Skocz do zawartości

Zadek w foresterze i wymiary springów


Janosik

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 950
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

iron napisał(a):

Mój błąd mam KYB excel-g.

 

Więc jak wymienię tylko sprężyny na ironmany to pomoże coś? Czy może zestaw Niedźwiedzia będzie lepszy...

 

 

będzie lepszy.

 

Jest już dostępne fabryczne rozwiązanie problemu :idea: :!:

witam

tak ale dostepność tych RC6431 ograniczona

cena 270 sztuka ,też nie mało (tyle samo co ironman )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
wydaje sie ,że nikt z forum nie ma jeszcze sprężyn kyb RC6431

 

Ja mam takie sprężyny...

z normalnymi amorami ?

 

Jeżdzę na KYB excel-g. W ogóle to mój Forester wyszedł z fabryki bez sls.

 

jakie wrażenia długo jeżdisz na zestawie ?

 

Kilka tygodni, wcześniejsze sprężyny były tak padnięte, że mając z 50kg w bagażniku to odstęp pomiędzy błotnikiem a oponą był na dwa palce. Teraz wszystko jest w porządku. Jazda jest dużo stabilniejsza i nie mam wrażenia, że tył mi "pływa". Odnośnie komfortu, to nie jest ani za twardo ani za miękko. Dla mnie w sam raz... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie !

 

w glowe zachodze czy skoro mam EXEL- G + IRONY i auto siedzi jak powinno tylko lekko za twardo, to gdybym uzyl np. KYB SR jesli wogole do forka SG9 sa takowe + kyb RC6431 nie bylo by lepiej niz KYB EXEL-G+kyb RC6431 ???

mam duzo ciezsze auto niz kolega iron, bo moj forek to 2,5XT z automatem, haczykiem oraz duzym 70l zbiornikem na NITRO :lol: ... teraz wisi jak seria 74 przod i tyl.

 

a sprezyny kyb RC6431 chyba sa miekksze od ironow, a KYB SR twardsze od EXEL-G.

zakladam ze zestaw moglby byc optymalny ???

 

tomasz p.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

Potrzebuje kogoś kto ma forka S-turbo 170km i walczyl z zawieszeniem :)

Wszedzie poszły czerwone strongflexy i przyszedł czas na reszte.

 

Ciekną mi 2 amorki (jeden przód jeden tył), także wszystkie 4 są do wymiany.

Auto stoi w miarę równo bez obciążenia. Jak wsiądą 2 osoby i bagaż to już tył dość mocno przysiada tył. Wnioskuję, że sprężyny też do wymiany.

 

Nie zaobserwowałem u siebie SLSów.

 

Możecie polecić jakiś setup na całe autko? Cenie sobie komfort i wygode, ale troszeczkę sztywniejsze mogło by być :)

Najchetniej rozważyłbym kilka rozwiązać cenowych. Nie chcę kawioru ale pasztetu też nie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Hej co wstawic do TYLU forestera z 2001, wersja 125km, skrzynia manualna, z hakiem i instalacja LPG zeby zachowac przyzwoity przeswit.

 

Ma ktos sprawdzone, dobre rozwiazanie?

 

Poczytalem troszku i chyba najciekawsze jest to rozwiazanie:

 

http://www.subarak.com.pl/zawieszenie-subaru/364-zestaw-tylnego-zawieszenia-do-subaru-forester-sg-tyl.html

 

"W skład zestawu wchodzą sprężyny Ironman i amortyzatory Kayaba Excel-G"

Co sadzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie !

 

w glowe zachodze czy skoro mam EXEL- G + IRONY i auto siedzi jak powinno tylko lekko za twardo, to gdybym uzyl np. KYB SR jesli wogole do forka SG9 sa takowe + kyb RC6431 nie bylo by lepiej niz KYB EXEL-G+kyb RC6431 ???

mam duzo ciezsze auto niz kolega iron, bo moj forek to 2,5XT z automatem, haczykiem oraz duzym 70l zbiornikem na NITRO :lol: ... teraz wisi jak seria 74 przod i tyl.

