Skocz do zawartości

Wydech do Forestera


Hogi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Jaki CP i backbox byście polecili do Forka 2,5 XT? Chciałbym usłyszeć wreszcie bulgot ;)

 

 

Pozdrawiam

 

dokladam sie do pytania :)

poszukuje w miare taniego i fajnego tlumika koncowego z puszka - zamierzony efekt: bulgot 2,5 litrowego boxera :D

 

p.s. moze ma ktos namiar na rzemielsnika lub sprzedawce - info na forum lub fejsa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

1. Seria

2. STI od Imprezy

3. Prodrive

4. Supersprint

5. H&S

Fujitsubo wydaje mi się pomiędzy supersrintem a h&s - ale lepiej by ktoś kto go miał się wypowiedział

 

brzmi ładnie i rasowo, choć faktycznie dość głośno
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale pytasz o same końcowe czy od downpipe czy jak?

 

Tak tylko końcowy

 

 

 

Właśnie szukam następcy mojego seryjnego tłumika bo zaczął gwizdać jak w polonezie :)

 

Nie może być uciążliwy na trasach typu 1300km, fajnie jakby delikatnie podkreślał boksera.

 

Zastanawiam sie nad ULTER lub Sti od mprezy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Końcowy Hayward&Scott 2,5' (tylko back box, reszta seryjna) w moim SF 2,5XT. Filmiki sprzed 5 lat ... a dźwięk ciągle taki sam i ciągle zachwyca :yahoo:

Wyraźnie słychać silnik i nie jest dokuczliwy w trasie :D Na drugim filmiku (trzeba wejść na YT) nagranym dużo gorszym sprzętem, też słychać zalety H&S :)

Edytowane przez piotruś
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Końcowy Hayward&Scott 2,5' (tylko back box, reszta seryjna) w moim SF 2,5XT. Filmiki sprzed 5 lat ... a dźwięk ciągle taki sam i ciągle zachwyca :yahoo:

Wyraźnie słychać silnik i nie jest dokuczliwy w trasie :D Na drugim filmiku (trzeba wejść na YT) nagranym dużo gorszym sprzętem, też słychać zalety H&S :)

 

Przerabiałeś wydech żeby podpasował czy masz jakiś dedykowany do forka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie przerabiałem. To był tłumik w 2007/2008 dedykowany przez SIP (wtedy oprócz H&S można było z błogosławieństwem SIP założyć jeszcze Prodrive).

Zresztą zamówiony i zamontowany w ASO :) .

Pamiętam, że można było jeszcze zamówić center pipe i też bez utraty gwarancji. Pamiętam też, że taki zestaw H&S końcowy+CP, nadal miał być cichszy o 2db od max poziomu hałasu dopuszczalnego przez polskie prawo (bodaj 86 db). mi jednak wydawał się ciut za głośny, szczególnie podczas nocnego odpalania między blokami ... chociaż ciągle kusi, oj kusi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, wymieniłem seryjny końcowy na back box Prodrive - jest dyskretny bulgot, bardzo niski odgłos - dla mnie idealnie - w trasach nie męczy - polecam rozwiązanie :) .

pozdr

Edytowane przez kos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wiecie może, czy tłumik H&S do Imprezy podpasuje do 2.5 XT? Zabrałem się za czytanie tego wątku od początku, wydaje mi się, że widziałem tu nawet zdjęcie w których miejscach trzeba rurę dopasować ale za cholerę nie mogę się do tego teraz dokopać. aha - auto ma fabryczny hak subaru, rozumiem, że to też komplikuje trochę prace...

 

Z innej beczki - jakie są ceny używek na allegro? W temacie wydechów jestem całkowicie zielony, nie wiem jaki przedział cenowy jest "ok" a ile to już jest przepłacone. Jakie według Was powinny być widełki dla H&S?

 

 

Edit:

 

Chyba znalazłem odpowiedź na swoje pierwsze pytanie:

 

"ja zamontowałem do forka koncowy H&S z imprezy i tlumikarz tylko podgial po rozgrzaniu same wieszaki. 30 min pracy - 50 pln"

Edytowane przez marhof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Seria

2. STI od Imprezy

3. Prodrive

4. Supersprint

5. H&S

Fujitsubo wydaje mi się pomiędzy supersrintem a h&s - ale lepiej by ktoś kto go miał się wypowiedział

 

brzmi ładnie i rasowo, choć faktycznie dość głośno

 

a na jakiej pozycji mozna sklasyfikowac MAGNEX?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

H&S został zdjęty na rzecz "serii" z WRX, i całe szczęscie, bo po 1500km trasy nie mam kwadratowej glowy od halasu :)

 

lubię H&S-owe burczenie, do miasta i krótkie odcinki. wystarczyło 100 km trasy przy wyższych prędkościach, by wrócić do "serii" przed moją daleką podróżą Forkiem.

 

poddaję pod rozwagę tym, co robią dużo tras :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzd, no coś Ty :o . Końcowy H&S absolutnie nie hałasuje i nie zwiększa hałasu wewnątrz auta :pstryk: . Zrobiłem sporo tras po ok.1tys.km "na raz" i nigdy ten dźwięk nie był uciążliwy ... Może miałeś końcowy z center pip'em albo jeszcze coś więcej zmodyfikowane?

 

Seryjny wydech Forestera 2,5 XT ze zmienionym tłumikiem końcowym na H&S NIE jest w ogóle uciążliwy !!!!!!

Przy niskich prędkościach pięknie mruczy, a nawet przy dużych prędkościach i wysokich obrotach silnika, większy hałas powoduje karoseria o nieopływowych kształtach niż ten końcowy H&S!

Ten tłumik sprawia, że byle diesel Cie zagłuszy na ulicy i nie przebijesz się dźwiękiem ponad hałas ulicy (na to są inne sposoby ;) ), ale gdy jest w miarę spokojnie, ludzie oglądają się za Twoim samochodem, a jednocześnie mieścisz się w normie dopuszczalnego hałasu i dasz radę nie budząc sąsiadów wyjechać w nocy z osiedla!

Moim zdaniem to optymalne rozwiązanie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

H&S absolutnie nie hałasuje. Może miałeś końcowy z center pip'em albo jeszcze coś więcej zmodyfikowane?

Seryjny wydech Forestera 2,5 XT ze zmienionym tłumikiem końcowym na H&S NIE jest w ogóle uciążliwy !!!!!!

 

Nie ukrywam, że mam przelot z małym rezonatorem, jednakże na seryjnym tłumiku jest cicho, na H&S jest głośno.

 

Może też są różne rozmiary tylnych puszek H&S?

 

Niewątpliwie Twoje spostrzeżenie jest istotne, może u mnie na seryjnym dowpipe byłoby również cicho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To oczywiste, że H&S ma inny poziom dźwięku gdy tylko sam backbox, gdy dp i cp przelot brzmi faktycznie dość głośno. Stąd w forku wiele osób zostawia oem center, choć przy dp z katem sportowym H&S brzmi na akceptowalnym poziomie. Ja jeżdżę na prodrivie (cp seria, dp ze sportowym katem), jest dość cichy, choć na zimnym jest dość głośny, jak się rozgrzeje brzmi super.

Edytowane przez Herostrates
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...