mArcoki Opublikowano 25 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2013 A ja dziś odebrałem forestera po wymianie sprężyn na te z Poznania. Oprócz tego, że tyłek pięknie się podniósł i auto lepiej się prowadzi, coś zaczęło stukać, jakby sprężyna za rozciągała na maxa zawieszenie. Dzieje się tak tylko gdy koło jest przez chwile w powietrzu np jak wpada w dziurę przy znacznej prędkości. Jazda po małych wybojach z dowolną prędkością nie przynosi tego efektu. Pojeżdżę kilka dni i jeśli efekt nie minie to trzeba będzie skontrolować zawieszenie. W każdym razie wygląda na to, że warto było kupić te sprężyny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trotodyl Opublikowano 15 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2013 Poproszę o namiar na producenta sprężyn z poznania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trotodyl Opublikowano 21 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2013 Poznań stanął na wysokości zadania i spręzynu w ciągu 4 dni od zamówienia dotarły do mnie Przy okazji sprawdziłem stan amorków obydwa z tyłu mają po 88% więc bardzo ładnie teraz tylko wymienić sprężyny i jazda:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 21 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2013 możesz wrzucić wysokość, ilość zwojów i grubość drutu tych sprężyn z poznania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trotodyl Opublikowano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 Sorki że dopiero teraz ale nie za bardzo był czas 6 zwojów wysokość 36,5 cm grubość drutu 14 mm Jutro wymiana Postaram się dać fotki jak wyglądał przed i po wymianie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 ciekawe parametry kyb ra5761 ma 380mm i drut 13,8mm, 5 pełnych zwojów. Jak dasz radę to zmierz przed/po wysokość, bo ciekaw jestem jak to się będzie miało do moich pomiarów efektu KYB Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 @@ozarek, Te porównania niewiele dadzą, bo wszyskie parametry inne -o materiale nie wspomnę. Jakiego masz forka ? I czy II ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 6 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 @respect jak w profilu MY02 czyli I. Porównanie jak porównanie, zwyczajnie ciekawy jestem jak mają się kręcone sprężyny do KYB. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trotodyl Opublikowano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2014 (edytowane) http://zapodaj.net/efb3e15e3f1df.jpg.html http://zapodaj.net/ce44661861b1b.jpg.html Oto fotki z przed i po wymianie Różnica jest kolosalna Przy okazji sprawdziłem jakie mam amortyzatory są to gazowe kyb excel G, po wymianie zrobione około 800km zarówno z pełnym jak i z pustym pagażnikiem, i po różnego rodzaju drogach od asfaltu po dziurawe rozjeżdżone polne i jest ardzo ok nie zauważyłem żeby pogorszył się komfort jazdy. Edytowane 7 Stycznia 2014 przez trotodyl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 8 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2014 wysoko! ile jest od gruntu do rantu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzierzba Opublikowano 23 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 (edytowane) Chyba forumowe władze nie opłaciły abonamentów imadższakowi, bo żadnych fotek z początków tego tematu nie ma, a one właśnie mnie bardzo interesują jako dopełnienie wypowiedzi, gdzie one się podziały wszystkie ? http://zapodaj.net/efb3e15e3f1df.jpg.htmlhttp://zapodaj.net/ce44661861b1b.jpg.htmlOto fotki z przed i po wymianieRóżnica jest kolosalnaPrzy okazji sprawdziłem jakie mam amortyzatory są to gazowe kyb excel G, po wymianie zrobione około 800km zarówno z pełnym jak i z pustym pagażnikiem, i po różnego rodzaju drogach od asfaltu po dziurawe rozjeżdżone polne i jest ardzo ok nie zauważyłem żeby pogorszył się komfort jazdy. A jak ze zbieżnością, bo tył jest dosyć wysoko i pewnie koła się schodzą do wewnątrz ? Edytowane 23 Października 2014 przez Dzierzba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pitravenwolf Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2015 (edytowane) Mam kilka pytań i z góry proszę o zrozumienie i wybaczenie braku wiedzy ale kto pyta nie błądzi Niedawno kupiłem Forka 2007, 158KM (2.0). Samochód sprowadzony z Bawarii, pełny udokumentoany serwis, świeży TUV, kompletny przegląd techniczny został zrobiony tuż przed sprzedażą i jest na to pełna dokumentacja. Auto po pierwszym właścicielu, dane zweryfikowałem pozytwnie w stacji, kótra go serwisowała. W bagażniku wożę stale ok. 40 kg różnych rzeczy. Zauważyłem, że po nocnym lub dłuższym postoju tył obniża sie o ok . 