Skocz do zawartości

Spec.B grupa operacyjna


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

Hmm, prosta piłkal; Jak sądzicie, koszty utrzymania Spec B. (manual, przedlift) względem WRXa GD Hawkeye (2.5 turbo) jak wyglądają? Zawsze myślałem że idąc w H6 wybiera się opcje bezproblemową.

Podejrzewam że koszty utrzymania są bardzo podobne.

 

A może nawet i kapkę wyższe w przypadku Speca - sama UPG to koszt 8-9tys zł.

 

W 2.5T da się to zrobić taniej jeżeli nie decydujesz się na większe modyfikacje przy okazji wymiany UPG.

Wydaje mi się także że do końca nie ma reguły - jak trafisz na dobry egzemplarz to i WRX i Spec będzie jeszcze relatywnie przyjaznym autem w serwisie.

Co też nie znaczy że nastawiałbym się że będzie tanio :D

Edytowane przez Roberto555
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Hmm, prosta piłkal; Jak sądzicie, koszty utrzymania Spec B. (manual, przedlift) względem WRXa GD Hawkeye (2.5 turbo) jak wyglądają? Zawsze myślałem że idąc w H6 wybiera się opcje bezproblemową.

Podejrzewam że koszty utrzymania są bardzo podobne.

 

A może nawet i kapkę wyższe w przypadku Speca - sama UPG to koszt 8-9tys zł.

 

W 2.5T da się to zrobić taniej jeżeli nie decydujesz się na większe modyfikacje przy okazji wymiany UPG.

Wydaje mi się także że do końca nie ma reguły - jak trafisz na dobry egzemplarz to i WRX i Spec będzie jeszcze relatywnie przyjaznym autem w serwisie.

Co też nie znaczy że nastawiałbym się że będzie tanio :D

 

 

Dzięki, możesz mi wyjaśnić co kosztuje 8-9k zł przy UPG? Raz miałem "przyjemność" robić upg w MGF... ale to ze wszystkim kosztowało max1500zł : ] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Mhh kosztami zakupu do jakości, kosztów utrzymania = potencjalnych awaryjni i ich napraw, dostępności części, itp itd

 

Pytałem o to @@OWOC,  już kilkanaście postów temu:

 

 

@OWOC, co oprócz ostatnich UPG na ujawnionych na forum sprawiło że twoja fascynacja zmalała ? PzDr

To wtedy@@OWOC, był bardziej powściągliwy:

 

 

 

Te nie ujawnione UPG ;) Mhh zostawię to dla siebie, w końcu jesteśmy na forum miłośników, a nie hejterów Subaru :) Prawdziwy facet nie mówi źle o swoich byłych, to i nie powinien mówić źle o samochodach, takich samochodach B)

 

 

Czytając ostatnie posty posiadaczy tych aut bez problemu samemu można wyciągnąć wnioski... -_-

Co nie zmienia faktu, że pod względem wyrafinowania technicznego i designu jak dla mnie ideał :wub:

 

P.S. Ten pierwszy był na licytacji w CH kilka tygodni temu teraz wykukałem B)

Przebieg prawdziwy, poniżej powód licytacji

b6ef5915105c387370327a79e9459c.png

21ad8fa8409f98832e4c176a3b920.jpg

9f49aff167e88e50df93726046b.jpg

67e729b6cfa81845db44c053baf99.jpg

face3dc86c7fe0f1a738396296d0.jpg

7c48cd226d46c144618c65b9d83.jpg

Wszystkiego dobrego koledzy! :)

 

Masz cenę za ile ten egzemplarz się sprzedał?

 

Mam takie pytanie laika- skrót UPG to to oznacza uszczelkę pod głowicą? :wub:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam jestem jak narazie szczęśliwym posiadaczem H6 i generalnie nie mam jeszcze zdiagnozowanego problemu z uciekającym płynem. Baaaardxo się zraziłem do tego auta, albo inaczej - przestraszyłem, jak czytałem opinie na temat cen UPG. Pierwsze lepsze ASO mi podało kwotę 6 tys wiec nie wiem na co wy wydajecie 10 tysięcy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam jestem jak narazie szczęśliwym posiadaczem H6 i generalnie nie mam jeszcze zdiagnozowanego problemu z uciekającym płynem. Baaaardxo się zraziłem do tego auta, albo inaczej - przestraszyłem, jak czytałem opinie na temat cen UPG. Pierwsze lepsze ASO mi podało kwotę 6 tys wiec nie wiem na co wy wydajecie 10 tysięcy :)

