Skocz do zawartości

Subaru SOLTERRA [AA] (MY22=>) BEV


FilipBB

Rekomendowane odpowiedzi

8 godzin temu, ketivv napisał:

10. wartość odsprzedaży ?  Solterra już na stracie jest autem BEV przestarzałym technologicznie, to może mieć wpływ na wartość odsprzedaży za np. 5 lat gdy na rynku będzie dużo więcej BEV jak obecnie 

 

Trochę się pogubiłem - myślałem, że Toyota zbudowała platformę dla elektryków od podstaw, ze wszystkimi tego zaletami. Z artykułu wynika, że to modyfikacja tradycyjnej platformy ze spalinówek a nowa - całkowicie elektryczna - być może dopiero będzie opracowana. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, spawalniczy napisał:

Trochę się pogubiłem - myślałem, że Toyota zbudowała platformę dla elektryków od podstaw, ze wszystkimi tego zaletami. Z artykułu wynika, że to modyfikacja tradycyjnej platformy ze spalinówek a nowa - całkowicie elektryczna - być może dopiero będzie opracowana. 

 

dokładnie, przypuszczalnie właśnie się zorientowali, że nie mają właściwe żadnej konkurencyjnej technologii produkcji aut BEV

 

rentowność to już całkiem inna bajka podobno obecnie na świecie tylko dwie firmy potrafią zarabiać na produkcji i sprzedaży aut BEV  - Tesla i - od niedawna - chiński BYD

 

kto uratuje branże moto w Niemczech i Japonii - możliwe że będzie "bail out" ale co z tymi dinozaurami zrobić potem ? 

 

2035 rok to za 12 lat, pojawią się zakazy sprzedaży aut spalinowych, choć moim zdaniem w wielu miejscach na świecie takiej potrzeby nie będzie bo sprzedaż nowych aut głównie osobowych dużo szybciej przeskoczy na pełne elektryki

 

5-6 lat w branży moto to bardzo krótki czas na przygotowanie cyklu produkcyjnego od podstaw 

 

sorry wielu tradycyjnych producentów aut skończy jak Nokia czy Blackberry 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, ketivv napisał:

sorry wielu tradycyjnych producentów aut skończy jak Nokia czy Blackberry 

 

Jak patrzę na tabelę z czasami ładowania AC, to faktycznie możesz mieć rację. Najpierw myślałem, że to ogólna tabela pokazująca zależność moc / czas, ale mi się nie zgadzało - dopiero potem wyłapałem, że to tabela dla Toyoty. Poziom mniej więcej na poziomie prehistorycznego Leafa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Durbos napisał:
  1. A ja uważm że za pięć lat okaże się że elektryka to ślepa uliczka, rynkiem zawładną auta na wodór, dlatego Toyota i BMW tak mocno w to inwestują, wrócę tu za te 5 lat :yahoo:

 

Myślę, że to jedna z uliczek, która na pewno nie będzie ślepa. 

Jaki sens posiadania auta wodorowego, mając np. solidną fotowoltaikę na dachu? 

Pozostali wezmą wodór pod uwagę. 

 

Motoryzacja pójdzie wielotorowo. Do spalinówek, elektryków i wodorowców dojdzie na pewno nie jedno jeszcze rozwiązanie. 

I na pewno ktoś na rynku podzieli los Nokii. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Durbos napisał:

rynkiem zawładną auta na wodór, dlatego Toyota i BMW tak mocno w to inwestują, wrócę tu za te 5 lat :yahoo:

 

Toyota i Hyundai/KIA głównie samo BMW nie aż tak wiele, szczególnie teraz gdy mocno idzie w baterie 

 

natomiast masz racje, poczekajmy i się dowiemy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba SIP czyta forum, bo właśnie pojawił się cennik:

https://www.subaru.pl/datasheet/2022solterra.pdf

 

Jest nawet taniej niż się spodziewałem. Najdroższa wersja 269k PLN, a najtańsza tyle co najdroższy Outback. Prędkość maksymalna 160 km/h? 5 osób po 100 kg w środku i bagażnik musi zostać pusty. Auto ewidetnie do miast i okolic. Jak elektrycznie, jeśli chodzi o moc ładowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, FilipBB napisał:

Jak elektrycznie, jeśli chodzi o moc ładowania?

W tabeli jest niestety 7 kW. Jak dobrze pamiętam, to Toyota obiecała nową (mocniejszą) ładowarkę dopiero na koniec 2022 roku... Przynajmniej tak podają na swojej stronie, więc może dopiero następny transport będzie miał mocniejsze.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, aflinta napisał:

W tabeli jest niestety 7 kW. Jak dobrze pamiętam, to Toyota obiecała nową (mocniejszą) ładowarkę dopiero na koniec 2022 roku... Przynajmniej tak podają na swojej stronie, więc może dopiero następny transport będzie miał mocniejsze.

