Skocz do zawartości

Wrażenia z jazdy Legacy diesel.


ex-Dyrekcja

Rekomendowane odpowiedzi

No to ja też się chwalę :mrgreen:

W sobotę przed 12 odebrałem z salonu A.KOPER moje wymarzone Subaru :twisted::mrgreen::twisted: (podziękowania dla Piotra za sprawną obsługę).

Do Trójmiasta wracaliśmy w moją lepszą połową z uśmiechem przyklejonym na stałe, do dzisiaj nie mogę go zdjąć z twarzy :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Czemu z Warszawy do Trójmiasta jest tak blisko :evil::evil::evil:

Do rzeczy:

- prowadzenie - rewelacja - dlaczego inni tak wolno pokonują zakręty?? :twisted:

- spalanie - (6.6 l/100km przy prędkościach 80-140,w porywach 160km/h) nad tym się popracuje - ale i tak wyznaję zasadę że samochód spali tyle ile mu wleję :twisted:

- zestopniowanie skrzyni biegów rewelacyjne, choć trzeba się przestawić mentalnie, ale po 500 km to już zaczyna wychodzić samo :mrgreen: trójka i czwórka rewelacyjnie (wg mnie dobrane)

 

- wyciszenie wnętrza - miodzio

- regulacja fotela pasażera też mogła być sterowana elektrycznie, podparcie pod lędźwie też mogło się tam znaleźć :evil:

- za krótki podłokietnik między fotelami, a wstawiona mała butelka wody w uchwycie haczy o łokieć - a nie jeżdżę na leżaka z paskiem :wink:

- bez ustawienia oświetlenia wskaźników na maxa nie ma szans na odczytanie wyświetlaczy na środkowej konsoli :evil:

 

- nagłośnienie, hmm do poprawki w przyszłości

- antena w szybie niestety łapie więcej zakłóceń niż wystająca z dachu w moim poprzednim focusiku :roll:

 

 

ALE I TAK GO NIE ODDAM :twisted::twisted::twisted::twisted:

dlaczego tak późno zdecydowałem się wsiąść do Subaru???? :oops: dlaczego człowiek tak błądzi???? :twisted:

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja zmienie watek i zapytam o inna kwestie.jak jade 30km/h to czesto zastanawiam sie czy jechac na 2 czy 3 biegu,podobnie jest przy predkosci 50km/h(3 czy 4?) i 80km/h(4 czy 5?)kurcze i do dzisiaj nie wiem jak jest lepiej.

 

wracam do tej kwestii, bo dzisiaj jezdze limuzyną dieslem. Przygladnalem sie dokladnie predkosci i oto jak ja zmieniam biegi (przy spokojnej jezdzie przez miasto)

 

II - ok 15kmh licznikowe

III - 30kmh

IV - 40kmh

V - 55kmh

 

Te wartosci oczywiscie sie zmieniaja, jak jade pod gorke albo jak chce zwawiej przyspieszyc, ale do spokojnej jazdy (np w gestym ruchu/korku) to zupelnie wystarcza. Oczywiscie na piątym biegu przy 55kmh samochod po wcisnieciu gazu nie przyspieszy gwaltownie, ale chodzi o to, ze przy tej predkosci mozna sie toczyc i w efekcie redukowac spalanie. 8)

 

[ Dodano: Pon Sie 04, 2008 10:35 am ]

warrior, gratuluje i duzo frajdy zycze :) (pamietaj o odpowiednim docieraniu! :mrgreen: - kto mnie juz znienawidzil za to, ze ciagle o tym pisze? :P )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

V-tech Szwecja przyslal mi dzisiaj instrukcje monazu boxa VT101008 w PDF (trzeba zdmontowac generator zeby sie podpiac) i napisali tak: "jezeli zdemintujesz box i skasujesz ewentualne error codes to po boxie nie zostanie sladow. Spalanie spadnie 5-10 %".

 

OK, ale KTO bedzie mi kasowal te bledy? V-tech? Bo na warsztacie Subaru to juz bedzie tycko za pozno :-D

 

Musze tam zadzwonic i sie dogadac.

