Skocz do zawartości

Opony na lato


owad

Rekomendowane odpowiedzi

zmieniłem na primacy 4 i do XV jest jak znalazł mogę polecić z czystym sumieniem ponieważ:

1) Jest bardzo komfortowa 2) cicha 3)super trzyma na mokrym 4)nie piszczy 5) i co najważniejsze ma miękką ściankę dzięki czemu nie czuć tak twardego zawieszenia w XV. Pomiędzy obecnymi zimowymi blizzakami ( które ściankę mają twardą jak ze diabli )  a primacy jest spora przepaść w komforcie jazdy - poważnie. Być może gdybym szukał opony do auta z miękkim zawieszeniem primacy nie byłoby dobrym wyborem ale do XV z betonowym zawiasem jest imo bardzo ok i doradził mi ją znajomy wulkanizator 

Edytowane przez Karas
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, owad napisał:

Witam,

Poleci ktoś dobre opony na lato w rozmiarze 225/55/17?

Myślałem nad turanza t005.

Muszą dobrze trzymać na mokrym, nie piszczeć i być ciche. Nie tak jak ori yokohamy :)

 

Pozdrawiam

 

Jeździłem w poprzednich autach, też z 4x4, na takich:

https://www.oponeo.pl/dane-opony/uniroyal-rainsport-3-225-55-r17-101-y-xl-fr#333439704

i byłem zadowolony. Podczas deszczu i na mokrym świetnie trzymały, jedyna jakaś tam wada, że są dość miękkie i szybko się zużywały. Ale trzymały świetnie. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 15.02.2021 o 20:49, owad napisał:

Witam,

Poleci ktoś dobre opony na lato w rozmiarze 225/55/17?

Myślałem nad turanza t005.

Muszą dobrze trzymać na mokrym, nie piszczeć i być ciche. Nie tak jak ori yokohamy :)

 

Pozdrawiam


https://www.tyrereviews.com/ poczytaj testy zbiorcze ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, owad napisał:

Ja w te wszystkie testy nie wierze za bardzo. To tak jakby czytać cały wątek olejowy i na koniec dalej nie wiesz co wybrać ;-).

Wole jak ktoś poleca z własnego doświadczenia

Wierzyć albo nie to można w boga. ;) Tutaj jest zbiór testów i opinii osób, które wiedzą co robią i mówią, serio. ;) Notabene, użytkowników też. Jeden test nie musi znaczyć wiele, ale w zbiorze testów widać, że pewne opinie są powtarzalne. Zerknij chociaż, to dowiesz się, która opona jest dobra na mokrym, która na suchym, która ma małe opory toczenia, a która słynie z wytrzymałości - w fajny sposób jest to podane. Dziwie się, że wolisz dowody anegdotyczne w postaci czyjegoś widzi mi się od rzetelnej pigułki wiedzy, ale jeśli tak...

Z własnego doświadczenia polecam Uniroyale Rainsport 3 (są miękkie i szybko się zużywają, ale na mokrym sztos), Nokian eLine 2 (twardsze, bardzo fajne na suchym i mokrym, wytrzymałość większa, ale cena też) oraz Michelin Pilot Sporty 4, jeśli jeździsz trochę bardziej dynamicznie - tutaj nie wiem czy rozmiar będzie, bo dość wysoki. :D 

Edytowane przez Hookie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Hookie napisał:

Dziwie się, że wolisz dowody anegdotyczne w postaci czyjegoś widzi mi się od rzetelnej pigułki wiedzy, ale jeśli tak...

żeby wiedza była rzetelna i w pigułce to tych powtarzalnych opinii powinno być imo co najmniej ze 100.

Co czego zmierzam a więc tak : wszedłem sobie na twoją stronkę zaznaczyłem rozmiar 225/55/17 , kliknąłem na opony letnie  i faktycznie  opinie pojawiły się. Cześć opon ma 60 parę , cześć 13 , cześć 18, zdarzają się i takie po  200 cos... W dodatku, ponieważ całkiem nieźle znam angielski więc google translatora używać nie muszę :mrgreen: , poczytałem je sobie i lipa panie. Co opinia  to inne zdanie. Napisze inaczej będąc na kupnie opon w ogóle bym opinii z tej strony nie brał pod uwagę ponieważ nie są zgodne. A dlaczego ? Ponieważ każdy wpis dotyczy INNEGO AUTA. Ta sama opona która na Subaru XV zachowuje się świetnie , może zachowywać się fatalnie na obniżonej Hondzie civic.

