Skocz do zawartości

Spec.B grupa operacyjna


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, takie szybkie pytanie, wiem że gdzieś to już w tym wątku widziałem ale teraz nie mogę znaleźć więc nie linczujcie proszę ;) Ile kosztuje rozwiązanie problemu hamulców w spec.B (w zasadzie w Legacy bo hamulce chyba takie same)? Kojarzy mi się że można je wymienić na coś innego co się tak nie wygina tylko nie wiem na co, ile to kosztuje i czy tylko przód czy przód + tył.

 

ponoć EBC Turbo Groove + Red Staff 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, u siebie miałem taki zestaw z przodu jak kupiłem speca, też krzywe były, poprzedni właściciel twierdził, że ten typ tak ma. Ogólnie to można z przodu założyć 4-tłoczek, ale problem jest z tego co kojarzę z felgami, bo nie każda wejdzie, ale rozwiązuje to kwestię słabych hamulców w Legacy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czterotłoczek oczywiście z sti, bo z wrx-a to jest downgrade.

Ale można zostawić seryjne zaciski, choć generalnie redstuff się nie sprawdza w tej aplikacji. Polecam klocki Hawk HPS. Tarcze raczej dowolne, ale nie całkiem gładkie. I sprawne tylne hamulce (!).

Edytowane przez house_1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to jedyne zastrzeżenia jakie mam do tych hamulców, to krzywiące się tarcze, poprzedni zestaw zamieniłem na DBA T3 czy jakoś tak i do tego klocki OEM, trochę pojeździłem i znowu mam wyczuwalne bicie przy mocniejszym hamowaniu z większych prędkości (ale fakt taki, że prowadnica zacisku się trochę zapiekła, także to też może być przyczyna). Póki co nauczyłem się z tym żyć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ponoć EBC Turbo Groove + Red Staff

Tarcze DBA 4000 (mogą być nacinane), do tego klocki Hawk HPS. Daje radę. Pewnie ciężko coś lepszego znaleźć do tych zacisków.

Alternatywą jest wymiana przednich zacisków, na coś, co szybciej odprowadza ciepło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, chciałbym wymienić hamulce głównie po to żeby mieć z nim już spokój i żeby się tarcze nie krzywiły. Z tego co czytam DBA 4000 nie daje tej pewności? Dopiero wymiana tarcza + zacisk likwiduje problem raz na zawsze? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ma tarcza do felg? Jak coś, to zacisk zahacza o felgę, a nie tarcza hamulcowa ;-) Jeżeli tarcza pasuje do zacisku, to wszystko jest ok.
Tarcze się nie pogięły. Bywa, że są dość głośne, jak auto trochę postoi. No i od nowości czuć lekkie wibracje na pedale hamulca, ale to normalne przy tarczach nacinanych. Przejechałem na tym zestawie 42 tys. km. Tarcze są dalej ok. Klocki mam do wymiany. Generalnie jestem zadowolony z zakupu, choć pamiętam, że komuś się te tarcze pogięły. Pewnie każde tarcze można pogiąć, np. stojąc z pedałem na hamulcu po b. ostrej jeździe - wtedy tarcza wolniej stygnie pod zaciskiem i potrafi się wygiąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Po prostu żyjemy w zakłamaniu, a powinniśmy realnie odbierać rzeczywistość. Handlarz aby zarobić na swoją marżę musi wykonać działania, których przeciętny właściciel sprzedający swój wóz nie podejmie - czyli przypudrować blachy, poddać auto jakiemuś przeglądowi (oczywiście zwykle na najtańszych zamiennikach - ile to aut w komisach ma nowe hamulce - a potem w serwisie okazuje się że ciężko znaleźć coś tańszego i gorszego?). Wtedy stwarza choć POZORY że auto choć droższe to jest lepsze od innych na rynku. Klient za to ma wrażenie że uniknie "pakietu" startowego.

 

2) Si Drive w manualu generalnie zmienia tylko reakcję na naciskanie gazu (sposób działania przepustnicy). Generalnie dla mnie sam pomysł jest bez sensu totalnie.

Najbardziej oszczędny tryb jest (przy 5EAT) sport sharp + ręczna zmiana biegów łopatkami. Przy 6MT jeździ się tylko na sport sharp.

