spawalniczy Opublikowano 11 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2022 Podsumowując - są dwie przyczyny małego zasięgu i dużego zużycia prądu przez BZ4X: 1) Toyota komunikuje że pojemność baterii wynosi 71,4 kWh, - z testów wynika, że faktyczna pojemność netto, to tylko 62 kWh. 2) Włączenie ogrzewania powoduje nieproporcjonalnie duży spadek zasięgu Choroby wieku dziecięcego, czy też Japończycy traktują klienta jak idiotę (jak to mają w zwyczaju)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferszta Opublikowano 11 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2022 5 minut temu, spawalniczy napisał(a): Podsumowując - są dwie przyczyny małego zasięgu i dużego zużycia prądu przez BZ4X: 1) Toyota komunikuje że pojemność baterii wynosi 71,4 kWh, - z testów wynika, że faktyczna pojemność netto, to tylko 62 kWh. 2) Włączenie ogrzewania powoduje nieproporcjonalnie duży spadek zasięgu Choroby wieku dziecięcego, czy też Japończycy traktują klienta jak idiotę (jak to mają w zwyczaju)? W każdym elektryku tak jest. BMW jeszcze bardziej przegina. Zasięg 300 km ale zmniejsza go istotnie włączenie świateł, klimatyzacji, radia, wycieraczek, oświetlenia wnętrza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 11 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2022 1 minutę temu, ferszta napisał(a): W każdym elektryku tak jest. W każdym zasięg spada proporcjonalnie do ilości włączonych odbiorników. Tylko te proporcje w teście Toyoty mocno zachwiane są. Nie każdy producent zaniża pojemność baterii. Kia podaje pojemność baterii netto - i faktycznie taka pojemność jest dostępna dla kierowcy - czasami nawet z lekką górką. W e-Niro nie mam pompy ciepła a mimo to po włączeniu ogrzewania zasięg nie spada tak drastycznie, jak w testach Toyoty. Włączenie samej klimatyzacji w upały powoduje minimalny spadek zasięgu. Przy temperaturze takiej jak w teście WLTP Niro bez problemu osiąga deklarowany przez producenta zasięg. A jak się ma lekką nogę, można go nawet przekroczyć. Z testu wynika, że dla Toyoty to nierealne a wynika to z zaniżonej realnej pojemości baterii w testowanym egzemplarzu. Może na rynek trafiły jakieś niedopracowane egzemplarze? Poczekajmy na relację pierwszych Polskich beta testerów, czyli klientów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferszta Opublikowano 11 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2022 (edytowane) 2 godziny temu, spawalniczy napisał(a): W każdym zasięg spada proporcjonalnie do ilości włączonych odbiorników. Tylko te proporcje w teście Toyoty mocno zachwiane są. Nie każdy producent zaniża pojemność baterii. Kia podaje pojemność baterii netto - i faktycznie taka pojemność jest dostępna dla kierowcy - czasami nawet z lekką górką. W e-Niro nie mam pompy ciepła a mimo to po włączeniu ogrzewania zasięg nie spada tak drastycznie, jak w testach Toyoty. Włączenie samej klimatyzacji w upały powoduje minimalny spadek zasięgu. Przy temperaturze takiej jak w teście WLTP Niro bez problemu osiąga deklarowany przez producenta zasięg. A jak się ma lekką nogę, można go nawet przekroczyć. Z testu wynika, że dla Toyoty to nierealne a wynika to z zaniżonej realnej pojemości baterii w testowanym egzemplarzu. Może na rynek trafiły jakieś niedopracowane egzemplarze? Poczekajmy na relację pierwszych Polskich beta testerów, czyli klientów. BMW i3 deklarowany zasięg 300 km, w deszczu wystarcza na dotarcie z Gdańska do Świecia. Fakt ze wśród elektryków epoka trwa ok roku czasu - zmienia się to szybko. Edytowane 11 Listopada 2022 przez ferszta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 11 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2022 Pertyn testuje Solterrę. Niestety potwierdza wszystkie informacje dotyczące zasięgu i zużycia prądu i wpływu ogrzewania na zasięg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FilipBB Opublikowano 16 Listopada 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2022 Solterra dostała 5 gwiazdek od EURO NCAP. Czy na tym zdjęciu jest jakiś nowy typ poduszki, pomiędzy pasażerami? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 17 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2022 W dniu 10.11.2022 o 13:32, ketivv napisał(a): https://www.elbil24.no/nyheter/skandaleresultat-for-toyota-i-rekkeviddetest/77691484 Jest i odpowiedź Toyoty, w sumie nic odkrywczego, podobnie jak Pertyn wskazali na rezerwę w akumulatorze po osiągnięciu „zera” w zasięgu. https://www.elbil24.no/tester/range-issues-for-bz4x-toyota-responds-to-criticism/77763009 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 18 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2022 9 godzin temu, aflinta napisał(a): Jest i odpowiedź Toyoty, w sumie nic odkrywczego, podobnie jak Pertyn wskazali na rezerwę w akumulatorze po osiągnięciu „zera” w zasięgu. no i cacy, zatem życzę aby to auto sprzedawało się jak "świeże bułeczki" teraz real life experience Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tiger Opublikowano 23 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2023 Podobno 3 Soltery zostały zarejestrowane w PL w zeszłym roku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 23 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2023 IIHS przetestowało Subaru Solterra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 2 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2023 (edytowane) https://insideevs.com/news/655087/toyota-engineers-after-tesla-model-y-teardown-work-of-art/ "One executive said, "It's a whole different manufacturing philosophy," while another added, “We need a new platform designed as a blank-sheet EV." Those are stunning admissions coming from executives of Toyota, a company renowned for its designed-for-manufacturing expertise. The teardown showed how far behind some old-guard automakers like Toyota really are when it comes to EVs. Engineers concluded that the Japanese automaker needs a great leap forward to catch up with Tesla's way of building electric vehicles. They reportedly identified four main areas where Tesla has a big advantage over Toyota: