Skocz do zawartości

Zadek w foresterze i wymiary springów


Janosik

Rekomendowane odpowiedzi

A ja dziś odebrałem forestera po wymianie sprężyn na te z Poznania. Oprócz tego, że tyłek pięknie się podniósł i auto lepiej się prowadzi, coś zaczęło stukać, jakby sprężyna za rozciągała na maxa zawieszenie. Dzieje się tak tylko gdy koło jest przez chwile w powietrzu np jak wpada w dziurę przy znacznej prędkości. Jazda po małych wybojach z dowolną prędkością nie przynosi tego efektu. Pojeżdżę kilka dni i jeśli efekt nie minie to trzeba będzie skontrolować zawieszenie.

 

W każdym razie wygląda na to, że warto było kupić te sprężyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 950
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • 2 tygodnie później...

http://zapodaj.net/efb3e15e3f1df.jpg.html

http://zapodaj.net/ce44661861b1b.jpg.html

 

Oto fotki z przed i po wymianie

Różnica jest kolosalna

Przy okazji sprawdziłem jakie mam amortyzatory są to gazowe kyb excel G, po wymianie zrobione około 800km zarówno z pełnym jak i z pustym pagażnikiem, i po różnego rodzaju drogach od asfaltu po dziurawe rozjeżdżone polne i jest ardzo ok nie zauważyłem żeby pogorszył się komfort jazdy.

Edytowane przez trotodyl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Chyba forumowe władze nie opłaciły abonamentów imadższakowi, bo żadnych fotek z początków tego tematu nie ma, a one właśnie mnie bardzo interesują jako dopełnienie wypowiedzi, gdzie one się podziały wszystkie ? :)


http://zapodaj.net/efb3e15e3f1df.jpg.html
http://zapodaj.net/ce44661861b1b.jpg.html

Oto fotki z przed i po wymianie
Różnica jest kolosalna
Przy okazji sprawdziłem jakie mam amortyzatory są to gazowe kyb excel G, po wymianie zrobione około 800km zarówno z pełnym jak i z pustym pagażnikiem, i po różnego rodzaju drogach od asfaltu po dziurawe rozjeżdżone polne i jest ardzo ok nie zauważyłem żeby pogorszył się komfort jazdy.

A jak ze zbieżnością, bo tył jest dosyć wysoko i pewnie koła się schodzą do wewnątrz ?

Edytowane przez Dzierzba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Mam kilka pytań i z góry proszę o zrozumienie i wybaczenie braku wiedzy ale kto pyta nie błądzi :)

Niedawno kupiłem Forka 2007, 158KM (2.0).  Samochód sprowadzony z Bawarii, pełny udokumentoany serwis, świeży TUV, kompletny przegląd techniczny został zrobiony tuż przed sprzedażą i jest na to pełna dokumentacja. Auto po pierwszym właścicielu, dane zweryfikowałem pozytwnie w stacji, kótra go serwisowała.

W bagażniku wożę stale ok. 40 kg różnych rzeczy. Zauważyłem, że po nocnym lub dłuższym postoju tył obniża sie o ok . 5-6 cm. Po kilkunastu kilometrach tył się podnosi zawsze do tego samego poziomu. Samochód pół roku temu przeszedł polskie badania techniczne - na stacji wskazali tylko 2 tuleje i łącznik jako średnio żużyte (już wymienione). Bez uwag co do amortyzatorów. Parę dni temu byłem u mechanika - stwierdził że amorki są suche i działają : "bajka". Czy to zjawisko samoobniżania się zawieszenia  z tyłu jest normalne czy jest to zapowiedź wymiany zawieszenia  z tyłu? Auto ma 161 000 km.

Dodatkowo- jeśli można proszę o odpowiedź co ile kkm zmieniać się powinno rozrząd i świece (co 100.000 czy mniej?). (oznaczenie silnika EJ20 eg niemieckiej homologacji).

Auto ma od nowości założoną instalację LPG przez niemieckiego dealera. Oczywiście też była serwisowana.

I Jeszcze jedno : czy podczas jazdy można (po wciśnieciu sprzegła oczywiście) zmieniać ustawienia reduktora skrzyni biegów,  czy trzeba się zatrzymać?

Dziękuję za odpowiedź

P

Edytowane przez pitravenwolf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

takie objawy jak opisałeś z zawieszeniem to raczej objaw umierających SLS-ów. Możesz je: wymienić na nowe, zregenerować, lub wyrzucić wraz ze sprężynami  i zastąpić np zestawem z KYB.

Co do reduktora to możesz po wciśnięciu sprzęgła używać go jak normalnego nadbiegu w czasie jazdy. Rzadko się go tak używa ale można... wtedy masz 10 biegową skrzynie ;-)

co do przeglądów i instalacji gazowej to pogadaj z chłopakami z serwisu, oni Ci wszystko wyjaśnią...

Widzą że jesteś krajaninem więc w razie czego daj znać to pomożemy :-) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

W moim leśniku, od momentu zakupu, tył był lekko niżej niż przód. Za bardzo mi to nie przeszkadzało. Ale gdy dołożyłem lpg tył jest znacznie niżej. I teraz pytanie. Po sprawdzeniu na stacji okazało się, że amortyzatory są jeszcze całkiem dobre (80% i 82%). Są to sls-y. Czy nie powinny same z siebie podnieść tył po obciążeniu? A może to sprężyny trzeba wymienić co doradzał mechanik. I jeśli je wymienić to na standardowe czy KYB-y. Pewnie laickie pytanie, ale po przebrnięciu tego wątku zostało mi w głowie wszystko o zawieszeniu bez sls-ów, natomiast nic o moim problemie.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoim SG pozbyłem się sls. Wrzuciłem KYB + Lesjofors i wszystko zachowuje się idealnie :)

 

ps 

 

nigdy nie łącz sls z innymi sprężynami. Jeśli zmieniasz sprężyny zmieniasz zmieniasz amory. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem że jeśli będę chciał zostać przy sls-ach, skoro jeszcze są dobre(?), to tylko oryginalne sprężyny subarowskie do sls lub odpowiedniki? Boję się że po wymianie tył nie podniesie się a kasa wydana. Można by jeszcze dołożyć podkładki, w obecnym stanie to musiałyby być ze trzy po 1cm. O dłuższych śrubach wiem.

