Skocz do zawartości

Spec.B grupa operacyjna


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

tylko ten nasz szampan to ma ceny porządnych roczników - sam już nie wiem - rodziny nie mam, wiodę życie kawalera, wiec niby moge wydawać na zabawki, ale jakoś w głowie coś szepcze żeby się powstrzymać ;)

 

Kwestia priorytetów, wiadomo, ja to jednak sobie tłumaczę zwykle tym, że życie się ma jedno i czasami warto mieć to "coś" oprócz tej naszej codzienności. Jeden ma komputer za 20k, inny rower za 20k, a jeszcze inny auto - zabawkę ;) Grunt to mieć jakiś umiar, czyli ograniczyć się do tej jednej rzeczy, a nie chęci posiadania wszystkiego :D. W 6 miesięcy zainwestowałem tyle, że mógłbym za to kupić dwa skromne wozidełka do pracy, dla siebie i swojej panny, ale zawsze marzyłem o aucie który jedzie, a nie tylko się przemieszcza z punktu A do B. Jest przy tym nietuzinkowe, niespotykane na ulicach i tak dalej, spec b jest dla mnie właśnie czymś takim. Zdecydowałem się na inwestycję w niego, gdyż zostanie dożywotnio już ze mną, za duży worek pochłonie, mam zamiar wymienić tyle ile się da i myślę, że kolejne 10 lat jeszcze pośmiga, a w przyszłości zostanie rzadko spotykanym klasykiem z pod znaku plejad, utrzymanym na ori częściach. Jak Pan pozwoli to może i wartość wtedy podskoczy jak np jakieś M3 e46, za która też trzeba słono płacić, jak auto jest w stanie perfekcyjnym, a przecież to już dość leciwe auta.

Edytowane przez nysiopysio84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wielu aspektach się z Tobą zgodzę, ceny być może pójdą w górę, ale pamiętaj że za te kilka lat spora cześć Speców B będzie miała spore przebiegi. A nie oszukujmy się "przelot" tez w dużej mierze determinuje cenę. Drogie to będą te egzemplarze co będą w nienagannym stanie i z niewielkim przebiegiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wielu aspektach się z Tobą zgodzę, ceny być może pójdą w górę, ale pamiętaj że za te kilka lat spora cześć Speców B będzie miała spore przebiegi. A nie oszukujmy się "przelot" tez w dużej mierze determinuje cenę. Drogie to będą te egzemplarze co będą w nienagannym stanie i z niewielkim przebiegiem.

A nie spec B też mają taką szansę? :D u mnie przebieg symbolicznie rośnie (jakieś 10-12k rocznie) ;) póki co 134k km, krajowy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawił się nowy spec. B A/T ze Szwajcarii. Oglądąć, bo za chwilę będzie stał we Wrocławiu za 10 tys. więcej ;)

 

http://otomoto.pl/oferta/subaru-legacy-subaru-legacy-h6-szwajcaria-ID6ywBk7.html

 

:biglol:

 

O tym samym pomyślałem :D

 

P.S. Zdjęcia, gdyby ogłoszenie wygasło ;) 

836811045_1_1080x720_subaru-legacy-h6-sz

836811045_2_1080x720_subaru-legacy-h6-sz

836811045_9_1080x720_subaru-legacy-h6-sz

836811045_4_1080x720_subaru-legacy-h6-sz

836811045_5_1080x720_subaru-legacy-h6-sz

836811045_7_1080x720_subaru-legacy-h6-sz

836811045_8_1080x720_subaru-legacy-h6-sz

Edytowane przez OWOC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co? Ostatecznie Twoje graty z powrotem wylądowały w samochodzie, czy już cos wymieniłeś?

Ostatecznie założone zostały stare graty, bo auto potrzebne, a nowe mogę dostać dopiero za tydzień-dwa.

Szkoda trochę $$ na zdejmowanie, zakładanie, geometrię i płyny, ale no cóż - przynajmniej układ będzie dobrze przepłukany :D

 

Dziś dzwoniłem do ASO Koper i dostałem info,, że niestety, ale uszczelka przy pompie wspomagania nie jest do zakupienia osobno (brak nr cześć na schemacie) w związku z czym stanowi integralny elementy pompy i może być sprzedany tylko z całą pompą.

