Skocz do zawartości

Auta z napędem hybrydowym.


Michał W.

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

Witam

 

Mam 183 cm wzrostu i rowniez pojeździlem toyota camry. Nie patrze na spalanie bo wiem ze na kazdym polu te auto jak i wiele innych bedzie tansze od subaru :) ale daltego sklaniam sie ku nowej hybrydzie bo w efekcie skali te 2 3 litry na 100km zrobia roznice.

Napisalem o wzroście bo nie uwazam aby camry miało za mało miejsca.  W dodatku jak na japonczyka to jest mega wygodnie, mozna w wielu ustawieniach fotela wygodnie jechać, a nie tylko w jednym z trudem odkrytym. 

Mega wygodne duze auto, ktore nie sprawia klopotow w manewrach cxy jezdzie na milimetry przy znacznej predkosci, czułem sie jakbym nim jezdzil od lat. Wiec stwierdzenie komfort lat 90ntych jest bardzo krzywdzące i wprowadzajace w błąd. Oczywiście zadna skoda nawet nie ma podejscia jesli chodzi o caloksztalt do aut toyoty - to powinno byc wysylane w alercie RCB. :)

Jedyny minus mogla by byc troche cichsza, jednak przy 180 slychac szumy... ale jestem w stanie to zrozumieć, nienrozumialbym tego siedzac w lexusie es, ale on jest zdecydowanie poza zasięgiem cenowym jak dla mnie. 

Prowadzenie duzo, duzo lepsze niz w corrolli... ktora no musze powiedziex srednio sie prowadzi. W camry auto zachowuje sie naprawdę pewnie. 

Nadmienie ze mimo sredniego prowadzenia corolli dalej bym wybral toyote niz auta vag (za wyłączeniem audi) 

Unoszenie przodu, - to bardzo mile ze auto reaguje dobrze na gaz, fajniejszy dzwiek silnika niz w corolli. 

 

Uwazam ze to naprawdę fajne auto w tej cenie bo za ok 140 tys mamy 150tys mamy duza limuzynę. Natomiast wyzsze wersje wyposażenia jak przejzalalem katalog to uwazam za pomylke i dopłacanie do niczego. 

W aucie tej klasy powinna byc lodowka na szampana, podgrzewane tylne siedzenia, rolety w standardzie. Tez jestem w stanie zrozumiec brak, bo jak chce wiecej to mam kupic lexa. 

 

Moze ktos wskaze mi inna duza hybryde do 150tys zl? , moze byc mniejsza trochę.? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przymierzałem się przez moment do X3 e, ale mi przeszło. Tzn - samochód jako taki bardzo fajny, ale niestety widać że wersja hybrydowa to dokładka do starej konstrucji. Widać że aż oczy bolą, szczególnie jak się otworzy bagażnik. A zbiornik paliwa jak w daewoo espero, 50 litrów. Zatem trzeba będzie poczekać aż przeminie okres 'dokładamy baterię bo takie czasy' i powstaną samochody skonstruowane od początku z myślą o tym dodatkowym bagażu. Niestety Q5 ma podobny problem. Volvo na tym tle wygląda o wiele lepiej. Mercedes ze swoim GLC plasuje się gdzieś w środku, chociaż zainteresowała mnie wersja diesel+prąd. Nie wiem czemu nie zrobili plug-in z wersji GLB, mogłoby się spodobać, skoro jest popyt na XC40. Ciekaw jestem jak land rover, jeszcze nie miałem okazji obejrzeć.

No i wciąż czekamy na rav4 plug in, mam nadzieję że poprawią wygłuszenie, bo obecna może i fajna, ale trochę sprawia wrażenie siedzenia w puszce. Jak to japończyk...

Edytowane przez Fiji
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.08.2020 o 19:24, Michał W. napisał:

Lexus RX 450h po lifcie w teście od "Wahacz TV".

 

 

Mam po sąsiedzku zakład prostujący samochody i zaszedłem do tego Lexu się przymierzyć, to powiem że przy wzroście złoty dziewięćdziesiąt z groszem to głową szoruję w nim o sufit. Pewnie siedzenie da się obniżyć (akurat poodpinany prąd był) ale generalnie takie to klaustrofobiczne w środku z deka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, eurojanek napisał:

 

Mam po sąsiedzku zakład prostujący samochody i zaszedłem do tego Lexu się przymierzyć, to powiem że przy wzroście złoty dziewięćdziesiąt z groszem to głową szoruję w nim o sufit. Pewnie siedzenie da się obniżyć (akurat poodpinany prąd był) ale generalnie takie to klaustrofobiczne w środku z deka.

