Skocz do zawartości

Nowy Legacy


haubi65

Rekomendowane odpowiedzi

Na zdjeciach z linka, ktory podalem, widac ze sie sklada.

 

Oglądałem dziś dokładnie tylną kanapę ze wszystkich stron. Oparcie kanapy w Legacy Sedan 2.5i Lineartronic jest przykręcone do półki śrubami, ponadto nie ma podziału tapicerki na dwie części. Jeśli do tego dodamy absolutny brak czegokolwiek, co mogłoby służyć jako przycisk/uchwyt do składania oparcia, śmiem twierdzić, że nowe Legacy 2.5i Sport nie ma składanej tylnej kanapy.

 

Niech mnie ktoś poprawi, jeśli się mylę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

@ Kuba, po pierwsze co ma jego cena, wielkość, AWD do jakości plastików? Rozumiem że chodziło Ci o to że porównałeś wielkością Legacy do segmentu E, wyszło że jest najtańszy i dlatego plastiki są twarde? Mi to specjalnie nie przeszkadza że są twarde, po prostu dziwi mnie że jak się 5 lat myśli nad autem to się zapomina o takich rzeczach, a dorabianie do tego teorii mija się z celem, bo ani Legacy nie jest segmentem E(bo tam jest lepsza jakość i np. mocniejsze silniki, a nie jeden mocny), ani nie jest tani.. Nawet jakby odjąć koszt AWD to i tak sporo kosztuje.. Po drugie z felgami chodziło mi o 2 wersje które ja akceptuje czyli 2.0D i 2.5T, był to skrót myślowy ale teraz napiszę to w całości że nie ma felg 17" dostępnych z normalnymi silnikami, bo jakoś nie kręci mnie 10,3 do setki, niewiele lepsze parametry od 2.0 benzyny, i dźwięk wyciskarko-odkurzacza od przekładni CVT. Z tą tylną kanapą, to ja również nie zauważyłem żeby się dała odchylać, no ale może jestem w błędzie, może da się łątwo odchylić za pomocą śrubokręta :) Generalnie uważam nowego Legacy za auto dojrzalsze, pod wieloma względami lepsze itd. no ale nie są to same ochy i achy o czym świadczą niedociągnięcia które wcześniej opisałem +brak ręcznego hamulce zaciąganego normalnie, oraz brak wskaźnika temperatury silnika, o czym właśnie sobie przypomniałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kuban, no i wszystko by było fajnie gdyby w klasie E nie było twardych plastików ale już w dużej części są jak np. wspomniany Meś E czy Lexus GS (swoją drogą parch jakich mało). Nie bardzo wiem co Was tak w tych plastikach drażni? Nie piszczą, nie skrzeczą, są dobrze spasowane, kolorystyka jakoś ze sobą koresponduje.... Co do ceny, Subaru nigdy nie było tanie i to się raczej nie zmieni, to co mnie interesuje to wartość samochodu (rozumiana jako stosunek jakości do ceny i wyposażenia) i tu, IMO, jest OK. Jasne, że w porównaniu do Audi A6 środek wygląda blado ale też A6 kosztuje nieco więcej. Czy się to komuś podoba czy nie Legacy przeskoczyło klasę. To już nie jest klasa średnia, to już się wgryza w premium i w tym kontekście jest samochodem conajmniej godnym uwagi. Szczególnie, że miałem okazję ostatnio pojeździć klasą średnią (japońską) i według mnie porównania do Avensisa (ot po prostu Toyota) czy do Accorda (bardzo fajne auto) po prostu nie ma. Inna bajka i tyle. Na całe szczęście jest to kolejny model Subaru, który budzi emocje, kontrowersje i dyskusje - to jest urok tej marki ;)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze co ma jego cena, wielkość, AWD do jakości plastików?

Ma to ze wszystkie te elementy kosztuja. Piszesz tak jak bys sie spodziewal wnetrza Lexusa ES w samochodzie o polowe tanszym. Legacy porownuje do np Camry i Accord, ktore sa od niego drozsze, a przy tym nie maja w standardzie napedu AWD (w opcji tez).

 

Co do kol, to pogadaj z importerem zeby Ci zamienil je na takie jak chcesz, albo kup sobie drugi komplet na lato.

 

Na jakiej podstawie piszesz o efektach dzwiekowych skrzyni CVT?

 

I na koniec, nowa video recenzja Legacy GT. Widac na niej rozkladana, dzielona tylna kanape.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja porównuje np. do Laguny II gdzie są miękkie i dużo bardziej przyjazne ale czasem trzeszczą, np. do Laguny III gdzie są już w ogóle lepszej jakości i nie trzeszczą, do Golfa V gdzie też są miękkie itd. Jak już pisałem nie dostaje piany z tego powodu piszę tylko że są twarde. Przy okazji Accord nie jest droższy bo wersja sedan 2.2 DTEC na max wypasie kosztuje 138k a Legacy na max wypasie 2.0D bodajże 150-160 w zależności czy zawieszenie sportowe czy nie. Camry chyba nie ma na polskim rynku ;) Nie musisz mi pisać że sobie mogę kupić i wymienić itp. bo potrafię sobie poradzić, wątek nie jest poświęcony jak mi dopomóc, napisałem tylko w oryginale że wystarczyłoby 5 minut zastanowienia i mogliby to auto dopracować na 100 % a nie na 85. Te linki którymi zarzucasz są z USA. Ja jak mówiłem głowy za tą kanapę nie dam, ale po pierwsze jak widziałem Legacy to kojarzy mi się że nie ma opcji podziału, po drugie ktoś to już sprawdził i napisał tu i potwierdził moje słowa, po trzecie w katalogu szwajcarskim jest napisane że dla wersji sedan nie da rady podzielić kanapy, po czwarte w polskim cenniku dla kombi jest wyszczególniona ta opcja dla sedana nie, co też o czymś świadczy.

 

PS Aha wiem że pewnie da się poprowadzić jakoś hamulec ręczny tak żeby mi odpowiadał, i pewnie da się też zrobić tak żeby przy zegarach był wskaźnik o którym mówiłem, ale ja piszę po prostu co widziałem co mi nie gra, nie mówię że nie lubię tego auta, a to jest różnica, więc po raz kolejny proszę nie mów że czarne jest białe, po prostu parę rzeczy zrobili źle/ nie pomyśleli i już. Możemy się kłócić czy ładnie wygląda ale nie mam zamiaru się kłócić o fakty. A zapomniałem o CVT, one wszystkie działają na tej samej zasadzie więc wystarczy że jeździłem Nissanowskim i Audi. Działa to tak że wyje jak odkurzacz, chyba że jedziesz mega spokojnie, z resztą potwierdzają to testy z gazet...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zapomniałem o CVT, one wszystkie działają na tej samej zasadzie więc wystarczy że jeździłem Nissanowskim i Audi. Działa to tak że wyje jak odkurzacz, chyba że jedziesz mega spokojnie, z resztą potwierdzają to testy z gazet

A tu sie niestety mylisz :idea: i gazety też......widocznie "chlopaki " z gazety jak zwykle nie ogarneli do konca......o co chodzi :mrgreen:

AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Jeśli faktycznie w trybie automatycznym to nie działa tak że jeśli jedziemy ze stałą prędkością to są niskie obroty a jak chcemy przyspieszyć to wskakują na jednostajny wysoki poziom i generalnie jest to odczucie "odkurzacza" to cofam moje słowa i zwracam honor :) A mógłby Pan jeszcze napisać jak to jest z tą kanapą bo nikt tu włącznie ze mną nie jest pewien na 100% :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak ma byc w automacie tez obroty sie podnosza w CVT nie ma biegow dlatego jest takie wrazenie "gumki" ale czy to zle czy dobrze to jest subiektywne. Dlatego Diesel z CVT bylby najleprzym rozwiazaniem. Wysterczajaca ilosc momentu by "gumka" szybko sie sciagnela :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I na koniec, nowa video recenzja Legacy GT. Widac na niej rozkladana, dzielona tylna kanape.

 

Przed chwilą oglądałem filmik i jestem pod wrażeniem z jakim spokojem auto reaguje na nagłe zmiany toru jazdy :shock:

Podejrzewam, że asymetrycznie dzielona tylna kanapaw Legacy Sedan nie będzie oferowana na rynkach EU.

Myślę, że potwierdzisz Kuba, że w US nabywców znajduje albo sedan albo Outback, rzadko kiedy kombi.

U nas sedan odgrywa funkcje reprezantacyjne, kombi rodzinne, Outback rodzinno/rekraacyjne :wink:

 

PS. Mój młodszy syn (3 lata) zobaczył z daleka na monitorze 2.5 GT i krzyknął z radoscią: " WOW!! jaki Subarak" :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I na koniec, nowa video recenzja Legacy GT. Widac na niej rozkladana, dzielona tylna kanape.

 

Przed chwilą oglądałem filmik i jestem pod wrażeniem z jakim spokojem auto reaguje na nagłe zmiany toru jazdy :shock:

Podejrzewam, że asymetrycznie dzielona tylna kanapaw Legacy Sedan nie będzie oferowana na rynkach EU.

Myślę, że potwierdzisz Kuba, że w US nabywców znajduje albo sedan albo Outback, rzadko kiedy kombi.

U nas sedan odgrywa funkcje reprezantacyjne, kombi rodzinne, Outback rodzinno/rekraacyjne :wink:

 

PS. Mój młodszy syn (3 lata) zobaczył z daleka na monitorze 2.5 GT i krzyknął z radoscią: " WOW!! jaki Subarak" :mrgreen:

 

Niech tym w US kryzys jeszcze bardziej dobierze się do d..y, to wtedy dopiero zaczną doceniać wersje 2.0D... :grin: :grin: :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech tym w US kryzys jeszcze bardziej dobierze się do d..y, to wtedy dopiero zaczną doceniać wersje 2.0D...

Diesel w samochodach osobowych nie ma ekonomicznego sensu. W stanch, w kazdym podstawowym modelu jest dostepny silnik 2.5i, ktory oferuje podobne osiagi jak 2.0D i niewiele wieksze spalanie. Jak do kazdego modelu dadza skrzynie CVT to spalanie w benzynie sie jeszcze poprawi. Policzylem na podstawie proporcji cen samochodow Subaru w UK (w stanach nie ma w ofercie diesla) i przy rocznym przebiegu 15k mil, zajelo by okolo 8 lat zeby zarobic na roznice w cenie pomiedzy Impreza 2.5i i 2.0D. Do tego dochodza wieksze koszty serwisu turbo diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezdzile dieslem przez 2 tygodnie jak mi wymieniali ZMS i musze powiedziec tam gdzie moj spala 9 L diesel spala 6. Do miasta sie calkowicie nie nadaje bo sprzglo strasznie twarde i turbo dziura zaczyna dopiero od 1800 ciagnac. Jak wsiadlem do mojego to myslalem ze sprzeglo jest popsute tak lekko chodzi. Na Autobahnie dopiero jest lepszy ale nieznacznie.

Diesel nie jest dla mnie. Ja robie rocznie do 20 tkm. Nawet LPG sie za bardzo nie oplaca :roll: Cos mi sie ostatnio Spec B MT sni :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem w końcu dzisiaj na żywo nowe Legacy. Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony środkiem. Fakt plastiki twarde, ale bardzo porządne i bardzo porządnie spasowane. Auto miało karbonowe stawki po bokach i to było naprawdę fajne.

Z zewnątrz natomiast samochód wygląda pokracznie. Co najbardziej się rzuca w oczy to:

- strasznie wysoki, wręcz ma garb nad kierowca, to chyba główny powód złego wyglądu

- ogromne wnęki kol, bardzo dużo miejsca nad opona, wygląda to jakby mu ktoś założył za małe koła i w efekcie wygląda jakby miał się strasznie przechylać na zakrętach

- nie lobię chromów wiec...

 

Generalnie obok stal stary model i jest przepaść, poprzedni jest zgrabny, proporcjonalny bez nachalnych akcentów nowy... ogromny krok wstecz w stylistyce, jak wielki widać dopiero jak oba stoją obok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech tym w US kryzys jeszcze bardziej dobierze się do d..y, to wtedy dopiero zaczną doceniać wersje 2.0D...

Diesel w samochodach osobowych nie ma ekonomicznego sensu. W stanch, w kazdym podstawowym modelu jest dostepny silnik 2.5i, ktory oferuje podobne osiagi jak 2.0D i niewiele wieksze spalanie. Jak do kazdego modelu dadza skrzynie CVT to spalanie w benzynie sie jeszcze poprawi. Policzylem na podstawie proporcji cen samochodow Subaru w UK (w stanach nie ma w ofercie diesla) i przy rocznym przebiegu 15k mil, zajelo by okolo 8 lat zeby zarobic na roznice w cenie pomiedzy Impreza 2.5i i 2.0D. Do tego dochodza wieksze koszty serwisu turbo diesla.

 

Kuba mimo, że żyjemy w innych światach liczby są liczbami i ciężko z nimi polemizować.

Nawet odrzucając polskie realia gdzie płacimy haracz 18% to 2.0D i 2.5i kosztuje np. w Niemczech praktycznie tyle samo. Żeby było prościej w Niemczech paliwo ON i PB kosztuje tyle samo czyli masz czystą oszczędność między spalaniem 2.5 i 2.0D a w przypadku OBK to jest ok. 35% czyli ponad 1200 euro ( przy 15k mil ) rocznie taniej jeśli spokojnie jeździsz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Benzyna

15000km / 100km x 9 (L/100km) x 1,35 (cent/L) = 1822,5

Diesel

15000km /100km x 6 (L/100km) x 1,15 (cent/L) = 1035

Roznica wynosi = 787,5 € nie wiem jak wyszlo 1200€ :?:

Podatek za diesla i przeglady sa drozsze wiec roznica bedzie jeszcze mniejsza.

