GREGG Opublikowano 29 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2022 12 godzin temu, artaa napisał: Dają radę, ale nie jest to tak samo jak na dobrej zimówce. A da się to odczucie jakoś skwantyfikować? Gorzej o 10%, 20%? Dużo wolniej trzeba jechać na śliskim? Tak dopytuję bo pewnie niedługo będę zmieniał opony i nie wiem, czy wziąć komplet lato - zima czy takie vectory i dzięki temu święty spokój z sezonowymi wymianami Albo jeszcze inna opcja - wielosezonowe + zimowe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 29 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2022 43 minuty temu, GREGG napisał: Tak dopytuję bo pewnie niedługo będę zmieniał opony i nie wiem, czy wziąć komplet lato - zima czy takie vectory i dzięki temu święty spokój z sezonowymi wymianami mam taki sam dylemat z tym wielosezonem i z kim nie rozmawiam ( użytkownikami opon ) to mają różne zdania które dodatkowo zmieniają w trakcie użytkowania. Chyba najlepiej będzie samemu sprawdzić i jednak kupić te opony wielosezonowe ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 29 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2022 9 minut temu, Karas napisał: Chyba najlepiej będzie samemu sprawdzić i jednak kupić te opony wielosezonowe ... Najlepiej oczywiście sprawdzić samodzielnie. Tylko co, jak kupisz i potem w pierwszej zimie okaże się, że strach jechać autem Wtedy ewentualnie zostaje opcja, żeby zostawić je jako letnie i kupić zimówki Ech idealnie byłoby przejechać się przed zakupem samemu, chociaż chwilę, na takich Vectorach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 29 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2022 39 minut temu, GREGG napisał: Ech idealnie byłoby przejechać się przed zakupem samemu, chociaż chwilę, na takich Vectorach... dokładnie i w kopnym śniegu i kiedy na dworze patelnia +30 st C... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 29 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2022 33 minuty temu, Karas napisał: dokładnie i w kopnym śniegu i kiedy na dworze patelnia +30 st C... Lato mnie mniej martwi, bo jednak największe ryzyka są na śliskim. A XV to nie jest bolid, którym ktoś popruje latem 180 na autostradzie czy w ciasnym zakręcie (w takich warunkach prędzej uszy odpadną z hałasu niż auto z drogi wyleci ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
keyman Opublikowano 29 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2022 Ja poszedłem na całość i mam lato + zima + AT (AT posiadają również zimowe oznaczenie śnieżynki i w krajach gdzie wymagane są sezonowo opony zimowe są również legalne). Efekt praktyczny jest taki, że jak spadnie śnieg to zamiast "wielosezonowego" AT zakładam zimowe - auto prowadzi się i hamuje zdecydowanie lepiej. Letnie leżą od 2 lat nieużywane - aktualnie mam dylemat co założyć po zimie 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szürkebarát Opublikowano 29 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2022 34 minuty temu, keyman napisał: Letnie leżą od 2 lat nieużywane - aktualnie mam dylemat co założyć po zimie Ja poszedłem na inną całość i mam wielosezonowe, również z 3psm. Moje letnie, zdjęte po jakichś 3kkm, leżą w piwnicznym chłodzie już trzeci rok i zaczynam mieć fanaberię żeby je założyć na to lato. Wiem wiem - usiądź i poczekaj aż ci przejdzie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 29 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2022 (edytowane) 3 godziny temu, GREGG napisał: da się to odczucie jakoś skwantyfikować? Gorzej o 10%, 20%? Dużo wolniej trzeba jechać na śliskim? Tak na oko: 1 zima = nowy Vector G2 ok -10 do - 20 % do nowej firmowej zimówki 2 zima = -20 do -30 do nowej zimówki 3 zima = powyżej 30% do nowej zimówki O ile rozpędzanie nie jest problemem, to hamowanie i szybkie luki już tak. Jak ktoś jeździ gdy śnieg spadnie z prędkościami rowerzysty to oczywiście nie ma problemu nawet na 5 i więcej letnich wielosezonach Edytowane 29 Marca 2022 przez artaa 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 