Jak dwumetrowy Zachar miał z 10 cm do sufitu, to zmieściłbyś się spokojnie. Nie wiem jak w RX ale w mniejszym NX fotel ma duży zakres regulacji w pionie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tylko nieśmiałą nadzieję, niczym niestety nie popartą, że poprawią wygłuszenie, bo wsiada się do obecnej rav4 jak do puszki. W porównaniu z np xc40 różnica kolosalna. Może koledzy zza ściany, od lexusa, podrzucą trochę materiału...

Edytowane przez Fiji
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O, i to coś ciekawego. Będą chcieli uszczknąć coś z rynku opanowanego przez Chińczyków z ich XC60 i XC90.

53km zasięgu d... nie urywa.

 

Edit - no i drobna (a w zasadzie fundamentalna dla mnie) nieścisłość. W ulotce dmucha 49g CO2, a w konfiguratorze już 54g. Co oznacza że klasyfikowany jest jako "nieprawdziwa hybryda" i traci się pewne przywileje podatkowe dla firm - ergo jeśli ktoś nie ma parcia na prąd, lepiej kupić standardowy silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Fiji napisał:

O, i to coś ciekawego. Będą chcieli uszczknąć coś z rynku opanowanego przez Chińczyków z ich XC60 i XC90.

53km zasięgu d... nie urywa.

 

Edit - no i drobna (a w zasadzie fundamentalna dla mnie) nieścisłość. W ulotce dmucha 49g CO2, a w konfiguratorze już 54g. Co oznacza że klasyfikowany jest jako "nieprawdziwa hybryda" i traci się pewne przywileje podatkowe dla firm - ergo jeśli ktoś nie ma parcia na prąd, lepiej kupić standardowy silnik.

Te  przywileje to w jakim kraju, bo w Polsce żadne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, krist napisał:

Te  przywileje to w jakim kraju, bo w Polsce żadne?

 

W Belgii aby hybryda była uznawana za "prawdziwą" musi spełniać dwa warunki: emitować nie więcej niż 50g CO2 i mieć baterię co najmniej 0.5kW na 100kg masy pojazdu. W innym przypadku przyjmuje się parametry z silnika spalinowego. Czyli na przykład cayenne odpada bo robi 74g. Stare XC60 i XC90 T8 z początku produkcji też nie, bo miały za małą baterię. Bardzo wiele nowych bmw X3 odpada bo w zależności od konfiguracji można wpaść w 51g (sam niedawno oglądałem super wyposażony egzemplarz który stoi i stoi .... i czeka na kupca prywatnego, bo dealer jak zamawiał to machnął się w konfiguracji i wziął koła 20 cali a to miało wpływ na parametry homologacji... no i do egzemplarza przypisane 51g) - wyjściowo jest chyba 47, trzeba uważać żeby nie przedobrzyć ;)

A "przywileje" to możliwość odliczenia od podatku do 100% kosztów netto (nie pamiętam dokładnie, chyba dla 40g CO2 i mniej), później to spada liniowo, najmniej dla hybrydy to zdaje się 95%(?... nie pamiętam) - samochody z dużą emisją dają co najwyżej możliwość odpisu 50%. To takie warunki ogólne, są też lokalne różnice (w zależności czy mieszka się na południu, północy czy w rejonie stołecznym), dotyczą kosztów rejestracji itp.

Dla pełnych elektryków jest oczywiście nakorzystkiej, bo płaci się minimalny/ryczałtowy podatek rejestracyjny i (corocznie) drogowy. A kiedyś dla pełnych elektryków można było odliczyć 120% ;-)

Oczywiście różnica w cenie między np benzyną czy dieslem a phev często jest tak duża, że biorąc pod uwagę pełną amortyzację to różnica w odpisie jest zjadana przez większy koszt. Ale jest też taka reguła że pracownik który używa samochód służbowy płaci (w sensie doliczana jest do jego zarobków brutto) pewną kwotę związaną z "przychodem" - i w przypadku właściwej hybrydy jest to w miarę niska, z góry ustalona kwota (w przeciwieństwie do kwoty liczonej od wartości samochodu). Więc np. menedżerom/kierownikom którym "przysługiwałby" jakiś drogi/fajny wóz typu suv z 3 litrowym dieslem opłaca się sugerować szefostwu by zamiast tego dali im phev.