I ja się pytam o co kaman :mellow:

Dziś podliczyłem koszty serwisowania i przeróbek w swoim specu i wyszło... ... ponad 9 k :wacko: Ale przynajmniej teraz za każdym razem ze trzy razy się obracam, jak odchodzę od auta, żeby popaczeć :yahoo:

Co do przekładni i pompy - nie jest tak źle jak wyglądało, ale we wrześniu pewnie pójdą do wymiany.

Zostało jeszcze lakierowanie wybranych elementów i będzie już cacy :D

Ciekawe, u nich kupowałem osobno ;) Poszukaj na schematach w necie - jak nie znajdziesz to może mam gdzieś fakturę, tam powinien być numer części :)

 

 

Żeby nie było, mam numer tej części, i chciałem go już podać, ale osoba z ASO Koper zaparła się, że nic to nie da, bo ta część to tylko z pompą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czyli co? Ostatecznie Twoje graty z powrotem wylądowały w samochodzie, czy już cos wymieniłeś?

Ostatecznie założone zostały stare graty, bo auto potrzebne, a nowe mogę dostać dopiero za tydzień-dwa.

Szkoda trochę $$ na zdejmowanie, zakładanie, geometrię i płyny, ale no cóż - przynajmniej układ będzie dobrze przepłukany :D

 

Dziś dzwoniłem do ASO Koper i dostałem info,, że niestety, ale uszczelka przy pompie wspomagania nie jest do zakupienia osobno (brak nr cześć na schemacie) w związku z czym stanowi integralny elementy pompy i może być sprzedany tylko z całą pompą.

I ja się pytam o co kaman :mellow:

Dziś podliczyłem koszty serwisowania i przeróbek w swoim specu i wyszło... ... ponad 9 k :wacko: Ale przynajmniej teraz za każdym razem ze trzy razy się obracam, jak odchodzę od auta, żeby popaczeć :yahoo:

Co do przekładni i pompy - nie jest tak źle jak wyglądało, ale we wrześniu pewnie pójdą do wymiany.

Zostało jeszcze lakierowanie wybranych elementów i będzie już cacy :D

Ciekawe, u nich kupowałem osobno ;) Poszukaj na schematach w necie - jak nie znajdziesz to może mam gdzieś fakturę, tam powinien być numer części :)

Żeby nie było, mam numer tej części, i chciałem go już podać, ale osoba z ASO Koper zaparła się, że nic to nie da, bo ta część to tylko z pompą...

Tak, jasne :) Ja (i parę innych osóB) kupiłem osobno. Może spróbuj inne ASO ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czyli co? Ostatecznie Twoje graty z powrotem wylądowały w samochodzie, czy już cos wymieniłeś?

Ostatecznie założone zostały stare graty, bo auto potrzebne, a nowe mogę dostać dopiero za tydzień-dwa.

Szkoda trochę $$ na zdejmowanie, zakładanie, geometrię i płyny, ale no cóż - przynajmniej układ będzie dobrze przepłukany :D

 

Dziś dzwoniłem do ASO Koper i dostałem info,, że niestety, ale uszczelka przy pompie wspomagania nie jest do zakupienia osobno (brak nr cześć na schemacie) w związku z czym stanowi integralny elementy pompy i może być sprzedany tylko z całą pompą.

I ja się pytam o co kaman :mellow:

Dziś podliczyłem koszty serwisowania i przeróbek w swoim specu i wyszło... ... ponad 9 k :wacko: Ale przynajmniej teraz za każdym razem ze trzy razy się obracam, jak odchodzę od auta, żeby popaczeć :yahoo:

Co do przekładni i pompy - nie jest tak źle jak wyglądało, ale we wrześniu pewnie pójdą do wymiany.

Zostało jeszcze lakierowanie wybranych elementów i będzie już cacy :D

Ciekawe, u nich kupowałem osobno ;) Poszukaj na schematach w necie - jak nie znajdziesz to może mam gdzieś fakturę, tam powinien być numer części :)

Żeby nie było, mam numer tej części, i chciałem go już podać, ale osoba z ASO Koper zaparła się, że nic to nie da, bo ta część to tylko z pompą...

Tak, jasne :) Ja (i parę innych osó B) kupiłem osobno. Może spróbuj inne ASO ;)

 

 

Jeśli dobrze rozumiem, to jest jakaś uszczelka w pompie, dzięki wymianie której pompa nie będzie jęczeć, tak?

 

A możecie uchylić rąbka tajemnicy z tym numerem? Może być na priv...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

 

Czyli co? Ostatecznie Twoje graty z powrotem wylądowały w samochodzie, czy już cos wymieniłeś?