29 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2022 11 minut temu, artaa napisał: 1 zima = nowy Vector G2 ok -10 do - 20 % do nowej firmowej zimówki 2 zima = -20 do -30 do nowej zimówki 3 zima = powyżej 30% do nowej zimówki O ile rozpędzanie nie jest problemem, to hamowanie i szybkie luki już tak. To trochę słabo jednak, a wymiana wielosezonowych co 2 lata to kiepski interes Zimówki też starzeją się szybciej niż letnie, ale +/- 4 zimy można spokojnie zrobić na komplecie bez dużego uszczerbku na jakości. Teraz przejechałem 4 zimę na Falkenach i jest gitara, dalej bardzo dobrze się sprawowały. Do poprzednich nie porównuję, bo mam teraz dużo mniejsze przebiegi Reasumując, ponieważ dobre hamowanie w zimie to dla mnie istotna sprawa, zostanę raczej przy tradycyjnym komplecie lato-zima Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szürkebarát Opublikowano 29 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2022 (edytowane) 6 minut temu, GREGG napisał: wymiana wielosezonowych co 2 lata to kiepski interes Ja jeżdżę na wielosezonowych prawie trzy lata (~56kkm) i nadal mam na znaczniku 6, więc "interes" jest raczej dobry, a z kopnym śniegiem nie spotkałem się ani razu. Przez trzy zimy. Edytowane 29 Marca 2022 przez Szürkebarát Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 29 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2022 Nie piszemy o zużyciu bieżnika, ja też mam wysoki. Ale "przyczepność" gumy się zmniejsza znacznie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szürkebarát Opublikowano 29 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2022 3 minuty temu, artaa napisał: Nie piszemy o zużyciu bieżnika, ja też mam wysoki. Ale "przyczepność" gumy się zmniejsza znacznie... Przyczepność (gumy) opony zimowej i letniej też się zmniejsza po upływie lat a użyte zostało słowo "interes", nie "przyczepność". Ja będę miał dylemat za rok, do tej pory nie jeździłem na oponach dłużej niż 4 lata/ sezony. Nadal mnie kuszą opony H/T, niełatwo je znaleźć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 29 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2022 18 minut temu, artaa napisał: Nie piszemy o zużyciu bieżnika, ja też mam wysoki. Ale "przyczepność" gumy się zmniejsza znacznie... Dokładnie, tak samo jest w zimówkach. Bieżnik może być wysoki, ale czas plus chemia z dróg robią swoje i guma traci właściwości. W letnich nie ma tak szybkiej degradacji i nie ma ona aż takiego znaczenia 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 29 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2022 (edytowane) Godzinę temu, GREGG napisał: Dokładnie, tak samo jest w zimówkach. Bieżnik może być wysoki, ale czas plus chemia z dróg robią swoje i guma traci właściwości dokładnie tak. Mam 6 letnie zimówki bridgestone z całkiem wysokim jeszcze bieżnikiem. W tym roku w krynicy górskiej zakopałem się w zimie w miejscu gdzie jeszcze kilka lat temu wyjeżdżałem na tych samych oponach. zakopałem Subaru na oczach przechodniów Zimowka max 5 lat i na śmietnik mięcha w nich nie ubyło na, śniegu trzymają jako tako ( jeszcze rok temu było całkiem ok ) i zrobiły się mega głośne Edytowane 29 Marca 2022 przez Karas 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snuff Opublikowano 29 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2022 To chyba na lato założę 4-letnie nowe z garażu, co to było hmmm…Bridgestone ? Przed zimą się zastanowię co dalej Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 29 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2022 2 minuty temu, Karas napisał: Zimowka max 5 lat i na śmietnik A wielosezon max 4 i to od daty produkcji, nie montażu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meci Opublikowano 13 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2022 Aktualnie szukam opon letnich do mojego xv 1 gen.