To zgrubsza tak, chyba za wiele nie pokręciłem.

 

Edytowane przez Fiji
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Fiji napisał:

53km zasięgu d... nie urywa.

Hello. 400 koni, 640 nm w trybie hybrydowym, a wy tu  ze zasięg na baterii za mały i 5 gram CO2 za dużo :facepalm:

Do tego z filmy wynika że napęd 4x4 także w trybie elektrycznym.

Hallo Subaru pobudka, to powinny być parametry e-boxera. ;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Jaca68 napisał:

Hello. 400 koni, 640 nm w trybie hybrydowym, a wy tu  ze zasięg na baterii za mały i 5 gram CO2 za dużo :facepalm:

Do tego z filmy wynika że napęd 4x4 także w trybie elektrycznym.

 

Jasne że za dużo - liczę po cichu na to że benelux ma sporą siłą "lobbującą" i wypuszczą jakąś wersję do 50g. Po co przepłacać, po co palić głupio pieniądze?

Ale pełen szacun za to że wsadzili baterie i zbiornik 69 litrów! Respekt. No i waży niecałe 2,2 tony. Volvo ma co prawda 70 litrów, ale też i waży 10% więcej.

BMW i Mercedes poszli po linii najmniejszego oporu i do starych konstrukcji dołożyli baterie zmniejszając bagażnik i bak - 50 litrów ;) taki powrót to lat '90. Przyznam się że przez moment poważnie rozważałem kupno 3008, bardzo podoba mi się środek (uważam że to naprawdę krok naprzód i inne -zupełnie nie-niemieckie- podejście do designu) ale bak 42litry... toż to strach na autostradę wyjechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
16 godzin temu, Michał W. napisał:

Prezentacja hybrydowego Volvo V90 T8 od Autowizja.

Mieliśmy już w tym wątku o ile dobrze pamiętam recenzje z pierwszej ręki Volvo V60 z tym napędem od @Sebastian32.

 

XC60 i mój ma trochę więcej pod maską niż ten z filmu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojeździłem jeden dzień Hybrydową Toyotą CHR. 

Jak można tak zepsuć całą przyjemność z prowadzenia samochodu. To CVT to jakieś nieporozumienie, wyje aż zęby bolą, a nic do przodu. Cherlawy silnik, niby wspomagany elektryką, przy tej skrzyni to kara dla kierowcy. Współczuję wszystkim e-boxerowcom, tam też podobnie...chociaż chwalą sobie niektórzy ;)

@Jaca68 Lex to taka większa Toyota, tam tak samo? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.10.2020 o 17:40, Adi napisał:

@Jaca68 Lex to taka większa Toyota, tam tak samo? 

Nie jest. 3,5 litra pojemności, 6 cylindrów do tego elektryka daje jakieś 300 koni.

Zbiera się i wyje podobnie do Forka XT, przy normalnej spokojnej jeździe jest cicho, jak wdepnąć do dechy do wchodzi na obroty ale wtedy  ma niezłe odejście to nie przeszkadza. Zrobiliśmy nim jakieś 5 tys km i średnie spalanie za ten okres pokazuje 8,7 ltr.

A którą wersją CHR jeździłeś, słabszą 1,8 czy mocniejszą 2,0?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, Jaca68 napisał:

A którą wersją CHR jeździłeś, słabszą 1,8 czy mocniejszą 2,0?

 

Niestety 1.8, jedno z gorszych doświadczeń za kierownicą.

Musiałem zrobić szybką trasę we wczorajszym ciągłym deszczu. Śpieszyłem się i zależało mi na dynamice. Wymuszałem tą dynamikę ponad miarę, a efekt mizerny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Adi napisał:

Niestety 1.8, jedno z gorszych doświadczeń za kierownicą.

W lipcu do Krakowa takim jechałem ale w pankowej corolli. Fakt szału nie ma, ale przeważały ekspresówki to dynamika nie była potrzebna, a na zwykłej 7 ustawiłem tempomat na 100 km/h i wlokłem się w kolumnie 60-80 km/h nawet nie próbując wyprzedzać. Za to aktywny tempomat polubiłem.  Relaksacyjna jazda, samo zwalnia samo przyspiesza, zupełnie jak e-boxer. :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...