 

a sprezyny kyb RC6431 chyba sa miekksze od ironow, a KYB SR twardsze od EXEL-G.

zakladam ze zestaw moglby byc optymalny ???

 

tomasz p.

 

ja u siebie na tyle mam właśnie Ultra SR + spręzyny RC6431. Trochę kombinacji było (nie chciałem Excel G), ale prześwit został seryjny. Twardziej w porównaniu do serii, ale tego chciałem, trakcja na plus. Forek SG 2.0XT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forek do roku 2002 - bez znaczenia turbo czy nie -> http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/28672-zastapienie-samopoziomujacych-amortyzatorow-forester-97-02/page__st__25#entry914568

 

Ja szukam zestawu , który wysokość zachowałby taką samą jednak był twardszy. Niestety z tego co widzę rozwiązanie dla mnie nie istnieje......

Excel g + sprężyna 4T. Wysokość ta sama, większa twardość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Odgrzebuję trochę temat ale nie chcę zakładać nowego

ok poczytałem i mam taki mętlik w głowie że już nic nie rozumiem

Mam Forestera MY98 wersja GL wg nr VIN więc nie miał SLS a po zamontowaniu instalki LPG dupa dość mocno przysiadła

Auto mam od niespełna miesiąca a poprzedni właściciel zapewniał że tylne amorki były wymieniane i faktycznie nie mam z nimi problemu dobrze wybierają nierówności

Szybkie pomiary na w miarę równym podłożu eykazały że przód od osi koła ma wysokość 415mm tył 375 a grubość drutu sprężyny to 21mm

Czy możliwe jest że amorki zostały wymienione na niewłaściwe i pomimo że są sprawne to dają taki efekt że dupa przysiada

Nie za bardzo chciałbym wymieniać springi skoro u mnie nie było SLS to są oryginały od wolnossaka i ich wymiana na KYB nic chyba nie da, chyba że się mylę??

Czy ktoś miał podobne obiawy i udało mu się z tego wyjść?? Pytam osób które od początku mieli zwykłe zawieszenie

A może sprężyny są już tak zmęczone ?? chcę jeszcze pojechać do sprawdzenia amorków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przeczytałem dużą część tego co jest w tym temacie i przyznam szczerze że mam mątlik w głowie. Mam Forestera z 2006r 2.0 158KM + LPG 68L.

Jeden z tylnich amorów przestał działać - na dziurach strasznie stuka, cały tył jest niżej niż był.

 

Czy ktoś mi doradzi czy do mojego Forka jest jakieś tanie rozwiązanie pozwalające zachować zbliżone właściwości jezdne i prześwit podobny do oryginalnego oraz zapewni większą niezawodność?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to na butle z gazem polecane jest wymiana amorków z SLSów na KYBy o odpowiednich numerkach i sprężyny ironman.

Ale można założyć inne sprężyny (mniej twarde i nie podnoszące auta).

 

 

 

Szczegóły są tutaj:

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/42743-zastapienie-samopoziomujacych-amortyzatorow-forester-03-08/page__st__425

 

W każdym razie jak zmieniasz amorki na nie-SLSy to musisz też zmienić sprężyny bo spręzyny od SLSów sie nie nadają do amorków KYB lub ich zamienników.

Chyba że ktoś ma jakąs specjalną kombinację ale teog nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Więc po roku użytkowania w forku 2.0 LPG + hak moge spokojnie polecić amortyzatory KYBy oraz sprężyny Ironman.

 

Prześwit pomiędzy nadkolem a oponą bardzo przyzwoity nawet z przyczepą i doładowanym bagażnikiem można spokojnie jechać.

Właściwości jezdne też ok - ładnie wchodzi w zakręty (tyłek mu nie ucieka). Jest twardszy i to czuć ale forester to nie obniżana bulwarówka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...