Skocz do zawartości

Legacy czy Outback


slw

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie jestem na etapie wymiany obecnego samochodu na nowy. Wybór padł na Legacy kombi lub Outback z silnikiem diesla. I tu pojawił się dylemat jak w temacie. Czy szanowni forumowicze mogliby pomóc mi w dokonaniu właściwego wyboru i wymienić za i przeciw jednemu bądź drugiemu modelowi. Czy wyższym outbackiem można równie dynamicznie pokonywać zakręty jak legacy, czy nie buja za bardzo? Czy terenowe opony w outbacku są głośne na asfalcie? Wypady w teren do tej pory poza leśnymi duktami i utwardzonymi gruntowymi drogami nie miały i czyba nie będą miały miejsca. Chyba, że..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 135
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja mam OBKa 04 i jestem bardzo zadowolona. Nie wiem co masz na myśli pisząc:

Czy wyższym outbackiem można równie dynamicznie pokonywać zakręty jak legacy, czy nie buja za bardzo?

 

bo na pewno nie tak samo, ale można wystarczająco dynamicznie, że by ośki robiły się coraz mniejsze w lusterku. OBK się trochę buja na koleinach, szczególnie pokonywanych poprzecznie, ale komfort jazdy rekompensuje tą małą bujawkę :wink: .

Powinni się wypowiedzieć użytkownicy nowego modelu :smile: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dokladnie ten sam problem mialem... 15 dni temu :)

Wybralem Outbacka ze wzgledu na weekendowe zainteresowania, ale od razu zwrocilem uwage ze do zapiep... po asfalcie to on nie jest, Legacy prowadzi sie o niebo lepiej. Bo jak nalesnik.

Sadze ze o to chodzi, zdecyduj czy krzaki czy asfalt.

 

P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

slw, mam OBK poprzedni model i w stosunku do Legacy zawieszenie nie pozwala na szaleństwa w zakrętach, ale za to z kolei nie boję się żadnych dziur i krawężników oraz kolein w drogach gruntowych :wink:

Potwierdzam. Jak używasz pedału gazu w systemie 0-1 to weź legasia, a jak jeździsz dynamicznie :twisted: ale z głową, to OBK jest wystarczająco stabilne w zakrętach, a dodatkowo docenisz jego "kompatybilność" z polskim standardem dróg :wink:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam OBK '05. Jak dla mnie to idealne auto rodzinne na polskie drogi.

Na zakrętach nie buja i trzyma się wystarczająco dobrze - Mondziawki, Avensisy itp. na suchym odpadają na 3-4-ym zakrecie, a na mokrym po 1-ym :roll: :mrgreen:

Odporność na dziury, koleiny i inne krawężnika jest niesamowitą zaletą.

Opony w OBK ciężko nazwać terenowymi - profil jest tylko wyższy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Skoro wszyscy wychwalają OBK, czuję się w obowiązku bronić Legacy:

- niesamowita trakcja

- brak problemów przy nierównościach/koleinach etc.

- jeśli wybierzesz 17" koła to krawężnik nie będzie fiordem wymagającym karmienia ;-)

 

Obecnie modniejsze są samochody, które mogą zjechać z drogi, pytanie czy ich właściciele faktycznie z tej móżliwości korzystają...

 

Pozdrawiam,

mc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Legacy da więcej przyjemności z jazdy cywilnej, codziennej, po asfalcie (w mieście), Outback bardziej buja ale mimo wszystko przy dużych prędkościach idzie jak tramwaj.

Ja wybrałem Outbacka bo jak trzeba się gdzieś wybrać z pełnym załadunkiem bagażu to przy samopoziomującym zawieszeniu tyłu nie ma obawy o zbyt mały prześwit między podwoziem a powierzchnią dróg "krajowych".

Jak ktoś (dzieci?) ma chorobę motoryzacyjną to na 100% w Outbacku w przypadku szybkiej jazdy po krętych wyprofilowanych lub nierównych drogach gdzie lekko i łagodnie zabuja przypadłość się odezwie.

Podejrzewam, że Outback jest też głośniejszy przy dużych prędkościach przez dodatki typu plastykowe wykończenia przy progach czy błotnikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Legacy vs. Outback to bratobójcze pytanie :)

na cały dzień Legacy, a w przyszłym tygodniu OBK'a do przetestowania

zrobiłem tak jak ty, przejechałem się obydwoma. Ja wybrałem Obk 1) samopoziomujace zawieszenie - prawie zawsze coś jest w bagazniku (jak nie wózek/sprzęt dzieciaków to mój rower/sprzęt wspinaczkowy) 2) podwyższone zawieszenie - niektóre uliczki w mojej okolicy podchodzą pod offroad; 3) wyższy współczynnik czadu (ok, jeszcze wtedy nie wiedziałem, że jest Śnieżka...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję wszystkim za cenne uwagi. Jutro mam dostać na cały dzień Legacy, a w przyszłym tygodniu OBK'a do przetestowania. Mam nadzieję, że dzięki temu i waszym radom wybór będzie łatwiejszy.