dedicated platform, advanced battery, designated EV production site, and software-defined architecture. Tesla has all four of those, Toyota has none – at least not yet." to tyle w temacie BZ4X/Solltera vs. Tesla Y odpadające koła są problem, akurat Edytowane 2 Marca 2023 przez ketivv 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 2 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2023 41 minut temu, ketivv napisał(a): https://insideevs.com/news/655087/toyota-engineers-after-tesla-model-y-teardown-work-of-art/ "One executive said, "It's a whole different manufacturing philosophy," while another added, “We need a new platform designed as a blank-sheet EV." Those are stunning admissions coming from executives of Toyota, a company renowned for its designed-for-manufacturing expertise. The teardown showed how far behind some old-guard automakers like Toyota really are when it comes to EVs. Engineers concluded that the Japanese automaker needs a great leap forward to catch up with Tesla's way of building electric vehicles. They reportedly identified four main areas where Tesla has a big advantage over Toyota: dedicated platform, advanced battery, designated EV production site, and software-defined architecture. Tesla has all four of those, Toyota has none – at least not yet." to tyle w temacie BZ4X/Solltera vs. Tesla Y odpadające koła są problem, akurat W sumie to informacja sprzed kilku miesięcy (https://www.goauto.com.au/news/toyota/toyota-reportedly-rethinks-ev-plans/2022-10-31/89635.html), jak Toyota się zorientowała, że z platformą eTNGA w zasadzie może wsadzić do kosza. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 4 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2023 W dniu 2.03.2023 o 22:12, aflinta napisał(a): W sumie to informacja sprzed kilku miesięcy (https://www.goauto.com.au/news/toyota/toyota-reportedly-rethinks-ev-plans/2022-10-31/89635.html), jak Toyota się zorientowała, że z platformą eTNGA w zasadzie może wsadzić do kosza. W dniu 2.03.2023 o 22:12, aflinta napisał(a): jak Toyota się zorientowała, że z platformą eTNGA w zasadzie może wsadzić do kosza na jakiej platformie jest Solterra ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 4 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2023 3 godziny temu, ketivv napisał(a): na jakiej platformie jest Solterra ? Gdyby była na innej to nawet by mi się o tej eTNGA nie chciało pisać Ciekawe ile poczekamy na kolejnego elektryka lub zelektryfikowane auto (w sensie coś lepszego niż obecny e-Boxer) od Subaru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lisek Opublikowano 4 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2023 Subaru na szarym koncu po lewej sie zalapalo:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 5 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2023 10 godzin temu, Lisek napisał(a): Subaru na szarym koncu po lewej sie zalapalo:) Ale to są dane chyba z samego USA, gdzie tak na dobrą sprawę jedyną hybrydę jaką mają to sprzedawany w kilku stanach Crosstrek PHEV. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 6 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2023 Polska reklama Solterry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 6 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2023 28 minut temu, Michał W. napisał(a): Polska reklama Solterry. @BartZ to Ty? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 6 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2023 To zbliżenie na przednie koło było ryzykowne 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebn5 Opublikowano 6 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2023 Gdzieś czytałem, że w Skandynawi ludzie rezygnują z zamówień na Solterry, lub oddają po zakupie, ze względu na niższy zasięg niż deklarowany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebn5 Opublikowano 6 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2023 W dniu 11.11.2022 o 13:22, ferszta napisał(a): BMW i3 deklarowany zasięg 300 km, w deszczu wystarcza na dotarcie z Gdańska do Świecia. Fakt ze wśród elektryków epoka trwa ok roku czasu - zmienia się to szybko. Kia ev gt, klima przestaje działać, powyżej 100km/h, w pracy u mnie są busy Mercedesy, też klima przestaje działać w trasie, raczej te elektryki to w mieście spełniają swoją funkcje, na trasy chyba jeszcze nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 6 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2023 33 minuty temu, sebn5 napisał(a): Kia ev gt, klima przestaje działać, powyżej 100km/h, w pracy u mnie są busy Mercedesy, też klima przestaje działać w trasie, raczej te elektryki to w mieście spełniają swoją funkcje, na trasy chyba jeszcze nie Ciekawe. To chyba w jakimś trybie Super Eco Pro. Mam e-Niro i klima działa przy każdej prędkości a wydajnością chłodzenia przewyższa każdą klimę jaką miałem do tej pory w samochodzie spalinowym i to bez konieczności włączania wysokich obrotów wentylatora. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 7 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2023 15 godzin temu, sebn5 napisał(a): Gdzieś czytałem, że w Skandynawi ludzie rezygnują z zamówień na Solterry, lub oddają po zakupie, ze względu na niższy zasięg niż deklarowany Nie wiem, czy oddają - ale najnowszy test (dla bZ4X) w warunkach zimowych wypadł bardzo słabo pod względem zużycia prądu i zasięgu. Poza tym samochód ma dobowe ograniczenie szybkiego ładowania prądem DC. LINK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 8 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2023 W dniu 6.03.2023 o 13:39, chojny napisał(a): @BartZ to Ty? Nie, ale to mógłbym być ja 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 9 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2023 a tak btw. to Toyota wprowadziła do sprzedaży kolejny bZ tym razem jest to bZ3 ten "Tesla killer" już zdecydowanie nie jest przez Toyotę produkowany ale trzeba przyznać, że logo na tym chińskim aucie - od bardzo szanowanego producenta - ładnie przyklejają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się