Skocz do zawartości

Subaru SOLTERRA [AA] (MY22=>) BEV


FilipBB

Rekomendowane odpowiedzi

Podsumowując - są dwie przyczyny małego zasięgu i dużego zużycia prądu przez BZ4X:

 

1) Toyota komunikuje że pojemność baterii wynosi 71,4 kWh, - z testów wynika, że faktyczna pojemność netto, to tylko 62 kWh.

2) Włączenie ogrzewania powoduje nieproporcjonalnie duży spadek zasięgu

 

Choroby wieku dziecięcego, czy też Japończycy traktują klienta jak idiotę (jak to mają w zwyczaju)?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, spawalniczy napisał(a):

Podsumowując - są dwie przyczyny małego zasięgu i dużego zużycia prądu przez BZ4X:

 

1) Toyota komunikuje że pojemność baterii wynosi 71,4 kWh, - z testów wynika, że faktyczna pojemność netto, to tylko 62 kWh.

2) Włączenie ogrzewania powoduje nieproporcjonalnie duży spadek zasięgu

 

Choroby wieku dziecięcego, czy też Japończycy traktują klienta jak idiotę (jak to mają w zwyczaju)?

 

W każdym elektryku tak jest. BMW jeszcze bardziej przegina. Zasięg 300 km ale zmniejsza go istotnie włączenie świateł, klimatyzacji, radia, wycieraczek, oświetlenia wnętrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, ferszta napisał(a):

W każdym elektryku tak jest.

 

W każdym zasięg spada proporcjonalnie do ilości włączonych odbiorników. Tylko te proporcje w teście Toyoty mocno zachwiane są.

Nie każdy producent zaniża pojemność baterii.  Kia podaje pojemność baterii netto - i faktycznie taka pojemność jest dostępna dla kierowcy - czasami nawet z lekką górką.

W e-Niro nie mam pompy ciepła a mimo to po włączeniu ogrzewania zasięg nie spada tak drastycznie, jak w testach Toyoty. Włączenie samej klimatyzacji w upały powoduje minimalny spadek zasięgu. Przy temperaturze takiej jak w teście WLTP Niro bez problemu osiąga deklarowany przez producenta zasięg. A jak się ma lekką nogę, można go nawet przekroczyć. Z testu wynika, że dla Toyoty to nierealne a wynika to z zaniżonej realnej pojemości baterii w testowanym egzemplarzu.

 

Może na rynek trafiły jakieś niedopracowane egzemplarze? Poczekajmy na relację pierwszych Polskich beta testerów, czyli klientów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, spawalniczy napisał(a):

 

W każdym zasięg spada proporcjonalnie do ilości włączonych odbiorników. Tylko te proporcje w teście Toyoty mocno zachwiane są.

Nie każdy producent zaniża pojemność baterii.  Kia podaje pojemność baterii netto - i faktycznie taka pojemność jest dostępna dla kierowcy - czasami nawet z lekką górką.

W e-Niro nie mam pompy ciepła a mimo to po włączeniu ogrzewania zasięg nie spada tak drastycznie, jak w testach Toyoty. Włączenie samej klimatyzacji w upały powoduje minimalny spadek zasięgu. Przy temperaturze takiej jak w teście WLTP Niro bez problemu osiąga deklarowany przez producenta zasięg. A jak się ma lekką nogę, można go nawet przekroczyć. Z testu wynika, że dla Toyoty to nierealne a wynika to z zaniżonej realnej pojemości baterii w testowanym egzemplarzu.

 

Może na rynek trafiły jakieś niedopracowane egzemplarze? Poczekajmy na relację pierwszych Polskich beta testerów, czyli klientów.

BMW i3 deklarowany zasięg 300 km, w deszczu wystarcza na dotarcie z Gdańska do Świecia. Fakt ze wśród elektryków epoka trwa ok roku czasu - zmienia się to szybko.

Edytowane przez ferszta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.11.2022 o 13:32, ketivv napisał(a):

Jest i odpowiedź Toyoty, w sumie nic odkrywczego, podobnie jak Pertyn wskazali na rezerwę w akumulatorze po osiągnięciu „zera” w zasięgu.

https://www.elbil24.no/tester/range-issues-for-bz4x-toyota-responds-to-criticism/77763009

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, aflinta napisał(a):

Jest i odpowiedź Toyoty, w sumie nic odkrywczego, podobnie jak Pertyn wskazali na rezerwę w akumulatorze po osiągnięciu „zera” w zasięgu.

 

no i cacy, zatem życzę aby to auto sprzedawało się jak "świeże bułeczki" 

 

teraz real life experience  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 5 tygodni później...

https://insideevs.com/news/655087/toyota-engineers-after-tesla-model-y-teardown-work-of-art/

 

"One executive said, "It's a whole different manufacturing philosophy," while another added, “We need a new platform designed as a blank-sheet EV." Those are stunning admissions coming from executives of Toyota, a company renowned for its designed-for-manufacturing expertise.