5-6 cm. Po kilkunastu kilometrach tył się podnosi zawsze do tego samego poziomu. Samochód pół roku temu przeszedł polskie badania techniczne - na stacji wskazali tylko 2 tuleje i łącznik jako średnio żużyte (już wymienione). Bez uwag co do amortyzatorów. Parę dni temu byłem u mechanika - stwierdził że amorki są suche i działają : "bajka". Czy to zjawisko samoobniżania się zawieszenia z tyłu jest normalne czy jest to zapowiedź wymiany zawieszenia z tyłu? Auto ma 161 000 km. Dodatkowo- jeśli można proszę o odpowiedź co ile kkm zmieniać się powinno rozrząd i świece (co 100.000 czy mniej?). (oznaczenie silnika EJ20 eg niemieckiej homologacji). Auto ma od nowości założoną instalację LPG przez niemieckiego dealera. Oczywiście też była serwisowana. I Jeszcze jedno : czy podczas jazdy można (po wciśnieciu sprzegła oczywiście) zmieniać ustawienia reduktora skrzyni biegów, czy trzeba się zatrzymać? Dziękuję za odpowiedź P Edytowane 5 Kwietnia 2015 przez pitravenwolf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GÓRAL z Łodzi Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Witaj takie objawy jak opisałeś z zawieszeniem to raczej objaw umierających SLS-ów. Możesz je: wymienić na nowe, zregenerować, lub wyrzucić wraz ze sprężynami i zastąpić np zestawem z KYB. Co do reduktora to możesz po wciśnięciu sprzęgła używać go jak normalnego nadbiegu w czasie jazdy. Rzadko się go tak używa ale można... wtedy masz 10 biegową skrzynie ;-) co do przeglądów i instalacji gazowej to pogadaj z chłopakami z serwisu, oni Ci wszystko wyjaśnią... Widzą że jesteś krajaninem więc w razie czego daj znać to pomożemy :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sieberg Opublikowano 25 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2016 W moim leśniku, od momentu zakupu, tył był lekko niżej niż przód. Za bardzo mi to nie przeszkadzało. Ale gdy dołożyłem lpg tył jest znacznie niżej. I teraz pytanie. Po sprawdzeniu na stacji okazało się, że amortyzatory są jeszcze całkiem dobre (80% i 82%). Są to sls-y. Czy nie powinny same z siebie podnieść tył po obciążeniu? A może to sprężyny trzeba wymienić co doradzał mechanik. I jeśli je wymienić to na standardowe czy KYB-y. Pewnie laickie pytanie, ale po przebrnięciu tego wątku zostało mi w głowie wszystko o zawieszeniu bez sls-ów, natomiast nic o moim problemie. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atomek Opublikowano 25 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2016 Ja w swoim SG pozbyłem się sls. Wrzuciłem KYB + Lesjofors i wszystko zachowuje się idealnie . ps nigdy nie łącz sls z innymi sprężynami. Jeśli zmieniasz sprężyny zmieniasz zmieniasz amory. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sieberg Opublikowano 25 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2016 Czyli rozumiem że jeśli będę chciał zostać przy sls-ach, skoro jeszcze są dobre(?), to tylko oryginalne sprężyny subarowskie do sls lub odpowiedniki? Boję się że po wymianie tył nie podniesie się a kasa wydana. Można by jeszcze dołożyć podkładki, w obecnym stanie to musiałyby być ze trzy po 1cm. O dłuższych śrubach wiem. Dotąd doczytałem, że nie należy łączyć sprężyny dedykowane do samopoziomujących amortyzatorów ze zwykłymi. Może i w drugą stronę tez tak może być ze względu na krótszy skok amortyzatorów, ale mam gaz i hak. Swoje ważą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atomek Opublikowano 25 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2016 Sprawność amortyzatorów badana na stacji kontroli nie ma sie nijako do możliwości poziomowania samochodu. W moim przypadku amortyzatory pokazywały 70% sprawności a miałem 100% pewność, że były wylane więc badanie diagnostyczne nie jest tutaj wyrocznią. Sprobuj dociążyć trochę samochód. Zrób pomiar pomiędzy nadkolem a tylną osią. Przejedź pare kilometrów i dokonaj pomiaru ponownie. Jeśli auto się nie wypoziomuje to SLS'y do wymiany/regeneracji (niepotrzebne skreślić). Jeśli wymiana na KYB (lub inne) wtedy tylko