 

....a w miedzyczasie zaplacilem juz za srebrne Ultraleggery 18" i Goodyeary F1 do Legaca diesla ktory jak do tej pory istnieje tylko jako specyfikacja w Notepad w moim kompie :-D. Kolka bedzie mial piekne!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ALE I TAK GO NIE ODDAM :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

nikt nie odda :wink:

6.6 l/100km

no komputer trochę zaniża

dlaczego inni tak wolno pokonują zakręty?? :twisted:

poczekaj aż spadnie deszcz :twisted:

No to ja też się chwalę :mrgreen:

gratulacje :smile:

 

[ Dodano: Pon Sie 04, 2008 9:11 pm ]

II - ok 15kmh licznikowe

III - 30kmh

IV - 40kmh

V - 55kmh

 

nie potrafię :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest tylko, że mobil 5w30

nic więcej

mobil 1 esp formula 5w30

AK

ps.radzę sprawdzać ktore oleje zalecenia producenta spelniaja :idea:

 

a gdzie to mozna sprawdzic?

 

Rozumiem, że to producent podaje gamę olejów możliwych do stosowania. Tylko gdzie ?

Chodzilo mi raczej o to jakie własciwości olej do diesla Subaru ma posiadać a nie o markę samego oleju...

AK

 

Specyfikacja oleju do diesla powinna wynosić C 2 lub C 3 5w 30 i tak zaleca producent.

Pozdrowienia dla Pana A. Kopra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przejechaniu pierwszego tysiaca, w tym 500 km w trasie moge tylko potwierdzic poprzednie opinie dotyczace zalet (naped, zawieszenie, spalanie-ok.6-7L) jak i drobnych wad (krotkie siedziska). Hamulce okazuja sie byc niezle, mialem juz jedno ostre hamowanie-jak widac skuteczne. Auto daje poczucie bezpieczenstwa, na naszych niebezpiecznych i waskich drogach pozwala swobodnie pobocze. Przyjemnosc z jazdy duza (przyznaje ze w moim poprzednim VW Passat wygodniej sie siedzialo, ale Outbackiem jezdzi sie znacznie przyjemnej) , choc ograniczona pamiecia o okresie docierania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sobotę miałem okazję przejechać się OBK diesel.... i jestem pod bardzo dużym wrażeniem. Potwierdzają się opinie wyrażone powyżej. Samochód świetnie się prowadzi, było trochę mokro więc efekt był jeszcze bardziej zaje fajny szczególnie w zakrętach :twisted:

 

Już nie mogę się doczekać swojego OBK we wrześniu.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

postanowilem wziac urlop w pracy i pojechac na hel na deske.narazie z deski nici bo dzisiaj flauta jak cholera,nic nie wialo i nie bylo jak plywac.droga do gdanska przebiegala milo i spokojnie,urzeklo to wszystko o czym pisaliscie wczesniej.szczegolnie trakcja i spalanie rewelacyjne.mam wrazenie ze siedzenia sa niezbyt wygodne bo powyzej 2 godzin troche dokuczaly plecy.w uszy rzucal sie bardzo niskiej jakosci dzwiek z glosnikow ktore wykonane sa chyba z ceraty obrusowej bo dzwiek iscie jak z tartaku.napewno zrobie wymiane glosnikow.co polecacie?

 

no i przyjechalem na hel.dzisiaj rano odpalam autko zeby przestawic bo postawilem pod samymi dzwiami hotelu i wybralem sie na przejazdzke zupelnie przypadkiem do jastarni nad zatoke.po drodze zauwazylem zapalona kontrolke check engine i kontrolke kontroli trakcji.nie bylem happy z tego powodu i zadzwonilem do serwisu po porade.w gdansku kazali przyjechac i sprawdzic w miedzy czasie kontroliki zgasly a auto jechalo jakby nigdy nic.w serwisie stwierdzili ze nie ma zadnych bledow na twardym dysku i ze pewnie bylo to tylko cos tymczasowego.troche mi ulzylo ale teraz od czasu do czasu sprawdzam czy aby ktoras kontrolka sie nie zaswiecila.czy u was tez sie takie cos kiedys zdazylo?

gdyby nie ta elektryka w samochodach do swiat bylby piekniejszy :razz: :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie padło już 7 tysiączków km - jak ten czas leci :shock:

Kłopotów z kontrolkami, jak na razie - odpukać - nie miałem, ale miał je zimą mój znajomy w swoim benzynowym OBK H6 - skończyło się na resecie kompa.

Ja natomiast miałem kilka razy problem z odpaleniem - przekręcam kluczyk, a tu cisza :???: Okazało się, że nie wciskałem do końca pedału sprzęgła :oops:

Wrócę jeszcze do pojemności zbiornika paliwa i spalania.

