Skocz do zawartości

Auta z napędem hybrydowym.


Michał W.

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 27.06.2020 o 18:52, Tsunetomo napisał:

Nie wiem czy jazdę na tempomacie 170 można nazwać „wyprawieniem”. Moze? i moze było popsute ;)

No to bak poprawili. Na plus. 

Ale wybacz, jeśli próbujesz powiedzieć, ze dwutonowe auto z wysilonym 2.0 silnikiem przy prędkościach 160-170 pali mniej niż 14-15 litrów - to chętnie zobaczę taki wynik. Nagrasz filmik? Przy licznikowym 140 moze zmieści sie około 10. Co i tak jest zacnym wynikiem.

Lubie Volvo, sam nad takim T8 myślałem, ale przy moich przelotach głównie trasy nada jednak lepiej w TCO wypada nawet slabowity 250 konny diesel D5. 

Jeśli ma to być auto „nie do roboty” i tłuczenia 40-50k km rocznie to przy sensownym zasięgu na baterii ma sens.

Pytan nie mamy, masz znakomite, mocne samochody :)

 

 

Przepraszam że się wtrącam, ale najpierw było 140, teraz już nagle 160-170. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parę różnic między Rav IV a wersją prime:

 

Z najważniejszych spraw to przeniesienie baterii na środek. I tutaj rodzi się pytanie o zabezpieczenie przed uszkodzeniami mechanicznymi. Na filmie osłona nie wygląda na jakąś specjalnie mocną, ale może to tylko wrażenie.

Druga sprawa to, o ile się nie pomylił prowadzący, przyspieszenie 5.5 sek do 100 km/h tylko w trybie EV. Ciekawe czy to oznacza, że aby mieć mocne przyspieszenie np. 80-120 to trzeba przejść w tryb EV ? Jeśli tak to mam nadzieję, że będzie to automatyczne. 

Wszystko to wygląda jak przygotowanie lub testowanie pod pełnego elektryka. O ile początkowo w hybrydach silnik elektryczny był dodatkiem to teraz, przynajmniej w przypadku Toytoy, wydaje się, że to spalinowy jest dodatkiem i ma tylko służyć jako "backup" w sytuacji gdzie ma jak doładować baterii. 

Edytowane przez RoadRunner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Sebastian32 napisał:

 

Będzie na 100%

Kolejne Volvo to będzie hybryda, ale raczej V90. W mieście to na moje potrzeby rewelacja, a przy fotowoltaice to ładowanie wyjdzie naprawdę tanio. Do tego przyspieszenia vs diesel nieporówywalne,, no i jest się "eko" :)

Przeraża mnie jednak spalanie w trasie, gdzie całe oszczędności z jazdy miejskiej i różnica w cenie będzie kosztowna i mało eko. Choć V90 powinien ze względu na kształt budy z prędkościami autostradowymi spalać z litr mniej. 

Ciekawe, że proponują już nieco słabszą i nieco tańszą wersję e-T6. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Tsunetomo napisał:

a przy fotowoltaice to ładowanie wyjdzie naprawdę tanio

 

Ja właśnie dojrzewam do tematu i muszę zasięgnąć języka. Jestem na etapie dużego remontu i jest okazja żeby ewentualnie zrobić. Podobno ma być też dofinansowanie na przydomowe stacje ładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Sebastian32 napisał:

 

Ja właśnie dojrzewam do tematu i muszę zasięgnąć języka. Jestem na etapie dużego remontu i jest okazja żeby ewentualnie zrobić. Podobno ma być też dofinansowanie na przydomowe stacje ładowania.

Jak chcesz mam sensowna firmę. Dotacja 5k i odliczenie od podatku, już się teraz to opłaca. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, RoadRunner napisał:

@Jaca68 możesz podrzucić spalanie RXa w mieście ?

To muszę trochę więcej się pokręcić. Po S7 w deszczu przy 145 od Nidzicy było 11.5, potem w mieście spadło do 10, ale przed wyjazdem do Tucholi zresetowałem licznik, po trasie Elb-Tuch-Elb meldował 7.6 (ale w jedną stronę prowadziła małżonka), teraz po kilku dniach w mieście (ale krótkie trasy) wzrosło do 8.1. Póki co mogę powiedzieć że mniej niż 11, więcej niż 8. 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Update spalania. Dziś wycieczka do Gdyni, rano S7 i obwodnicą, na Placu Kaszubskim średnie wzrosło do 8,5, potem trochę kręcenia się po Gdy i przejazd do Gdańska przez miasto (Grunwaldzka), pod Forum spalanie spadło do 8,3. Spokojnie więc można przyjąć że jazda po trójmiejskich dwupasmówkach to spalanie poniżej 8,5 ltr. To mniej niż XT. :)

@RoadRunner planujesz wymianę na ten pokraczny SUV do lansu? :biglol:

Edytowane przez Jaca68
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, euyot napisał:

A ile kosztują te auta?

Podobno dżentelmeni o pieniądzach nie rozmawiają......

Ale skoro pytasz, to Ci odpowiem, za dużo, dużo za dużo. Nie kupuj, nie warto.

Mamią tych szpanerów jakimiś bezsensownymi opcjami wyposażenia, żeby tylko kasę wyciągnąć.