Ostatecznie założone zostały stare graty, bo auto potrzebne, a nowe mogę dostać dopiero za tydzień-dwa.

Szkoda trochę $$ na zdejmowanie, zakładanie, geometrię i płyny, ale no cóż - przynajmniej układ będzie dobrze przepłukany :D

 

Dziś dzwoniłem do ASO Koper i dostałem info,, że niestety, ale uszczelka przy pompie wspomagania nie jest do zakupienia osobno (brak nr cześć na schemacie) w związku z czym stanowi integralny elementy pompy i może być sprzedany tylko z całą pompą.

I ja się pytam o co kaman :mellow:

Dziś podliczyłem koszty serwisowania i przeróbek w swoim specu i wyszło... ... ponad 9 k :wacko: Ale przynajmniej teraz za każdym razem ze trzy razy się obracam, jak odchodzę od auta, żeby popaczeć :yahoo:

Co do przekładni i pompy - nie jest tak źle jak wyglądało, ale we wrześniu pewnie pójdą do wymiany.

Zostało jeszcze lakierowanie wybranych elementów i będzie już cacy :D

Ciekawe, u nich kupowałem osobno ;) Poszukaj na schematach w necie - jak nie znajdziesz to może mam gdzieś fakturę, tam powinien być numer części :)
Żeby nie było, mam numer tej części, i chciałem go już podać, ale osoba z ASO Koper zaparła się, że nic to nie da, bo ta część to tylko z pompą...
Tak, jasne :) Ja (i parę innych osó B) kupiłem osobno. Może spróbuj inne ASO ;)

Jeśli dobrze rozumiem, to jest jakaś uszczelka w pompie, dzięki wymianie której pompa nie będzie jęczeć, tak?

 

A możecie uchylić rąbka tajemnicy z tym numerem? Może być na priv...

Nie, to jest uszczelka którą zakłada się na króciec pompy :) i np. u mnie rozwiązała problem wyjącej pompy wspomagania. Znalazłem to rozwiązanie na jakimś australijskim forum użytkowników OBK :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawił się nowy spec. B A/T ze Szwajcarii. Oglądąć, bo za chwilę będzie stał we Wrocławiu za 10 tys. więcej ;)

 

http://otomoto.pl/oferta/subaru-legacy-subaru-legacy-h6-szwajcaria-ID6ywBk7.html

Czym różni się normalne Legacy H6 od Legacy H6 spec B. Poza zawieszeniem i hamulcami? Skrzynia jest inna? Jak ktoś chce A/T to nie lepiej upolować dobry egzemplarz H6, zmienić hamulce i zawias ?

Edytowane przez Tinuviel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Pojawił się nowy spec. B A/T ze Szwajcarii. Oglądąć, bo za chwilę będzie stał we Wrocławiu za 10 tys. więcej ;)

 

http://otomoto.pl/oferta/subaru-legacy-subaru-legacy-h6-szwajcaria-ID6ywBk7.html

 

Czym różni się normalen Legacy H6 od Legacy H6 spec B. Poza zawieszeniem i hamulcami? Skrzynia jest inna? Jak ktoć chce A/T to nie lepiej upolować dobry egzemplarz H6, zmienić hamulce i zawias ?

 

 

Kto bogatemu zabroni ;) ? Wymiana zawieszenia na Bilstein'a to b. duży koszt.

 

A inne rożnice? Na pewno zderzaki, felgi, inna mapa silnika i prawdopodobnie także skrzyni A/T. Poza tym spec. B. A/T ma tylny dyfer oparty o Torsena, a zwykłe A/T nie wiem czy posiada.

 

Ekspertem w temacie jest @OWOC który użytkuje rodzinnie takiego spec. B.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Poza tym spec. B. A/T ma tylny dyfer oparty o Torsena, a zwykłe A/T nie wiem czy posiada.

 

Ciekawie waść prawisz. Bo z programu subaru wynika, że dyfer jest blokowany tradycyjnie, przez wiskozę.

Poza tym Spec.B A/T rożnie się od H6 A/T - programem w sterowniku skrzyni, przełożeniem głównym (jest krótsze), zawieszeniem, kolektorem wydechowym, tapicerką w przedlifcie (w H6 tylko jasna), zderzakiem przednim w polifcie. Co do mapy - raczej to tylko teoria, bo dane techniczne silnika takie same.