 

Sam sobie odpowiedziałeś, "pierwsze lepsze ASO". Ciekawe skąd te Twoje ASO zna dokładnie cenę nie oglądając Twojego silnika od środka, a przcież jego stan po otwarciu może mocno podwyższyć cenę usługi, no chyba, że zakładamy ciemne okulary, wymieniamy uszczelkę i nic poza tym, ale dla mnie w takim razie to nie jest żaden remont tylko strzał w stopę. Bo jak już się zabieramy za silnik, to wypada zrobić wszystko kompleksowo, no chyba, że robimy byle jak, byle za rok to sprzedać to ok, chociaż i takiego podejścia sam nie toleruję.

Edytowane przez nysiopysio84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisząc pierwsze lepsze ASO, miałem na myśli to, ze nie szukałem nigdzie taniej tylko zadzwoniłem do najbliższego. Określenie pierwsze lepsze nie miało nic negatywnego na myśli.

Może ktoś rozwinąć co wchodzi w skład tej usługi, która zauważyłem ze obrasta na tym forum do legendy. Uuu masz UPG do wymiany - 10 tysięcy. Nie jestem ekspertem jeśli chodzi o ten silnik dlatego nie podważam tego jeśli ktoś faktycznie miał taka wątpliwa przyjemność i zapłacił te 10k. Jednak muszę to napisać za co przepraszam. Zauważyłem ze o UPG wypowiada się tutaj sporo maruderów teoretyków, którzy nie kupiliby tego auta ze względu na ta usterkę. Z jednej strony niby motor niezniszczalny, z drugiej jak może być niezniszczalny skoro typowa usterka ma kosztować 10k? Jest ktoś kto nie opiera się na plotkach tylko faktycznie ma takie auto i wymieniał te słynne UPG? Mówiąc szczerze sporo czytam to forum odkąd mam subaru i zanim zamierzałem kupić i mam wrażenie ze ten silnik ma status prawie Boga wsród subarowcow, ale z drugiej strony nikt by nie kupił takiego auta. Auto fajne, super się jeździ ale jednak kupiłbym 2.0 Pozdrawiam. Wiec jak to jest? Bo ja w marce się dopiero zakochuje, a czytając opinie mam mieszane uczucia.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisząc pierwsze lepsze ASO, miałem na myśli to, ze nie szukałem nigdzie taniej tylko zadzwoniłem do najbliższego. Określenie pierwsze lepsze nie miało nic negatywnego na myśli.

Może ktoś rozwinąć co wchodzi w skład tej usługi, która zauważyłem ze obrasta na tym forum do legendy. Uuu masz UPG do wymiany - 10 tysięcy. Nie jestem ekspertem jeśli chodzi o ten silnik dlatego nie podważam tego jeśli ktoś faktycznie miał taka wątpliwa przyjemność i zapłacił te 10k. Jednak muszę to napisać za co przepraszam. Zauważyłem ze o UPG wypowiada się tutaj sporo maruderów teoretyków, którzy nie kupiliby tego auta ze względu na ta usterkę. Z jednej strony niby motor niezniszczalny, z drugiej jak może być niezniszczalny skoro typowa usterka ma kosztować 10k? Jest ktoś kto nie opiera się na plotkach tylko faktycznie ma takie auto i wymieniał te słynne UPG? Mówiąc szczerze sporo czytam to forum odkąd mam subaru i zanim zamierzałem kupić i mam wrażenie ze ten silnik ma status prawie Boga wsród subarowcow, ale z drugiej strony nikt by nie kupił takiego auta. Auto fajne, super się jeździ ale jednak kupiłbym 2.0 Pozdrawiam. Wiec jak to jest? Bo ja w marce się dopiero zakochuje, a czytając opinie mam mieszane uczucia.

