Skocz do zawartości

Letnie opony do FXT


Matthew1990

Rekomendowane odpowiedzi

56 minut temu, Matthew1990 napisał:

Mają jakiś rant ochronny wokół felgi? Boję się że te czarne felgi łatwo się porysują.

Opona mocno wystaje poza felgę, musisz się bardzo się postarać żeby ją porysować. Poza tym porysowane felgi są mniej podatne na opuszczenie pojazdu.

20161005_092956.jpg

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepraszam za wtrącenie, czy tu mi ktoś pomoże z oponami, co prawda nie do XT ale do diesla...

od nowości mam Bridgestone Dueler H/L 400 225/55/r18 98V.

 

Z powodu jazdy praktycznie tylko po mieście nawet nie było kiedy zmienić na zimówki od nowości :P

 

muszę teraz wymienić na nowe... pomoże ktoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ten sam rozmiar ale jak tylko na miasto to szkoda kasy na premium.

Uniroyal RainSport 5 cenowo wyglądają dobrze.

 

Jak nie chodzi o kasę to bierz Primacy 4

Uniroyal RainSport 5

Czytaj więcej: https://www.oponeo.pl/dane-opony/uniroyal-rainsport-5-225-55-r18-98-v-fr#282069802
Powyższa treść jest wyłączną własnością Oponeo.pl S.A.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swoje Duelery zamieniłem na Vredestein Sportrac 5.  Dużo cichsze, lepiej trzymają w zakrętach.  Etykieta na oponie: hałas - 69db, przyczepność na mokrym - A (z tym bym polemizował), oszczędność paliwa - B. indeks prędkości 102V, opona wzmacniana. Jeżdżę na nich już drugi rok. Podstawowa wada - cena.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem na Continental Premiumcontact 6 bardzo dobra opona. Zastanawiałem się nad Michelinami ale padło na Continental i jeździ się naprawdę dobrze. Jest to opona typowo szosowa. 
Wadą Continental jest to, że szybko się zużywają. Jeśli natomiast robisz małe przebiegi to spoko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, dr.elich napisał:
1 godzinę temu, Mikes91 napisał:
Zmieniłem na Continental Premiumcontact 6 bardzo dobra opona. Zastanawiałem się nad Michelinami ale padło na Continental i jeździ się naprawdę dobrze. Jest to opona typowo szosowa. 

Wadą Continental jest to, że szybko się zużywają. Jeśli natomiast robisz małe przebiegi to spoko

Nie zauważyłem aby szybko się zużywały. Zrobiłem na nich około 30 kkm i nie widać oznak zużycia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, kupiłem. Postawiłem na Michelin Primacy 4 . Mam nadzieje że cena odzwierciedli jakość.

Jakby ktoś szukał w dobrej cenie to zamówiłem tutaj: https://noweopony.pl/dane-opony/michelin-primacy-4-225-55-r18-102-y-xl-audi?sup=0128833(1)

Edytowane przez Matthew1990
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że trochę późno ale ja się też pochwalę doświadczeniami. Ja mam na lato felgi 8x18 ET45 i założyłem opony 245/50/R18 Dunlop Sport Maxx RT2, które średnicą są praktycznie identyczne z oryginałami. Niby wszystko fajnie na suchej drodze, głównie autostradzie ale:

1. Forekiem nie jeżdżę więcej niż 140km/h i szybko w zakrętach i generalnie mało kto jeździ.

2. Auto przestało być takie zwinne. Kierownica chodzi ciężko i zaczyna to przeszkadzać w mieście.

3. Auto zauważalnie więcej pali.

4. W terenie jak było powiedziane, dużo ciężej jeździ się po koleinach (sprawdzone na Plejadach, szersze opony i Dunlop Sport Maxx RT2 na tur-ter to porażka w stosunku do Duelerów w oryginalnym rozmiarze).

5. Niby trochę agresywniej wygląda na szerszych oponach ale z drugiej strony tak wysoki prześwit powoduje, że wygląda to komicznie (Porsche na szczudłach?).

6. Z plusów to krótsza droga hamowania i wyższa Vmax.

 

Generalnie to jest komplet z poprzedniego FXT i właśnie podjąłem decyzję o powrocie na fabryczny rozmiar, z tymże u mnie czasami pojawia się jazda w terenie. Co polecicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrącę się trochę od czapy, ale w temacie Dunlopa. Swoje Q50 kupiłem na Dunlopie. Nie chcę mi się schodzić na dół sprawdzać modelu (245/40/19). I średnio nadają się do ostrej jazdy. Tłumaczyłem to sobie tym, że auto jest ciężkie i skrzynia jest wolna, więc robi redukcje w dziwnych momentach. Ale na zimowych Nokianach chodzi świetnie. Ostatnio zmieniłem na letnie i znowu mam poczucie, że Dunlopy są naprawdę mocno średnie. Na pewno nie kupię tej marki jako następne opony. Do tego wczoraj miałem awaryjne hamowania przed przejściem dla pieszych jadać może 60-65 km/h i też się zdziwiłem, że nie stanął dęba.

