Skocz do zawartości

Auta z napędem hybrydowym.


Michał W.

Rekomendowane odpowiedzi

https://autogaleria.pl/hybrydy-phev-nie-sa-bardziej-ekologiczne-od-zwyklych-samochodow-a-bywaja-nawet-mniej

 

jak wiadomo każda rzecz ma swoje zastosowanie i problem pojawia się, gdy zaczynamy korzystać z rzeczy, w tym z aut, "niezgodnie z przeznaczeniem" (hybryda w trasie, diesel w mieście, etc.)

Edytowane przez eddie_gt4
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, eddie_gt4 napisał:

jak wiadomo każda rzecz ma swoje zastosowanie i problem pojawia się, gdy zaczynamy korzystać z rzeczy, w tym z aut, "niezgodnie z przeznaczeniem" (hybryda w trasie, diesel w mieście, etc.)

 

Dlatego rozważam mercedesowy diesel plug-in ;-)

Żeby jeszcze bak był większy niż 50litrów... Niestety, trzeba chyba będzie poczekać na kolejną generację, zbudowaną z myślą o bateriach, a nie wkładanie ich kosztem bagażnika i zbiornika.

Edytowane przez Fiji
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Voldemort napisał:

A mamy tu kogoś z doświadczeniami z LS600h? Fajne toto np. w porównaniu z Legacy/OBK H6?

Jeździć nie jeździłem, ale biorąc pod uwagę testy, opinie, itp. to komfort o dwie półki wyżej. Ale cena też bo za zadbany, serwisowany, bezwypadek z roczników 2006-2012 zapłacisz w okolicach 120k PLN czyli tyle co za 2-3 Legasie/OBK. Ulepów nie ma co oglądać moim zdaniem.

No i spalanie też nie będzie niższe niż w H6 bo mimo hybrydy jest tam 5 litrów pojemności.

Edytowane przez RoadRunner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, w ciągu tego lata przeżyłem zajawkę "na papierze" tą furą i też czytałem trochę o napędzie, skrzyni, wyposażeniu i różnych ciekawostkach. Spalania jestem świadom (LPG), tego, że jak są bajery to się mogą psuć też, głównie mi zależy na elastyczności w trasach, bo chyba dojrzałem, żeby nie tyrać SVXa na autostradzie, a moje kombi traci dynamiczność wraz ze wzrastającym oporem powietrza.

Za to piniondza żal zawsze, zwłaszcza, że w cenie której rzuciłeś to bym kupił pięć swoich OBK H6.

 

Szczerze mówiąc najbardziej się boję:

  • wagi
  • że hybryda to przesada i lepsza ta 460
  • oraz że nie uda mi się podpiąć OpenPilota żeby mieć podwójną hybrydę w gazie która jest samojezdna niczym Tesla

Bo generalnie jeśli jego zwinność jest porównywalna (lub lepsza) z kombi na szczudłach z H6 to jestem w stanie przeżyć, że nie jest typowym pomykaczem i waży te ~2t. Ale jakby się miał prowadzić gorzej od w.w. to chyba podziękuję i będę jeszcze zbierał na Teslę.

Edytowane przez Voldemort
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
5 godzin temu, Michał W. napisał:

@Sebastian32

Super jest to Twoje Volvo. :)

W jakiej formie odbywa się ten zwrot kosztów za prąd?

 

Tego do końca na wiem bo nie wczytałem się w regulamin. Suma aktualizowana jest co tydzien na podstawie stanu naładowania akumulatora i ilości km przejechanych km na prądzie. Potem to jest przeliczane na pln na podstawie sredniej ceny kw. W sumue wszystko mi jedno czy bedzie to kasa na konto czy odliczenie np od kosztow przeglądu. Potrzebna jest aplikacja Volvo na telefon do obsługi auta i tam wszystkie dane są wyświetlane. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Sebastian32 napisał:

 

Tego do końca na wiem bo nie wczytałem się w regulamin. Suma aktualizowana jest co tydzien na podstawie stanu naładowania akumulatora i ilości km przejechanych km na prądzie. Potem to jest przeliczane na pln na podstawie sredniej ceny kw. W sumue wszystko mi jedno czy bedzie to kasa na konto czy odliczenie np od kosztow przeglądu. Potrzebna jest aplikacja Volvo na telefon do obsługi auta i tam wszystkie dane są wyświetlane. 

 

Zaraz zaraz. Czyli płacisz a potem oni w jakimś tam stopniu oddają (po koszcie rzeczywistym albo średnim) czy masz coś jak kartę paliwową i ładujesz na ich konto (z jakimś tam limitem lub bez)?

To program bezterminowy czy na określony czas?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Fiji napisał:

 

Zaraz zaraz. Czyli płacisz a potem oni w jakimś tam stopniu oddają (po koszcie rzeczywistym albo średnim) czy masz coś jak kartę paliwową i ładujesz na ich konto (z jakimś tam limitem lub bez)?

To program bezterminowy czy na określony czas?

