Skocz do zawartości

Dławienie 2.0 N/A - 2-3 tys RPM. Coś nowego?


lewen

Rekomendowane odpowiedzi

odkręciłeś czujnik spalania stukowego? 3maj kciuki żebyś teraz "prawdziwego" stukowego nie doświadczył.

Jeżdżę tak ponad dwa lata...

Mam takiego PDF'a od subaru, z roku coś koło 2000, że jeśli nie ma innych czynników powodujących spalanie stukowe (podają co sprawdzić) i opóźnienie zapłony pojawia się to uszkodzony jest sterownik i trzeba go wymienić (podają numery, itd).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to uszkodzony jest sterownik i trzeba go wymienić (podają numery, itd).

 

jaki sterownik? Poza tym mam wrażenie że nie odnosisz się do new age'a

 

Komputer od silnika... U mnie czyli model MY99 jest ten sam silnik co po 2000. Poszukam tego PDF'a, ale chodzi mi o to że te mulenie to wina sterownika, a nie paliwa, itd. Padł filtr od czujnika spalania stukowego i tyle.

 

A ten sterownik to gdzie się znajduje ?

Pod nogami pasażera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Przy okazji napisze, że po ostatnim moim poście odkręciłem czujnik spalania stukowego i podwiesiłem do obudowy dolotu powietrze o wszystkie dolegliwości ustąpiły. Mija już trzeci miesiąc i jest ok :)

 

żeby Ci tylko teraz auto faktycznie nie "zastukało"... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji napisze, że po ostatnim moim poście odkręciłem czujnik spalania stukowego i podwiesiłem do obudowy dolotu powietrze o wszystkie dolegliwości ustąpiły. Mija już trzeci miesiąc i jest ok :)

 

żeby Ci tylko teraz auto faktycznie nie "zastukało"... :roll:

 

 

dokładnie :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja bardzo chciałem podziękować doktorowi carfitowi za zajęcie się moim przypadkiem. Na razie auto żyje nowym życiem, jeździ na E95 i nic mu nie jest. Opłacało się przejechać te parę kilometrów z Łodzi do Nowego Sącza. Gorąco polecam (na razie) :wink: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zgodnie z tematem wątku w moim forku (2007) występuje dławienie w przedziale 2000-2500 obrotów. Próbowałem już:

- czyszczenie przepustnicy

- czyszczenie przepływomierza

- nowy soft

- resetowanie kompa

- paliwo 98

- paliwo v-power racing

- wymiana czyjnika stukowego

 

Za bardzo nie wiem co dalej. Dodam, że tak naprawdę pomagało tylko resetowanie kompa (na 500-1000km).

Jakieś pomysły? Jestem już trochę zdesperowany więc jak ktoś się zna i chce zarobić to zapraszam na priv :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto sprobowac nowa sonde lambda. Pozdro.

 

Jestem świeżo po wymianie (w ASO na OEM czyli Denso). G. to daje w tym przypadku tyle tylko, że się błąd przestał świecić.

 

Inna sprawa, że się zastanawiam, czy nie warto było by czujnik delikatnie ogłuszyć.

 

Można też nie schodzić poniżej 3k rpm :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, nie ma co się zastanowiać, zalejcie SPT do czyszczenia wtrysków (chyba czarnt), zabierzcie kosiarki na tor, przepałujcie i pozamiantane na jakiś czas ( u mnie pomnogło i narazie jest OK).

 

Tego też próbowałem (co prawde nie stp tylko jakiś środek zakupiony w serwisie) i po wolaniu było pięknie, a od następnego tankowania to samo (mniej więcej od końca kolejnego baku).

Poza tym czarnego stp nie można z każdym tankowaniem wlewać (przynajmniej w/g instrukcji)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, nie ma co się zastanowiać, zalejcie SPT do czyszczenia wtrysków (chyba czarnt), zabierzcie kosiarki na tor, przepałujcie i pozamiantane na jakiś czas ( u mnie pomnogło i narazie jest OK).

 

Tego też próbowałem (co prawde nie stp tylko jakiś środek zakupiony w serwisie) i po wolaniu było pięknie, a od następnego tankowania to samo (mniej więcej od końca kolejnego baku).

Poza tym czarnego stp nie można z każdym tankowaniem wlewać (przynajmniej w/g instrukcji)

potwierdzam

 

u mnie pomógł dr Edwin ale niestety na krótko :(

ale powiedział, że się nie podda :twisted: więc czekam :twisted: tylko nie wiem czy moja wątroba to wytrzyma :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jupiiiiiiii :D, a mnie się problem zamulania i poszarpywania udało, w końcu, rozwiązać. Trafiłem na taki post:

http://www.fixya.com/cars/t2988785-1998 ... itates_ecu

i faktycznie pomogło. Podmiana komputera jest banalnie prosta, ciężko go kupić. Odkręca się dwie śrubki, odpina wtyczki, nowy ECU na miejsce starego i po robocie. Z immo nic nie trzeba ruszać.

Co prawda dotyczy to tylko Forestera 2.0 122KM, ale może komuś się przyda. Jest o niebo lepiej.

 

Tak to wygląda w katalogu części, nr 3:

http://opposedforces.com/parts/forester ... tration_1/

22611AD310 -> 22611AD311

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...