Skocz do zawartości

Spec.B grupa operacyjna


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

 

Za darmo przecież mrozić kapitału nie będzie...

plus przeglad serwisowy i usuniecie usterek, poprawienie blach i detailing

znam audi kupione w voiture i nabywca dostal dokumentacje plus foty z przeprowadzonych prac

 

 

Każdy porządny Subarowicz woli sobie to zrobić sam ;) Przynajmniej wiec, co, kiedy i gdzie. Ze szczególną ostrożnością podchodzę do "podpicowanych" aut ... dlatego być może nie kupuję w komisach ;) Najlepiej z pierwszej ręki tj. od dealera albo bezpośrednio od właściciela.

 

 

A rok produkcji w formularzu u góry jest podany 2008. Po co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Za darmo przecież mrozić kapitału nie będzie...

 

 

plus przeglad serwisowy i usuniecie usterek, poprawienie blach i detailing

znam audi kupione w voiture i nabywca dostal dokumentacje plus foty z przeprowadzonych prac

prowadza normalna dzialalnosc i nie bawia sie w mirkowanie/januszowanie

 

 

jeszcze latek ubyło.

 

w ogloszeniu jest:

 

 

Rok modelowy 08, samochód wyjechał z fabryki na koniec 07r.

 

to gdzie ubylo?

 

Wytaptane

 

w ogłoszeniu jest rok produkcji 2008  w jednym jak i drugim serwisie aukcyjnym gdzie auto jest wystawione. w starym ogłoszeniu masz napisany rok produkcji 2007

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalej nie rozumiem. Czego się spodziewacie po handlarzu używanymi samochodami?

 

Ludzie chcą być oszukiwani i sami próbują się oszukiwać. Inaczej nie byłoby tylu problemów w stylu "ale mnie oszukali, auto miało być idealne, a to złom".

Przecież trzeba sprawdzać używany towar, zwłaszcza tak drogi jak samochody. Są od tego specjaliści. I można takiego wynająć i wypunktować "handlarza".

Tego typu kłopoty swój początek zawsze mają u nabywcy. Zaufanie do sprzedawców towarów bez gwarancji i nie za bardzo posiadające możliwą do wyegzekwowania rękojmię powinno być mocno ograniczone. Ale lepiej "łykać" bajki sprzedawcy.... zwłaszcza zawodowego.

 

Oczywiście uogólniam, a nie ograniczam się do przedmiotowego przypadku. Chodzi mi o zasadę a nie tego konkretnie sprzedawcę używanych samochodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

house_1 ja Cię w zupełności rozumiem, takie są realia tylko jednak trochę mnie boli mimo wszystko że zaczynamy to traktować jako normę. Jest handlarz więc musi oszukiwać. Może i tak jest, może i większość to krętactwo ale chyba nie powinniśmy tego tolerować "bo tak już jest".

 

Tak czy owak... fajny ten Spec.B, co robi SI Drive w manualu? Zmienia reakcje na gaz i coś jeszcze?

 

Przy okazji, jest tu może wymiatacz który wyłożyłby mi różnice w napędzie między Outabackiem AT H6 (wersja europejska) 2005 a Legacy Spec.B 2005 MT? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Po prostu żyjemy w zakłamaniu, a powinniśmy realnie odbierać rzeczywistość. Handlarz aby zarobić na swoją marżę musi wykonać działania, których przeciętny właściciel sprzedający swój wóz nie podejmie - czyli przypudrować blachy, poddać auto jakiemuś przeglądowi (oczywiście zwykle na najtańszych zamiennikach - ile to aut w komisach ma nowe hamulce - a potem w serwisie okazuje się że ciężko znaleźć coś tańszego i gorszego?). Wtedy stwarza choć POZORY że auto choć droższe to jest lepsze od innych na rynku. Klient za to ma wrażenie że uniknie "pakietu" startowego.

 

2) Si Drive w manualu generalnie zmienia tylko reakcję na naciskanie gazu (sposób działania przepustnicy). Generalnie dla mnie sam pomysł jest bez sensu totalnie.

Najbardziej oszczędny tryb jest (przy 5EAT) sport sharp + ręczna zmiana biegów łopatkami. Przy 6MT jeździ się tylko na sport sharp.