XV ma betonowe zawieszenie. Mam zimowe blizzaki z twardą ścianką. W aucie na tych oponach czuć bezwzględnie każdą nierówność tak że aż boli mnie kręgosłup jak przez nią przejeżdżam. Podejrzewam że taki blizzak w aucie z miękkim zawiasem będzie zachowywał się znakomicie. Letnie primacy 4 mają miękką ściankę i na oponach smiga się świetnie. Auto nie wali na nierównościach /wertepach itp. Ponieważ na XV zachowują się rewelacyjnie to je polecam. Blizzaków pomimo że są swietne na sniegu i mokrym do XV nigdy więcej nie kupie i nie polece.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się, że na każdym aucie każda opona może się inaczej spisywać - wiem to zwłaszcza po użytkowaniu Potenzy S001 na MX-5. ;)

Jeśli chodzi o recenzje, miałem na myśli te zestawienia, testowane na tych samych autach (w obrębie zestawienia): https://www.tyrereviews.com/Article/ , na przykład: https://www.tyrereviews.com/Article/2021-ADAC-Summer-Tyre-Test---225-50-R17.htm - recenzje użytkowników to jakiś tam dodatek, dla osób wolących "opinię użytkownika niż test zbiorczy". :P

Edytowane przez Hookie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Hookie napisał:

Zgadzam się, że na każdym aucie każda opona może się inaczej spisywać - wiem to zwłaszcza po użytkowaniu Potenzy S001 na MX-5. ;)

Jeśli chodzi o recenzje, miałem na myśli te zestawienia, testowane na tych samych autach (w obrębie zestawienia): https://www.tyrereviews.com/Article/ , na przykład: https://www.tyrereviews.com/Article/2021-ADAC-Summer-Tyre-Test---225-50-R17.htm - recenzje użytkowników to jakiś tam dodatek, dla osób wolących "opinię użytkownika niż test zbiorczy". :P

dalej chyba nie rozumiesz co napisałem. Ani takie testy ani oponie nie są miarodajne i nie brałbym ich pod uwagę ponieważ opinie pochodzą z różnych aut a

wklejone przez Cienie  testy są robione na golfie czy na jakiejś tam toyocie - tzn biorą 20 opon jedno auto i jadą z tematem. Co z tego ze na golfie ta opona będzie się zachowywała znakomicie skoro na XV ( które jest bardzo specyficznie tzn. wysokie i sztywne )już nie.

 W dodatku rozmiar też ma znaczenie. Opona 225/55 /17 będzie się zachowywała inaczej niż 225/50/17 ... Także raczej  pod uwagę brałbym opinie użytkownika XV o danej oponie  225/55/17 którą ma założoną niż użytkownika golfra o opinie 225/50/17

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie przekonamy się wzajemnie - Ty uważasz, że miarodajna jest opinia anonimowego Jana Kowalskiego, który przez ostatnie 10 lat jeździł na dwóch kompletach opon, ja z kolei uważam, że lepiej słuchać osób, które mają pojęcie o oponach i przy okazji dobre rozeznanie w rynku, bo jeżdżą na dziesiątkach opon rocznie. :) Jeśli ta sama opona wypada dobrze w testach w 5 rozmiarach na 5 autach, to moim zdaniem coś w tym jest - nawet biorąc pod uwagę to, że - jak słusznie zauważyłeś - na jednym aucie dana opona może działać lepiej, a na drugim gorzej. Z jakiegoś powodu Chiniole to w 99% guano, a pewne modele (vide Rainsporty, Eagle F1 Assymetric Grip 5, czy też Michelin PS4) cieszą się niemal powszechnym uznaniem. To, że ktoś jeździ XV i będzie zachwycony interesem życia, bo kupił Dębicę za 500 zł za komplet i auto mu skręca i hamuje przy 90 km/h w dobrych warunkach i 70 km/h w słabych nie jest miarodajną opinią, a sporo się takich naczytałem na forach.  Ale rozumiem, co masz na myśli i nie ma sensu dalej robić OT. ;) Ile osób tyle opinii - ot chciałem dać możliwość poszerzenia ich spektrum, każdy oceni czy strona mu się przyda czy nie. :P

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Hookie napisał:

