jarekfilimon Opublikowano 1 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 jacek2v zgadzam się z Tobą w 100%. Mój ojciec też czasami mówi - trzeba było kupić coś innego. Ale kupując w 2008roku nie można było przewidzieć takich problemów. A szkoda bo marka Subaru to bardzo zacna i poważana firma. P.S.- Tiguan fajny, tyle że to przerobiony Golf piątej generacji i jakiś taki bez wyrazu. JEEP przeciwnie, ma charakter i ma coś czego nie ma Subaru - mega mocne sprzęgła, które nie palą się ani w korkach ani w terenie. Niestety jakość wykonania wnętrza kiepska, a też precyzja jazdy kompletnie niedzisiejsza... Moja subiektywna ocena Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pcywicki Opublikowano 1 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 hm., wlasnie przedzwonilem do subaru w krakowie., dość niemiły Pan powiedział że jeśli "nie potrafię dostosować" sie do sprzegła to moga wymienić software., oczywiście wiąże się to ze zmniejszeniem mocy w określonych przedziałach., OK., na pytanie czy w razie wyraznego dyskomfortu z prowadzenia auta po zmianie software można wrócić do jego poprzedniej wersji otrzymałem informację iz nie. Prawda to ? Szczerze powiedziawszy to pierwszy telefon do serwisu tej zacnej marki a mam wrażenie jakbym dzwonił do serwisu odkurzaczy. pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robgas44 Opublikowano 1 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 Ten nowy soft to taki "kot w worku", ale za darmo. Było by dobrze, żeby w ASO były egzemplarze z nowym softem, co jednak wydaje się być niemożliwe. Mam natomiast nadzieję, że z kompetentnej i odpowiedzialnej strony padnie pomysł, który ułatwi decyzję o zmianie softu przez tych którzy nie są w gronie zobligowanych... bądź też wiarygodna informacja, że jeśli nowy się nie sprawdzi, można będzie powrócić do pierwotnego. A co do kultury obsługi? No cóż pcywicki- wywal skargę do SIP, może są ludzie w Krakowie, którym na pracy zależy bardziej niż Twojemu rozmówcy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toja Opublikowano 1 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 wywal skargę do SIP, może są ludzie w Krakowie, którym na pracy zależy bardziej niż Twojemu rozmówcy najprawdopodobniej nic to nie da,radze sie przyzwyczaic bo todosc czesta sytuacja w serwisie subaru w Polsce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek2v Opublikowano 1 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 P.S.- Tiguan fajny, tyle że to przerobiony Golf piątej generacji i jakiś taki bez wyrazu. Może i golf, może i bez wyrazu ale jak się wieźmie z 200KM TFSI i skrzynią DSG to będzie śmigać I ze sprzęgłem nie będzie problemów A i forek (MY09) jakiś taki miękki się zrobił, czyli prawie jak reszta samochodów Jedynie stałego napędu na 4 koła byłoby żal, bo to dają tylko do Tuaregów Pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eMTi Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 ciekawe jak długo jeszcze stanowisko SIP będzie tak zatwardziałe i prowadziło do coraz to większych ośmieszeń w oczach nie tylko już użytkowników subaru, ale większości ludzi, interesujących się trochę motoryzacją.. Na pewno straty finansowe będą dużo bardziej dotkliwe, niż wymiana na dzień dobry i bez słowa zapytania wszystkich sprzęgieł, jakie do tej pory padły w PL... Ciekawe, jak do akcji podchodzą serwisy w DE... Tutaj najnowszy artykuł na temat podejścia SIPu: http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia/news/subaru-tak-dobre-ze-az-zle,1502907,415 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 Tutaj najnowszy artykuł na temat podejścia SIPu: http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia/news/subaru-tak-dobre-ze-az-zle,1502907,415 :shock: "Właściciele modeli forester, legacy i outback masowo zjawiają się w warsztatach w celu wymiany sprzęgła." "Nie byłoby w tym pewnie nic nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że sprzęgła masowo odmawiają współpracy po przebiegu rzędu 20-30 tys. km." Ledwo się na przegląd przez te masy przepchałem "Warunkiem zwrotu kosztów jest również odbycie przez kierowcę jednodniowego, bezpłatnego szkolenia w Szkole Jazdy Subaru, które obejmuje głównie... naukę ruszania." Zdaje się, że szkolenie, jako że opiera się na I