Ponadto dwa dobrze znane mi Spec.B z MT jakoś strasznie dużo kilometrów natłukły na lpg bez konieczności regulacji zaworów. Mój brat zrobił już ponad 100 tys km i NIC. Kompresja jak dzwon, żadnych objawów. A przebieg całkowity 250 tys km.

 

UWAGA: Przekładnia kierownicza i hamulce są dla "zwykłej" H6 i Speca IDENTYCZNE.

Tylko OBK H6 04-09 ma mniejsze hamulce i dłuższę przekładnię niż Legacy. Nie wiem po co.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawił się nowy spec. B A/T ze Szwajcarii. Oglądąć, bo za chwilę będzie stał we Wrocławiu za 10 tys. więcej ;)

 

http://otomoto.pl/oferta/subaru-legacy-subaru-legacy-h6-szwajcaria-ID6ywBk7.html

Pytałem o to auto 2 dni temu w innym dziale. Sprzedawca  jakiś nie skory do rozmowy przez email

Moje pytanie 

 

Twoja odpowiedź:

Witam. coś więcej moze Pan o samochodzie powiedzieć? Sam go Pan sprowadzał? Kiedy trafił do polski? Czy samochód miał jakieś kolizje? Co jest do wymiany i co Pan wymieniał.

odpowiedź

Auto sprowadzone w zeszłym roku w październiku przez mojego kolegę bezwypadkowe wymieniony jest olej w skrzyni i jakiś czujnik w skrzyni dwa kpl kół

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym spec. B. A/T ma tylny dyfer oparty o Torsena, a zwykłe A/T nie wiem czy posiada.

 

Ciekawie waść prawisz. Bo z programu subaru wynika, że dyfer jest blokowany tradycyjnie, przez wiskozę.

 

Racja, Torsen jest w JDM (turbo). Tutaj w tylnym wiskoza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Pojawił się nowy spec. B A/T ze Szwajcarii. Oglądąć, bo za chwilę będzie stał we Wrocławiu za 10 tys. więcej ;)

 

http://otomoto.pl/oferta/subaru-legacy-subaru-legacy-h6-szwajcaria-ID6ywBk7.html

 

Czym różni się normalen Legacy H6 od Legacy H6 spec B. Poza zawieszeniem i hamulcami? Skrzynia jest inna? Jak ktoć chce A/T to nie lepiej upolować dobry egzemplarz H6, zmienić hamulce i zawias ?

 

 

Kto bogatemu zabroni ;) ? Wymiana zawieszenia na Bilstein'a to b. duży koszt.

 

A inne rożnice? Na pewno zderzaki, felgi, inna mapa silnika i prawdopodobnie także skrzyni A/T. Poza tym spec. B. A/T ma tylny dyfer oparty o Torsena, a zwykłe A/T nie wiem czy posiada.

 

Ekspertem w temacie jest @OWOC który użytkuje rodzinnie takiego spec. B.

 

 

 

:blush: Dziękuje za miłe słowa pod moim adresem :)

 

Ale jakoś tak wyszło, że jakiś czas temu wysiadłem z tego pociągu... jak to mówią szewc w dziurawych butach chodzi :mellow:

Owszem jest u mnie w rodzinie takowy samochód od ponad 3 lat.

Ja miałem radość wielką być zaraz po zakupie przez kilka tygodni przy wskrzeszaniu tego auta, jak było moim ogromnym marzeniem i m.in brałem udział w doprowadzaniu go do najpiękniejszego wyglądu po tym jak przyjechał z ziemi włoskiej do Polski. Po uzdrowieniu prezentował się prze smacznie, był ładny seryjny/nie spersonalizowany...

Poniżej fotka z 2013 roku :)

226ed736652f4dcf0a065614544.jpg

 

Od tego czasu auto jest użytkowane przez mojego wujka który bardzo o niego dba jeśli chodzi o aspekt serwisowania/techniczny, ale podejście ma typowo życiowe do niego,  samochód jak każdy inny ma jeździć. 