O np takimi: G4AG - 20 calowe 5 ramienne obręcze kół ze stopów lekkich z komorą tłumiącą hałas

Komu potrzebne takie wielkie koła??? I po co komu komora tłumiąca hałas w feldze??? :facepalm:

Do tego te auta są tak beznadziejne, że błyskawicznie tracą na wartości, tak 3-4 lata i pół ceny samochodu wyparowało. Dość powiedzieć że egzemplarz który kupiłem tracił na wartości 45 tys złotych rocznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Jaca68 napisał:

Podobno dżentelmeni o pieniądzach nie rozmawiają......

 

Dość powiedzieć że egzemplarz który kupiłem tracił na wartości 45 tys złotych rocznie.

Żelazna logika ;)

 

Spalanie natomiast imponująco niskie jak na silnik spalinowy ktory tam siedzi, masę i gabaryty auta. 

Zaletą Lexow jest tez relatywnie tani serwis, ktory oprócz przeglądów w zasadzie nie ma za wiele do roboty. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.06.2020 o 13:27, Tsunetomo napisał:

Jak chcesz mam sensowna firmę. Dotacja 5k i odliczenie od podatku, już się teraz to opłaca. 

 

Dzięki. Już byli. Troche dach do dupy. Potrzeba 18 paneli. O ulgach wiem.

Spalanie spadlo do 4,9 po 2300. O filmie pamiętam ale nie miałem okazji. Wyciągłem z garażu brz - ale to się prowadzi. Cayenne turbo nie dał rady pod góre - możliwe to?

Edytowane przez Sebastian32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Sebastian32 napisał:

 

Dzięki. Już byli. Troche dach do dupy. Potrzeba 18 paneli. O ulgach wiem.

Spalanie spadlo do 4,9 po 2300. O filmie pamiętam ale nie miałem okazji. Wyciągłem z garażu brz - ale to się prowadzi. Cayenne turbo nie dał rady pod góre - możliwe to?

Wszystko jest możliwe :) Ja dziś odebrałem STI z detailingu. Niby ma być do upalania, ale niech bedzie ładne :) Zaczynam lekkie mody, cos czuje ze skończy sie grubo ;) 

Swoja drogą Ty już masz ten ogranicznik do 180? Widziałem, ze wszystkie nowe Volvo już to mają. W sumie to rzadko sie tak jeździ, ale już wspominałem, ze mentalnie jakoś tak dziwnie... Skodzie w dieslu na autostradzie trzeba bedzie na prawy zjeżdżać :( Mimo to V90 e-T8 poważny kandydat na kolejne auto.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Tsunetomo napisał:

Swoja drogą Ty już masz ten ogranicznik do 180?

 

Na 101% nie mam. Pruje 22.0 jakby jechał 12.0 i chce jeszcze. To ma być w autach odbieranych po wakacjach a na pewno w my21.

Edytowane przez Sebastian32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Sebastian32 napisał:

 

Na 101% nie mam. Pruje 22.0 jakby jechał 12.0 i chce jeszcze. To ma być w autach odbieranych po wakacjach a na pewno w my21.

No to super. W katalogach już każdy ma to mityczne, bezpieczne 180.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Jaca68 napisał:

Podobno dżentelmeni o pieniądzach nie rozmawiają......

Dlatego Cie zapytalem.

13 godzin temu, Jaca68 napisał:

Dość powiedzieć że egzemplarz który kupiłem tracił na wartości 45 tys złotych rocznie.

Czyli naprawdę sporo.

I w takiej sytuacji obchodzi spalanie?

Znaczy pewnie parametr jak kazdy inny 

Jedni porownuja moc inni przyspieszenie, niutki. To spalaniem tez mozna.

Tylko przy takich kosztach zakupu... W sumie mozna jeszcze gaz wsadzic.

No dobra. Hybrydy mnie i elektryki nie interesuja, wiec juz nie oftopuje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.07.2020 o 10:07, euyot napisał:

No dobra. Hybrydy mnie i elektryki nie interesuja, wiec juz nie oftopuje.

Morderca PLANETY :OO:;)

 

W dniu 3.07.2020 o 17:55, mechanik napisał:

Tak, to stanowczo mniej od XT. 

Hmm, nie do końca dużo mniej ale podobnie, przy większej masie i mocy jest  naprawdę OK :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filmik

 

141 km/h spalanie z około 9.9 (efekt rozpędzania się do zadanej prędkości) stabilizuje się w końcu na 7,9 - 8,3 l/km. Na baterie założona kłódka Jak widać na filmie i tak prawie pusta.

 

https://drive.google.com/file/d/1G_-7p9Su6Yq0PNftsMHNorptVla74W4h/view?usp=sharing

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno realne zuzycie paliwa jeszcze nizsze niz deklaruje producent... :huh:

 

https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/producenci/newsamp-ile-naprawde-pali-toyota-rav4-plug-in-hybrid,nId,4610739

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.07.2020 o 23:03, Sebastian32 napisał:

Filmik

 

141 km/h spalanie z około 9.9 (efekt rozpędzania się do zadanej prędkości) stabilizuje się w końcu na 7,9 - 8,3 l/km. Na baterie założona kłódka Jak widać na filmie i tak prawie pusta.

 

https://drive.google.com/file/d/1G_-7p9Su6Yq0PNftsMHNorptVla74W4h/view?usp=sharing


Da się zobaczyć jakie ma obroty przy tej prędkości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...