Czyli przy okazji wprowadzenia mocniejszej ladowarki bedzie mozna lekko podniesc cene:) 

Nawet moje Renault ZOE ktorym poruszam sie po miescie ma 22KW a jest 100 tys PLN tansze a obecna wersja jest juz na rynku prawie 3 lata.

Cena Solterry wydaje sie byc calkiem ok. 

Spojrzalem ostatnio na cennik KIA a tam model EV6 GT za jedyne 399 tys PLN.

Przypomne ze to auto zostalo zaprezentowane rok temu za ok 280 tys pln. 

Dzis pierwsze auta zjezdzaja na drogi za ponad 120 tys pln wiecej.

Miejskie wozidlo ZOE w 2021 kosztowalo 151 tys a dzis 181 tys czyli wiecej niz Forester XT ktory kosztowal ok 160 tys pln:)

Ceny aut zwariowaly totalnie. 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Lisek napisał:

Nawet moje Renault ZOE ktorym poruszam sie po miescie ma 22KW a jest 100 tys PLN tansze a obecna wersja jest juz na rynku prawie 3 lata.

Nie, żebym jakoś bronił Toyoty/Subaru ale już bodaj rok temu czytałem, że słaba ładowarka jest efektem COVID i zawirowań z brakiem części - wsadzili co mieli, czyli ten badziew co od stuleci pakują do Lexusa czy RAV4, z obietnicą mocniejszej docelowej jak dostaną wymagane elementy (chodziło o to by nie opóźniać premiery auta - choć nikt nie wpadł na to, że koła dołożą swoje). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
W dniu 31.10.2022 o 10:16, ketivv napisał:

Subaru Solterra cena około 60 000 EUR ca. 285 000 PLN

Tesla Y LR Dual Motor cena w PL 315 000 PLN 

Sorry, wyszło trochę inaczej (Solterra zaczyna się od 50k, najdroższa wersja 56k).

Innymi słowy najdroższa wersja Solterry kosztuje mniej od najtańszej wersji Y ( z napędem na tył). 

Przy okazji przepraszam wszystkich za długie oczekiwanie na cennik.

Sama dyskusja o cenach była ... dość skomplikowana.

A po jej zakończeniu czekaliśmy na rozwiązanie znanego problemu technicznego.

Faktem jest, że w trakcie testowania naszego egzemplarza nie było potrzeby dokręcania kół (było regularnie sprawdzane) w trakcie pokonanych w międzyczasie ok. 4000 km, ale wskazówki producenta naturalnie były nam znane.  

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Dyrekcja napisał:

Sorry, wyszło trochę inaczej (Solterra zaczyna się od 50k, najdroższa wersja 56k).

Innymi słowy najdroższa wersja Solterry kosztuje mniej od najtańszej wersji Y ( z napędem na tył).

 

zgadza się, opierałem się o niemiecki cennik z dnia pisania postu, Państwa cennik pojawił się później 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Dyrekcja napisał:

Sorry, wyszło trochę inaczej (Solterra zaczyna się od 50k, najdroższa wersja 56k).

Innymi słowy najdroższa wersja Solterry kosztuje mniej od najtańszej wersji Y ( z napędem na tył). 

Przy okazji przepraszam wszystkich za długie oczekiwanie na cennik.

Sama dyskusja o cenach była ... dość skomplikowana.

A po jej zakończeniu czekaliśmy na rozwiązanie znanego problemu technicznego.

Faktem jest, że w trakcie testowania naszego egzemplarza nie było potrzeby dokręcania kół (było regularnie sprawdzane) w trakcie pokonanych w międzyczasie ok. 4000 km, ale wskazówki producenta naturalnie były nam znane.  

 

Pozdrowienia

A jak z dostepnoscia samochodow w PL ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Lisek napisał:

A jak z dostepnoscia samochodow w PL ?

Ostatnio w serwisie w Gdańsku powiedziano mi że "lada dzień przyjadą". Po sąsiedzku, dosłownie przez miedzę Toyota bliźniak też już jest. Wygląda całkiem przyzwoicie, z ciekawości zerknę i dam znać (przejeżdzam codziennie obok).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, spawalniczy napisał(a):

Albo testujący ma dziwny styl jazdy, albo Toyota słabo ogarnia zarządzanie energią.

 

 

 

autor filmu podaje ładowanie z gniazda AC 6 kW na jednej fazie a to jest możliwe tylko przy obciążeniu gniazdka w okolicy 28-29 A czyli trzeba mieć dostosowaną do tego instalację albo specjalny kabel 2 fazowy https://evtun.com/ladowarka-1-fazowa-6kw-i-8kw-zasilana-z-2-faz.html

 

w przypadku "zwykłej" jednej fazy maks 3,5 w praktyce 3 kW czyli czas ładowania od 10-100% "w domu to 20h+

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...