 

Hey, też nie należę do ekspertów od tego auta, wiedzę czerpię właśnie z forum i z tego co aktualnie mi Pan Marek z MTS'u sprzeda :D Speca mam od stycznia tego roku i tak samo jak Ty, znalazłem opinię o tym, że h6 jest pancernym silnikiem. Niestety, los okazał się mniej łaskawy, coraz więcej wątków o upg właśnie w tym silniku, więc któregoś tam razu sam się na forum zapytałem jak to jest z tą pancernością skoro 300k go zabija i praktycznie upg murowane, oczywiście +/-. No i mi wytłumaczono, że to nie jest 1.9tdi który jedzie i milion bez remontu, tylko mocny wolnossak, gdzie jest prawie 250 koni z 3 litrów, wiec nie ma bata, żeby to bez remontu wytrzymało powiedzmy te 500k km i więcej, w sumie coś w tym jest.

 

A jeśli o sam remont, to ja już dłuższy czas walczę ze swoim specem, opisałem sporo w swoim wątku ( w opisie), już dawno miałem podejrzenie upg, dzwoniłem w tej sprawie do Kocara i tam dostałem info, że komplet samych uszczelek (nie tylko tych pod głowicą), to ponad 2 tyś, do tego planowanie dwóch głowic do kolejne 900zł minimum, bo wszystko zależy w jakim one będą stanie jak już otworzymy silnik, do tego można zerknąć na rozrząd, pomimo, że jest łańcuch to przecież to nie jest niezniszczalne, jakaś rolka, napinacz i tak dalej. Więc jeśli ktoś chce znać cenę takiego remontu to warto mu bardziej zobrazować, że minimum za taki remont to np x zł, ale to może dojść do x zł jeśli po otworzeniu silnika okaże się, że jest więcej do roboty, a nie tylko podawanie jakieś tam odgórnej ceny. Bo w końcu jak można podać konkretną cenę jeżeli nie wiemy jaki jest stan silnika od środka? W MTS usłyszałem, że jeśli głowice będą w złym stanie, to, żeby je doprowadzić do dobrego stanu to koszta automatycznie idą w górę, a to tylko głowice, a gdzie reszta? Stan korbowodu, panewek, tłoków, nowe uszczelniacze, śruby, regulacja zaworów jeśli potrzebna, stan gniazd zaworowych. Ja mam zamiar robić to w przyszłym roku, stan silnika określi mechanik i jak będzie trzeba to i zostawię 12k zł, ale będę miał silnik nowy, na kolejne dobrych kilka lat. Mimo, wszystko, ciężko chyba określić dokładną cenę w oparciu o to ile tam może być rzeczy do roboty.

 

Ogólnie od Kocara usłyszałem, że to będą okolice 10k zł, gdzie prawie 5k to robocizna, a znowu w MTS, że wszystko zależy od tego w jakim stanie jest silnik, może być tak, że się zmieścimy w 8k, a może być tak, że dojdzie do 12k zł. Także chyba ciężko o jakąś konkretną sumę, no chyba, że ktoś chce tylko wymienić uszczelki pod głowicą, a resztę złożyć na tym co było, ale to chyba nie tędy droga.

 

Fajnie by było jakby ktoś bardziej zorientowany w temacie opisał dokładniej jak to z tym jest, ja jedynie wiem tyle ile przeczytam na forum, w necie bądź zaciągnę wiedzy od mechanika, bo sam mechanikiem nie jestem.

Edytowane przez nysiopysio84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subleo dziękuję, że czuwasz nad monitorowaniem rynku Speców :)

To przez subskrypcję Speców sprzed kilku lat, gdy sam poszukiwałem ;) ! Nadal mi przychodzą oferty.

 

Ale rzeczywiście ostatnio wysyp ofert. Chyba rzeczywiście dobijają do przebiegów, gdy konieczny jest solidny wkładu finansowy by utrzymać samochód w nienagannym stanie technicznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Pisząc pierwsze lepsze ASO, miałem na myśli to, ze nie szukałem nigdzie taniej tylko zadzwoniłem do najbliższego. Określenie pierwsze lepsze nie miało nic negatywnego na myśli.

