Skocz do zawartości

Opony na lato


owad

Rekomendowane odpowiedzi

12 godzin temu, artaa napisał:

Dają radę, ale nie jest to tak samo jak na dobrej zimówce.

 

A da się to odczucie jakoś skwantyfikować? ;) Gorzej o 10%, 20%? Dużo wolniej trzeba jechać na śliskim?

Tak dopytuję bo pewnie niedługo będę zmieniał opony i nie wiem, czy wziąć komplet lato - zima czy takie vectory i dzięki temu święty spokój z sezonowymi wymianami

Albo jeszcze inna opcja - wielosezonowe + zimowe?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, GREGG napisał:

Tak dopytuję bo pewnie niedługo będę zmieniał opony i nie wiem, czy wziąć komplet lato - zima czy takie vectory i dzięki temu święty spokój z sezonowymi wymianami

mam taki sam dylemat z tym wielosezonem i z kim nie rozmawiam ( użytkownikami opon ) to mają różne zdania które dodatkowo zmieniają w trakcie użytkowania. Chyba najlepiej będzie samemu sprawdzić i jednak kupić te opony wielosezonowe ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Karas napisał:

Chyba najlepiej będzie samemu sprawdzić i jednak kupić te opony wielosezonowe ...

 

Najlepiej oczywiście sprawdzić samodzielnie. Tylko co, jak kupisz i potem w pierwszej zimie okaże się, że strach jechać autem ;) Wtedy ewentualnie zostaje opcja, żeby zostawić je jako letnie i kupić zimówki

Ech idealnie byłoby przejechać się przed zakupem samemu, chociaż chwilę, na takich Vectorach...

 

   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Karas napisał:

dokładnie i w kopnym śniegu i kiedy na dworze patelnia +30 st C...

 

Lato mnie mniej martwi, bo jednak największe ryzyka są na śliskim. A XV to nie jest bolid, którym ktoś popruje latem 180 na autostradzie czy w ciasnym zakręcie (w takich warunkach prędzej uszy odpadną z hałasu niż auto z drogi wyleci ;))     

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja poszedłem na całość i mam lato + zima + AT (AT posiadają również zimowe oznaczenie śnieżynki i w krajach gdzie wymagane są sezonowo opony zimowe są również legalne). Efekt praktyczny jest taki, że jak spadnie śnieg to zamiast "wielosezonowego" AT zakładam zimowe - auto prowadzi się i hamuje zdecydowanie lepiej. Letnie leżą od 2 lat nieużywane - aktualnie mam dylemat co założyć po zimie :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, keyman napisał:

Letnie leżą od 2 lat nieużywane - aktualnie mam dylemat co założyć po zimie :)

Ja poszedłem na inną całość i mam wielosezonowe, również z 3psm. Moje letnie, zdjęte po jakichś 3kkm, leżą w piwnicznym chłodzie już trzeci rok i zaczynam mieć fanaberię żeby je założyć na to lato.

 

Wiem wiem - usiądź i poczekaj aż ci przejdzie. :biglol:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, GREGG napisał:

da się to odczucie jakoś skwantyfikować? ;) Gorzej o 10%, 20%? Dużo wolniej trzeba jechać na śliskim?

Tak na oko:

 

1 zima = nowy Vector G2  ok -10 do - 20 % do nowej firmowej zimówki

2 zima = -20 do -30 do nowej zimówki

3 zima = powyżej 30% do nowej zimówki

 

O ile rozpędzanie nie jest problemem, to hamowanie i szybkie luki już tak.

 

Jak ktoś jeździ gdy śnieg spadnie z prędkościami rowerzysty to oczywiście nie ma problemu ;)

nawet na 5 i więcej letnich wielosezonach

Edytowane przez artaa
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, artaa napisał:

1 zima = nowy Vector G2  ok -10 do - 20 % do nowej firmowej zimówki

2 zima = -20 do -30 do nowej zimówki

3 zima = powyżej 30% do nowej zimówki

 

O ile rozpędzanie nie jest problemem, to hamowanie i szybkie luki już tak.

 

To trochę słabo jednak, a wymiana wielosezonowych co 2 lata to kiepski interes

Zimówki też starzeją się szybciej niż letnie, ale +/- 4 zimy można spokojnie zrobić na komplecie bez dużego uszczerbku na jakości. Teraz przejechałem 4 zimę na Falkenach i jest gitara, dalej bardzo dobrze się sprawowały. Do poprzednich nie porównuję, bo mam teraz dużo mniejsze przebiegi   

Reasumując, ponieważ dobre hamowanie w zimie to dla mnie istotna sprawa, zostanę raczej przy tradycyjnym komplecie lato-zima    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, GREGG napisał:

wymiana wielosezonowych co 2 lata to kiepski interes

Ja jeżdżę na wielosezonowych prawie trzy lata (~56kkm) i nadal mam na znaczniku 6, więc "interes" jest raczej dobry, a z kopnym śniegiem nie spotkałem się ani razu. Przez trzy zimy.

Edytowane przez Szürkebarát
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, artaa napisał:

Nie piszemy o zużyciu bieżnika, ja też mam wysoki.

Ale "przyczepność" gumy się zmniejsza znacznie...

Przyczepność (gumy) opony zimowej i letniej też się zmniejsza po upływie lat a użyte zostało słowo "interes", nie "przyczepność".