No nie przekonamy się wzajemnie - Ty uważasz, że miarodajna jest opinia anonimowego Jana Kowalskiego, który przez ostatnie 10 lat jeździł na dwóch kompletach opon, ja z kolei uważam, że lepiej słuchać osób, które mają pojęcie o oponach i przy okazji dobre rozeznanie w rynku, bo jeżdżą na dziesiątkach opon rocznie. :)

masz racje nie przekonamy się ;) XV jest moim 5 autem, do każdego zawsze kupowałem nowe gumy i letnie i zimowe , nigdy chinole , dębice frigo mogę polecić z czystym sumieniem do civica bo je posiadałem, do suzuki sx4 opony firmy viking ( koncern chyba continental )  ale uwierz mi XV jest autem specyficznym - taka wysoka pucha na kołach z bardzo sztywnym zawieszeniem. Tutaj nie każda opona super wypadająca w testach będzie ok - popełniłem właśnie taki błąd kupując w 2015 blizzaki które miały być super bo w testach tak wypadały. Jak już wspomniałem na mokrym i śniegu zachowują się bardzo ok ale co z tego skoro w codziennym użytkowaniu auta jest fatalnie...  

Ze tak zapytam z ciekawości dzierżyłeś XV ??B)

Spoiler

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Karas napisał:

zacnie. Testowałeś już w terenie?? Są roztopy można potaplać się w błotku:mrgreen:

Testuje prawie od roku i jeszcze chętniej zjeżdżam z asfaltu. Zimówki miałem tylko 5tygodni założone tej zimy, jednak na śniegu AT jakoś gorzej hamuje ;)

Opony letnie leżą i nie wiem co z nimi robić - to auto i tak nie jeździ w trasy, a jak gdzieś jedzie to żeby po błocie polatać ;p

 

4 godziny temu, radix99 napisał:

Ja od ponad roku :P

nawet te 1,5cm widać :D Czerwono czarne dodatki (chlapacze, znaczek, napisy) też klasa! Pozdrawiam

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, sartek napisał:

Cześć! Napatoczyły mi się do Outbacka dość ładne Geolandary G95, postanowiłem więc wpisać je w forumową szukajkę i się przeraziłem. One faktycznie są takie tragiczne? :)

Są dobre ale tylko poza asfaltem.

 

Na asfalcie czy suchym czy mokrym mają tak niską przyczepność że właściwie nie wiem jaka to kategoria.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, buc niskopienny napisał:

a asfalcie czy suchym czy mokrym mają tak niską przyczepność że właściwie nie wiem jaka to kategoria.

No to trochę słabo. Outback nie jest moim daily. Wozi mnie na narty (ale od tego mam zimówki), a latem wozi rowery, często po lesie i innych nieutwardzonych miejscach. Dlatego pomyślałem o jakichś oponach H/T. Problem w tym, że jak przyjdzie jechać na dłuższe wakacje, to pewnie też pojadę na nie Outbackiem, bo i rowery na hak weźmie, i trumnę na dach w razie potrzeby. Jestem gotów zaakceptować, że opona będzie głośniejsza o 10% i o 10% zwiększać zużycie paliwa, ale przeczytane tutaj opinie są dość ekstremalne ("nie trzyma się na mokrym", "nadaje się wyłącznie na kwietnik" itd.).
Kupiłem auto na jakimś wynalazku Firestone i IMHO to jest guma karygodna. Na zimę kupiłem Nokiany i nie mam ochoty ich zdejmować. Jak sobie dzisiaj pomyślałem, że niedługo wiosna, to zacząłem się rozglądać za czymś innym. Po zapoznaniu się z opiniami na forum wychodzi mi, że zmiana tych firestone'ów na geolandary G95 to przysłowiowe "z deszczu pod rynnę".
Widziałem tu fajne opinie o gumach Nokian Line SUV (sam mam z Nokianami wyłącznie dobre doświadczenia), ale zdaje się, że w moim rozmiarze nie są produkowane (225/55 R17).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, sartek napisał:


Kupiłem auto na jakimś wynalazku Firestone i IMHO to jest guma karygodna.

To jeszcze nic. Wiesz ile osób kupiło nowe XV na G95?:biglol: Zważywszy na cenę nowego samochodu i oponę która nawet jako nowa powinna trafić najwyżej na wybieg na małp zastanawiam się kto co pił przy podejmowaniu decyzji o ogumieniu.

 

PS. Jakby co to w dziale ogólnym masz polecane dobre gumy letnie.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...