Moim zdaniem, bak nie ma 64 litrów. Utwierdziło mnie w tym ostatnie zdarzenie. Otóż wybrałem się nad nasze morze (do Dębek) zatankowany pod korek. Wracając, dotoczyłem się na oparach paliwa do Glinojecka (komputer długo pokazywał niepokojący zasięg "---", a wskazówka poziomu paliwa zjechała na totalne dno). Na stacji udało mi się wcisnąć pod sam koreczek 59,93 litra, co oznacza, że albo zbiornik ma zaledwie 60 l pojemności, albo posiada co najmniej 4 litry absolutnie żelaznej, nigdzie nie ewidencjonowanej rezerwy :roll:

Co zaś się tyczy spalania, to z zazdrością pomieszaną z niedowierzaniem czytam, jak to inni forumowicze spalają po 6 z hakiem, góra 7 l/100 km :o U mnie, spalanko w mieście stołecznym wynosi 10 literków, a jak bym się nie miarkował z dynamiką, to byłoby wyższe :evil: W trasie natomiast, w zależności od wielu czynników, wynosi ono 7,5-8,5 litra i za cholerę nie chce być niższe. Raz tylko zrobiłem w trasie test: tuż po tankowaniu i wyzerowaniu licznika dziennego, jechałem przez kilkadziesiąt kilometrów z prędkością 80-100 km/h - wynik - 6,2 litra. Ale taka jazda to nie dla mnie :twisted: Swoją drogą, jak FHI osiągnęło wynik 5,1 l/100 km, widniejący w "papierach" Legaca diesla :?: Tak, czy owak, sprawdza się stara rzymska maksyma, że samochód pali tyle, ile mu się wleje :mrgreen:

Wczoraj (wtorek) dostałem info, że wysłano mi instrukcję obsługi do mojego dyszla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę Wam się do czegoś przyznać: o ile wcześniej uważałem ideę diesla w subaru za bluźnierstwo, dziś coraz częściej wyobrażam sobie posiadanie jako drugiego wozu np. outbacka diesla i to wyobrażenie rodzi na mojej (kudłatej) twarzy banana :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyobrażam sobie posiadanie jako drugiego wozu np. outbacka diesla

:twisted:

rodzi na mojej (kudłatej) twarzy

kurczę widziałem a jednak nie zauważyłem :razz:

 

[ Dodano: Czw Sie 14, 2008 9:13 pm ]

dotoczyłem się na oparach paliwa

nie szalej tak bo dieslem może to się skończyć lawetą (nawet pompka nie pomoże :razz: )

zaledwie 60 l pojemności, albo posiada co najmniej 4 litry absolutnie żelaznej, nigdzie nie ewidencjonowanej rezerwy

w/g instrukcji - 8l rezerwy, a wyświetlany zasięg jest średnią z ostatnich bodajże 20 km - więc zależy jak jechałeś

pod sam koreczek 59,93 litra, co oznacza, że albo zbiornik ma zaledwie 60 l pojemności

jakbyś miał w baku 70 ml paliwa to byś raczej nie jechał bo by tego nie wyssał system :wink:

powyzej 2 godzin troche dokuczaly plecy

spróbuj wyregulować podparcie lędźwi - mnie natomiast dokucza za krótkie siedzisko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Benito66 napisał/a:

dotoczyłem się na oparach paliwa

 

nie szalej tak bo dieslem może to się skończyć lawetą (nawet pompka nie pomoże )

 

Wiem, wiem, ale zaryzykowałem dla dobra eksperymentu :idea:

 

Benito66 napisał/a:

zaledwie 60 l pojemności, albo posiada co najmniej 4 litry absolutnie żelaznej, nigdzie nie ewidencjonowanej rezerwy

 

w/g instrukcji - 8l rezerwy, a wyświetlany zasięg jest średnią z ostatnich bodajże 20 km - więc zależy jak jechałeś

 

Ale o jakiej rezerwie mówimy? Podczas temtej jazdy lampka rezerwy zapaliła mi się przy zasięgu 100 km, co by się circa zgadzało ze średnim spalaniem ok. 8 l/100km, jeśli rzeczywiście rezerwa ma 8 litrów. Tylko, że ja przejechałem z palącą się kontrolką nieco ponad 100 km, czyli rezerwę powinienem skopcić do zera, a jednak do baku wlazło niecałe 60 litrów, co słabo ociera się o jego deklarowaną pojemność (64 litry). Stąd "żelazna" rezerwa 4 litry, która w kontekście możliwych kłoptów z odpaleniem po wyjechaniu całego paliwa ma sens. Tylko, czy tak jest na pewno?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...