Edytowane przez Czarne_Koronkowe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Wtrącę się trochę od czapy, ale w temacie Dunlopa. Swoje Q50 kupiłem na Dunlopie. Nie chcę mi się schodzić na dół sprawdzać modelu (245/40/19). I średnio nadają się do ostrej jazdy. Tłumaczyłem to sobie tym, że auto jest ciężkie i skrzynia jest wolna, więc robi redukcje w dziwnych momentach. Ale na zimowych Nokianach chodzi świetnie. Ostatnio zmieniłem na letnie i znowu mam poczucie, że Dunlopy są naprawdę mocno średnie. Na pewno nie kupię tej marki jako następne opony.

Dopiero założyłem Dunlop Sport Maxx RT w WRXie i zobaczę jak się jeździe ale potwierdzam, bo moje odczucia z Dunlop Sport Maxx RT2 w SUVie Forku XT są podobne. Na zimówkach czułem większą pewność niż na tych letnich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj kurier przywiózł opony . Z ciekawości zmierzyłem je miernikiem. Średnio około 6,8mm.Widziałem na wulkanista.pl że Primacy 4 mają trochę mniejszy bieżnik(https://www.youtube.com/watch?v=-S1dlen8JTg ), ale poniżej 7mm to jest naprawdę mało jak na nową oponę.

Nabrałem pewnych wątpliwości co do Michelin .Dla porównania w XV(ten sam rozmiar) mam Falken Ziex ecorun- przebieg 20tys km bieżnik 6.2-6.6 . W starym Forku mam Dunlopy Sport Maxx RT2 i  po jednym sezonie (~10tys km) mam 7-7.5 mm.

Zobaczymy na jesieni jak będę zmieniał na zimówki czy Michelin rzeczywiście wynalazło trwalszą mieszankę czy robi wszystkich w ch...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ja mam właśnie podejrzenie że aby uzyskać lepszą notę dotyczącą głośności i oporu zdecydowano się na mniejszy bieżnik. Opona ma notę AA i deklarowaną głośność 68db czym bije konkurencje( przynajmniej na papierze).

 

Może jednak nie warto było się bać tych tureckich Falkenów.

Edytowane przez Matthew1990
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieszanka jest trwalsza bo jest twardsza . Najlepiej jak je sprawdzisz jak będzie dużo wody na drodze czy faktycznie dobrze trzymają w deszczu . Miałem Micheliny Primacy w Hondzie i na suchym były ok ale na rozlanej wodzie już pewnie nie szły . Zobaczysz z praktyki. No chyba że ten rok będzie bez deszczu :(  to poczekasz   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Poprosze o pomoc w temacie opon 225/60r17

 

potrzebuje do Forka opon, przede wszystkim na asfalt (dojazd do pracy) ale takze na weekendowe wypady na lono przyrody: laki las, zwirowka, czasami tez zdazaja sie potluczone cegly na tych drogach. Podejzewam, ze typowa szosowka moze byc za miekka, boje sie o uszkodzenie takiej opony, znowu AT obawiam sie zachowania na asfalcie (czytalem, ze na mokrym slisko).

 

prosze o sugestie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toyo Open Country+.

Chyba że po asfalcie chcesz ponad 160 zapierdzielać ;)

Ciche, fajnie wyglądają, dobrze się trzymają na suchym (jak na A/T'ki), trochę trzeba z głową na mokrym, a w terenie rewelacyjne. Jak na razie ze wszystkiego się wygrzebały w co wjechałem, jeżdżąc po lasach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wujaszek_misza napisał:

Poprosze o pomoc w temacie opon 225/60r17

 

potrzebuje do Forka opon, przede wszystkim na asfalt (dojazd do pracy) ale takze na weekendowe wypady na lono przyrody: laki las, zwirowka, czasami tez zdazaja sie potluczone cegly na tych drogach. Podejzewam, ze typowa szosowka moze byc za miekka, boje sie o uszkodzenie takiej opony, znowu AT obawiam sie zachowania na asfalcie (czytalem, ze na mokrym slisko).

 

prosze o sugestie

Nie znajdziesz opon uniwersalnych zarówno na asfalt jaki i w teren. Decydując się na bardziej terenowy bieżnik pogarszasz zachowanie opony na asfalcie czym narażasz swoje bezpieczeństwo. 

Mając auto z 4x4 i większym prześwitem wygrzebiesz się w 95% przypadków . Moim zdaniem nie warto kombinować.

Jedynym kompromisem jest kupno opon z trochę większym bieżnikiem deszczowym jak Uniroyal .

Warto dodać że w sezonie zimowym i tak będziesz jeździł na zimówkach które mają głębszy bieżnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są jeszcze Michelin CrossClimate i Bridgestone Weather Control  , dwie chyba najlepsze opony całoroczne . Ale trzeba pamiętać że ich najlepszy  zakres temperaturowy to jakieś -5C do +20C.  W upalne letnie dni bałbym się szybciej jeździć.

Edytowane przez Matthew1990
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...