Skocz do zawartości

Zadek w foresterze i wymiary springów


Janosik

Rekomendowane odpowiedzi

arkitekt, ja nie mam czasu na takie zabawy. Jadę do ASO i robią, najczęściej w oryginale bo zamienniki mogą trafić się różne, no chyba, że tego samego producenta co oryginał.

Ja wymieniam coś w zawiasie dość często. Nie oszczędzam aut na przejazdach i dziurawych drogach, więc muszę się z tym liczyć - zarówno przy Ironie jak i oryginale. 8)

Auto ma sprawiać fun i nie po to kupiłem Subaraki, żeby je jakoś wyjątkowo oszczędzać. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 950
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

witam wszystkich ! nowy na forum ale ze starym problemem , moje subaru to forester s/tb sti z 2000r "made in japan" . auto jest w irlandi od dwóch lat , poprzedni właściciel sprowadzał je z japoni . przebieg 160000 i na wszystkich amortyzatorach wybite napisy subaru kyb wiec chyba jeszcze fabryczne . tył niżej niż przód i bardzo miękki - pytanie co włożyć aby stał równo i nie klękał pod trójką osób z tyłu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jadę do ASO i robią, najczęściej w oryginale bo zamienniki mogą trafić się różne, no chyba, że tego samego producenta co oryginał.

 

Na Allegro nie ma nic sensownego (same ordynarne podróby końcówek drążków i gum stabilizatora - no może oprócz końcówki sprzedawanej przez Carfit'a ale, nie wiadomo dlaczego, tylko jedna sztuka jest dostępna :)). Na IC też sam badziew. Aż szkoda bo to jest łatwe do wymiany w warunkach garażowych.

 

Faktycznie trzeba podjechać do ASO i wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

właśnie jestem po wymianie sls-ów na zestaw 4T dedykowany do lpg. Wrażenia bardzo pozytywne, forek jest bardziej zwarty, lepiej się trzyma drogi, dużo mniejsza podsterowność, hamowanie z dużo mniejszym nurkowaniem, stoi minimalnie wyżej niż seria, ale jak dla mnie to ok. Obawiałem się, że będzie twardy i będzie to trochę przeszkadzało na kiepskich drogach, ale tak nie jest. Nierówności są skutecznie wybierane przy zachowaniu komfortu z jazdy, twardszy trochę jest, ale w połączeniu ze wszystkim jest to zaleta. Podsumowując, prowadzi się dużo lepiej niż na slsach, modyfikacja zrobiona z głową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana amorków tył w SF 2.0 S-Turbo 2000r. Meldunek dla oszczędnych z musu: założyłem na tył zestaw prawie "niedźwiedziowy" czyli sprężyny KYB RA5761 K-Flex, do tego amorki DOKUJI (275,- szt.) jako zalecane przez tę firmę zamienniki Kayaby. Wiem, że na dłuższą metę taka oszczędność może nie popłacać,ale amorki po prostu dostałem w prezencie (!:). KOSZT: jw, plus odboje i osłony; wymiana tyłu (nie w ASO) za 150,-. WRAŻENIA po ok. 1000 km: prowadzenie, zachowanie i komfort bez zarzutu. WYSOKOŚĆ: od gleby do rantu blachy 74 cm., od osi koła do rantu 44 cm., a prześwit nad oponą - ok. 10 cm. Tył stoi o 2 cm wyżej niż przed wymianą, ale ułoży się. Dam znać jak to się będzie sprawować. JESZCZE KOMENTARZ: awaria tyłu zaczeła się od zatarcia amorka w lewym tyle, prawie natychmiast padł prawy. Dramat zaczął się od przeciążenia - przestrzegam, zwłaszcza w wypadku nieświeżych amortyzatorów). Zawieszenie już nie było oryginalne, zawieszenie w tym SLS-y wymieniono w mniejszych Łomiankach zanim to auto tam kupiłem. Przez całe 50 kkm spisywało się świetnie: doskonała trakcja i wysokość jak należy. I teraz uwaga - te amorki to nie były KYB, ale Service-Parts, przód nadal ma się nieźle. Jeśli kogoś zainteresują zdjęte z tyłu springi - proszę o PW. Mają identyczne wymiary jak KYB które właśnie zamontowałem, a auto stało na nich więcej niż poprawnie. Niewykluczone, że są to właśnie Kayaby K-Flex, ale nie wpisano tego do książki a znaczka nie mogę się dopatrzyć). Piękne podziękowania dla Niedźwiedzia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i mnie nie ominęło... Szczegóły?