 

wow,a gdzie jest taka mozliwosc?nie wiedzialem z gdzies tak mozna zrobic :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie czy ich właściciele faktycznie z tej móżliwości korzystają...
Korzystają :twisted:

 

Podejrzewam, że Outback jest też głośniejszy przy dużych prędkościach
Jest głośny.

 

z legacy jest jeden tylko problem... przy 160 dalej da się je prowadzić jedną ręką... sedan w sensie...
A Outback'a nie :?: :???: Chyba, że uwzględniamy polskie drogi, bo w warunkach autostradowych nie wydawało mi się, żeby to był problem :roll:

 

Outback to super auto. Jedyna co na korzyść legacy przemawia to to, że jednak jest stabilniejszy w zakrętach. Jeżeli Ci na tym zbytnio nie zależy to śmiało możesz brać OBKa ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Legacy nie jest samochodem który rewelacyjnie się trzyma w zakrętach. Większość aut tej klasy będzie podobnie dobre. Co więcej legacy jest dość wąskie i relatywnie miękkie co powoduje, ze się nawet ponadprzeciętnie wychyla. Jednak równowaga i czucie które daje legacy jest klasa sama w sobie.

OBK mając wyżej środek ciężkości i bardziej miękkie zawieszenie będzie poniżej przeciętnej w zakrętach i przy dużych prędkościach na autostradzie, fizyki się nie oszuka.

Co do terenu, to legacy radzi sobie całkiem niezłe dopóki starcza prześwitu.... :)

Ja bym brał legacy, OBK jest dla wolno jeżdżących lubiących komfort, lub dla tych co faktycznie potrzebują prześwitu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Legacy nie jest samochodem który rewelacyjnie się trzyma w zakrętach. Większość aut tej klasy będzie podobnie dobre. Co więcej legacy jest dość wąskie i relatywnie miękkie co powoduje, ze się nawet ponadprzeciętnie wychyla. Jednak równowaga i czucie które daje legacy jest klasa sama w sobie.

OBK mając wyżej środek ciężkości i bardziej miękkie zawieszenie będzie poniżej przeciętnej w zakrętach i przy dużych prędkościach na autostradzie, fizyki się nie oszuka.

Co do terenu, to legacy radzi sobie całkiem niezłe dopóki starcza prześwitu.... :)

Ja bym brał legacy, OBK jest dla wolno jeżdżących lubiących komfort, lub dla tych co faktycznie potrzebują prześwitu.

 

 

Kario,a ile razy jezdziles subaru np.impreza czy legacy czy OBK?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Legacy nie jest samochodem który rewelacyjnie się trzyma w zakrętach. Większość aut tej klasy będzie podobnie dobre.

 

Napewno na mokrej lub osniezonej nawierzchni:)

na suchej też - przewiozłem kumpla - vectra mocna coś kojarze 3 litry 250 koni - mocno chwytał za łapkę :evil: i stwierdził że tak skręcać to on nie da rady...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po ostrym katowaniu Forestera w kazdych mozliwych warunkach, majac za soba XX jazd probnych OBK diesel i bedac obecnie w posiadaniu legacy diesel od poniedzialku wybralbym chyba OBK gdybym mial jeszcze te 10 000 zl. Az takiej ogromnej roznicy w jezdzie nie ma a latwiej sie wsiada do OBK :-D. Pozatym na polskie trasy, definitywnie OBK! Legacy do polykania kilometrow na hretych trasach o dobrej nawierzchhni i autostardach lub slimaczenia sie w miescie. OBK na polskie trasy z poboczami na 8cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Legacy nie jest samochodem który rewelacyjnie się trzyma w zakrętach. Większość aut tej klasy będzie podobnie dobre. Co więcej legacy jest dość wąskie i relatywnie miękkie co powoduje, ze się nawet ponadprzeciętnie wychyla.

 

Rozumiem, że zapomniałeś na końcu tego zdania "mrugnąć okiem"... bez :wink: powyższy cytat to herezja!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Legacy nie jest samochodem który rewelacyjnie się trzyma w zakrętach. Większość aut tej klasy będzie podobnie dobre. Co więcej legacy jest dość wąskie i relatywnie miękkie co powoduje, ze się nawet ponadprzeciętnie wychyla.....

:?: :?: :?:

Kario.. jechałeś spec.B :?: :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...