Skocz do zawartości

Zadek w foresterze i wymiary springów


Janosik

Rekomendowane odpowiedzi

Jeszcze jedno pytanie w kwestii tylnych sprężyn.

Pomijając wysokość i średnicę drutu, jakie średnice sprężyny góra i dół będą właściwe (będą pasowały do gniazd/kielichów)i jak to się dzieje że niektórzy zakładają zestaw 4T inni Pospring a jeszcze inni Ironnman skoro wymiary są:

4T śr. sprężyny 130/164mm

Pospring śr. sprężyny 128/159mm

Ironman śr. sprężyny: 99/ 135mm

 

Mam Forka MY06 2,0 i amortyzatory KYB Excel-G (+ na razie oryginalne sprężyny od SLSów) i mój mechanik dziś powiedział (mając rozebrane zawieszenie) że na górę pasuje 128-130 a na dół będzie potrzebna średnica 150?!

 

Co zrobić i jak dopasować sprężyny o większej średnicy, które są dostępne na rynku? Tylko proszę nie pisać bym zmienił mechanika ;) Chciałem zamówić zestaw z dostawą do domu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 950
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

morgan,

Tylko proszę nie pisać bym zmienił mechanika ;)

to nie napiszę.

 

Każda ze wskazanych przez Ciebie sprężyn jest inna , ma zastosowaną inną grubość drutu i zapewne inaczej została zmierzona. Sprężyny 4T zostały dobrane odpowiednio do amortyzatorów, w których mają być zamontowane. Gwarantuję Ci , że na kilkadziesiąt zestawów 4T w ŻADNYM przypadku nie było problemu z montażem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co zrobić i jak dopasować sprężyny o większej średnicy, które są dostępne na rynku? Tylko proszę nie pisać bym zmienił mechanika ;) Chciałem zamówić zestaw z dostawą do domu.

 

Zadzwonić pod numer wskazany na PW i zamówić :mrgreen:

i zapomnieć o temacie

w dalszym etapie - zmienić mechanika :mrgreen::mrgreen::mrgreen: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

amortyzatory KYB Excel-G (+ na razie oryginalne sprężyny od SLSów)

 

Jakim cudem? I nie szorujesz tyłem o asfalt?

 

jeszcze nie ale mam już 380mm między osia a błotnikiem czyli 60mm mniej niż norma. Żeby nie było kupiłem auto z takim rozwiązaniem :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę poszperałem....

 

Poproszę o potwierdzenie informacji, że sprężyna subaru 20380SA410 jest od forka bez SLS 2003-2007 ?

Jeżeli tak to ile taki spring kosztuje w polszy? Może już ktoś zamawiał? W usa 54$ http://www.parts.com/parts/2008/SUBARU/ ... am=7602501

I czy będzie pasował pod kayabe 334344 334345?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RaSH, poszperales ale szkoda bylo Twojej energii i czasu. Po pierwsze informacje o o tych sprezynach juz jest w odpowiednim watku. Po drugie tak sprezyny beda pasować. Po trzecie dupa bedzie siedziec bo to bardzo miękkie sprezyny. Po czwarte ich koszt przy zachowaniu wszystkich procedur jest porównywalny z 4t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak. Do amortyzatorów KYB nie montujesz sprężyn od SLS'a tylko np. to o czym pisze Niedźwiedź.

 

Inna sprawa, że faktycznie fizycznie będą pasować - ale co z tego. Jakby co mam jedne na zbyciu (sprężyny OEM pod amory SLS). Oddam w cenie ewentualnej przesyłki jeśli jesteś jeszcze zainteresowany :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4t widzę brało wszystkie aspekty pod uwagę robiąc wycenę na swoje springi :)

A wątku o tych sprężynach z podaniem numeru jakoś nie namierzyłem.

To amortyzator w wersji bez sls był też jakiś specjalny i wymagał miękciejszych sprężyn ? Dupa przecież nie siedzi w tych wersjach....

 

 

crem.. mówimy o fabrycznej wersji us forka bez sls'a i o sprężynach do tej właśnie wersji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To amortyzator w wersji bez sls był też jakiś specjalny i wymagał miękciejszych sprężyn ? Dupa przecież nie siedzi w tych wersjach....

 

nie był specjalny. Ten o którym piszesz jest hamerykański. Zawieszenie jest bardziej miękkie. Już wsiadając do auta , albo wkładając cokolwiek do bagażnika dupa siada. Niejedno takie auto miało już wymieniane sprężyny na 4T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie był specjalny. Ten o którym piszesz jest hamerykański. Zawieszenie jest bardziej miękkie......

Ok. To mi wystarczy, żeby nie zamawiać amerykańca. Dzięki za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coby odswiezyc lekko watek - wlasnie mam przejechany prawie 1kkm na zestawie tylnym: sprezyna z 4T + amortyzatory KYB, w zastepstwie seryjnych sls'ow, z ktorych prawy calkiem wyzional ducha. Auto stoi dosyc wysoko, jest umiarkowanie twarde, prowadzi sie naprawde niezle - testowane na czeskich serpentynach na drodze Boboszow - Lanskroun. Da sie na tym zestawie jezdzic nawet dosyc zwawo i caly czas jest niezla kontrola nad pojazdem - przy wywalonym sls'ie to jezdzilo sie :P

Zestaw wybralem w zasadzie po przewertowaniu calego tego watku - ciekaw jestem czy sa tacy co im sie chce szukac. Moze by takie sprawdzone zestawy naprawcze wrzucic gdzies do faq?