 

Samochód cały czas jest sparowany z telefonem. Poprzez aplikacje mozna sprawdzic wszystkie dane auta: położenie , statystyki, zrobic diagnostyke, poziomy płynów, sprawdzic różne średnie, przebiegi na pradzie lub paliwie, uruchomic klime lub ogrzewanie, zamknac szyby, zamki, wlaczyc swiatla, klakdon i to z drugiego konca Polski.

Auto wysyła powiadomienia smsem

Aplikacja gromadzi też informacje o ladowaniu, poziomie pradu w bateriach, kiedy skonczy sie ladowanie. Na podstawie ilosci przejechanych km i zużytejenergi przelicza tą energie na złotówki (chyba po 60 groszy za kw) i na bieżąco pokazuje wysokość refundacji. Na razie program działa przez rok od rejestracji dla pierwszego wlasciciela pod warunkiem że bedzie mial auuo przez min 6 miesiecy.

Edytowane przez Sebastian32
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Michał W. napisał:

Hybrydowe SUVy z grupy premium w prezentacji od AutoCentrum.pl

Volvo XC60 T8 vs Mercerdes GLC 300e

 

Fajne porównanie, aczkolwiek trzeba przymknąć oko na to że Zachar raczej z natury daleki jest od negatywnych opinii o mercedesach, więc...

Z drugiej strony za 2 lata ma być nowy GLC, zbudowany już na nowej płycie pod baterie (jak obecnie GLE), więc powinno być jeszcze lepiej. Teraz kompromisy bagażnikowo-zbiornikowe są moim zdaniem zbyt duże. Chętnie obejrzałbym test hybrydy diesla, bo tam realne spalanie rzeczywiście około 5 litrów, jedynie niektórzy narzekają że jeszcze cięższy i że moment włączania silnika bardziej 'brutalny'. No ale coś za coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Trochę nie rozumiem polityki - droższy / cięższy model otrzymuje ten sam zestaw hybrydowy co i tańszy / lżejszy model (Tucson)

 

Auto fajne, ale stylistyka Sorento bardziej do mnie przemawia, szczególnie na zewn.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
W dniu 16.09.2020 o 15:55, Jaca68 napisał:

Jak komuś RAVka za głośna to może Jaguar.

400 KM, 640 Nm, plug in hybrid.

Ładny.

 

Zaczynają się pojawiać u dilerów, na razie modele 2021 zwykłe, phev przewidziane na drugą połowę marca. 

Odświeżam temat bo zainteresowałem się f-pace i... o ile przyrost wagi nie będzie katastrofalny, to może być fajniutko! 

Inne modele z JLR też dostały plug-in: evoque, disco sport, e-pace; szkoda tylko że 3 cylindrowe 1.5, czyli typowo do jazdy (pod)miejskiej.

Co do f-pace to zamieszanie dotyczące CO2 o którym pisałem wcześniej wiązało się z przejściem z normy WLTP na NEDC 2.0 oraz bałaganem na www - i okazuje się że bazowo rzeczywiście ma 49 (na kołach 19 cali) wedle obowiązującej teraz NEDC.

I tutaj uwaga - dodanie okna dachowego lub haka zwiększa na 50. A napisałem lub gdyż są to dwie możliwości w konfiguratorze wykluczające się. Sprawdziłem u 3 dilerów - każdy potwierdza że "nie da się", ze względu na DMC. Czyli albo ciągniemy, albo oglądamy niebo. Nie wiem jak w PL, ale w BE dołożenie haka we własnym zakresie (bo teoretycznie wszystko gotowe do instalacji) będzie skutkowało niemożnością przejścia kontroli technicznej - papiery i numerki są sprawdzane dość szczegółowo.

Pozostaje poczekać jeszcze ze 2 miesiące i pójść na jazdę testową.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 3.01.2021 o 17:00, Fiji napisał:

Doczytałem... mercedes bak 50 litrów i bagażnik 395 :facepalm: :biglol:

 

 

Volvo też miało w pierwszej serii taki bak. Potem podnieśli do katalogowych 70 litrów, ale w praktyce jest ok 65. Bagażnik 470 l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Pojeździłem NS 300h,z 2018, tzw 4x4. Komfort lepszy niż w XT. Dynamika i wrażenia z jazdy nie porywały. Spalanie bez szału

Miałem okazję pojeździć testową z 2020 r Camry z hybrydą.

Wygodnie, duże, dobrze wyposażone. 

Dynamika, powiedziałbym że akceptowalna. Spalanie ok

Przy 150-160 km/h miałem wrażenie braku pewności 

Potem IS 300h z 2020. Fajnie jeździł. Cichy. Dynamika subiektywnie ok. 

Prowadzenie i wrażenia z jazdy najlepsze w IS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, MKK napisał:

Pojeździłem NS 300h,z 2018, tzw 4x4. Komfort lepszy niż w XT. Dynamika i wrażenia z jazdy nie porywały. Spalanie bez szału

Bo to stara platforma jest :) która w Lexie do lamusa idzie w tym roku. Jak ktoś chce kupić na teraz i napęd jest priorytetem to RAVkę 218PS. Lexa moim zdaniem tylko jak komuś zależy na wnętrzu - chociaż wtedy to trzeba by kupić jedną z wyższych wersji. Jak się nie śpieszy to czekać do jesieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...