Skocz do zawartości

Subaru SOLTERRA [AA] (MY22=>) BEV


FilipBB

Rekomendowane odpowiedzi

19 minut temu, polak900 napisał:

to ja wolę kupić kia ev6 gt  po dopłacie albo kupi tańszy model  gt-line, zdecydowanie lepsze auto i szybsze:)

Kia nie przyjmuje zamowien na EV6.

Najblizsze dostepne auta dostepne beda na wakacje 2023. 

Co ciekawe model EV6 GT zanim wogole pojawil sie na drogach (co dzieje sie teraz) podrozal 3 krotnie a w sumie o jakies 50 tys PLN:)

Doplata  z BOS Bank przysluguje do 225 tys PLN brutto.

Sam proces jej przyznawania to jest tragikomedia.

Pod koniec marca podpisalem z Arval umowe na Renault ZOE. Auto wokol komina do firmy.

Wniosek o dotacje poszedl do BOS 31.03 i do dzis sprawa niezalatwiona. BOS twierdzi ze sprawa jest w toku , Arval mowil ze nic nie moze zrobic tylko czekac.

Standardowo BOS ma 21 na rozpatrzenie wniosku ale rzeczywisty czas oczekiwania to ok 7 tyg.

Zaproponowali mi "porozumienie uzupelniajace" ktore mowi ze moge odebrac auto od reki ale jak nie BOS nie da dotacji to musze sam zaplacic 27 tys PLN. 

Zrezygnowalem z tej farsy pod tytulem dotacja z BOS Bank jak i umowy z Arval.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.07.2022 o 15:37, Lisek napisał:

Kia nie przyjmuje zamowien na EV6.

Najblizsze dostepne auta dostepne beda na wakacje 2023. 

Co ciekawe model EV6 GT zanim wogole pojawil sie na drogach (co dzieje sie teraz) podrozal 3 krotnie a w sumie o jakies 50 tys PLN:)

Doplata  z BOS Bank przysluguje do 225 tys PLN brutto.

Sam proces jej przyznawania to jest tragikomedia.

Pod koniec marca podpisalem z Arval umowe na Renault ZOE. Auto wokol komina do firmy.

Wniosek o dotacje poszedl do BOS 31.03 i do dzis sprawa niezalatwiona. BOS twierdzi ze sprawa jest w toku , Arval mowil ze nic nie moze zrobic tylko czekac.

Standardowo BOS ma 21 na rozpatrzenie wniosku ale rzeczywisty czas oczekiwania to ok 7 tyg.

Zaproponowali mi "porozumienie uzupelniajace" ktore mowi ze moge odebrac auto od reki ale jak nie BOS nie da dotacji to musze sam zaplacic 27 tys PLN. 

Zrezygnowalem z tej farsy pod tytulem dotacja z BOS Bank jak i umowy z Arval.

 

 

U nas prawie to samo ;) tylko wszystko-mające e-NIRO ma być w Q4'22, dopłata 17.000 zł, cena sprzed podwyżki gwarantowana, ale dopłata już nie. Ciekawe co wywinie leasing jak przyjdzie samochód, bo podobno jakieś stopy komuś urosły...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.07.2022 o 06:42, olo11 napisał:

Do kogo ten pojazd jest właściwie skierowany,za prawie 290 kpln?

Nie czarujmy sie,konkurencja jest daleko z przodu.

Cholera,nie mogą zrobić porządnego OBK hybrydę albo pełnego elektryka? 

 

 

 

 

za tyle to jest ponad 400 hp i dobrze ponad 600 nm Volvo XC40 4x4 w najwyższej wersji z chyba wszystkimi możliwymi dopłatami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.07.2022 o 14:22, Tiger napisał:

 

w aucie, którego nie ma nawet jeszcze w ofercie :D, żeby nie było tak, że jak już będzie dostępne to będzie opóźnione technologicznie wobec rynku jeszcze bardziej......

 

auto jest, fajnie, że się Subaru zdecydowało ;) 

 

Subaru konkurować tu za bardzo nie może (szczególnie w mariażu z Toyotą) tym bardziej, że za płotem jest potężny gracz czyli chińskie marki pojazdów BEV które mają apetyt i realne możliwości na bardzo mocny udział w lokalnym jak i światowym rynku 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Jaca68 napisał:

Kółko mu się oderwało, temu autku. :biglol:

Grubo,zwykła śruba i nie potrafią tego ogarnąć,pierdyliardy dolarów wydane na stworzenie nowego modelu i wyłożyli się na kawałku metalu z gwintem :facepalm:

Nawet jeżeli to poprawią, to chyba co tydzień trzeba będzie kluczem dyn.sprawdzać czy wszystko się kupy trzyma:blink:

Edytowane przez olo11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, olo11 napisał:

Grubo,zwykła śruba i nie potrafią tego ogarnąć,pierdyliardy dolarów wydane na stworzenie nowego modelu i wyłożyli się na kawałku metalu z gwintem :facepalm:


Toyota od początku była przeciwna samochodom elektrycznym. Teraz mają twardy dowód na to, że elektromobilność to ślepy zaułek motoryzacji.