 

-- Śr maja 30, 2012 8:55 pm --

 

założyłem do SF5 sprężyny od SG5.

 

Dało się, wymieniając tylko tylne mocowania amortyzatora/sprężyny (te od XT pasują plug and play do STurbo, inny jest dół czyli ukształtowanie pod amorek i sprężynę [która w SF5 jest cylindyrczna, a w SG5 zwęża się ku górze]).

 

Stawiam tezę, że da się zamontować do SG5 ultraSR-y dedykowane do SF5. wystarczy wymienić w XT górne mocowanie amortyzatora tylnego na te z STurbo. u mnie podmieniłem odwrotnie, tzn do STurbo wsadziłem od XT, więc czemu nie odwrotnie?

 

 

Właśnie.. trochę odgrzeję kotlet.

postawiłeś słuszna teze ;) do mojego SG wpakoałem Ultra SRy (bo ponoc widać rożnicę i warto przepłacać ;) Mocowania górne z SF5 tylko trzeba bylo zamienic, rowniez odboje i osłony bo z SG nie pasowały. Sprężyny to Kyb K flex do N/A. Auto stoi równo, zachowało oryginalny prześwit. Umiarkowanie twardo. Trakcja uległa poprawie. Zobaczymy czy z czasem siądzie, ale mysle ze nieznacznie jeśli juz.

 

dzieki za inspiracje... 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprężyny to Kyb K flex do N/A.

to był mój pierwszy set-up, ale było mi za miękko, stąd zmiana na springi od imprezy/forka STI :)

 

-- 30 maja 2012, o 21:20 --

 

postawiłeś słuszna teze do mojego SG wpakoałem Ultra SRy

cieszy mnie to, że dałem posiadaczom XT-ków szansę na zamontowanie w swoich autach UltraSR-y ;)

 

potwierdza to tylko teorię: Subaru to jak klocki lego, wszystko pasuje do wszystkiego :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie w ktoryms z wątków, ktoś pisal ze sie nie da. Wszystko kwestia chęci, pomyslu i zdolych rąk...tu akurat nie moich 8)

 

Jesli z przodu bylyby jeszcze "złotka" to juz byłoby twardawo, a ja czesto nawiedzam leśne dukty wiec na razie seria musi sobie radzić.

Inna sprawa to znalezienie Ultra SRów, wiem ze chyba są w 4T, ale ja akurat miałem farta i znalazłem bliżej.

 

Ze tak zapytam jeszcze- tzd Ty masz grubszego staba z tyłu? pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam pytanie czy ktoś ma wiedze na temat sprężyn do forka 2.0 XT w zasadzie zamierzam zamienić SLS i mam nawet kontakt do firmy która wykręciła wiele spręzyn do forka ale pytanie Pana brzmiało:

 

1. Czy ma Pan LPG - tak - czyli utwardzane

2. grubość spręzyny 14mm. tak powiedziłem

3. czy ma być to do forka do 2005r ? no nie wiem mam przecierz 2004XT powiedziłem

4. długość spręzyn bo sa 360 lub 370 lub jakie Pan chce - no nie wiem znowu

PYTANIE moje jest takie mam lpg 2004 XT wiadomo o co chodzi czy ktos ma wiedze jakie

jaka jest długość sprężyny ? żeby coś nie skoncić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tourism,

 

powiem tak, do czasu az NIEDZWIEDZ nie stworzyl sprezynek do wersji forkow z gazem nie bylo DOBREGO poprawnie pracujacego zestawu KYB + cos. jedynym pewnym zestawem dla osob posiadajacych podobnie jak TY czy JA podtlenek byl szeroko opisany i nadal mocno chwalony (wtym przeze mnie) zestaw KYB+IRONMAN.

ale jest juz zestaw KYB+nie-ASO...

oraz zestaw KYB+IRONMAN...

roznica jest i w cenie i w twardosci zestaw made in mysiadlo jest twardsze od OEMu ale charakterystyka b.blizko

zestaw KYB+IRONMAN jest dla osob ktorzy swiadomie wybieraja twardsze zawieszenie na tyle ze przedkladaja przeswit oraz stabilnosc (mniej bujania na zakretach, b.offroadowa charakterystyke) nad komfort. krotko wersja mniej cywilna/rodzinna.

chociaz odczuwam iz jezdzac samemu forek jest twardszy niz na SLSach, ale ja tak lubie, To po wpakowaniu paru kilogramow= jedna lub 2 osoby odczucie znika (a auto praktycznie nic nie opada).