( stare geolandary trafiły do pszoku, moim zdaniem nie były złe, szczególnie na nieutwardzonych drogach) Czy ktoś użytkuje Nokiany Powerproof? Czy są odpowiednio twarde do XV . Tak jak @Karas twierdzi XV jest specyficzny i wymaga odpowiednich opon. Ja lubię jak są twarde, a nie zbyt miękkie. Może ktoś coś podpowie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 16 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2022 W dniu 13.04.2022 o 21:40, meci napisał: Może ktoś coś podpowie? jak już wyżej wspomniałem założyłem primacy 4 i są to chyba najlepsze opony na jakich jeździłem w życiu. Mega komfortowe, bardzo cichutkie, bardzo dobrze "klejące" się z gorącym jak również mokrym asfaltem. Mają miękka ściankę boczną ale nie kładą się w zakrętach i warto je pompować na 2,4 bara. Co do nokian'ów - podobno niezłe . Zresztą po fabrycznych geolandarach na każdej letniej oponie będzie Ci się super smigało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 16 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2022 11 godzin temu, Karas napisał: Co do nokian'ów , to niektóre są produkowane w rassiji, a przynajmniej były. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 16 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2022 I były to bardzo kiepskie wyroby. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawels1 Opublikowano 17 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2022 W dniu 29.03.2022 o 17:14, Karas napisał: dokładnie tak. Mam 6 letnie zimówki bridgestone z całkiem wysokim jeszcze bieżnikiem. W tym roku w krynicy górskiej zakopałem się w zimie w miejscu gdzie jeszcze kilka lat temu wyjeżdżałem na tych samych oponach. zakopałem Subaru na oczach przechodniów Zimowka max 5 lat i na śmietnik mięcha w nich nie ubyło na, śniegu trzymają jako tako ( jeszcze rok temu było całkiem ok ) i zrobiły się mega głośne zgadza sie tak samo uwazam 4 lata i guma twarda nie wiem czy nie bardziej jak w letnich Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CUV Opublikowano 26 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2022 Good Year efficient grip suv + ; B/A/B ; m’d in Poland. Założyłem zamiast ori Duelerow zanim wyjechał z salonu, jestem bardzo zadowolony. Na rekomendowanym ciśnieniu miękkie, na takim +0,1 bara w sam raz jak dla mnie. Polecam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 10 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2022 W dniu 16.04.2022 o 21:46, Blixten napisał: niektóre są produkowane w rassiji, Wszystkie z tego co wiem, to marka Michelin. Michelin ma fabryki w Rosji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 9 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2023 Szanowni, co na lato do XV II? Tutaj zawias jest inny niż w pierwszej generacji, więc i typy mogą być inne. Rozmiar 225/55R18, sporo lokalnej jazdy po mieście, ale też regularne wypady w Beskidy maści wszelkiej (czy ogólnie Karpaty). Sporadycznie trafi się jakiś szuter czy trawa. Raz do roku wyjazd na południe Europy (4-6 tyś. kilometrów). Z fabrycznych Bridgestone Dueler H/P Sport byłem zadowolony. Jakieś propozycje? Widziałem tutaj: W dniu 26.05.2022 o 18:24, CUV napisał(a): Good Year efficient grip suv + ; B/A/B ; m’d in Poland. Widziałem też Geolandar AT G015 (choć nie wiem czy zimą było by to tutaj po górkach optymalne rozwiązanie, a jeżeli nie to bez sensu gumy całoroczne brać), widziałem też w sieci rekomendację Hankook Ventus S1 evo3 SUV K127A. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CUV Opublikowano 10 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2023 GY szosowo świetne , jeżdżone także na torze , oraz w lekkim terenie. Na wodzie jak przyklejone i oszczędne . Po 15 kkm w tamtym roku średnie spalanie wyszło 7,3 l/100 km, 50% trasy/50 %miasto. Gdybym miał wybrać jedne na cały rok: yoko g015 , dają radę , jeździłem w śniegu po dolinie kłodzkiej , nie było problemu. Teraz w błocie i piachu na Jurze , nie było problemu. Są dość ciche, ale na oszczędności nie ma co liczyć, szczególnie jak się przyciśnie ( mój rekord spalania na eSce to 11l/100 km, przy średniej 120 km/h) . W lato zabieram je do Bośni, to będę mógł więcej napisać 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się