 

A na poważnie - gruba wpadka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.08.2022 o 14:57, Jaca68 napisał:

W samochodzie odpadają koła, a firma szuka rozwiązania :upside-down-face_1f643-small::facepalm:

Kurcze to niech wezmą do Japonii Poloneza i podpatrzą jak przykręcić koła żeby nie odpadły. 

Do tego informacja, że Solterra to tak na prawdę Toyota. Ciekawe czy Solterra jest produkowana w zakładach Toyoty? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ketivv napisał:

czy dla firmy produkującej od dziesiątek lat samochody problem jest akcja serwisowa związana z śrubami mocującymi koła ? ;)

 

Akcja związana jest z kołami odpadającymi przy gwałtownych manewrach i dotyczy nowego / przełomowego modelu - nie wiem jak dla Toyoty - z mojego punktu widzenia jako ewentualnego klienta, to niepokojące zdarzenie wpływające na wizerunek marki.

 

Z drugiej strony patrząc - dobrze że jest akcja -  mogli to rozwiązać na zasadzie gestu handlowego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, spawalniczy napisał:

Akcja związana jest z kołami odpadającymi przy gwałtownych manewrach i dotyczy nowego / przełomowego modelu

 

może, choć dla tak uznanego producenta aut aż się nie chce wierzyć, że to problem który wymaga oferty odkupu pojazdu 

dziwnym tez wydaje się sam fakt, że taki problem jak niewłaściwe zamocowanie kół wystąpił

w przypadku promila aut jakie ten producent produkuje a ewentualna korekta nie ma szybkiego rozwiązania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, ketivv napisał:

dziwnym tez wydaje się sam fakt, że taki problem jak niewłaściwe zamocowanie kół wystąpił

w przypadku promila aut jakie ten producent produkuje a ewentualna korekta nie ma szybkiego rozwiązania

 

Nie wiemy, czy w przypadku promila. Trzeba pamiętać, że te samochody dopiero wchodziły na rynek - duża część stoi u dealerów - ilość w realnym ruchu oraz ich przebiegi są raczej niewielkie.

Tak jak napisał @aflinta możemy tylko snuć przypuszczenia co do przyczyn wycofania samochodów. Prawdopodobnie problem jest poważny i nie jest łatwy do szybkiego usunięcia.

Być może Toyota odkryła, że problemem nie są same śruby ale np. koncepcja budowy całej piasty i trzeba ją zaprojektować / wykonać od nowa. Albo zachowanie całego samochodu w pewnych specyficznych dynamicznych warunkach odbiega od szeroko pojętej zakładanej normy i powoduje odkręcanie śrub. I teraz próbują znaleźć sposób, żeby to problematyczne zachowanie wyeliminować? Możliwości jest dużo.

Tak czy inaczej nie dotyczy raczej samych śrub, bo to by ogarnęli szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, spawalniczy napisał:

Nie wiemy, czy w przypadku promila.

 

Toyota produkuje rocznie jakieś 10 000 000 aut ;)

 

Soletra wyszła ładnie, dodać szybkie ładowanie AC, trochę szybsze DC i sprzedawać bo czasu mało.

 

 

Screenshot 2022-08-11 13.58.50.png

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, aflinta napisał:

Coś tam wspominali, że Toyota ma mieć szybszą ładowarkę od początku przyszłego roku.

150kW to mało przy akumulatorze ~71kWh?

 

jeśli ma się ładować ponad dwa razy szybciej z 350 kW to tak, nawet bardzo tak, w końcu ile chcesz czasu spędzać na "cepeenie"?*

oczywiście jest argument ile jest tych ładowarek 350 kW - ale to chyba jednak temat na inną dyskusję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Tiger napisał:

 

jeśli ma się ładować ponad dwa razy szybciej z 350 kW to tak, nawet bardzo tak, w końcu ile chcesz czasu spędzać na "cepeenie"?*

oczywiście jest argument ile jest tych ładowarek 350 kW - ale to chyba jednak temat na inną dyskusję

Może technologia akumulatora nie pozwala? Z tego co pamiętam, to nacisk był kładziony na trwałość, by po 10 latach eksploatacji ciągle było 90% użytecznej pojemności. Nawet gdzieś czytałem, jaką to odmiana akumulatorów była i jakie wiązały się też z tym wady (pamiętam mniejszą gęstość energii).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cholera. Już się zastanawialem czy pod młotek idzie OBK czy XV aby zwolnić miejsce dla Solterry.
Wyjdzie jednak na to że szybciej wyjdzie Alfa Tonale Plug in

Wysłane z mojego SM-N986B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...