdopodobnie czkawkę. Na benzynie jest lepiej, na gazie zauważalnie gorzej. Korekty czasów LPG nic nie dają niestety, sterownik silnika wszystko szybko koryguje i jest tak samo.

Emulator sondy Lepard EM35.3 nie nadaje się niestety chyba do tego autka. Powinien być emulator EM35.S który naśladuje działanie sprawnej sondy i poprawia jej przebieg.

Sytuację poprawia jedynie przepłukanie katalizatora lub przegonienie auta na autostradzie, potem przez jakiś czas jest dobrze.

Zamierzam jeszcze w wolnej chwili sprawdzić patenty z filtrem RC na drugiej sondzie, spodziewam się jednak podobnych efektów jak w przypadku sondy wkręconej w tulejkę.

 

Jedynym sensownym rozwiązaniem problemu jest chyba opisane wcześniej przeprogramowanie sterownika silnika, wyłączenie knock sensora i drugiej sondy lambda.

 

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.01.2023 o 22:16, s888 napisał(a):

szarpanie mocno nasila się gdy wjeżdżam na nierówności, tak z prędkością np. 70km/h.

 

ECU w Subaru nie ogarniają starzenia auta...

 

Poszukaj jest gdzieś na forum wspomniane, że komuś stukająca maglownica robiła wg ECU spalanie stukowe,

po jej wymianie/remoncie było OK.

Edytowane przez artaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, s888 napisał(a):

Jedynym sensownym rozwiązaniem problemu jest chyba opisane wcześniej przeprogramowanie sterownika silnika, wyłączenie knock sensora i drugiej sondy lambda.

Dokładnie ;-)

 

Edytowane przez artaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wrażenie że czytałem rok temu na forum, że ktoś znalazł magika w pomorskim, i to nawet NA robiącego.

Znalazłem ;-)

https://www.mrmotorsport.pl/chiptuning/sterowniki-hitachi-w-subaru-juz-mozliwe/

 

Nie masz wpisanego w profilu typu silnika wiec trudno zgadnąć co masz pod maską. ;-)

Edytowane przez artaa
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.01.2023 o 22:16, s888 napisał(a):

Mój przypadek to Legacy 2005 2.5 SOHC 165KM

Z tego co pamietam tytułowy problem dotyczy silnikow DOHC i ich ECU Hitachi. Jesli masz SOHC szukałbym problemow gdzie indziej.

 

Koniecznie zajrzyj do katalizatora, u mnie - również w SOHC się... stopił czesciowo zapychajac wydech.

 

Druga sonda jest sondą diagnostyczną sprawnosci katalizatora i nie wplywa na prace silnika.

 

Edytowane przez Jumpman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głównie dotyczy DOHC ale nie tylko...

Wywalenie "wynalazków i przeszkadzaczy" z ECU jeszcze nikomu nie zaszkodziło :biglol:

Ale resztę sprawdzić też trzeba.

Edytowane przez artaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Niestety polecany warsztat w Gdańsku nie dał rady, choć ma podobno wyniki w innych tematach Subaru i w dość honorowy sposób postępuje w przypadku nieznalezienia rozwiązania.

 

W moim przypadku zostaje chyba tylko szukanie magika, który zajrzy do sterownika od podszewki....

Edytowane przez ambero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od lipca kiedy nabyłem auto, tankuję Vpower 100, taki nawyk z Poloneza na wtrysku Boscha, w którym bez 100oktan było słychać stukowe, a tam nie było czujnika. Jazda na Vpower lub na LPG eliminowała stukowe.

Jak zakładałem LPG z nadzieją na poprawę to gaziarz wspomniał że z autem jest coś nie tak, odpowiedziałem że wiem, bo jest 70 stron o tym problemie

Wiem że ten silnik lubi wyższe obroty, ale ja mu w gaz a on, hmm... co ja mam zrobić?, czy jestem budyniem?, a może lamą? a nie autem i wyrywa.

Wciskam gaz na max przy 2tys i jakby ze środka słychać takie "dzzzzzzzz" coś jakby prądowo a nie spalanie stukowe, może się mylę.

W "Emil Frey" w Łodzi jak byłem z dwoma akcjami naprawczymi zapytałem o nowszy soft, ale chyba nie ma dla mojego auta.

Myślałem o modyfikacji ECU, ale najpierw chciałbym ogarnąć temat że auto jest sprawne a potem poprawiać fabrykę, choć tu chyba odwrotnie. Płacić 1600 za odłączenie EGR, 2 sondę i pompę powietrza wtórnego + tuning jest bez sensu. EGR na test sam odpiąłem i żadnej różnicy nie ma po za błędem na desce. Pompy wtórnej nie mam. Za tyle można kupić kabel Tactrix i samemu się pobawić.

MAF i przepustnice czyszczone, świece nowe, sondy działają, AVCS lewy i prawy działają, może jest 2-3 stopnie różnicy sporadycznie. Szczelność w dolocie raczej jest, bo korekty na PB na 0.

Masowe plecionki wymienione, jeden dodatkowy masowy podpięty do kolektora. Resety nie pomagają.

Ogólnie jeździ super, tylko zastanawianie się między 2-3 może czasami z lekkim szarpnieciem.

Gdzie szukać dalej?

Edytowane przez herr_flick
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, herr_flick napisał(a):

Gdzie szukać dalej?

 

Serio pytasz?

Wątek ma lata i 72 strony...

 

Rozwiązanie jest jedno poprawić fabryczny ECU.

Jeśli uważasz że silniki jest ogólnie sprawny, to możesz oczywiście wydawać nadal kupę kasy na "naprawy" i zostać z problemem nadal,

albo próbować z ECU

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, artaa said:

 

Serio pytasz?

Wątek ma lata i 72 strony...

 

Rozwiązanie jest jedno poprawić fabryczny ECU.

Jeśli uważasz że silniki jest ogólnie sprawny, to możesz oczywiście wydawać nadal kupę kasy na "naprawy" i zostać z problemem nadal,

albo próbować z ECU

To rozumiem i rozważam, wiem również, że brak błędów nie oznacza super sprawnego auta.

Zapytam inaczej, czy ma ktoś podobne bzyczenie przy obciążeniu na niskich obrotach? Z tego co kojarzę to spalanie stukowe przypomina bardziej dzwonienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Pan Dziedzic napisał(a):

OtoMoto -> osobowe -> Jeep -> Grand Cherokee -> 4,7 i wyżej.

:D 

Mam otwartą przeglądarkę, widzę powiadomienie, patrzę od kogo. No i tak przypuszczam że dowalisz coś z grubej rury. Nie myliłem się :applause:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, herr_flick napisał(a):

Otomoto :)

Jak każdy rodzic w tym przypadku mam wrażenie, że coś jednak jest na rzeczy, kaszel suchy czy mokry :)

Jak znajdę chwilę to podjadę do speców od Subaru i jeśli wszystko będzie ok, to rozważę modyfikacje ECU.

Z v-tunng.pl ktoś korzystał?

Spec od tuningu softu w subaru

Motom Chiptuning elektronika samochodowa

535 252 512

 

https://g.co/kgs/m6fKBn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...