Może ktoś rozwinąć co wchodzi w skład tej usługi, która zauważyłem ze obrasta na tym forum do legendy. Uuu masz UPG do wymiany - 10 tysięcy. Nie jestem ekspertem jeśli chodzi o ten silnik dlatego nie podważam tego jeśli ktoś faktycznie miał taka wątpliwa przyjemność i zapłacił te 10k. Jednak muszę to napisać za co przepraszam. Zauważyłem ze o UPG wypowiada się tutaj sporo maruderów teoretyków, którzy nie kupiliby tego auta ze względu na ta usterkę. Z jednej strony niby motor niezniszczalny, z drugiej jak może być niezniszczalny skoro typowa usterka ma kosztować 10k? Jest ktoś kto nie opiera się na plotkach tylko faktycznie ma takie auto i wymieniał te słynne UPG? Mówiąc szczerze sporo czytam to forum odkąd mam subaru i zanim zamierzałem kupić i mam wrażenie ze ten silnik ma status prawie Boga wsród subarowcow, ale z drugiej strony nikt by nie kupił takiego auta. Auto fajne, super się jeździ ale jednak kupiłbym 2.0 Pozdrawiam. Wiec jak to jest? Bo ja w marce się dopiero zakochuje, a czytając opinie mam mieszane uczucia.

Hey, też nie należę do ekspertów od tego auta, wiedzę czerpię właśnie z forum i z tego co aktualnie mi Pan Marek z MTS'u sprzeda :D Speca mam od stycznia tego roku i tak samo jak Ty, znalazłem opinię o tym, że h6 jest pancernym silnikiem. Niestety, los okazał się mniej łaskawy, coraz więcej wątków o upg właśnie w tym silniku, więc któregoś tam razu sam się na forum zapytałem jak to jest z tą pancernością skoro 300k go zabija i praktycznie upg murowane, oczywiście +/-. No i mi wytłumaczono, że to nie jest 1.9tdi który jedzie i milion bez remontu, tylko mocny wolnossak, gdzie jest prawie 250 koni z 3 litrów, wiec nie ma bata, żeby to bez remontu wytrzymało powiedzmy te 500k km i więcej, w sumie coś w tym jest.

 

A jeśli o sam remont, to ja już dłuższy czas walczę ze swoim specem, opisałem sporo w swoim wątku ( w opisie), już dawno miałem podejrzenie upg, dzwoniłem w tej sprawie do Kocara i tam dostałem info, że komplet samych uszczelek (nie tylko tych pod głowicą), to ponad 2 tyś, do tego planowanie dwóch głowic do kolejne 900zł minimum, bo wszystko zależy w jakim one będą stanie jak już otworzymy silnik, do tego można zerknąć na rozrząd, pomimo, że jest łańcuch to przecież to nie jest niezniszczalne, jakaś rolka, napinacz i tak dalej. Więc jeśli ktoś chce znać cenę takiego remontu to warto mu bardziej zobrazować, że minimum za taki remont to np x zł, ale to może dojść do x zł jeśli po otworzeniu silnika okaże się, że jest więcej do roboty, a nie tylko podawanie jakieś tam odgórnej ceny. Bo w końcu jak można podać konkretną cenę jeżeli nie wiemy jaki jest stan silnika od środka? W MTS usłyszałem, że jeśli głowice będą w złym stanie, to, żeby je doprowadzić do dobrego stanu to koszta automatycznie idą w górę, a to tylko głowice, a gdzie reszta? Stan korbowodu, panewek, tłoków, nowe uszczelniacze, śruby, regulacja zaworów jeśli potrzebna, stan gniazd zaworowych. Ja mam zamiar robić to w przyszłym roku, stan silnika określi mechanik i jak będzie trzeba to i zostawię 12k zł, ale będę miał silnik nowy, na kolejne dobrych kilka lat. Mimo, wszystko, ciężko chyba określić dokładną cenę w oparciu o to ile tam może być rzeczy do roboty.

 

Ogólnie od Kocara usłyszałem, że to będą okolice 10k zł, gdzie prawie 5k to robocizna, a znowu w MTS, że wszystko zależy od tego w jakim stanie jest silnik, może być tak, że się zmieścimy w 8k, a może być tak, że dojdzie do 12k zł. Także chyba ciężko o jakąś konkretną sumę, no chyba, że ktoś chce tylko wymienić uszczelki pod głowicą, a resztę złożyć na tym co było, ale to chyba nie tędy droga.

 

Fajnie by było jakby ktoś bardziej zorientowany w temacie opisał dokładniej jak to z tym jest, ja jedynie wiem tyle ile przeczytam na forum, w necie bądź zaciągnę wiedzy od mechanika, bo sam mechanikiem nie jestem.

A czemu 3 litry N/A miałoby nie wytrzymać takiego przebiegu? 245 koni z takiej pojemności to ani dużo ani mało. Chyba ważniejszy jest sposób eksploatacji, czym innym jest 500k km na autostradzie (z ciśnięciem na maksa) czym innym jazda zgodna z przepisami.