The teardown showed how far behind some old-guard automakers like Toyota really are when it comes to EVs. Engineers concluded that the Japanese automaker needs a great leap forward to catch up with Tesla's way of building electric vehicles.

They reportedly identified four main areas where Tesla has a big advantage over Toyota: dedicated platform, advanced battery, designated EV production site, and software-defined architecture. Tesla has all four of those, Toyota has none – at least not yet."

 

to tyle w temacie BZ4X/Solltera vs. Tesla Y 

 

odpadające koła są problem, akurat :)

Edytowane przez ketivv
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, ketivv napisał(a):

https://insideevs.com/news/655087/toyota-engineers-after-tesla-model-y-teardown-work-of-art/

 

"One executive said, "It's a whole different manufacturing philosophy," while another added, “We need a new platform designed as a blank-sheet EV." Those are stunning admissions coming from executives of Toyota, a company renowned for its designed-for-manufacturing expertise.

The teardown showed how far behind some old-guard automakers like Toyota really are when it comes to EVs. Engineers concluded that the Japanese automaker needs a great leap forward to catch up with Tesla's way of building electric vehicles.

They reportedly identified four main areas where Tesla has a big advantage over Toyota: dedicated platform, advanced battery, designated EV production site, and software-defined architecture. Tesla has all four of those, Toyota has none – at least not yet."

 

to tyle w temacie BZ4X/Solltera vs. Tesla Y 

 

odpadające koła są problem, akurat :)

W sumie to informacja sprzed kilku miesięcy (https://www.goauto.com.au/news/toyota/toyota-reportedly-rethinks-ev-plans/2022-10-31/89635.html), jak Toyota się zorientowała, że z platformą eTNGA w zasadzie może wsadzić do kosza.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.03.2023 o 22:12, aflinta napisał(a):

W sumie to informacja sprzed kilku miesięcy (https://www.goauto.com.au/news/toyota/toyota-reportedly-rethinks-ev-plans/2022-10-31/89635.html), jak Toyota się zorientowała, że z platformą eTNGA w zasadzie może wsadzić do kosza.

 

image.thumb.png.ada1a9d684409746b3c25008a6555904.png

 

 

 

W dniu 2.03.2023 o 22:12, aflinta napisał(a):

jak Toyota się zorientowała, że z platformą eTNGA w zasadzie może wsadzić do kosza

 

na jakiej platformie jest Solterra ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ketivv napisał(a):

na jakiej platformie jest Solterra ? :)

Gdyby była na innej to nawet by mi się o tej eTNGA nie chciało pisać :)

Ciekawe ile poczekamy na kolejnego elektryka lub zelektryfikowane auto (w sensie coś lepszego niż obecny e-Boxer) od Subaru.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.11.2022 o 13:22, ferszta napisał(a):

BMW i3 deklarowany zasięg 300 km, w deszczu wystarcza na dotarcie z Gdańska do Świecia. Fakt ze wśród elektryków epoka trwa ok roku czasu - zmienia się to szybko.

Kia ev gt, klima przestaje działać, powyżej 100km/h, w pracy u mnie są busy Mercedesy, też klima przestaje działać w trasie, raczej te elektryki to w mieście spełniają swoją funkcje, na trasy chyba jeszcze nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, sebn5 napisał(a):

Kia ev gt, klima przestaje działać, powyżej 100km/h, w pracy u mnie są busy Mercedesy, też klima przestaje działać w trasie, raczej te elektryki to w mieście spełniają swoją funkcje, na trasy chyba jeszcze nie

 

Ciekawe. To chyba w jakimś trybie Super Eco Pro. Mam e-Niro i klima działa przy każdej prędkości a wydajnością chłodzenia przewyższa każdą klimę jaką miałem do tej pory w samochodzie spalinowym i to bez konieczności włączania wysokich obrotów wentylatora.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, sebn5 napisał(a):

Gdzieś czytałem, że w Skandynawi ludzie rezygnują z zamówień na Solterry, lub oddają po zakupie, ze względu na niższy zasięg niż deklarowany

 

Nie wiem, czy oddają - ale najnowszy test (dla bZ4X) w warunkach zimowych wypadł bardzo słabo pod względem zużycia prądu i zasięgu. Poza tym samochód ma dobowe ograniczenie szybkiego ładowania prądem DC.

 

LINK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak btw. to Toyota wprowadziła do sprzedaży kolejny bZ tym razem jest to bZ3 

 

ten "Tesla killer" już zdecydowanie nie jest przez Toyotę produkowany ale trzeba przyznać, że logo na tym chińskim aucie - od bardzo szanowanego producenta - ładnie przyklejają 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...