komplety. Czyli spring z amorem. Ja u siebie dołożyłem jeszcze podkładki nad kolumnę o 2 cm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sieberg Opublikowano 25 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2016 Dobra. Samopoziomowanie przy 200 kg (może ciut więcej) wrzuconych do bagażnika nie działa. Może za dużo wrzuciłem? Na postoju, samochód wypoziomowany odległość od środka piasty do nadkola: przód 43 i 43,5 cm, z tyłu po 40 cm.Wkładam obciążenie do kufra. Tył siada na 37 cm ale przód jak ładnie idzie do góry . Dłuższa przejażdżka z regulacją świateł ustawionych na 4. Pomiar i znów 37 cm lub trochę mniej. Dopiero po wyjęciu "bagażu" zawieszenie tył wróciło do tych 40 cm. ps z tego wszystkiego zacząłem słyszeć lekkie "pyk" podczas załączania wycieraczek przednich. Wcześniej tego nie było. Samochód się na mnie obraził czy co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atomek Opublikowano 26 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2016 Czy się obraził to nie wiem moze trzeba go dobrze umyć i będzie zadowolony Teraz czeka cię wymiana amorków. Zrób to a autko i ty będziecie zadowoleni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diamond Opublikowano 26 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2016 Czyli rozumiem że jeśli będę chciał zostać przy sls-ach, skoro jeszcze są dobre(?), to tylko oryginalne sprężyny subarowskie do sls lub odpowiedniki? Boję się że po wymianie tył nie podniesie się a kasa wydana. Można by jeszcze dołożyć podkładki, w obecnym stanie to musiałyby być ze trzy po 1cm. O dłuższych śrubach wiem. Dotąd doczytałem, że nie należy łączyć sprężyny dedykowane do samopoziomujących amortyzatorów ze zwykłymi. Może i w drugą stronę tez tak może być ze względu na krótszy skok amortyzatorów, ale mam gaz i hak. Swoje ważą. SLSy Warto raz na jakiś czas przejrzeć i ewentualnie przeserwisować bo oryginały kosztują min 1200 zł szt. Co do sprężyn oryginalnych to są z tego co pamiętam krótsze i w połączeniu z nowymi amortyzatorami tył siądzie o parę centymetrów. Jeśli dodatkowo masz hak i butlę z LPG to przy starych spręzynach i nowych amorach auto straci na uroku. Niektórzy Foresterowicze nie wyobrażają sobie pojazdu bez SLSów, natomiast jak wspomniałem warto o nie zadbać. Ewentualnie jest trochę zamienników na rynku KYB, Monroe, Oyodo lub Lesjofors , wystraczy poszukać na allegro lub na forum a na pewno coś znajdziesz. Mam do wydania w rozsądnych pieniądzach sprężyny sprawne do SLSów. Jak coś to priva pisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sieberg Opublikowano 27 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2016 Na czym polega serwis sls-ów? Czy oprócz pocenia się można w inny sposób stwierdzić, ze się kończą i wtedy ich serwis da tyle co kropidło umarłemu? Na razie zdecyduję się na zastąpienie całego zestawu sls-y + sprężyny jakimś zamiennikiem. Dotąd niższy tył mi nie przeszkadzał, jeździłem w pojedynkę ale za 10 dni mam wyjazd w 4 osoby i z dużym bagażem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diamond Opublikowano 28 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2016 Na forum poszukaj wątków co i jak .. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ted58 Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Dopinam się do tematu i mam zasadnicze pytanie co jest korzystniejsze 1. czy regeneracja SLS 2 czy zamiana ich na sestaw amortyzatory: 334344, 334345 oraz sprężyny RC6431. Jeżeli chodzi o koszty to są porównywalne. Proszę o opinie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yanas Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2016 (edytowane) W przypadku "tradycyjnego" rozwiązania (np KYB + Lesjofors) masz pewność, że bez problemu przeżyje 200k km, a regenerowane sls-y tyle na pewno nie, bo je prędzej czy później szlag trafi. Edytowane 4 Kwietnia 2016 przez Yanas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Dopinam się do tematu i mam zasadnicze pytanie co jest korzystniejsze 1. czy regeneracja SLS 2 czy zamiana ich na sestaw amortyzatory: 334344, 334345 oraz sprężyny RC6431. Jeżeli chodzi o koszty to są porównywalne. Proszę o opinie. ja bym szedł w kierunku klasycznych amorów. Pamiętaj też o górnym mocowaniu jak będziesz szedł tą drogą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się