 

3) Legacy H6 Spec B EU vs OBK H6 EU różni się:

- zawieszenie Bilstein vs zwykłe bujające + SLS (w obk-u)

- przekładnia kierownicza - Legacy H6 (i zwykły i spec) mają krótszą

- hamulce - Legacy H6 (i zwykły i spec) mają większy hebel p + t i do tego tył wentylowany

- fotele przednie (konstrukcja oparcia) i tapicerka na fotelach - w Legacy jest środek perforowany, w OBK zwykła skóra - fotel z Legacy lepiej podpiera łopatki

- układ przeniesienia napędu - 6MT wisco w centralnym dzielące podobno 50:50 i wisco w tylnym dyfrze - 5EAT - aktywny dyfer planetarny z blokadą elektronicznie sterowaną przez sterownik skrzyni z tendencją do przekazywania więcej na tył + wisco w tylnym dyfrze.

- w 6MT często brak kontroli trakcji (VDC).

 

Ogólnie w opinii ludzi z którymi rozmawiałem i jeździli obydwoma modelami: oczami wybierają OBK-a, do normalnej drogowej eksploatacji - Legacy.

OBK ma jedną bezwzględną przewagę (i nie jest to prześwit) - jest obudowany plastikami i podczas jazdy po krzakach jest mniejsze ryzyko zarysowania blach.

Przy odsprzedaży nie ma dyskusji o porysowanym lakierze, albo tłumaczenia dlaczego auto jest całe lakierowane. Na plastikach nie ma jak zmierzyć i nikt się nie czepia.

 

Dlugo nie zagladalem, a tu tyle sie napisalo :) Niestety z tymi roznicami to nie jest tak - Spec.B ma wiele elementow, ktore sie roznica nawet od zwyklego H6, o OBK nie wspominajac.

- zawias Bilstein TYLKO w Spec.B

- bardziej bezprosrednia przekladnia kierownicza TYLKO w Spec.B

- inaczej zestrojone wspomaganie ukl. kier. TYLKO w Spec.B

- hamulce wszystkie H6 mialy takie same, niewazne czy Legacy czy OBK, Spec.B czy nie

- przeniesienie napedu: 5EAT w Legacy ma domyslny rozdzial 40:60 + LSD z tylu, 6MT mial 50:50 bez LSD

- 6MT tak samo jak 5EAT zawsze mial VDC (chyba ze na jakies dziwne rynki nie bylo, ja mowie o wersjach na EU)

 

Hej, takie szybkie pytanie, wiem że gdzieś to już w tym wątku widziałem ale teraz nie mogę znaleźć więc nie linczujcie proszę ;) Ile kosztuje rozwiązanie problemu hamulców w spec.B (w zasadzie w Legacy bo hamulce chyba takie same)? Kojarzy mi się że można je wymienić na coś innego co się tak nie wygina tylko nie wiem na co, ile to kosztuje i czy tylko przód czy przód + tył.

 

Stosunkowo tanim rozwiazaniem jest EBC, taj jak napisano ponizej. Niektorzy psiocza ze to wstyd i hanba, ale szczerze mowiac ja bylem bardzo zadowolony. Na poczatku nawet mialem tylko klocki Greenstuff i bylo ok. Troszke wibruja bo tarcze rowkowane, a klocki Redstuff maksymalne mozliwosci osiagaja dopiero po rozgrzaniu. Jak sa porzadnie nagrzane to furcza, chrobocza i piszcza i ludzie sie obracaja myslac ze jedzie jakas rajdowka ... albo zepsute auto ;)

 

 

Hej, takie szybkie pytanie, wiem że gdzieś to już w tym wątku widziałem ale teraz nie mogę znaleźć więc nie linczujcie proszę ;) Ile kosztuje rozwiązanie problemu hamulców w spec.B (w zasadzie w Legacy bo hamulce chyba takie same)? Kojarzy mi się że można je wymienić na coś innego co się tak nie wygina tylko nie wiem na co, ile to kosztuje i czy tylko przód czy przód + tył.

 

ponoć EBC Turbo Groove + Red Staff 

 

 

potwierdzam, patrz wyzej.