 

Ja będę miał dylemat za rok, do tej pory nie jeździłem na oponach dłużej niż 4 lata/ sezony. Nadal mnie kuszą opony H/T, niełatwo je znaleźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, artaa napisał:

Nie piszemy o zużyciu bieżnika, ja też mam wysoki.

Ale "przyczepność" gumy się zmniejsza znacznie...

 

Dokładnie, tak samo jest w zimówkach. Bieżnik może być wysoki, ale czas plus chemia z dróg robią swoje i guma traci właściwości. W letnich nie ma tak szybkiej degradacji i nie ma ona aż takiego znaczenia

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, GREGG napisał:

Dokładnie, tak samo jest w zimówkach. Bieżnik może być wysoki, ale czas plus chemia z dróg robią swoje i guma traci właściwości

dokładnie tak. Mam 6 letnie zimówki bridgestone z całkiem wysokim jeszcze bieżnikiem. W tym roku w krynicy górskiej zakopałem się w zimie w miejscu gdzie jeszcze kilka lat temu wyjeżdżałem na tych samych oponach.  zakopałem Subaru na oczach przechodniów ;) Zimowka max 5 lat i na śmietnik 

mięcha w nich nie ubyło na,  śniegu trzymają jako tako ( jeszcze rok temu było całkiem ok )  i zrobiły się mega głośne 

Edytowane przez Karas
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Aktualnie szukam opon letnich do mojego xv 1 gen.( stare geolandary trafiły do pszoku, moim zdaniem nie były złe,  szczególnie na nieutwardzonych drogach) Czy ktoś użytkuje Nokiany Powerproof? Czy są odpowiednio twarde do XV . Tak jak @Karas twierdzi XV jest specyficzny i wymaga odpowiednich opon. Ja lubię jak są twarde, a nie zbyt miękkie.  Może ktoś coś  podpowie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.04.2022 o 21:40, meci napisał:

Może ktoś coś  podpowie?

jak już wyżej wspomniałem założyłem primacy 4 i są to chyba najlepsze opony na jakich jeździłem w życiu. Mega komfortowe, bardzo cichutkie, bardzo dobrze "klejące" się z gorącym jak również mokrym asfaltem. Mają miękka ściankę boczną ale nie kładą się w zakrętach i warto je pompować na 2,4 bara. Co do nokian'ów - podobno niezłe . Zresztą po fabrycznych geolandarach na każdej letniej oponie będzie Ci się super smigało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.03.2022 o 17:14, Karas napisał:

dokładnie tak. Mam 6 letnie zimówki bridgestone z całkiem wysokim jeszcze bieżnikiem. W tym roku w krynicy górskiej zakopałem się w zimie w miejscu gdzie jeszcze kilka lat temu wyjeżdżałem na tych samych oponach.  zakopałem Subaru na oczach przechodniów ;) Zimowka max 5 lat i na śmietnik 

mięcha w nich nie ubyło na,  śniegu trzymają jako tako ( jeszcze rok temu było całkiem ok )  i zrobiły się mega głośne 

zgadza sie tak samo uwazam  4 lata  i guma twarda nie wiem czy nie bardziej jak w letnich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Good Year efficient grip suv + ; B/A/B ; m’d in Poland. Założyłem zamiast ori Duelerow zanim wyjechał z salonu, jestem bardzo zadowolony. Na rekomendowanym ciśnieniu miękkie, na takim +0,1 bara w sam raz jak dla mnie. Polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 7 miesięcy temu...

Szanowni, co na lato do XV II? Tutaj zawias jest inny niż w pierwszej generacji, więc i typy mogą być inne. Rozmiar 225/55R18, sporo lokalnej jazdy po mieście, ale też regularne wypady w Beskidy maści wszelkiej (czy ogólnie Karpaty). Sporadycznie trafi się jakiś szuter czy trawa. Raz do roku wyjazd na południe Europy (4-6 tyś. kilometrów). Z fabrycznych Bridgestone Dueler H/P Sport byłem zadowolony. Jakieś propozycje?

Widziałem tutaj:

W dniu 26.05.2022 o 18:24, CUV napisał(a):

Good Year efficient grip suv + ; B/A/B ; m’d in Poland.

Widziałem też Geolandar AT G015 (choć nie wiem czy zimą było by to tutaj po górkach optymalne rozwiązanie, a jeżeli nie to bez sensu gumy całoroczne brać), widziałem też w sieci rekomendację Hankook Ventus S1 evo3 SUV K127A.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GY szosowo świetne , jeżdżone także na torze , oraz w lekkim terenie. Na wodzie jak przyklejone i oszczędne . Po 15 kkm w tamtym roku średnie spalanie wyszło 7,3 l/100 km, 50% trasy/50 %miasto. Gdybym miał wybrać jedne na cały rok: yoko g015 , dają radę , jeździłem w śniegu po dolinie kłodzkiej , nie było problemu. Teraz w błocie i piachu na Jurze , nie było problemu. Są dość ciche, ale na oszczędności nie ma co liczyć, szczególnie jak się przyciśnie  ( mój rekord spalania na eSce to 11l/100 km, przy średniej 120 km/h) . W lato zabieram je do Bośni, to będę mógł więcej napisać 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...