 

3) Legacy H6 Spec B EU vs OBK H6 EU różni się:

- zawieszenie Bilstein vs zwykłe bujające + SLS (w obk-u)

- przekładnia kierownicza - Legacy H6 (i zwykły i spec) mają krótszą

- hamulce - Legacy H6 (i zwykły i spec) mają większy hebel p + t i do tego tył wentylowany

- fotele przednie (konstrukcja oparcia) i tapicerka na fotelach - w Legacy jest środek perforowany, w OBK zwykła skóra - fotel z Legacy lepiej podpiera łopatki

- układ przeniesienia napędu - 6MT wisco w centralnym dzielące podobno 50:50 i wisco w tylnym dyfrze - 5EAT - aktywny dyfer planetarny z blokadą elektronicznie sterowaną przez sterownik skrzyni z tendencją do przekazywania więcej na tył + wisco w tylnym dyfrze.

- w 6MT często brak kontroli trakcji (VDC).

 

Ogólnie w opinii ludzi z którymi rozmawiałem i jeździli obydwoma modelami: oczami wybierają OBK-a, do normalnej drogowej eksploatacji - Legacy.

OBK ma jedną bezwzględną przewagę (i nie jest to prześwit) - jest obudowany plastikami i podczas jazdy po krzakach jest mniejsze ryzyko zarysowania blach.

Przy odsprzedaży nie ma dyskusji o porysowanym lakierze, albo tłumaczenia dlaczego auto jest całe lakierowane. Na plastikach nie ma jak zmierzyć i nikt się nie czepia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może kolega Tuscan, wszak to on teraz sprzedaje ten samochód, się wypowie i wyjaśni z jakiego powodu w ogłoszeniu poprzedniego właściciela podano przebieg 189 kkm, a w wystawionym przez niego jest 179. Pomyłka pisarska?

Podejrzewam, że jakbyś zajechał na miejsce to na liczniku będzie 189tyś i 2007 rok a na pytanie dlaczego w ogłoszeniu jest inaczej dostaniesz odpowiedź że pracownik się pomylił przy wypisywaniu ogłoszenia. Taka sciema handlarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klasyka na tym forum. Nie pojechałem i nie obejrzałem, bo był podejrzany, gdyż za tani, a teraz nie mogę przeżyć i liczę ile to handlarz zarobi.

Odnośnie przebiegu zastanówcie się co wnosi do ceny korekta o te 6 czy 7% przebiegu i po co to robić. Zakładam, że to zwykła pomyłka.

Moja H6 jest od tego konkretnego handlarza i jest to jedyny handlarz którego mogę szczerze polecić.

 

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jechał na wstecznym zapewne  :biglol: .

Naprawdę 10k km robi różnicę?

 

Ja myślałem że auto się kupuję patrząc na jego stan a nie ilość przejechanych kilometrów.

Ale to Polska gdzie auto z 300k km i więcej na zegarze to zajeżdżony trup

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie można w ogóle, bo to oszustwo.

Jeśli auto jest w dobrym stanie i robione wymiany oleju, rozrządu, regulacje zaworów na czas to przebieg ma znaczenie marginalne. Przynajmniej dla mnie

O to mi chodziło.

 

Ale jak nie zmieni się rynek w Polsce i nie wprowadzą jakiejś regulacji prawnej nt. liczników to dalej cofanie będzie na porządku dziennym, bo Polacy wierzą w bajeczki że kombi w diesel'u z Niemiec po 16 latach "jeżdżone tylko przez dziadka w niedzielę" ma 200k km. Dziwne że 10 a nawet 5 letnie auta z Niemiec też takie podobne mają przebiegi.  :biglol:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3) Legacy H6 Spec B EU vs OBK H6 EU różni się:

- zawieszenie Bilstein vs zwykłe bujające + SLS (w obk-u)

- przekładnia kierownicza - Legacy H6 (i zwykły i spec) mają krótszą

- hamulce - Legacy H6 (i zwykły i spec) mają większy hebel p + t i do tego tył wentylowany

- fotele przednie (konstrukcja oparcia) i tapicerka na fotelach - w Legacy jest środek perforowany, w OBK zwykła skóra - fotel z Legacy lepiej podpiera łopatki

- układ przeniesienia napędu - 6MT wisco w centralnym dzielące podobno 50:50 i wisco w tylnym dyfrze - 5EAT - aktywny dyfer planetarny z blokadą elektronicznie sterowaną przez sterownik skrzyni z tendencją do przekazywania więcej na tył + wisco w tylnym dyfrze.

- w 6MT często brak kontroli trakcji (VDC).

 

Ogólnie w opinii ludzi z którymi rozmawiałem i jeździli obydwoma modelami: oczami wybierają OBK-a, do normalnej drogowej eksploatacji - Legacy.

OBK ma jedną bezwzględną przewagę (i nie jest to prześwit) - jest obudowany plastikami i podczas jazdy po krzakach jest mniejsze ryzyko zarysowania blach.

