aflinta Opublikowano 31 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2022 W dniu 29.08.2022 o 12:14, ketivv napisał: o ile się nie mylę to nawet nie Toyoty, produkcja jest zlecona do podwykonawcy No raczej robią (Toyota) to u siebie w Motomachi: https://global.toyota/en/newsroom/toyota/37135919.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
keyman Opublikowano 31 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2022 Zapominałem napisać wcześniej, 20.08.2022 na trasie Kraków - Myślenice złapana taka sztuka: 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 31 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2022 I nikt o koła się nie martwi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyzol Opublikowano 31 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2022 5 godzin temu, aflinta napisał: I nikt o koła się nie martwi? Jest ryzyko, jest zabawa 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lisek Opublikowano 31 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2022 Czy w koncu poznamy polski cennik i specyfikacje? Jesli dobrze pamietam w czerwcu miala byc mozliwosc zamawiania a we wrzesniu pierwsze odbiory... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 9 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2022 Toyota ogarnęła problem odpadających kół. Będą montować nowe koła, nowe śruby i dodatkowo podkładki. Raz piszą o śrubach a raz o nakrętkach… https://amp.cnn.com/cnn/2022/10/06/business/toyota-bz4x-wheel-fix/index.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 26 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2022 W dniu 9.10.2022 o 10:41, spawalniczy napisał: Toyota ogarnęła problem odpadających kół. chyba Toyota właśnie zmienia kierunek w sprawie swoich przyszłych BEV czyżby rewolucja ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 26 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2022 11 godzin temu, ketivv napisał: chyba Toyota właśnie zmienia kierunek w sprawie swoich przyszłych BEV czyżby rewolucja ? W sensie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyzol Opublikowano 26 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2022 Godzinę temu, aflinta napisał: W sensie? Koła nie będą odpadały Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 26 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2022 1 minutę temu, Zyzol napisał: Koła nie będą odpadały Aaaa.... już myślałem, że jakieś nowe przemyślenia odnośnie elektryfikacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyzol Opublikowano 26 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2022 To się w sumie łączy w tym wypadku Generalnie mieli zainwestować dużo i wypuścić wiele modeli, ale weryfikują plany 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 27 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2022 9 godzin temu, aflinta napisał: W sensie? https://magazynauto.pl/wiadomosci/toyota-nie-chce-produkowac-aut-wylacznie-elektrycznych-zamierza-oferowac-wiele-roznych-rodzajow-napedu,aid,2499 I wprowadzają to w życie zniechęcając świadomego klienta - nowy Lexus UX300e ma prehistoryczny port ładowania chademo i max moc ładowania DC 50 kW. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 27 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2022 42 minuty temu, spawalniczy napisał: nowy Lexus UX300e ma prehistoryczny port ładowania chademo i max moc ładowania DC 50 kW. W przypadku Toyoty mnie to nie dziwi - Lex często jest pół kroku za tym co oferuje główna marka. Możliwe, że tak dużo nowości po maską nie ma, skoro został stary układ ładowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaca68 Opublikowano 27 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2022 2 godziny temu, spawalniczy napisał: I wprowadzają to w życie zniechęcając świadomego klienta To uważasz że świadomy klient to taki który uwierzył propagandzie że EV jest najlepszym obecnie rozwiązaniem i najbliższą przyszłością? Toyota lubi iść pod prąd ogólnym trendom. Pod koniec lat 90-tych postawili na hybrydy, a był to czas gdy królował turbo diesel i ogól "znawców" motoryzacji z Priusa szydził. Teraz wszyscy producenci oferują hybrydy i już się nikt z THS nie śmieje. Dziś króluje idea EV - a Toyota znów podąża swoją ścieżką ..... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 27 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2022 1 godzinę temu, Jaca68 napisał: To uważasz że świadomy klient to taki który uwierzył propagandzie że EV jest najlepszym obecnie rozwiązaniem i najbliższą przyszłością? Pisząc świadomy, miałem na myśli takiego, który wie, co oznaczają cyferki przy mocy ładowania. Dla mnie obecnie jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Wybrałem świadomie, nie żałuję - wręcz przeciwnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lisek Opublikowano 27 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2022 1 godzinę temu, spawalniczy napisał: Pisząc świadomy, miałem na myśli takiego, który wie, co oznaczają cyferki przy mocy ładowania. Dla mnie obecnie jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Wybrałem świadomie, nie żałuję - wręcz przeciwnie. Przeszedłem z dużego ciężkiego diesla na małego miejskiego elektryka wokół komina. Jestem bardzo zadowolony , już prawie 5 tyś km za mna. Prąd z fotowoltaiki sprawią że jeździ się niemal za darmo. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaca68 Opublikowano 27 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2022 1 godzinę temu, spawalniczy napisał: Pisząc świadomy, miałem na myśli takiego, który wie, co oznaczają cyferki przy mocy ładowania. 7 minut temu, Lisek napisał: Prąd z fotowoltaiki sprawią że jeździ się niemal za darmo. Przy prądzie z fotowoltaiki cyferki przy mocy ładowania nie mają znaczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 28 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2022 Szkoda, że „redaktor” się nie przyłożył i nie napisał o trzech fazach i ładowaniu w domu za pomocą wallboxa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferszta Opublikowano 28 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2022 2 godziny temu, Patryk W. napisał: Ja wole samochody elektryczne, bo ceny paliw idą w górę a prąd jeszcze tak drogi nie jest. Jeśli myślicie, że auto elektryczne jest gorsze, to możecie przeczytać artykół https://internetowo.eu/jak-ladowac-auto-elektryczne-w-domu/ Gdyby się rozchodziło o Teslę to bym się zgodzil, ale gdy mówimy o progu cenowym do 200 tys PLN to ciągle zasięg praktyczny w porównaniu do maksymalnego to ok 50% (światła, klimatyzacja, wycieraczki,audio, prędkość autostradowa itp.) Na końcu dojdzie koszt utylizacji. Ogólnie jestem za elektrykami , ale muszą jeszcze trochę popracować i kilka tysięcy hektarów lasów tropikalnych wychlastać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 28 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2022 Nie dajcie się podpuszczać spamerowi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 28 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2022 W dniu 27.10.2022 o 13:07, Jaca68 napisał: Przy prądzie z fotowoltaiki cyferki przy mocy ładowania nie mają znaczenia. Nie ma się z czego śmiać. Oczywiście, że mają. Żeby nie być offtop - Solterra w tej dziedzinie ma do nadrobienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyzol Opublikowano 29 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2022 W dniu 27.10.2022 o 09:35, Jaca68 napisał: a Toyota znów podąża swoją ścieżką ..... Ścieżką odpadających kół Póki co to się raczej mota. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 30 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2022 W dniu 28.10.2022 o 17:23, aflinta napisał: Nie dajcie się podpuszczać spamerowi "In the meantime, Toyota has suspended work on some of the 30 EV projects announced in December, which according to the sources and a document reviewed by Reuters include the Toyota Compact Cruiser crossover and the battery-electric Crown." https://www.reuters.com/business/autos-transportation/exclusive-toyota-scrambles-ev-reboot-with-eye-tesla-2022-10-24/ za 5 lat nie poznacie branży moto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 31 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2022 (edytowane) W dniu 27.10.2022 o 13:07, Jaca68 napisał: Przy prądzie z fotowoltaiki cyferki przy mocy ładowania nie mają znaczenia. mają znaczenie, bo od mocy ładowarki pokładowej zależy szybkość ładowania auta prądem AC jeśli jest jednofazowa to maks 6,6 kW (teoretyczny maks dla 1 fazy 7,35kW) o ile możesz zrobić obciążenie na fazie 32A jeśli tylko 16A to moc ładowania spadnie do około 3-3,3 kW o ile się nie mylę to właśnie Subaru Solterra ma taką moc ładowania AC (Toyota i Lexus pewnie to samo bo to de facto to samo auto) https://ev-database.org/car/1567/Subaru-Solterra-AWD#charge-table jeśli na pokładzie auta masz ładowarkę 3 fazową 16 A to bez strasznego obciążenia faz otrzymasz spokojne 11kW mocy ładowania to obecnie "niepisany standard" w przypadku 3 fazowej ładowarki 32A 22 kW mocy ładowania Edytowane 31 Października 2022 przez ketivv 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 31 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2022 Subaru Solterra cena około 60 000 EUR ca. 285 000 PLN Tesla Y LR Dual Motor cena w PL 315 000 PLN 1. obydwa auta mają napęd na dwie osie, co by nie powiedzieć każdy z nich ma symetrical AWD 2. podobną, funkcje quasi SUV 5 drzwiowe 3. Tesla y LR MY2023 ma większą baterie jak Solterra 4. max prędkość Solterra 160 km/h, Tesla Y LR 217 km/h 5. moce to przepaść o ile ma to "marginalne" znaczenie dla przyśpieszania - chyba, że for fun - to ma to olbrzymie znaczenie przy rekuperacji 6. zasięgi też jakby po stronie Tesli 7. szybkość ładowania "w domu" Tesla zdecydowanie wygrywa z Subaru z racji 3 fazowej ładowarki 11kW gdybyśmy chcieli podwyższyć prędkość ładowania Solterry do 11-15 kW można dokupić 3 siłową de facto ładowarkę DC ca. 25 000 PLN (chińskie firmy mają to w ofertach) ale wozić to ze sobą w bagażniku to uciążliwość 8. szybkość ładowania DC też bardzo słabo wypada Solterra 9. ogrzewanie Tesla Y LR ma już na pokładzie pompę ciepła nie wiem jak Toyota Solterra 10. wartość odsprzedaży ? Solterra już na stracie jest autem BEV przestarzałym technologicznie, to może mieć wpływ na wartość odsprzedaży za np. 5 lat gdy na rynku będzie dużo więcej BEV jak obecnie różnica w cenie nie jest duża a różnica w gotowym produkcje i obsłudze powalająca moim zdaniem zakup Solterry obecnie nie ma sensu, a coś mi się wydaje że sama Toyota ma też tego świadomość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się