Skocz do zawartości

Zadek w foresterze i wymiary springów


Janosik

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 950
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

stosowałem, wymagały tokarza żeby połączyć je z górnym mocowaniem od MY03. sprężyny STi do forka.

Gwint był za duży czy kawałek tłoka podciąłeś?

 

Pozdrawiam

 

za mało gwintu - potrzebny był ekwiwalent grubej podkładki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, w ubiegłym tygodniu wymieniłem amortyzatory i sprężyny w moim Foresterze. Nowe to: amortyzator KYB plus sprężyny IRONMAN zamontowane wyłącznie z tyłu. Przód OEM w przyzwoitym stanie. Wymiana dokonana w serwisie Subaru w Łodzi, bez ustawiania zbieżności (podobno brak możliwości regulacji "w pionie" i tego się nie robi). Efekt jak na zdjęciach. Wrażenia z jazdy bardzo pozytywne. Pozdrawiam

 

post-7550-135184474642_thumb.jpg post-7550-135184474671_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za mało gwintu - potrzebny był ekwiwalent grubej podkładki

kropkowicz-daj węcej info.

1. tzn. cieńsza podkładka potrzebna, żeby więcej gwintu z tłoczyska wylazło i tylekropkowicz, ?

2.To dotyczy tyłu ,czy przodu też? (co miałeś na przodzie)

3. Co to za AGX .Do GT? Może jakis numer masz? Długość sprężyn sprawdzałeś jakoś.Bo

gdy za krótkie to amor może dobijać.

4.Znasz jakieś inne jeszcze sprężyny trochę niższe od serii do forka SG?

Dzięki z góry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja napiszę tak: - już od 3 firm z us nie mogę zamówić springów z STI. Oczywiście idioci chcą abym zapłacił kartą ja im mówię, że są debilami i nie ma opcji abym przekazał dane karty bo znając ich systemy zabezpieczeń napewno ktoś ich okradnie i chce fakturę proforma abym mógł puścić przelew/przedpłatę i słyszę, ze się nie da albo co to proforma. Dramat przez duże D. No ale co się dziwić jak na premierę batmana idą 6-latki.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bjern,

 

kolego bzdura do kwadratu sa spece np. oslawiony p.Slawek z wwy ktory tylowi tez nadaje geometrie...

sam u niego bylem forestera w tej budzie majac i bedac wczesniej na stacji kontroli gdzie rowniez uslyszalem

sie nie ustawia...

serwis subaru sie usmial, wyslal do p.Slawka no i on tez sie usmial (jak ktos nie umie to mowi ze sie nie da).

ale zestaw mam taki sam jak twoj jezdzac singlem po dziurawych polskich drogach lokalnych ... ale na dobrych

nowo poprawionych alez wtedy czuje jak auto sztywno sunie nie buja jak wczesniej.

 

tomasz p.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez ustawiania zbieżności (podobno brak możliwości regulacji "w pionie" i tego się nie robi).

 

nei ustawia się tylko kątów PK na tylnych kołach, zbieżność jak najbardziej i radzę się raczej wybrać na kontrolę, chyba że chcesz się pozbyć tylnych opon w przyspieszonym tempie.

do ustawiania PK na tyle są specjalne śruby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nei ustawia się tylko kątów PK na tylnych kołach, zbieżność jak najbardziej i radzę się raczej wybrać na kontrolę, chyba że chcesz się pozbyć tylnych opon w przyspieszonym tempie.

do ustawiania PK na tyle są specjalne śruby

 

czy to jest tzn "negatyw" :?:

 

na czym to tak naprawdę polega :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sk\\\\

czy to jest tzn "negatyw"

 

na czym to tak naprawdę polega

 

W skrócie masz kąt zerowy, jak koła są idealnie prostopadłe do podłoża. Kąt negatywny powstaje wtedy, kiedy koła są pochylone górną częścią do siebie. Coś podobnego do literki "A". Często jest to widoczne np. w starych BMW.

Natomiast kąt pozytywny przypomina "V" i można to zauważyć np. w Maluchach, albo starych wywrotkach typu Tatra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak,

tylko dlaczego potrzebne do tego są inne śruby :?:

na fabrycznych nie ustawimy takich wartości :?:

 

przy takim negatywie lepiej trzyma na zakrętach, czy po prostu mniej się przechyla auto (rozumiem że powiino się też wymienić staby na grubsze...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam wreszcie jakieś konkretne info w temacie springów FXT STI tył założonych na SLS-y.

Wg anglików auto stoi wysoko. Wersje UE forków miały SLS, a springi są do amorków bez SLS.

Więc aby to jakoś gadało trzeba zmodyfikować wysokość trzymania auta, czyli trzeba do gwintować cal gwintu trzymającego topmounty. Po tej operacji SLS-y mają plażę i wg anglików powinny długo żyć bo nie są tak mocno obciążane. Tak czy siak mam najpierw przymierzyć a potem ew modyfikować, bo podobno różne sprężyny w zależności od serii obniżją od 15-25mm. Mam założyć pojeździć 3mc i wtedy ew modyfikować tył. Wg mnie to najfajniejszy mod do forka, bo się przestaje mocno nurkować przy hamowaniu ( moje spostrzeżenia na podstawie jazdy z tzd )

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak,

tylko dlaczego potrzebne do tego są inne śruby :?:

na fabrycznych nie ustawimy takich wartości :?:

 

przy takim negatywie lepiej trzyma na zakrętach, czy po prostu mniej się przechyla auto (rozumiem że powiino się też wymienić staby na grubsze...)

 

seryjnie nie ustawia się pochylenia koła z tyłu w foresterze i żeby to zrobić trzeba wymienić dwie śrubki.

pochylenie zmienia się ze zmianą wysokości sprężyn i można to skompensować lub po prostu ustawić agresywniejsze kąty.

 

tylko proszę, nie kupujcie whiteline do tego tylko dlatego, że nie chciało się szukać taniej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak,

tylko dlaczego potrzebne do tego są inne śruby :?:

na fabrycznych nie ustawimy takich wartości :?:

 

przy takim negatywie lepiej trzyma na zakrętach, czy po prostu mniej się przechyla auto (rozumiem że powiino się też wymienić staby na grubsze...)

 

śruby dlatego, że fabryka nie przewidziała takiej regulacji, przy seryjnych elementach jest zbędna i prawdę mówiąc to ułatwia życie

jak kombinujesz z zawiasem góra/dół to taką regulację warto dołożyć. Na forum mądre głowy piszą, że -1,5* jest graniczną wartością do codziennej jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...