Jump to content

Legacy czy Outback


slw
 Share

Recommended Posts

Właśnie jestem na etapie wymiany obecnego samochodu na nowy. Wybór padł na Legacy kombi lub Outback z silnikiem diesla. I tu pojawił się dylemat jak w temacie. Czy szanowni forumowicze mogliby pomóc mi w dokonaniu właściwego wyboru i wymienić za i przeciw jednemu bądź drugiemu modelowi. Czy wyższym outbackiem można równie dynamicznie pokonywać zakręty jak legacy, czy nie buja za bardzo? Czy terenowe opony w outbacku są głośne na asfalcie? Wypady w teren do tej pory poza leśnymi duktami i utwardzonymi gruntowymi drogami nie miały i czyba nie będą miały miejsca. Chyba, że..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 135
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ja mam OBKa 04 i jestem bardzo zadowolona. Nie wiem co masz na myśli pisząc:

Czy wyższym outbackiem można równie dynamicznie pokonywać zakręty jak legacy, czy nie buja za bardzo?

 

bo na pewno nie tak samo, ale można wystarczająco dynamicznie, że by ośki robiły się coraz mniejsze w lusterku. OBK się trochę buja na koleinach, szczególnie pokonywanych poprzecznie, ale komfort jazdy rekompensuje tą małą bujawkę :wink: .

Powinni się wypowiedzieć użytkownicy nowego modelu :smile: .

Link to comment
Share on other sites

Ja dokladnie ten sam problem mialem... 15 dni temu :)

Wybralem Outbacka ze wzgledu na weekendowe zainteresowania, ale od razu zwrocilem uwage ze do zapiep... po asfalcie to on nie jest, Legacy prowadzi sie o niebo lepiej. Bo jak nalesnik.

Sadze ze o to chodzi, zdecyduj czy krzaki czy asfalt.

 

P.

Link to comment
Share on other sites

slw, mam OBK poprzedni model i w stosunku do Legacy zawieszenie nie pozwala na szaleństwa w zakrętach, ale za to z kolei nie boję się żadnych dziur i krawężników oraz kolein w drogach gruntowych :wink:

Potwierdzam. Jak używasz pedału gazu w systemie 0-1 to weź legasia, a jak jeździsz dynamicznie :twisted: ale z głową, to OBK jest wystarczająco stabilne w zakrętach, a dodatkowo docenisz jego "kompatybilność" z polskim standardem dróg :wink:.

Link to comment
Share on other sites

Mam OBK '05. Jak dla mnie to idealne auto rodzinne na polskie drogi.

Na zakrętach nie buja i trzyma się wystarczająco dobrze - Mondziawki, Avensisy itp. na suchym odpadają na 3-4-ym zakrecie, a na mokrym po 1-ym :roll: :mrgreen:

Odporność na dziury, koleiny i inne krawężnika jest niesamowitą zaletą.

Opony w OBK ciężko nazwać terenowymi - profil jest tylko wyższy.

Link to comment
Share on other sites

Witam!

Skoro wszyscy wychwalają OBK, czuję się w obowiązku bronić Legacy:

- niesamowita trakcja

- brak problemów przy nierównościach/koleinach etc.

- jeśli wybierzesz 17" koła to krawężnik nie będzie fiordem wymagającym karmienia ;-)

 

Obecnie modniejsze są samochody, które mogą zjechać z drogi, pytanie czy ich właściciele faktycznie z tej móżliwości korzystają...

 

Pozdrawiam,

mc

Link to comment
Share on other sites

Legacy da więcej przyjemności z jazdy cywilnej, codziennej, po asfalcie (w mieście), Outback bardziej buja ale mimo wszystko przy dużych prędkościach idzie jak tramwaj.

Ja wybrałem Outbacka bo jak trzeba się gdzieś wybrać z pełnym załadunkiem bagażu to przy samopoziomującym zawieszeniu tyłu nie ma obawy o zbyt mały prześwit między podwoziem a powierzchnią dróg "krajowych".

Jak ktoś (dzieci?) ma chorobę motoryzacyjną to na 100% w Outbacku w przypadku szybkiej jazdy po krętych wyprofilowanych lub nierównych drogach gdzie lekko i łagodnie zabuja przypadłość się odezwie.

Podejrzewam, że Outback jest też głośniejszy przy dużych prędkościach przez dodatki typu plastykowe wykończenia przy progach czy błotnikach.

Link to comment
Share on other sites

Bardzo dziękuję wszystkim za cenne uwagi. Jutro mam dostać na cały dzień Legacy, a w przyszłym tygodniu OBK'a do przetestowania. Mam nadzieję, że dzięki temu i waszym radom wybór będzie łatwiejszy.

Link to comment
Share on other sites

Legacy vs. Outback to bratobójcze pytanie :)

na cały dzień Legacy, a w przyszłym tygodniu OBK'a do przetestowania

zrobiłem tak jak ty, przejechałem się obydwoma. Ja wybrałem Obk 1) samopoziomujace zawieszenie - prawie zawsze coś jest w bagazniku (jak nie wózek/sprzęt dzieciaków to mój rower/sprzęt wspinaczkowy) 2) podwyższone zawieszenie - niektóre uliczki w mojej okolicy podchodzą pod offroad; 3) wyższy współczynnik czadu (ok, jeszcze wtedy nie wiedziałem, że jest Śnieżka...)

