Skocz do zawartości

Opony na lato


owad

Rekomendowane odpowiedzi

Ja polecam Toyo CF2 nośność 97, indeks V.

Ścianki boczne w sam raz twarde, czyli z dobrym trzymaniem ale bez ujemnego wpływu na komfort. Przyczepność do mokrego, suchego i odprowadzanie wody - bez zarzutu. Głośność też bardzo OK. Drugi raz kupiłbym dokładnie takie same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 3.03.2021 o 09:59, Blixten napisał:

Ja również, a dokładniej Dębica Frigo 2 miałem na początku lat 2000 w Mitsubishi Colt i sprawiały się znakomicie. 

No to będę 3 osobą która poleci model Frigo 2 - z drugiej strony zdaje sie że Presto od Dębicy jest oponą na lato - też polecam. 

 

Widzę że mają (Dębica) w ofercie też opony do SUVów ale chyba są za duże dla XVek. 

 

Jeśli ktoś szuka w kategorii opon ekonomicznych/budżetowych to myślę że warto wspierać rodzime firmy :ok: 

(chociaż jeśli dobrze pamiętam na oponach Dębicy które kupowałem kod kreskowy wskazywał na produkcję w Słowenii hmm)

 

 

 

 

Edytowane przez jakubeczko
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, pawels1 napisał:

zmienilem geolandar montowane fabrycznie   na goodyear efficientgrip performance 2  -naprawde nie ten sam samochod  w koncu ma przyczepnosc i pewne prowadzenie szczegolnie podczas deszczu

już o tym pisałem. Jest dokładnie jak piszesz. Ja zmieniłem na primacy 4 i auto nie do poznania. Jeszcze musze się pozbyć twardo-sztywnych zimowych blizzaków na których normalna jazda jest mało komfortowa ( czuć każda najmniejszą dziurę w drodze a jak trafi się większa to jest dramat )  pomimo że na sniegu i deszczu sprawdzają się  znakomicie. Od piątku auto mam  na michelinach i jazda nim stała się znowu przyjemnością.

 

Do czego zmierzam - absolutnie nie namawiam nikogo na opony które mam ,natomiast przy wyborze opon do XV warto wybór przemyśleć. i np. pchanie się w sportowe opony do tego auta to imo nie najlepszy pomysł 

Edytowane przez Karas
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Karas napisał:

już o tym pisałem. Jest dokładnie jak piszesz. Ja zmieniłem na primacy 4 i auto nie do poznania. Jeszcze musze się pozbyć twardo-sztywnych zimowych blizzaków na których normalna jazda jest mało komfortowa ( czuć każda najmniejszą dziurę w drodze a jak trafi się większa to jest dramat )  pomimo że na sniegu i deszczu sprawdzają się  znakomicie. Od piątku auto mam  na michelinach i jazda nim stała się znowu przyjemnością

zgadza sie ja przez te skur............... geolandary zaliczylem kraweznik z wymiana calego zawieszenia  felgi itd jak mozna cos takiego zakladac ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Karas napisał:

Do czego zmierzam - absolutnie nie namawiam nikogo na opony które mam ,natomiast przy wyborze opon do XV warto wybór przemyśleć. i np. pchanie się w sportowe opony do tego auta to imo nie najlepszy pomysł 


Które opony uważasz za sportowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

m.in takie ze sztywną boczną ścianką . Może zle napisałem określając je mianem "sportowe". Powinienem był napisać "o zacięciu sportowym " - Każdy producent ma takie w swojej ofercie np. michelin pilot sport, continental sport contact itp 

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, pawels1 napisał:

zgadza sie ja przez te skur............... geolandary zaliczylem kraweznik z wymiana calego zawieszenia  felgi itd jak mozna cos takiego zakladac ?

Geolandar to świetne opony terenowe klasy premium. Opony montowane na Subaru pamiętam z Forestera. Plusem była większa trwałość na szutrach, ale zawsze coś za coś. Jeśli ktoś nie lata po gruntowych drogach zbyt często, Geolandar jest kiepskim wyborem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Karas napisał:

m.in takie ze sztywną boczną ścianką . Może zle napisałem określając je mianem "sportowe". Powinienem był napisać "o zacięciu sportowym " - Każdy producent ma takie w swojej ofercie np. michelin pilot sport, continental sport contact itp 

 

Na sztywność ścianki bocznej wpływa głownie nośność opony, poza cechami modelu oczywiście. Ale nie jestem pewien czy 'sport' w nazwie ma znaczenie przy oponie 225 i profilu 55.

Fakt natomiast, że obecnie większość bieżników nie ma nacięć bocznych i wygląda trochę mało przekonująco na crossoverze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pilot sport akurat ma miękką ściankę, mam 235/45r17 i jest świetnie na mokrym. Na suchym też jest bardzo dobrze ale mięciutko. Powinna się nazywać sport rain albo jakoś tak:rolleyes:. Dla porównania asymmetric 5 ma twardszą ściankę a i tak jest na niej galaretowato.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
W dniu 15.02.2021 o 20:49, owad napisał:

Witam,

Poleci ktoś dobre opony na lato w rozmiarze 225/55/17?

Myślałem nad turanza t005.

Muszą dobrze trzymać na mokrym, nie piszczeć i być ciche. Nie tak jak ori yokohamy :)

 

Pozdrawiam

 

Podbije temat. Jak te Turanzy kolego @owad?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zakupiłem ostatecznie Nokiany. Teraz nie pamiętam modelu.

Już kiedyś miałem Nokiany i byłem bardzo zadowolony Tak jak teraz.