Przy odsprzedaży nie ma dyskusji o porysowanym lakierze, albo tłumaczenia dlaczego auto jest całe lakierowane. Na plastikach nie ma jak zmierzyć i nikt się nie czepia.

 

Dzięki za objaśnienie.

 

A co do przebiegów to ktoś kiedyś pokusił się o przemienienie API allegro dla passerati:

 

Zrzut_ekranu_2016_09_18_o_00_49_40.png

 

Magia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

3) Legacy H6 Spec B EU vs OBK H6 EU różni się:

 

 

 

- hamulce - Legacy H6 (i zwykły i spec) mają większy hebel p + t i do tego tył wentylowany

 

w tym akurat przypadku nie ma różnic. OBK H6 EU miał takie same tarcze i zaciski jak Spec B. Tarcza o ile dobrze pamiętam 315mm przód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

w tym akurat przypadku nie ma różnic. OBK H6 EU miał takie same tarcze i zaciski jak Spec B. Tarcza o ile dobrze pamiętam 315mm przód.

 

Gdy porównujesz modele odpowiadające sobie: 2003-2009 (czyli z silnikiem 3.0), to niestety nie masz racji.

Dopiero OBK 3,6 2010- miał heble 316mm (itd itp).

Z kolei nie słyszałem o Legacy Spec B 3,6 (2010-).... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ten egzemplarz http://otomoto.pl/oferta/subaru-legacy-ID6yvvP7.html raczej nie miał żadnych przygód http://www.bezwypadkowy.net/forum/120-ocena-auta/55012-subaru-legacy-gt-spec-b-4s3bl696893212084

Zacytuję:

4S3BL696893212084 

has not been identified as a vehicle listed in the VINCheckSM Theft Records.

4S3BL696893212084 has not been identified as a vehicle listed in the VINCheckSM Total Loss Records.

http://www.autobaza.pl/historia-pojazdu/57e3f06b-bf34-42cc-a1ea-6dffee6cd410

02/2010/20 New Jersey Bieżący 11019 km 4S3BL696893212084

07/2009/21 New Jersey Historyczny 32 km 4S3BL696893212084

house_1

:facepalm:

 

Europejski spec przy amerykańskim jest GOLASEM bez wyposażenia. W EU brakuje paru rzeczy: audio nie gra, na fotelach nie ma alcantary, zawieszenie ma stalowe wahacze (usa ma alu prz + tył), brak świateł dziennych. Poza tym w 3.0 brakuje ok 50Nm względem 2,5T co przekłada się na gorsze odczucia.

Niestety jako samochód do jeżdżenia - amerykańskie Legacy jest lepsze niż EU. Nawet wolniej poddaje się korozji.

Trzeba tylko pamiętać, że silniki 2,5 i 2,5T mają swoje kaprysy  ;) .

 

Zgadzam się, że nie ma co przekreślać aut z USA, ale to chyba przesada żeby mówić o autach z EU, że to golasy. Rozumiem, że radio w US to ten Harmann Kardonn ale czy w EU MY08 i MY09 nie ma już innego radia niż we wcześniejszych wersjach? Różnica w fotelach i światłach to nie jest jakiś dramat. 

Jest odczuwalna różnica w prowadzeniu (chodzi mi o te wachacze)? Wiadomo, że to masa nieresorowana, ale na szczęście nie wirująca.

Rdza? Czyli co Japończyk ma gorsze zabezpieczenia, czy może jest to kwestia, że Amerykanin jeździł w łagodniejszym klimacie?

ps. ten z ogłoszenia ma inne felgi niż Spec z tego rocznika, chociaż to chyba jest akurat plusem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej! mam nowinę - w związku z zakupem forka 2,5 od DerrickB, w październiku będę przymierzał się do sprzedaży swojego Speca.

Ale to jeszcze trochę potrwa, bo w końcu pójdzie do malowania co trzeba i wymiana przekładni kierowniczej :)

Wiem, że trochę to profanacja, zmieniać Speca na Forka, ale akurat ten Forek jest wyjątkowy :)

Muszę przed malowaniem zrobić tylko trochę fotek, żeby nie było, że coś było tłuczone :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hej, takie szybkie pytanie, wiem że gdzieś to już w tym wątku widziałem ale teraz nie mogę znaleźć więc nie linczujcie proszę ;) Ile kosztuje rozwiązanie problemu hamulców w spec.B (w zasadzie w Legacy bo hamulce chyba takie same)? Kojarzy mi się że można je wymienić na coś innego co się tak nie wygina tylko nie wiem na co, ile to kosztuje i czy tylko przód czy przód + tył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...