Link to comment
Share on other sites

Bardzo dziękuję wszystkim za cenne uwagi. Jutro mam dostać na cały dzień Legacy, a w przyszłym tygodniu OBK'a do przetestowania. Mam nadzieję, że dzięki temu i waszym radom wybór będzie łatwiejszy.

 

wow,a gdzie jest taka mozliwosc?nie wiedzialem z gdzies tak mozna zrobic :shock:

Link to comment
Share on other sites

pytanie czy ich właściciele faktycznie z tej móżliwości korzystają...
Korzystają :twisted:

 

Podejrzewam, że Outback jest też głośniejszy przy dużych prędkościach
Jest głośny.

 

z legacy jest jeden tylko problem... przy 160 dalej da się je prowadzić jedną ręką... sedan w sensie...
A Outback'a nie :?: :???: Chyba, że uwzględniamy polskie drogi, bo w warunkach autostradowych nie wydawało mi się, żeby to był problem :roll:

 

Outback to super auto. Jedyna co na korzyść legacy przemawia to to, że jednak jest stabilniejszy w zakrętach. Jeżeli Ci na tym zbytnio nie zależy to śmiało możesz brać OBKa ;]

Link to comment
Share on other sites

Legacy nie jest samochodem który rewelacyjnie się trzyma w zakrętach. Większość aut tej klasy będzie podobnie dobre. Co więcej legacy jest dość wąskie i relatywnie miękkie co powoduje, ze się nawet ponadprzeciętnie wychyla. Jednak równowaga i czucie które daje legacy jest klasa sama w sobie.

OBK mając wyżej środek ciężkości i bardziej miękkie zawieszenie będzie poniżej przeciętnej w zakrętach i przy dużych prędkościach na autostradzie, fizyki się nie oszuka.

Co do terenu, to legacy radzi sobie całkiem niezłe dopóki starcza prześwitu.... :)

Ja bym brał legacy, OBK jest dla wolno jeżdżących lubiących komfort, lub dla tych co faktycznie potrzebują prześwitu.

Link to comment
Share on other sites

Legacy nie jest samochodem który rewelacyjnie się trzyma w zakrętach. Większość aut tej klasy będzie podobnie dobre. Co więcej legacy jest dość wąskie i relatywnie miękkie co powoduje, ze się nawet ponadprzeciętnie wychyla. Jednak równowaga i czucie które daje legacy jest klasa sama w sobie.

OBK mając wyżej środek ciężkości i bardziej miękkie zawieszenie będzie poniżej przeciętnej w zakrętach i przy dużych prędkościach na autostradzie, fizyki się nie oszuka.

Co do terenu, to legacy radzi sobie całkiem niezłe dopóki starcza prześwitu.... :)

Ja bym brał legacy, OBK jest dla wolno jeżdżących lubiących komfort, lub dla tych co faktycznie potrzebują prześwitu.

 

 

Kario,a ile razy jezdziles subaru np.impreza czy legacy czy OBK?

Link to comment
Share on other sites

Legacy nie jest samochodem który rewelacyjnie się trzyma w zakrętach. Większość aut tej klasy będzie podobnie dobre.

 

Napewno na mokrej lub osniezonej nawierzchni:)

na suchej też - przewiozłem kumpla - vectra mocna coś kojarze 3 litry 250 koni - mocno chwytał za łapkę :evil: i stwierdził że tak skręcać to on nie da rady...
Link to comment
Share on other sites

Po ostrym katowaniu Forestera w kazdych mozliwych warunkach, majac za soba XX jazd probnych OBK diesel i bedac obecnie w posiadaniu legacy diesel od poniedzialku wybralbym chyba OBK gdybym mial jeszcze te 10 000 zl. Az takiej ogromnej roznicy w jezdzie nie ma a latwiej sie wsiada do OBK :-D. Pozatym na polskie trasy, definitywnie OBK! Legacy do polykania kilometrow na hretych trasach o dobrej nawierzchhni i autostardach lub slimaczenia sie w miescie. OBK na polskie trasy z poboczami na 8cm.

Link to comment
Share on other sites

Legacy nie jest samochodem który rewelacyjnie się trzyma w zakrętach. Większość aut tej klasy będzie podobnie dobre. Co więcej legacy jest dość wąskie i relatywnie miękkie co powoduje, ze się nawet ponadprzeciętnie wychyla.

 

Rozumiem, że zapomniałeś na końcu tego zdania "mrugnąć okiem"... bez :wink: powyższy cytat to herezja!

Link to comment
Share on other sites

Legacy nie jest samochodem który rewelacyjnie się trzyma w zakrętach. Większość aut tej klasy będzie podobnie dobre. Co więcej legacy jest dość wąskie i relatywnie miękkie co powoduje, ze się nawet ponadprzeciętnie wychyla.....

:?: :?: :?:

Kario.. jechałeś spec.B :?: :razz:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...