 

Jedyne zastrzeżenie,ale jeszcze nie sprawdzone na 100%, to przejazdy przez garby spowalniające w deszczu. Wydaje się tak jakby przy zjeździe z nich tył wpadał w lekki poślizg, jak samochód nie jest w linii prostej. A tak to jestem bardzo zadowolony.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po przejechaniu gorącej końcówki lata oraz zimy (u nas nie odśnieżają) polecam całoroczne michelin Crossclimate suv. Nie widzę aby odstawały od średnich letnich czy zimowych. Nie jeździmy ani w Alpy ani na Florydę natomiast wielokrotnie był problem kiedy dokonać zmiany lato/zima. Teraz auto ma zawsze odpowiednie opony. Myślę, że gdyby można było przed zakupem pojeździć w różnych warunkach na tych czy może też innych podobnych gumach nie jeden sceptyk mocno by się zdziwił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, RobSot napisał:

Po przejechaniu gorącej końcówki lata oraz zimy (u nas nie odśnieżają) polecam całoroczne michelin Crossclimate suv. Nie widzę aby odstawały od średnich letnich czy zimowych. Nie jeździmy ani w Alpy ani na Florydę natomiast wielokrotnie był problem kiedy dokonać zmiany lato/zima. Teraz auto ma zawsze odpowiednie opony. Myślę, że gdyby można było przed zakupem pojeździć w różnych warunkach na tych czy może też innych podobnych gumach nie jeden sceptyk mocno by się zdziwił.

Ja po 3 sezonach użytkowania Michelin CC nie kupię ich drugi raz. Owszem fajnie wyglądają, są ciche, latem czy w deszczowe dni mam pewność prowadzenia, ale zima to już słabo. W pierwszym sezonie było ok, ale w kolejnych, szczególnie jak dobrze popadał śnieg, to nie czułem się pewnie. Parę razy przodem poleciał jak dzik w żołędzie :facepalm: i często miałem odczucie nie trzymania się drogi. Jeśli wielosezonowe, to raczej pomyślę o innych oponach.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.03.2022 o 08:01, Snuff napisał:

Ja po 3 sezonach użytkowania Michelin CC nie kupię ich drugi raz. Owszem fajnie wyglądają, są ciche, latem czy w deszczowe dni mam pewność prowadzenia, ale zima to już słabo. W pierwszym sezonie było ok, ale w kolejnych, szczególnie jak dobrze popadał śnieg, to nie czułem się pewnie. Parę razy przodem poleciał jak dzik w żołędzie :facepalm: i często miałem odczucie nie trzymania się drogi. Jeśli wielosezonowe, to raczej pomyślę o innych oponach.

Dobry znajomy z którym co roku śmigam na narty przed sezonem zimowym mega jarał się nowo zakupionymi Nokianami weatherproof- prawie mnie do nich przekonał i nawet chciałem je kupić bo tak je zachwalał aż do naszego ostatniego spotkania przy  piwku -w kolejnym sezonie  wraca do zimówek argumentując  to bardzo podobnie jak ty - brak pewności na śniegu w szczególności w zakrętach. 

 

 

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, bmbm napisał:

 

xD

 

Szczególnie, jak zrobiona przed konfliktem, to najlepiej utopić, albo spalić. 

 

Szkoda środowiska. 

Ja akurat od wielu lat przed konfliktem trzymałem się, trzymam i konsekwentnie po konflikcie będę trzymał się swojego: Nie jeżdżę niemieckimi autami i nie kupuję ruskich opon. 

 

 

 

 

 

xD

  • Zdrówko! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.03.2022 o 08:01, Snuff napisał:

Jeśli wielosezonowe, to raczej pomyślę o innych oponach.

 

Pomyśl o Goodyear Vector 4 seasons 2 gen. - w testach jest to opona najbardziej zimowa z wielosezonowych

Oczywiście dobrze byłoby poznać opinię kogoś, kto tym naprawdę jeździł w zimie    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Blixten napisał:
 
Szkoda środowiska. 
Ja akurat od wielu lat przed konfliktem trzymałem się, trzymam i konsekwentnie po konflikcie będę trzymał się swojego: Nie jeżdżę niemieckimi autami i nie kupuję ruskich opon. 
 
 
 
 
 
xD


Kurde…jutro sprawdzę czy te CC są od zrytego łba Putina mam jeszcze nowe opony (4-letnie hehe) z salonu, wymienię a te wyrzucę


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez aflinta
Bluzg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.03.2022 o 14:21, GREGG napisał:

 

Pomyśl o Goodyear Vector 4 seasons 2 gen. - w testach jest to opona najbardziej zimowa z wielosezonowych

Oczywiście dobrze byłoby poznać opinię kogoś, kto tym naprawdę jeździł w zimie    

Ja jeżdżę od lat, wpierw przez 3 lata Gen1, teraz Gen2 3 rok i będzie trzeba pomyśleć o wymianie, bo wielosezon się szybko starzeje (bieżnik jest jeszcze gruby)

i z 3 zimą to już nie jest to co z 1 zimą.

 

Teraz to raczej Gen3:

https://www.sklepopon.com/model-opony/goodyear-vector-4seasons-g3

 

Edytowane przez artaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, artaa napisał:

Ja jeżdżę od lat, wpierw przez 3 lata Gen1, teraz Gen2 3 rok i będzie trzeba pomyśleć o wymianie, bo wielosezon się szybko starzeje (bieżnik jest jeszcze gruby)

i z 3 zimą to już nie jest to co z 1 zimą.

 

Teraz to raczej Gen3:

https://www.sklepopon.com/model-opony/goodyear-vector-4seasons-g3

 

 

A jak wrażenia z jazdy zimą na tych Goodyear'ach? Dają radę na śniegu i na śliskim?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...