 

Często czytając forum mam wrażenie, że Subaru to jakiś niesamowity prom kosmiczny a nie zwykły samochód.

 

Zgoda, że jak padnie UPG to można sprawdzić i naprawić wiele rzeczy przy okazji, ale w ten sposób można mówić o każdej awarii.

 

Czemu UPG w Subaru ma być droższe niż w innych porównywalnych silnikach (np. V6)?

 

Kiedyś jak często czytałem forum to ciągle słyszałem jakieś niepokojące objawy w swoim aucie - ustąpiły jak przestałem czytać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdze juz 2 lata Outbackiem z silnikiem 3.0. wydaje mi sie ze najwiekszym problemem jest starzenie sie materialow. Czyli np. weze w ukladzie chlodzenia parcieja, zaczynaja puszczac, ale tego nie widac pod oslonami. Nawet chlodnica potrafi sie rozszczelnic poprostu ze starosci. Gdy cos takiego zadarzy sie podczas jazdy, silnik sie przegrzewa i remont... Ja dwa razy do roku przegladam silnik z kazdej strony i podejrzane elementy wymieniam, zanim padna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szklany, nie mozesz po prostu usunac tych naklejek? Wyglada to bardzo niepowaznie.

To nie jest naklejka. To jest czerwony zacisk z wyrytym/wygrawerowanym białym napisem. Nie mam potwierdzenia, czy jest to Brembo, bo nie sprawdzałem, gdy mechanik zmieniał klocki. Natomiatst wiem, że klocki wchodzą niestandardowe(dużo większe niż seria) i to czuć przy hamowaniu. Wcześniej miałem 2.0R i wiem o czym piszę. Przy najbliższej wymianie klocków z ciekawości sprawdzę producenta zacisków.

 

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdze juz 2 lata Outbackiem z silnikiem 3.0. wydaje mi sie ze najwiekszym problemem jest starzenie sie materialow. Czyli np. weze w ukladzie chlodzenia parcieja, zaczynaja puszczac, ale tego nie widac pod oslonami. Nawet chlodnica potrafi sie rozszczelnic poprostu ze starosci. Gdy cos takiego zadarzy sie podczas jazdy, silnik sie przegrzewa i remont... Ja dwa razy do roku przegladam silnik z kazdej strony i podejrzane elementy wymieniam, zanim padna.

Czyli jak z każdym używanym starszym niż 10 lat autem...

 

Jeżdżę swoim już 3 lata, oprócz wyjącej pompy (na szczęście tanio rozwiązałem problem) samochód jest tak niezawodny jak moja stara corolla e11. A ma znacznie więcej "rzeczy" które mogą się zepsuć ;)

Edytowane przez msi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dramatyzujecie jak baby. U mnie po rozebraniu okazało się że padła jedna uszczelka, miała nieszczelność na dwóch cylindrach. Wymiana uszczelek, uszczelniaczy, oringów etc. nowe szpilki + niektóre śrubki, planowanie głowic, czyszczenie gniazd zaworów, czyszczenie tłoków, wymiana oleju 300V + filtr, wymienione świece, nowy płyn układu chłodzenia i jeszcze pewnie kilka rzeczy których nie spamiętałem 7600 brutto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dramatyzujecie jak baby. U mnie po rozebraniu okazało się że padła jedna uszczelka, miała nieszczelność na dwóch cylindrach. Wymiana uszczelek, uszczelniaczy, oringów etc. nowe szpilki + niektóre śrubki, planowanie głowic, czyszczenie gniazd zaworów, czyszczenie tłoków, wymiana oleju 300V + filtr, wymienione świece, nowy płyn układu chłodzenia i jeszcze pewnie kilka rzeczy których nie spamiętałem 7600 brutto.

Czyli do 10 tyś daleko.  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak mnie właśnie ta cena intryguje :D Skoro zrobienie UPG w silniku 4cylidrowym kosztuje 1.5zł, to 9k zł powinno kosztować zrobienie UPG w silniku 24cylindrowym a H6 z tego co mi się obiło o uszy 24 cylindrów nie ma;) Wiem... daleko posunięta analogia.

 

Szkoda speca z Krakowa, miałem chytry plan obejrzeć je wracając z tatr w poniedziałek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...