Jak się Specem jeździ, nigdy nie było mi dane się przekonać, poczuć, wyrobić sobie subiektywną opinie. Szkoda. Ale... Natomiast  przekazywać opinii innych którzy jeździli tym autem nie mam zamiaru z prostego względu, rzadko w dzisiejszych czasach można spotkać osoby którym można zaufać, i usłyszeć w miarę obiektywną opinię, ocenę. Każdy ma jakieś priorytety, jak się okazuje inne priorytety przy ocenianiu.  Jak to mówią każda sroczka... Dlatego zachęcam każdego do osobistego zapoznania się z interesującym samochodem, przedmiotem i wyrobieniu sobie opinii i dopiero po tym, przeglądaniu wysłuchiwaniu opinii i konfrontowaniu ich z tą własną ;)

Jedyne co mogę przekazać to informacje na temat trwałości/ niezawodności. I tu jest... nie jest źle, ale... jeszcze rok temu dałbym sobie rękę uciąć, że nic tylko szanować, dbać i paliwo lać.

I bym teraz... nie miał ręki :P Bardzo dużo już tu zostało napisane/opisane na ostatnich stronach więc nie będę powielał tego, a wnioski niech każdy z Was sam wyciągnie.

 

Co do różnic, względem zwykłego H6.

 

Jeśli chodzi o egzemplarz z ogłoszenia ( pierwszy wypust polifta) to wewnątrz spece mają aluminiowe nakładki na pedały i podstopnice.

Z zewnątrz to przedni zderzak i felgi.

Z technicznych aspektów to amortyzatory Bilstein ( stąd nazwa spec.B ), przełożeniem głównym - 3.083 vs 3.272  i oprogramowaniem automatycznej skrzynki. 

Układ kierowniczy, hamulcowy, zawieszenie takie samo jak w innych Legacy H6

Tak więc podchodząc do tematu na chłodno, ogromnych różnic nie ma jeśli chodzi o A/T.

A wyczuć różnice w pracy tych aut (pomijam zawieszenie ) nie będzie tak łatwo ;)

P.S. Co do tylnego dyfra to sprawa wygląda następująco.

Wersje z H6 A/T mają wisko tylko mocniej spinające w porównaniu z M/T ;

Wersja spec.b M/T mają wisko;

Wersje spec.b USspec (2.5Turbo) mają torsena;

Edytowane przez OWOC
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm czyli możnaby wysunąć wniosek, że mt ma najsłabszą odmianę blokady tylnego dyfra ? Nie znam się więc tylko takie dywagacje. Proszę mądrzejszych o ewentualne wyjaśnienia.

Po prostu w A/T więcej momentu jest kierowane na tylną oś - w M/T równo. Stąd masz takie wrażenie ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie trochę szczegółów by się przydało choć import z Włoch też jest jakąś wskazówką. Dobre auta w dobrym stanie to mają dobrą cenę w każdym kraju i import takiego auta (poj. pow 2,0l) nie może być opłacalny. Chyba, że jest coś na rzeczy i zazwyczaj a chyba raczej zawsze to coś w końcu daje o sobie znać. ;)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie trochę szczegółów by się przydało choć import z Włoch też jest jakąś wskazówką. Dobre auta w dobrym stanie to mają dobrą cenę w każdym kraju i import takiego auta (poj. pow 2,0l) nie może być opłacalny. Chyba, że jest coś na rzeczy i zazwyczaj a chyba raczej zawsze to coś w końcu daje o sobie znać. ;)  

Sławku, dziękuje za wskazówki. Nie trzeba szukać teorii.

Akurat trafiło się "jakieś" Subaru Legacy 3.0 z Włoch z zerwanym łańcuszkiem rozrządu, to wujek kupił bo chciał jakiegoś cztero łapa. Jego brat ma pięknego Jaguara X-type 3.0 AWD na full wypasie więc... Co jak co takie sportowe AWD fajne jest :)

Dopiero ja wujka uświadomiłem jaką wersję bardzo przypadkiem zakupił :yahoo:

Nigdy nie było mowy o opłacalności tego zakupu bo auto do dzisiaj jeździ w rodzinie. Kupując go nikt nie myślał o tym aby tanio kupić drogo sprzedać, bo jak się domyślasz auto dalej ma wujek. Priorytetem była niezawodność i bezproblemowość z jakiej słynie Subaru czy Honda.

Edytowane przez OWOC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w końcu to auto zostało sprowadzane ze szwajcarii czy z włoch? i to w zeszym roku w październiku czy 3 lata temu?

 

 

Auto sprowadzone w zeszłym roku w październiku przez mojego kolegę bezwypadkowe wymieniony jest olej w skrzyni i jakiś czujnik w skrzyni dwa kpl kół

 

 

 

Bo ktoś to chyba coś kręci

Edytowane przez stagraczynski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...