KACPERO_1 Opublikowano 10 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2012 jak to nie możesz znależć :?: :!: wyszukiwarka uzyta :?: idzie na pw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miszozon Opublikowano 10 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2012 iron napisał(a):Mój błąd mam KYB excel-g. Więc jak wymienię tylko sprężyny na ironmany to pomoże coś? Czy może zestaw Niedźwiedzia będzie lepszy... będzie lepszy. Jest już dostępne fabryczne rozwiązanie problemu :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcink 1973 Opublikowano 18 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 iron napisał(a):Mój błąd mam KYB excel-g. Więc jak wymienię tylko sprężyny na ironmany to pomoże coś? Czy może zestaw Niedźwiedzia będzie lepszy... będzie lepszy. Jest już dostępne fabryczne rozwiązanie problemu :!: witam tak ale dostepność tych RC6431 ograniczona cena 270 sztuka ,też nie mało (tyle samo co ironman ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GÓRAL z Łodzi Opublikowano 18 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2012 Ale bardzo blisko oryginału, dla tych, dla których Iron jest za twardy :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcink 1973 Opublikowano 30 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2012 wydaje sie ,że nikt z forum nie ma jeszcze sprężyn kyb RC6431 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iron Opublikowano 30 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2012 wydaje sie ,że nikt z forum nie ma jeszcze sprężyn kyb RC6431 Ja mam takie sprężyny... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcink 1973 Opublikowano 30 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2012 wydaje sie ,że nikt z forum nie ma jeszcze sprężyn kyb RC6431 Ja mam takie sprężyny... z normalnymi amorami ? jakie wrażenia długo jeżdisz na zestawie ? waham sie miedzy nimi a regeneracja sls Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iron Opublikowano 30 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2012 wydaje sie ,że nikt z forum nie ma jeszcze sprężyn kyb RC6431 Ja mam takie sprężyny... z normalnymi amorami ? Jeżdzę na KYB excel-g. W ogóle to mój Forester wyszedł z fabryki bez sls. jakie wrażenia długo jeżdisz na zestawie ? Kilka tygodni, wcześniejsze sprężyny były tak padnięte, że mając z 50kg w bagażniku to odstęp pomiędzy błotnikiem a oponą był na dwa palce. Teraz wszystko jest w porządku. Jazda jest dużo stabilniejsza i nie mam wrażenia, że tył mi "pływa". Odnośnie komfortu, to nie jest ani za twardo ani za miękko. Dla mnie w sam raz... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkitekt Opublikowano 7 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2012 Panowie ! w glowe zachodze czy skoro mam EXEL- G + IRONY i auto siedzi jak powinno tylko lekko za twardo, to gdybym uzyl np. KYB SR jesli wogole do forka SG9 sa takowe + kyb RC6431 nie bylo by lepiej niz KYB EXEL-G+kyb RC6431 ??? mam duzo ciezsze auto niz kolega iron, bo moj forek to 2,5XT z automatem, haczykiem oraz duzym 70l zbiornikem na NITRO ... teraz wisi jak seria 74 przod i tyl. a sprezyny kyb RC6431 chyba sa miekksze od ironow, a KYB SR twardsze od EXEL-G. zakladam ze zestaw moglby byc optymalny ??? tomasz p. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vilmark Opublikowano 7 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2012 Ja szukam zestawu , który wysokość zachowałby taką samą jednak był twardszy. Niestety z tego co widzę rozwiązanie dla mnie nie istnieje...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subary Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 tzd masz jeszcze te sprężyny od Forestera STI ? Może coś się zmieniło i zdecydujesz się je sprzedać ? Chciałem wysłać PW ale "mówiło do mnie", że nie możesz otrzymywać nowych wiadomości ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piaskos Opublikowano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 Potrzebuje kogoś kto ma forka S-turbo 170km i walczyl z zawieszeniem Wszedzie poszły czerwone strongflexy i przyszedł czas na reszte. Ciekną mi 2 amorki (jeden przód jeden tył), także wszystkie 4 są do wymiany. Auto stoi w miarę równo bez obciążenia. Jak wsiądą 2 osoby i bagaż to już tył dość mocno przysiada tył. Wnioskuję, że sprężyny też do wymiany. Nie zaobserwowałem u siebie SLSów. Możecie polecić jakiś setup na całe autko? Cenie sobie komfort i wygode, ale troszeczkę sztywniejsze mogło by być Najchetniej rozważyłbym kilka rozwiązać cenowych. Nie chcę kawioru ale pasztetu też nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2012 @@Piaskos, chyba wszystkie S-Turbo miały SLS. W Forkach tej generacji amortyzatory samopoziomujące nie miały dodatkowych zbiorniczków jak te nowsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theprotos Opublikowano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2012 Hej co wstawic do TYLU forestera z 2001, wersja 125km, skrzynia manualna, z hakiem i instalacja LPG zeby zachowac przyzwoity przeswit. Ma ktos sprawdzone, dobre rozwiazanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theprotos Opublikowano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2012 Hej co wstawic do TYLU forestera z 2001, wersja 125km, skrzynia manualna, z hakiem i instalacja LPG zeby zachowac przyzwoity przeswit. Ma ktos sprawdzone, dobre rozwiazanie? Poczytalem troszku i chyba najciekawsze jest to rozwiazanie: http://www.subarak.com.pl/zawieszenie-subaru/364-zestaw-tylnego-zawieszenia-do-subaru-forester-sg-tyl.html "W skład zestawu wchodzą sprężyny Ironman i amortyzatory Kayaba Excel-G" Co sadzicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Albajn Opublikowano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2013 Panowie ! w glowe zachodze czy skoro mam EXEL- G + IRONY i auto siedzi jak powinno tylko lekko za twardo, to gdybym uzyl np. KYB SR jesli wogole do forka SG9 sa takowe + kyb RC6431 nie bylo by lepiej niz KYB EXEL-G+kyb RC6431 ??? mam duzo ciezsze auto niz kolega iron, bo moj forek to 2,5XT z automatem, haczykiem oraz duzym 70l zbiornikem na NITRO ... teraz wisi jak seria 74 przod i tyl. a sprezyny kyb RC6431 chyba sa miekksze od ironow, a KYB SR twardsze od EXEL-G. zakladam ze zestaw moglby byc optymalny ??? tomasz p. ja u siebie na tyle mam właśnie Ultra SR + spręzyny RC6431. Trochę kombinacji było (nie chciałem Excel G), ale prześwit został seryjny. Twardziej w porównaniu do serii, ale tego chciałem, trakcja na plus. Forek SG 2.0XT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 8 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2013 Forek do roku 2002 - bez znaczenia turbo czy nie -> http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/28672-zastapienie-samopoziomujacych-amortyzatorow-forester-97-02/page__st__25#entry914568 Ja szukam zestawu , który wysokość zachowałby taką samą jednak był twardszy. Niestety z tego co widzę rozwiązanie dla mnie nie istnieje...... Excel g + sprężyna 4T. Wysokość ta sama, większa twardość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 8 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2013 Excel g + sprężyna 4T. Wysokość ta sama, większa twardość + szukanie drogi w gratisie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theprotos Opublikowano 11 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2013 Excel g + sprężyna 4T. Wysokość ta sama, większa twardość + szukanie drogi w gratisie Znalezc excel g na necie to nie problem, ale gdzie znalezc sprezyny 4T ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trotodyl Opublikowano 19 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2013 Odgrzebuję trochę temat ale nie chcę zakładać nowego ok poczytałem i mam taki mętlik w głowie że już nic nie rozumiem Mam Forestera MY98 wersja GL wg nr VIN więc nie miał SLS a po zamontowaniu instalki LPG dupa dość mocno przysiadła Auto mam od niespełna miesiąca a poprzedni właściciel zapewniał że tylne amorki były wymieniane i faktycznie nie mam z nimi problemu dobrze wybierają nierówności Szybkie pomiary na w miarę równym podłożu eykazały że przód od osi koła ma wysokość 415mm tył 375 a grubość drutu sprężyny to 21mm Czy możliwe jest że amorki zostały wymienione na niewłaściwe i pomimo że są sprawne to dają taki efekt że dupa przysiada Nie za bardzo chciałbym wymieniać springi skoro u mnie nie było SLS to są oryginały od wolnossaka i ich wymiana na KYB nic chyba nie da, chyba że się mylę?? Czy ktoś miał podobne obiawy i udało mu się z tego wyjść?? Pytam osób które od początku mieli zwykłe zawieszenie A może sprężyny są już tak zmęczone ?? chcę jeszcze pojechać do sprawdzenia amorków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 19 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2013 a grubość drutu sprężyny to 21mm a nie przypadkiem 12mm? u mnie fabryczne miały ~12,5mm. Przy słabych sprężynach ciężar butli powoduje spore zmniejszenie wysokości tyłu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boooolba Opublikowano 29 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2013 Przeczytałem dużą część tego co jest w tym temacie i przyznam szczerze że mam mątlik w głowie. Mam Forestera z 2006r 2.0 158KM + LPG 68L. Jeden z tylnich amorów przestał działać - na dziurach strasznie stuka, cały tył jest niżej niż był. Czy ktoś mi doradzi czy do mojego Forka jest jakieś tanie rozwiązanie pozwalające zachować zbliżone właściwości jezdne i prześwit podobny do oryginalnego oraz zapewni większą niezawodność? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 29 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2013 odpowiedzi dotyczące Twojego rocznika są http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/42743-zastapienie-samopoziomujacych-amortyzatorow-forester-03-08/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beren Opublikowano 29 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2013 Generalnie to na butle z gazem polecane jest wymiana amorków z SLSów na KYBy o odpowiednich numerkach i sprężyny ironman. Ale można założyć inne sprężyny (mniej twarde i nie podnoszące auta). Szczegóły są tutaj: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/42743-zastapienie-samopoziomujacych-amortyzatorow-forester-03-08/page__st__425 W każdym razie jak zmieniasz amorki na nie-SLSy to musisz też zmienić sprężyny bo spręzyny od SLSów sie nie nadają do amorków KYB lub ich zamienników. Chyba że ktoś ma jakąs specjalną kombinację ale teog nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theprotos Opublikowano 20 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2013 Więc po roku użytkowania w forku 2.0 LPG + hak moge spokojnie polecić amortyzatory KYBy oraz sprężyny Ironman. Prześwit pomiędzy nadkolem a oponą bardzo przyzwoity nawet z przyczepą i doładowanym bagażnikiem można spokojnie jechać. Właściwości jezdne też ok - ładnie wchodzi w zakręty (tyłek mu nie ucieka). Jest twardszy i to czuć ale forester to nie obniżana bulwarówka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się