 

Hej, u siebie miałem taki zestaw z przodu jak kupiłem speca, też krzywe były, poprzedni właściciel twierdził, że ten typ tak ma. Ogólnie to można z przodu założyć 4-tłoczek, ale problem jest z tego co kojarzę z felgami, bo nie każda wejdzie, ale rozwiązuje to kwestię słabych hamulców w Legacy.

 

Absolutnie najtansza opcja jest ... pozostanie przy seryjnych tarczach ;) Trzeba kupic nowe, a nastepnie zgodnie z zaleceniami Grzeska Magdziarza (sa gdzies w tym watku podlinkowane), klocki i tarcze odpowiednio ULOZYC. W skrocie potrzebne jest pol godziny i pusta prosta droga, na ktorej mozna wykonac kilka awaryjnych hamowan pod rzad w dwoch czy trzech seriach, dajac im odpowiednio ostygnac miedzy seriami. Rowniez sprawdzone, tak ulozone seryjne tarcze nie beda bily. Tylko ze trzeba to zrobic zaraz po montazu. Swoja droga np. w motorsporcie nie jest to nic nadzwyczajnego: po zalozeniu nowych hamulcow, w rajdowce rowniez zawsze ukladamy tarcze i klocki.

 

Czterotłoczek oczywiście z sti, bo z wrx-a to jest downgrade.

Ale można zostawić seryjne zaciski, choć generalnie redstuff się nie sprawdza w tej aplikacji. Polecam klocki Hawk HPS. Tarcze raczej dowolne, ale nie całkiem gładkie. I sprawne tylne hamulce (!).

 

Prawda jest, ze pod seryjne felgi SPB niestety nie wchodza wyczynowe zaciski. Konieczna jest wymiana kol. Przy tym trzeba zwrocic uwage, zeby nie wystawaly poza karoserie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- bardziej bezprosrednia przekladnia kierownicza TYLKO w Spec.B

 

Jest to o tyle ciekawe stwierdzenie, że nr-y ref części są identyczne (Legacy H6 vs H6 spec B).

 

 

 

- inaczej zestrojone wspomaganie ukl. kier. TYLKO w Spec.B

 

Ponieważ to może być bardzo subiektywne, poproszę źródło tego twierdzenia, bo ciężko się dopatrzeć.

 

 

 

- 6MT tak samo jak 5EAT zawsze mial VDC (chyba ze na jakies dziwne rynki nie bylo, ja mowie o wersjach na EU)

 

To ciekawostka.... w takim razie jak sądzisz, Dawoj uzna reklamację na tatowóz kupiony w styczniu 2005 roku? W sensie że wybrakowana kompletacja?

Już szykuję pozew zbiorowy.... ;)  Bo u brata w specu, również MY04 też taki brak - a też z SIP-u.

A może popytam w SIP-ie? Może wymienią w ramach gestu handlowego, bo przecież auto niezgodne z umową?

 

 

- hamulce wszystkie H6 mialy takie same, niewazne czy Legacy czy OBK, Spec.B czy nie

 

B Z D U R A. Outback BP ma seryjnie mniejsze heble. Nawet ten z SIP-u   ;) .

Edytowane przez house_1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmiem twierdzić, że różnica jest jednak zauważalna. Sęk w tym, że potrzebne są dobre klocki i tarcze. Czytaj: trzeba wydać circa 2 tysie.

Niestety wszystkie znane mi "zwykłe" zestawy, łącznie z oryginalnymi pod moją nogą zbyt długo nie wytrzymują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odebrałem swojego speca z malowania i powoli zmierzam do sprzedaży.

Dziś robiłem fotki i filmy do jakiegoś promo i... mam mieszane uczucia - lubię tą brykę :P nie mam ciśnienia, bo drugie auto już jest, no nic, zobaczymy  ;)

8f076337d712d0abgen.jpg

 

0d78e40f8a1ce615gen.jpg

 

82eae87a72cb9c56gen.jpg

 

b90edd54e6cbfb95gen.jpg

 

748bdfb25ae651edgen.jpg

 

09fa677b6f7fe917gen.jpg

 

ab099db0e885366bgen.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...