 

Dotąd doczytałem, że nie należy łączyć sprężyny dedykowane do samopoziomujących amortyzatorów ze zwykłymi. Może i w drugą stronę tez tak może być ze względu na krótszy skok amortyzatorów, ale mam gaz i hak. Swoje ważą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawność amortyzatorów badana na stacji kontroli nie ma sie nijako do możliwości poziomowania samochodu.

W moim przypadku amortyzatory pokazywały 70% sprawności a miałem 100% pewność, że były wylane więc badanie diagnostyczne nie jest tutaj wyrocznią. Sprobuj dociążyć trochę samochód. Zrób pomiar pomiędzy nadkolem a tylną osią. Przejedź pare kilometrów i dokonaj pomiaru ponownie. 

Jeśli auto się nie wypoziomuje to SLS'y do wymiany/regeneracji (niepotrzebne skreślić). Jeśli wymiana na KYB (lub inne) wtedy tylko komplety. Czyli spring z amorem. Ja u siebie dołożyłem jeszcze podkładki nad kolumnę o 2 cm. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra. Samopoziomowanie przy 200 kg (może ciut więcej) wrzuconych do bagażnika nie działa. Może za dużo wrzuciłem? Na postoju, samochód wypoziomowany odległość od środka piasty do nadkola: przód 43 i 43,5 cm, z tyłu po 40 cm.Wkładam obciążenie do kufra. Tył siada na 37 cm ale przód jak ładnie idzie do góry :D. Dłuższa przejażdżka z regulacją świateł ustawionych na 4. Pomiar i znów 37 cm lub trochę mniej. Dopiero po wyjęciu "bagażu" zawieszenie tył wróciło do tych 40 cm.

 

ps z tego wszystkiego zacząłem słyszeć lekkie "pyk" podczas załączania wycieraczek przednich. Wcześniej tego nie było. Samochód się na mnie obraził czy co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem że jeśli będę chciał zostać przy sls-ach, skoro jeszcze są dobre(?), to tylko oryginalne sprężyny subarowskie do sls lub odpowiedniki? Boję się że po wymianie tył nie podniesie się a kasa wydana. Można by jeszcze dołożyć podkładki, w obecnym stanie to musiałyby być ze trzy po 1cm. O dłuższych śrubach wiem.

 

Dotąd doczytałem, że nie należy łączyć sprężyny dedykowane do samopoziomujących amortyzatorów ze zwykłymi. Może i w drugą stronę tez tak może być ze względu na krótszy skok amortyzatorów, ale mam gaz i hak. Swoje ważą.

 

SLSy Warto raz na jakiś czas przejrzeć i ewentualnie przeserwisować bo oryginały kosztują min 1200 zł szt. Co do sprężyn oryginalnych to są z tego co pamiętam krótsze i w połączeniu z nowymi amortyzatorami tył siądzie o parę centymetrów. Jeśli dodatkowo masz hak i butlę z LPG to przy starych spręzynach i nowych amorach auto straci na uroku. Niektórzy Foresterowicze nie wyobrażają sobie pojazdu bez SLSów, natomiast jak wspomniałem warto o nie zadbać. Ewentualnie jest trochę zamienników na rynku KYB, Monroe, Oyodo lub Lesjofors , wystraczy poszukać na allegro lub na forum a na pewno coś znajdziesz. Mam do wydania w rozsądnych pieniądzach sprężyny sprawne do SLSów. Jak coś to priva pisz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na czym polega serwis sls-ów? Czy oprócz pocenia się można w inny sposób stwierdzić, ze się kończą i wtedy ich serwis da tyle co kropidło umarłemu? Na razie zdecyduję się na zastąpienie całego zestawu sls-y + sprężyny jakimś zamiennikiem. Dotąd niższy tył mi nie przeszkadzał, jeździłem w pojedynkę ale za 10 dni mam wyjazd w 4 osoby i z dużym bagażem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dopinam się do tematu  i mam zasadnicze pytanie co jest korzystniejsze

 1. czy regeneracja SLS  

 2 czy zamiana ich na sestaw  amortyzatory: 334344, 334345 oraz  sprężyny RC6431.

Jeżeli chodzi o koszty to są porównywalne.

Proszę o opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku "tradycyjnego" rozwiązania (np KYB + Lesjofors) masz pewność, że bez problemu przeżyje 200k km, a regenerowane sls-y tyle na pewno nie, bo je prędzej czy później szlag trafi.

Edytowane przez Yanas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dopinam się do tematu i mam zasadnicze pytanie co jest korzystniejsze 1. czy regeneracja SLS 2 czy zamiana ich na sestaw amortyzatory: 334344, 334345 oraz sprężyny RC6431. Jeżeli chodzi o koszty to są porównywalne. Proszę o opinie.

 

ja bym szedł w kierunku klasycznych amorów. Pamiętaj też o górnym mocowaniu jak będziesz szedł tą drogą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...