 

DECYZJA NALEZY OCZYWISCIE DO CIEBIE krecenie druta pod zawias juz przerabialem i sobie odpuscilem.

 

tomasz p.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tourism na 16 stronie tego wątku, masz mój opis jak to wyszło z firmą z Poznania. Jestem bardzo zadowolony do dnia dzisiejszego. Kolega RaSH założył ten zestaw do rocznika 2003 (opis na 17 stronie) więc i do Ciebie powinny pasować. Po za tym firma z Poznania jest bardzo w porządku do klienta i jak Ci coś nie będze grało zawsze się z nimi dogadasz.

Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie czy ktoś ma wiedze na temat sprężyn do forka 2.0 XT w zasadzie zamierzam zamienić SLS i mam nawet kontakt do firmy która wykręciła wiele spręzyn do forka ale pytanie Pana brzmiało:

 

1. Czy ma Pan LPG - tak - czyli utwardzane

2. grubość spręzyny 14mm. tak powiedziłem

3. czy ma być to do forka do 2005r ? no nie wiem mam przecierz 2004XT powiedziłem

4. długość spręzyn bo sa 360 lub 370 lub jakie Pan chce - no nie wiem znowu

PYTANIE moje jest takie mam lpg 2004 XT wiadomo o co chodzi czy ktos ma wiedze jakie

jaka jest długość sprężyny ? żeby coś nie skoncić?

 

 

A po co wyważać otwarte drzwi skoro są sprawdzone rozwiązania? Ot choćby z kilku postów wyżej.

 

Właśnie.. trochę odgrzeję kotlet.

postawiłeś słuszna teze ;) do mojego SG wpakoałem Ultra SRy (bo ponoc widać rożnicę i warto przepłacać ;) Mocowania górne z SF5 tylko trzeba bylo zamienic, rowniez odboje i osłony bo z SG nie pasowały. Sprężyny to Kyb K flex do N/A. Auto stoi równo, zachowało oryginalny prześwit. Umiarkowanie twardo. Trakcja uległa poprawie. Zobaczymy czy z czasem siądzie, ale mysle ze nieznacznie jeśli juz.

 

Ten egzemplarz ma LPG, prześwit jest identyczny jak na SLS (zmierzone),

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tourism,

 

powiem krotko sam krecilem sie kolo tematu POLSPRINGU, ale kupilem IRONa i nie zaluje decyzji. kupilem za 1tys. przod+tyl zero kombinacji zbyszek z nie-ASO wgodzinke wymienil zestaw KYB+IRON przod i tyl. potem dzida na geometrie do fachowca anie pierwszy lepszy warsztat...latam do dzis i wszystko gra oklapl moze 0,5cm wiecej nie odnotowalem. i tak ma byc.

jesli padnie kiedys ten zestaw kupie nastepny dokladnie taki sam chyba ze bedzie lepsza alternatywa.

 

szkoda tylko ze na m-c nie moglem pozyczyc gdzies zestawu z 4T, ale cudow nie ma :lol:

 

tomasz p.

 

-- Cz cze 14, 2012 6:48 am --

 

Tourism,

 

...a ha sa jeszcze sprezynki DOBISONS ale cenowo drozsze nawet od sprezynek z 4T.

 

tomasz p.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

No to się doczekaliśmy. W nowym katalogu KYB 2012 jest już sprężyna na tył dedykowana do Forka SG. Tak więc chyba już można nabyć cały komplet od Kayaby.

http://www.kyb-europe.com/kyb-poland/pdf/KYB_katalog_sprezyn.pdf

strona 156 w katalogu.

Szkoda że jeszcze trzeba czekać na przód :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...