stopniu SJSa, głównie będzie dotyczyć nauki bezpiecznej jazdy... Poziom dziennikarstwa pozostawiam bez komentarza... :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pcywicki Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 Ja bym jednak chcial zeby nauczono mnie ruszac., widocznie po 13 latach jazdy nie potrafie Po 3 miesiącach jazdy powrociłem do jezdzenia Mondeo i ciesze sie ze go nie sprzedalem (przynajmniej mam pewnosc ze wyjezdzajac u siebie na wsi z podporzadkowanej uliczki na zakrecie, zdaze przed tirem). Zobaczymy szkolenie 21 lipca., jesli nic nie da Subarka idzie na sprzedaz, niestety z bolem i zalem bo to bylo wymarzone autko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarekfilimon Opublikowano 14 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 21 lipca? a nie czasem 23 lipca jest to szkolenie pcywicki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pcywicki Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 hmmm., cytuje otrzymanego maila "Witam Panie Piotrze, W odpowiedzi na Pana zgłoszenie udziału w szkoleniu skierowanym do właścicieli Subaru z silnikiem Boxer Diesel, informuję że został Pan wpisany na listę uczestników treningu, który odbędzie się w dniu 21 lipca 2010r. Proszę o ostateczne potwierdzenie tej daty szkolenia w mailu zwrotnym. " chyba ze byla jakas dodatkowa informacja., ale ewentualnie napisze jeszcze do tej milej Pani pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pcywicki Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 BTW: na piątek umówiłem się na zmianę software., więc od piątku mogę zdac relacje z jazdy na nowych ustawieniach. Nie wiem czy to interwencja dyrekcji., ale dzisiejszy telefon do serwisu mial zgola odmienny charakter od poprzedniego razu, ktory opisalem., dzisiaj na duzy plus., zobaczymy jak bedzie z obsluga pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
reza Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 BTW: na piątek umówiłem się na zmianę software., więc od piątku mogę zdac relacje z jazdy na nowych ustawieniach. Nie wiem czy to interwencja dyrekcji., ale dzisiejszy telefon do serwisu mial zgola odmienny charakter od poprzedniego razu, ktory opisalem., dzisiaj na duzy plus., zobaczymy jak bedzie z obsluga pozdrawiam Piotr To ja czekam na relacje, cały czas się zastanawiam czy zmieniać czy nie. Radzę też tak strasznie się nie zrażać, to sprzęgło naprawdę da się opanować. Ważne by pilnować obrotów. Jeszcze tylko nauczę się ruszać pod ostrzejszą górę i będzie git:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 21 lipca? a nie czasem 23 lipca jest to szkolenie pcywicki? a może są dwa szkolenia :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robgas44 Opublikowano 15 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2010 W/g mojej wiedzy termin 23 lipca, to pierwszy w cyklu, pierwszy który się oficjalnie pojawił i na który były zapisy przez net, a 21 lipca to termin wyznaczony dodatkowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pcywicki Opublikowano 16 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2010 Dokladnie tak Potwierdziła to miła Pani. "Witam Panie Piotrze, Tak szkolenia odbywa się 21 lipca i jest Pan na nie zapisany. 23 lipca to po prostu kolejna data szkolenia. Zapraszam wobec tego na Tor 21 lipca. Pozdrawiam, " pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemos Opublikowano 30 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2010 Witam serdecznie wszystkich forumowiczów mając jednocześnie pytanie do szacownego grona posiadaczy tych wspaniałych pojazdów, do którego aspiruję. Czy opisywany w tym wątku problem ze sprzęgłem w Subaru Forester Boxer Diesel dotyczy również wersji ze skrzynią automatyczną? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek2v Opublikowano 30 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2010 Witam serdecznie wszystkich forumowiczów mając jednocześnie pytanie do szacownego grona posiadaczy tych wspaniałych pojazdów, do którego aspiruję. Czy opisywany w tym wątku problem ze sprzęgłem w Subaru Forester Boxer Diesel dotyczy również wersji ze skrzynią automatyczną? Z tego co mi wiadomo to nie, ponieważ jak na razie nie ma wersji diesel z automatem A zapewne jak się taka wersja pojawi to zabraknie w nim pedału sprzęgła , czyli problemów z zużywaniem sprzęgła przez "niekompatybilnych" kierowców nie powinno być Pzdr. Jacek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemos Opublikowano 30 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2010 No to lamerskie pytanie zadałem. Uprzejmie przepraszam i zgłaszam postulat do Subaru o szybkie wprowadzenie do oferty wersji z automatem dla niedoświadczonych kierowców czyli w zasadzie wg tej firmy dla wszystkich. Pozdrawiam serdecznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek2v Opublikowano 30 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2010 No to lamerskie pytanie zadałem. Uprzejmie przepraszam i zgłaszam postulat do Subaru o szybkie wprowadzenie do oferty wersji z automatem dla niedoświadczonych kierowców czyli w zasadzie wg tej firmy dla wszystkich. Nie ma sprawy Miejmy nadzieję, że tak się stanie i będzie to CVT - tylko oby wytrzymywało Pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 31 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2010 CVT raczej się do diesla nie nadaje. Za duże momenty, za mała trwałość skrzyni (z definicji). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek2v Opublikowano 1 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2010 CVT raczej się do diesla nie nadaje. Za duże momenty, za mała trwałość skrzyni (z definicji). Do niedawna tak było, ale właśnie nowe patenty Subaru umożliwiły zastosowanie CVT w mocniejszych silnikach. Na razie nie wiadomo na ile mocniejszych. Pierwsza wersja CVT będzie bodajże w 2l i 2,5l benzynie w legacy - może i w tym roku Edit: Oczywiście w benzynie są już CVT w sprzedaży na razie w opcji 167KM/229Nm Wg szefa inżynierów Subaru Mr Takeshi Tachimori CVT będzie działał do 400Nm (obecnie wytrzymuje 350Nm) i np, będzie wstawiany do diesla i turbo benzyny 195kW/350Nm 2.5l i do 191kW/350Nm 3,6l (6cylindrów) benzyny. Takie są zapowiedzi Pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubanow Opublikowano 1 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2010 CVT raczej się do diesla nie nadaje. Za duże momenty, za mała trwałość skrzyni (z definicji). Do niedawna tak było, ale właśnie nowe patenty Subaru umożliwiły zastosowanie CVT w mocniejszych silnikach. Na razie nie wiadomo na ile mocniejszych. Pierwsza wersja CVT będzie bodajże w 2l i 2,5l benzynie w legacy - może i w tym roku Edit: Oczywiście w benzynie są już CVT w sprzedaży na razie w opcji 167KM/229Nm Wg szefa inżynierów Subaru Mr Takeshi Tachimori CVT będzie działał do 400Nm (obecnie wytrzymuje 350Nm) i np, będzie wstawiany do diesla i turbo benzyny 195kW/350Nm 2.5l i do 191kW/350Nm 3,6l (6cylindrów) benzyny. Takie są zapowiedzi Pzdr. skąd masz takie info :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek2v Opublikowano 1 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2010 skąd masz takie info :?: Oczywiście z netu. Co do benzyny w sprzedaży to ze strony subaru, do reszty jak odkopię linka to wrzucę. Tu jest o tym mowa: http://www.goauto.com.au/mellor/mellor. ... 2C00143B5A Pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2010 fajnie nastepna rzecz do popsucia. Audi nie daje sobie rady z multitronik ciekawy jestem jak sobie subaru poradzi ja tego wynalazku nie kupie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
master Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2010 fajnie nastepna rzecz do popsucia. Audi nie daje sobie rady z multitronik ciekawy jestem jak sobie subaru poradzi ja tego wynalazku nie kupie. Nikt tego nie zamawia - a szkoda. Nie ma się co martwić - zamówiłem outbacka diesel i po akcji "sprzęgło sie pali" poszedłem zmienić zamówienie na benzynę - chciałem 2,5 cvt ale Pan był straaaaasznie oporny i wyłuszczył mi że jedyny słuszny wybór to 3,6R (zreszta w PL drozszy niz u kolego w stuttgart). Na moje pytanie czy wogóle sprzedał 2,5 cvt odpowuedzieła że sie nikt nie zdecydował. Moim zadaniem to bład - usa kupuje prawie wyłacznie cvt 2,5 i baaardzo chwalą. Gdyby tak zachęcac do zakupu automatu benzyny myslę że nigdy by nie powstał dwukrotnie program w TVN turbo - sprawa byłaby utopiona. A tak na marginesie kolega zadowolony z diesla ? sprzegło całe? czy problm w niemczech nie istnieje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi