capricorn Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Andrzej Koper, Tylko komu chce się studiować karty techniczne poszczególnych olejów :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
warrior Opublikowano 4 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2008 No to ja też się chwalę W sobotę przed 12 odebrałem z salonu A.KOPER moje wymarzone Subaru (podziękowania dla Piotra za sprawną obsługę). Do Trójmiasta wracaliśmy w moją lepszą połową z uśmiechem przyklejonym na stałe, do dzisiaj nie mogę go zdjąć z twarzy Czemu z Warszawy do Trójmiasta jest tak blisko Do rzeczy: - prowadzenie - rewelacja - dlaczego inni tak wolno pokonują zakręty?? - spalanie - (6.6 l/100km przy prędkościach 80-140,w porywach 160km/h) nad tym się popracuje - ale i tak wyznaję zasadę że samochód spali tyle ile mu wleję - zestopniowanie skrzyni biegów rewelacyjne, choć trzeba się przestawić mentalnie, ale po 500 km to już zaczyna wychodzić samo trójka i czwórka rewelacyjnie (wg mnie dobrane) - wyciszenie wnętrza - miodzio - regulacja fotela pasażera też mogła być sterowana elektrycznie, podparcie pod lędźwie też mogło się tam znaleźć - za krótki podłokietnik między fotelami, a wstawiona mała butelka wody w uchwycie haczy o łokieć - a nie jeżdżę na leżaka z paskiem :wink: - bez ustawienia oświetlenia wskaźników na maxa nie ma szans na odczytanie wyświetlaczy na środkowej konsoli - nagłośnienie, hmm do poprawki w przyszłości - antena w szybie niestety łapie więcej zakłóceń niż wystająca z dachu w moim poprzednim focusiku :roll: ALE I TAK GO NIE ODDAM dlaczego tak późno zdecydowałem się wsiąść do Subaru???? dlaczego człowiek tak błądzi???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 4 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2008 a ja zmienie watek i zapytam o inna kwestie.jak jade 30km/h to czesto zastanawiam sie czy jechac na 2 czy 3 biegu,podobnie jest przy predkosci 50km/h(3 czy 4?) i 80km/h(4 czy 5?)kurcze i do dzisiaj nie wiem jak jest lepiej. wracam do tej kwestii, bo dzisiaj jezdze limuzyną dieslem. Przygladnalem sie dokladnie predkosci i oto jak ja zmieniam biegi (przy spokojnej jezdzie przez miasto) II - ok 15kmh licznikowe III - 30kmh IV - 40kmh V - 55kmh Te wartosci oczywiscie sie zmieniaja, jak jade pod gorke albo jak chce zwawiej przyspieszyc, ale do spokojnej jazdy (np w gestym ruchu/korku) to zupelnie wystarcza. Oczywiscie na piątym biegu przy 55kmh samochod po wcisnieciu gazu nie przyspieszy gwaltownie, ale chodzi o to, ze przy tej predkosci mozna sie toczyc i w efekcie redukowac spalanie. 8) [ Dodano: Pon Sie 04, 2008 10:35 am ] warrior, gratuluje i duzo frajdy zycze (pamietaj o odpowiednim docieraniu! - kto mnie juz znienawidzil za to, ze ciagle o tym pisze? ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
capricorn Opublikowano 4 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2008 Than_Junior, "toczyć" bardzo dobrze ujęte :smile: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Umbert Opublikowano 4 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2008 V-tech Szwecja przyslal mi dzisiaj instrukcje monazu boxa VT101008 w PDF (trzeba zdmontowac generator zeby sie podpiac) i napisali tak: "jezeli zdemintujesz box i skasujesz ewentualne error codes to po boxie nie zostanie sladow. Spalanie spadnie 5-10 %". OK, ale KTO bedzie mi kasowal te bledy? V-tech? Bo na warsztacie Subaru to juz bedzie tycko za pozno :-D Musze tam zadzwonic i sie dogadac. ....a w miedzyczasie zaplacilem juz za srebrne Ultraleggery 18" i Goodyeary F1 do Legaca diesla ktory jak do tej pory istnieje tylko jako specyfikacja w Notepad w moim kompie :-D. Kolka bedzie mial piekne! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 4 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2008 Umbert, jak juz kombinujesz z upiekszaniem, to przy zamawianiu auta spytaj czy nie daloby rady zamowic go ze zderzakiem od Spec.B Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobertG Opublikowano 4 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2008 napisałII - ok 15kmh licznikowe III - 30kmh IV - 40kmh V - 55kmh Nie dusisz go ten sposób? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 4 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2008 ALE I TAK GO NIE ODDAM :twisted: :twisted: nikt nie odda :wink: 6.6 l/100km no komputer trochę zaniża dlaczego inni tak wolno pokonują zakręty?? poczekaj aż spadnie deszcz No to ja też się chwalę gratulacje :smile: [ Dodano: Pon Sie 04, 2008 9:11 pm ] II - ok 15kmh licznikoweIII - 30kmh IV - 40kmh V - 55kmh nie potrafię :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zulu Opublikowano 4 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2008 jest tylko, że mobil 5w30 nic więcej mobil 1 esp formula 5w30 AK ps.radzę sprawdzać ktore oleje zalecenia producenta spelniaja a gdzie to mozna sprawdzic? Rozumiem, że to producent podaje gamę olejów możliwych do stosowania. Tylko gdzie ? Chodzilo mi raczej o to jakie własciwości olej do diesla Subaru ma posiadać a nie o markę samego oleju... AK Specyfikacja oleju do diesla powinna wynosić C 2 lub C 3 5w 30 i tak zaleca producent. Pozdrowienia dla Pana A. Kopra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciasd Opublikowano 5 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2008 to od razu proszę fachowca o odpowiedź: ile litrów oleju silnikowego wchodzi do diesel boxer? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zulu Opublikowano 5 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2008 to od razu proszę fachowca o odpowiedź:ile litrów oleju silnikowego wchodzi do diesel boxer? Ja nie fachowiec, ale wiem, że wchodzi 6 l do max Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
desbaru Opublikowano 5 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2008 Po przejechaniu pierwszego tysiaca, w tym 500 km w trasie moge tylko potwierdzic poprzednie opinie dotyczace zalet (naped, zawieszenie, spalanie-ok.6-7L) jak i drobnych wad (krotkie siedziska). Hamulce okazuja sie byc niezle, mialem juz jedno ostre hamowanie-jak widac skuteczne. Auto daje poczucie bezpieczenstwa, na naszych niebezpiecznych i waskich drogach pozwala swobodnie pobocze. Przyjemnosc z jazdy duza (przyznaje ze w moim poprzednim VW Passat wygodniej sie siedzialo, ale Outbackiem jezdzi sie znacznie przyjemnej) , choc ograniczona pamiecia o okresie docierania... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wulfhere Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2008 W sobotę miałem okazję przejechać się OBK diesel.... i jestem pod bardzo dużym wrażeniem. Potwierdzają się opinie wyrażone powyżej. Samochód świetnie się prowadzi, było trochę mokro więc efekt był jeszcze bardziej zaje fajny szczególnie w zakrętach Już nie mogę się doczekać swojego OBK we wrześniu..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toja Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 postanowilem wziac urlop w pracy i pojechac na hel na deske.narazie z deski nici bo dzisiaj flauta jak cholera,nic nie wialo i nie bylo jak plywac.droga do gdanska przebiegala milo i spokojnie,urzeklo to wszystko o czym pisaliscie wczesniej.szczegolnie trakcja i spalanie rewelacyjne.mam wrazenie ze siedzenia sa niezbyt wygodne bo powyzej 2 godzin troche dokuczaly plecy.w uszy rzucal sie bardzo niskiej jakosci dzwiek z glosnikow ktore wykonane sa chyba z ceraty obrusowej bo dzwiek iscie jak z tartaku.napewno zrobie wymiane glosnikow.co polecacie? no i przyjechalem na hel.dzisiaj rano odpalam autko zeby przestawic bo postawilem pod samymi dzwiami hotelu i wybralem sie na przejazdzke zupelnie przypadkiem do jastarni nad zatoke.po drodze zauwazylem zapalona kontrolke check engine i kontrolke kontroli trakcji.nie bylem happy z tego powodu i zadzwonilem do serwisu po porade.w gdansku kazali przyjechac i sprawdzic w miedzy czasie kontroliki zgasly a auto jechalo jakby nigdy nic.w serwisie stwierdzili ze nie ma zadnych bledow na twardym dysku i ze pewnie bylo to tylko cos tymczasowego.troche mi ulzylo ale teraz od czasu do czasu sprawdzam czy aby ktoras kontrolka sie nie zaswiecila.czy u was tez sie takie cos kiedys zdazylo? gdyby nie ta elektryka w samochodach do swiat bylby piekniejszy :razz: :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Benito66 Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 A u mnie padło już 7 tysiączków km - jak ten czas leci :shock: Kłopotów z kontrolkami, jak na razie - odpukać - nie miałem, ale miał je zimą mój znajomy w swoim benzynowym OBK H6 - skończyło się na resecie kompa. Ja natomiast miałem kilka razy problem z odpaleniem - przekręcam kluczyk, a tu cisza :???: Okazało się, że nie wciskałem do końca pedału sprzęgła Wrócę jeszcze do pojemności zbiornika paliwa i spalania. Moim zdaniem, bak nie ma 64 litrów. Utwierdziło mnie w tym ostatnie zdarzenie. Otóż wybrałem się nad nasze morze (do Dębek) zatankowany pod korek. Wracając, dotoczyłem się na oparach paliwa do Glinojecka (komputer długo pokazywał niepokojący zasięg "---", a wskazówka poziomu paliwa zjechała na totalne dno). Na stacji udało mi się wcisnąć pod sam koreczek 59,93 litra, co oznacza, że albo zbiornik ma zaledwie 60 l pojemności, albo posiada co najmniej 4 litry absolutnie żelaznej, nigdzie nie ewidencjonowanej rezerwy :roll: Co zaś się tyczy spalania, to z zazdrością pomieszaną z niedowierzaniem czytam, jak to inni forumowicze spalają po 6 z hakiem, góra 7 l/100 km U mnie, spalanko w mieście stołecznym wynosi 10 literków, a jak bym się nie miarkował z dynamiką, to byłoby wyższe W trasie natomiast, w zależności od wielu czynników, wynosi ono 7,5-8,5 litra i za cholerę nie chce być niższe. Raz tylko zrobiłem w trasie test: tuż po tankowaniu i wyzerowaniu licznika dziennego, jechałem przez kilkadziesiąt kilometrów z prędkością 80-100 km/h - wynik - 6,2 litra. Ale taka jazda to nie dla mnie Swoją drogą, jak FHI osiągnęło wynik 5,1 l/100 km, widniejący w "papierach" Legaca diesla :?: Tak, czy owak, sprawdza się stara rzymska maksyma, że samochód pali tyle, ile mu się wleje Wczoraj (wtorek) dostałem info, że wysłano mi instrukcję obsługi do mojego dyszla. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toja Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 a skad takie info sie dostaje,bo ja narazie nic nie wiem na ten temat? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Benito66 Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 a skad takie info sie dostaje,bo ja narazie nic nie wiem na ten temat? Trzeba mieć chody u dealerni :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2008 A ja już mam !!! Jakiś tydzień... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Muszę Wam się do czegoś przyznać: o ile wcześniej uważałem ideę diesla w subaru za bluźnierstwo, dziś coraz częściej wyobrażam sobie posiadanie jako drugiego wozu np. outbacka diesla i to wyobrażenie rodzi na mojej (kudłatej) twarzy banana . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lisek Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Dzis w ASO widzialem cennik nowego Forestera,diesel ma 6cio biegowa skrzynie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2008 wyobrażam sobie posiadanie jako drugiego wozu np. outbacka diesla rodzi na mojej (kudłatej) twarzy kurczę widziałem a jednak nie zauważyłem :razz: [ Dodano: Czw Sie 14, 2008 9:13 pm ] dotoczyłem się na oparach paliwa nie szalej tak bo dieslem może to się skończyć lawetą (nawet pompka nie pomoże :razz: ) zaledwie 60 l pojemności, albo posiada co najmniej 4 litry absolutnie żelaznej, nigdzie nie ewidencjonowanej rezerwy w/g instrukcji - 8l rezerwy, a wyświetlany zasięg jest średnią z ostatnich bodajże 20 km - więc zależy jak jechałeś pod sam koreczek 59,93 litra, co oznacza, że albo zbiornik ma zaledwie 60 l pojemności jakbyś miał w baku 70 ml paliwa to byś raczej nie jechał bo by tego nie wyssał system :wink: powyzej 2 godzin troche dokuczaly plecy spróbuj wyregulować podparcie lędźwi - mnie natomiast dokucza za krótkie siedzisko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2008 a ja jechalem 1300km w 14 Godzin z tego 450 w Polsce i moja kobita nie mogla uwierzyc ze na koncu bylem bardziej wypoczety niz na poczatku :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2008 haubi65 ja mam tak zawsze, szczególnie robię się wypoczęty na słowo "jesteś zmęczony? Może ja poprowadzę" :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Benito66 Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Benito66 napisał/a:dotoczyłem się na oparach paliwa nie szalej tak bo dieslem może to się skończyć lawetą (nawet pompka nie pomoże ) Wiem, wiem, ale zaryzykowałem dla dobra eksperymentu Benito66 napisał/a:zaledwie 60 l pojemności, albo posiada co najmniej 4 litry absolutnie żelaznej, nigdzie nie ewidencjonowanej rezerwy w/g instrukcji - 8l rezerwy, a wyświetlany zasięg jest średnią z ostatnich bodajże 20 km - więc zależy jak jechałeś Ale o jakiej rezerwie mówimy? Podczas temtej jazdy lampka rezerwy zapaliła mi się przy zasięgu 100 km, co by się circa zgadzało ze średnim spalaniem ok. 8 l/100km, jeśli rzeczywiście rezerwa ma 8 litrów. Tylko, że ja przejechałem z palącą się kontrolką nieco ponad 100 km, czyli rezerwę powinienem skopcić do zera, a jednak do baku wlazło niecałe 60 litrów, co słabo ociera się o jego deklarowaną pojemność (64 litry). Stąd "żelazna" rezerwa 4 litry, która w kontekście możliwych kłoptów z odpaleniem po wyjechaniu całego paliwa ma sens. Tylko, czy tak jest na pewno? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2008 nie wiem :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się