Pozdrawiam

hati

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może mi ktoś podpowiedzieć, jak łatwo można sprawdzić prawidłowe działanie/stan SLS-ów ? Wystarczy, że ktoś siądzie z tyłu i sprawdzić czy zadek podniesie się w górę do prawidłowej wysokości ? Czy na stacji diagnostycznej wyjdzie sprawność takiego amorka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może mi ktoś podpowiedzieć, jak łatwo można sprawdzić prawidłowe działanie/stan SLS-ów ? Wystarczy, że ktoś siądzie z tyłu i sprawdzić czy zadek podniesie się w górę do prawidłowej wysokości ?

 

Amortyzatory działają na zasadzie "pompki" - muszą popracować , żeby się podnieść. Jeżeli załadowane auto, po przejechaniu kilku km podniesie i utrzyma tyłek - jest ok.

 

Czy na stacji diagnostycznej wyjdzie sprawność takiego amorka?

 

nie. Na stacji diagnostycznej nie wyjdzie sprawność żadnego amora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to i mój forek powędrował do góry.

Dziękuję wszystkim za rady i chęć pomocy. Niestety biorąc pod uwagę, że niedawno nabyłem mojego Forka i wymaga jeszcze trochę wkładu nie stać mnie było na tak chwalony i sprawdzony zestaw z 4T. Ponieważ w między czasie trafiłem na więcej takich osób postanowiłem sprawdzić kilka opcji proponowanych przez Pospring. Faktycznie jak ktoś pisał firma dorobi to co chcemy, zaleca jednak (a może teraz powinienem napisać zalecała ;) ) dwa rodzaje sprężyn. Jeden to sprężyny o wysokości 330mm i drugi o wysokości 340mm dla posiadaczy gazu i innych obciążeń. To że dorabiają jak klient chce było bardzo przydatne bo okazało się że obie wysokości wg mnie się nie nadawały. Skorzystałem zatem z uprzejmości i przetestowałem inne które firma dostarczyła na moją prośbę. Efekt widać poniżej.

 

Wiem wiem zaraz będzie zamieszanie i tłumaczenie że to nie tak hop i charakterystyka i testy i żmudne prace badawcze.... Darujcie to sobie bo jak już na wstępie napisałem jestem świadom tego że nie wybrałem czegoś co jest sprawdzone ale nie wybrałem tak jak inni bo poprostu wolałem/musiałem zanabyć taniej. 8)

 

Z wyboru jestem bardzo zadowolony. Komfort bardzo dobry, tor rally crosowy zaliczony i offrooad też, płyty betonowe i polna droga. Naprawdę jest ok ale przyznam że nie łatwo było do takiego rezultatu dojść. To tyle ile udało mi się do tej pory. Kilometrów jednak jeszcze nie wiele.

 

Tak wyglądał mój forek na KYB Excel-G i oryginalnych sprężynach od SLSów :oops:

 

2012-02-26%252012.40.17.jpg

 

Tak wygląda na Pospringach wysokości 360mm z drutu 14mm o średnicy dół 155mm i góra 130mm :D

 

2012-03-24%252010.13.23.jpg

 

2012-03-25%252013.41.48.jpg

 

2012-03-24%252015.44.56.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wygląda na Pospringach wysokości 360mm z drutu 14mm o średnicy dół 155mm i góra 130mm :D

 

Super !! mam podobny plan ja się fajna pogoda zrobi :)

Przy okazji zaoszczędziłeś mi metody prób i błędów z doborem wysokości :D

Powiedz mi czy drut jest tej same średnicy co w seryjnej sprężynie, bez SLS?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ładnie wygląda :) Ile czasu już się zestaw w forku układa ?

zauważyłem że żadne z testowanych sprężyn właściwie po 1-2 dniach nie wykazywały już większych siadnięć a były i takie które na noc zostawały z obciążeniem 130 kg w bagażniku plus pełny zbiornik. Po 2 nocach z obciążeniem nie było i tan efektu większego "ułożenia" czyli forek wracał do poprzedniej wysokości. Tych jeszcze tak nie testowałem (tzn na obciążenie). Siadły jak większość ok 1 cm pierwszego dnia po założeniu i przejechaniu się z kompletem pasażerów. Teraz po kilku dniach jest troszkę wyżej bo paliwa w zbiorniku coraz mniej :wink:

 

Powiedz mi czy drut jest tej same średnicy co w seryjnej sprężynie, bez SLS?

Z tego co wiem to chyba nie ma seryjnej wersji sprężyny bez SLS chyba że masz na myśli wersje US. Gdzieś w tym wątku :roll: było chyba o grubości takich sprężyn ale nie pamiętam. Moje od SLSów miały 12,5mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...