Granica lezy cos kolo 15000 km / ano

ADAC ma Tabele ktora ma waznosc w Niemczech

http://www1.adac.de/images/b-d-vgl-szen ... 263570.pdf

 

Przy obecnej akcji Subaru cena diesla = cena benzyniaka jest troche na korzysc diesla.

Akcja jest tylko dla MY09

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Benzyna

15000km / 100km x 9 (L/100km) x 1,35 (cent/L) = 1822,5

Diesel

15000km /100km x 6 (L/100km) x 1,15 (cent/L) = 1035

Roznica wynosi = 787,5 € nie wiem jak wyszlo 1200€ :?:

Podatek za diesla i przeglady sa drozsze wiec roznica bedzie jeszcze mniejsza.

Granica lezy cos kolo 15000 km / ano

ADAC ma Tabele ktora ma waznosc w Niemczech

http://www1.adac.de/images/b-d-vgl-szen ... 263570.pdf

 

Przy obecnej akcji Subaru cena diesla = cena benzyniaka jest troche na korzysc diesla.

Akcja jest tylko dla MY09

 

nie wiem jak to robisz ale 9.0l w OBK 2.5MT to zakres nieosiągalny w warunkach miejsko/drogowych przy poruszaniu się w 'normalny " sposób. Na autobanie tym bardziej. Standard to średnie zużycie na wysokości 10 - 10.5l OBK 2.5MT a diesla Legacy kombi MY08 6 -7l. Przeglądy kosztują porównywalne pieniądze.

Prawdą jest, że liczyłem On i Pb 1.35. 6 miesięcy temu jak byłem w Niemczech było na podobnym poziomie. No ale mogło się zmienić. W Polsce te różnice jest jeszcze większe na korzyść 2.0D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem przez 2 tygodnie diesla OBK i moje spalanie to:

Miasto

7 l diesel

11 benzyna

Trasa do pracy w jedna strone 37 km autobahna 120 km/h

5,8 diesel

8,8 benzyna

zaokraglilem do 6 i 9

Jezdzac tylko w miescie

Benzyna

15000km / 100km x 11 (L/100km) x 1,35 (cent/L) = 2227

Diesel

15000km /100km x 7 (L/100km) x 1,15 (cent/L) = 1207

Roznica wynosi ca. = 1000 €

jest juz blizej :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0D i 2.5i kosztuje np. w Niemczech praktycznie tyle samo.

Jakim cudem samochod z turbo, drozszym silnikiem, drozszym osprzetem, bardziej skomplikowanym systemem kosztuje tyle samo co wersja z prostym silnikiem N/A?

 

Moje obliczenia oparlem na podstawie tego artykolu: http://www.independent.co.uk/life-style ... 81709.html

gdzie pisza ze Impreza diesel jest drozsza od WRX'a.

 

Cena WRX'a w stanach ~$25,500, cena Imprezy 2.5i ~$18,000, czyli zostaje nam $7.500 na paliwo. Biorac roczne przebiegi 15k mil i oficjalne srednie spalanie, przy obecnych cenach paliwa daje nam to okolo 8 lat jazdy za darmo w stosunku do wersji z dieslem. Do tego dochodzi drozszy serwis samochodu z silnikiem diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba - Porównywałem 2.0D do 2.5 N/A. Podobna moc i osiągi oraz podobna cena w EU. W US są faktycznie inne realia i trudno je porównywać.

 

Haubi - mój na autobanie nigdy nie spalił mniej niż 10l ale rzadko jeżdżę wolniej niż średnia 110km/h

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moj pali jezdzac do 120 jednostajnie bez ciaglego przyspieszania i zwalniania 9 L benzyne a 11 LPG. Jezdzac dynamicznie 120 - 180 bez wielkich oszczednosci 11 L, dieslem osiagnelem wynik 7,4 L. Dodam ze Passat 140 PS pali dokladnie tyle samo chociaz ponizej 6 L nie udalo mi sie zejsc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba - Porównywałem 2.0D do 2.5 N/A. Podobna moc i osiągi oraz podobna cena w EU.

Ja tez porownywalem te modele. Pytam sie Ciebie, jakim cudem te samochody moga miec podobna cene?

 

nie wiem ale tak jest. ceny w Niemczech : OBK 2.0D trend - 34.600 euro 2.5N/A MT trend 35.200 euro. W Polsce wygląda to inaczej ale przynajmniej wiadomo dlaczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakim cudem te samochody moga miec podobna cene?

 

cena to nie jest prosta suma kosztów + marża, ale wpływa na nią wiele innych czynnikow (podatki, konkurencja, sytuacja rynkowa, marketing itd.), dlatego nie można wyciągac takich prostych porównań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...