Skocz do zawartości

Subaru SOLTERRA [AA] (MY22=>) BEV


FilipBB

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...


Toyota ogarnęła problem odpadających kół. Będą montować nowe koła, nowe śruby i dodatkowo podkładki.

Raz piszą o śrubach a raz o nakrętkach…

 

https://amp.cnn.com/cnn/2022/10/06/business/toyota-bz4x-wheel-fix/index.html
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
9 godzin temu, aflinta napisał:

W sensie?


https://magazynauto.pl/wiadomosci/toyota-nie-chce-produkowac-aut-wylacznie-elektrycznych-zamierza-oferowac-wiele-roznych-rodzajow-napedu,aid,2499

 

I wprowadzają to w życie zniechęcając świadomego klienta - nowy Lexus UX300e ma prehistoryczny port ładowania chademo i max moc ładowania DC 50 kW.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, spawalniczy napisał:

nowy Lexus UX300e ma prehistoryczny port ładowania chademo i max moc ładowania DC 50 kW.

W przypadku Toyoty mnie to nie dziwi - Lex często jest pół kroku za tym co oferuje główna marka. Możliwe, że tak dużo nowości po maską nie ma, skoro został stary układ ładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, spawalniczy napisał:

I wprowadzają to w życie zniechęcając świadomego klienta

To uważasz że świadomy klient to taki który uwierzył propagandzie że EV jest najlepszym obecnie rozwiązaniem i najbliższą przyszłością?

Toyota lubi iść pod prąd ogólnym trendom. Pod koniec lat 90-tych postawili na hybrydy, a był to czas gdy królował  turbo diesel i ogól "znawców" motoryzacji z Priusa szydził. Teraz wszyscy producenci oferują hybrydy i już się nikt z THS nie śmieje.

Dziś króluje idea EV - a Toyota znów podąża swoją ścieżką ..... :ph34r:

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Jaca68 napisał:

To uważasz że świadomy klient to taki który uwierzył propagandzie że EV jest najlepszym obecnie rozwiązaniem i najbliższą przyszłością?

 

Pisząc świadomy, miałem na myśli takiego, który wie, co oznaczają cyferki przy mocy ładowania.

 

Dla mnie obecnie jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Wybrałem świadomie, nie żałuję - wręcz przeciwnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, spawalniczy napisał:

 

Pisząc świadomy, miałem na myśli takiego, który wie, co oznaczają cyferki przy mocy ładowania.

 

Dla mnie obecnie jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Wybrałem świadomie, nie żałuję - wręcz przeciwnie.

Przeszedłem z dużego ciężkiego diesla na małego miejskiego elektryka wokół komina. Jestem bardzo zadowolony , już prawie 5 tyś km za mna. Prąd z fotowoltaiki sprawią że jeździ się niemal za darmo. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, spawalniczy napisał:

Pisząc świadomy, miałem na myśli takiego, który wie, co oznaczają cyferki przy mocy ładowania.

 

7 minut temu, Lisek napisał:

Prąd z fotowoltaiki sprawią że jeździ się niemal za darmo. 

Przy prądzie z fotowoltaiki cyferki przy mocy ładowania nie mają znaczenia. :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Patryk W. napisał:

Ja wole samochody elektryczne, bo ceny paliw idą w górę a prąd jeszcze tak drogi nie jest. Jeśli myślicie, że auto elektryczne jest gorsze, to możecie przeczytać artykół https://internetowo.eu/jak-ladowac-auto-elektryczne-w-domu/

Gdyby się  rozchodziło o Teslę to bym się  zgodzil, ale gdy mówimy o progu cenowym do 200 tys PLN to ciągle zasięg praktyczny w porównaniu do maksymalnego to ok 50% (światła, klimatyzacja, wycieraczki,audio, prędkość autostradowa itp.) Na końcu dojdzie  koszt utylizacji. Ogólnie jestem  za elektrykami , ale  muszą jeszcze trochę popracować i kilka tysięcy hektarów lasów tropikalnych wychlastać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.10.2022 o 13:07, Jaca68 napisał:

Przy prądzie z fotowoltaiki cyferki przy mocy ładowania nie mają znaczenia. :biglol:

Nie ma się z czego śmiać. Oczywiście, że mają. Żeby nie być offtop - Solterra w tej dziedzinie ma do nadrobienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.10.2022 o 17:23, aflinta napisał:

Nie dajcie się podpuszczać spamerowi :)

 

:)

 

"In the meantime, Toyota has suspended work on some of the 30 EV projects announced in December, which according to the sources and a document reviewed by Reuters include the Toyota Compact Cruiser crossover and the battery-electric Crown."

 

https://www.reuters.com/business/autos-transportation/exclusive-toyota-scrambles-ev-reboot-with-eye-tesla-2022-10-24/

 

za 5 lat nie poznacie branży moto  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.10.2022 o 13:07, Jaca68 napisał:

Przy prądzie z fotowoltaiki cyferki przy mocy ładowania nie mają znaczenia. :biglol:

 

mają znaczenie, bo od mocy ładowarki pokładowej zależy szybkość ładowania auta prądem AC

 

jeśli jest jednofazowa to maks 6,6 kW (teoretyczny maks dla 1 fazy 7,35kW) o ile możesz zrobić obciążenie na fazie 32A jeśli tylko 16A to moc ładowania spadnie do około 3-3,3 kW

o ile się nie mylę to właśnie Subaru Solterra ma taką moc ładowania AC (Toyota i Lexus pewnie to samo bo to de facto to samo auto)

 

https://ev-database.org/car/1567/Subaru-Solterra-AWD#charge-table1031324342_Screenshot2022-10-3109_20_15.thumb.png.5b279e4bc6b715fa03698e54e7c4392d.png

 

jeśli na pokładzie auta masz ładowarkę 3 fazową 16 A to bez strasznego obciążenia faz otrzymasz spokojne 11kW mocy ładowania

to obecnie "niepisany standard"

 

w przypadku 3 fazowej ładowarki 32A 22 kW mocy ładowania

Edytowane przez ketivv
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subaru Solterra cena około 60 000 EUR ca. 285 000 PLN

Tesla Y LR Dual Motor cena w PL 315 000 PLN 

 

1. obydwa auta mają napęd na dwie osie, co by nie powiedzieć każdy z nich ma symetrical AWD 

 

2. podobną, funkcje quasi SUV 5 drzwiowe

 

3. Tesla y LR MY2023 ma większą baterie jak Solterra 

 

4. max prędkość Solterra 160 km/h, Tesla Y LR 217 km/h 

 

5. moce to przepaść o ile ma to "marginalne" znaczenie dla przyśpieszania - chyba, że for fun - to ma to olbrzymie znaczenie przy rekuperacji

 

6. zasięgi też jakby po stronie Tesli

 

7. szybkość ładowania "w domu" Tesla zdecydowanie wygrywa z Subaru z racji 3 fazowej ładowarki 11kW

 

gdybyśmy chcieli podwyższyć prędkość ładowania Solterry do 11-15 kW można dokupić 3 siłową de facto ładowarkę DC ca. 25 000 PLN (chińskie firmy mają to w ofertach) ale wozić to ze sobą w bagażniku to uciążliwość

 

8. szybkość ładowania DC też bardzo słabo wypada Solterra 

 

9. ogrzewanie Tesla Y LR ma już na pokładzie pompę ciepła nie wiem jak Toyota Solterra ;)

 

10. wartość odsprzedaży ?  Solterra już na stracie jest autem BEV przestarzałym technologicznie, to może mieć wpływ na wartość odsprzedaży za np. 5 lat gdy na rynku będzie dużo więcej BEV jak obecnie 

 

różnica w cenie nie jest duża a różnica w gotowym produkcje i obsłudze powalająca

 

moim zdaniem zakup Solterry obecnie nie ma sensu, a coś mi się wydaje że sama Toyota ma też tego świadomość 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...