Skocz do zawartości

Letnie opony do FXT


Matthew1990

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawa wagi państwowej -muszę kupić nowe opony na lato . Rozmiar 225/55R18 warunek aby były wzmocnione , posiadały ocenę A na etykiecie unijnej odnośnie hamowania na mokrym oraz były wyprodukowane w 2020r. 

Mam do wybory ;

1.Falken Azenis FK510  cena za komplet :1950zł

2.Dunlop Sport MAXX RT2       2180zł

3.Michelin Primacy 4                 2252zł

4. Michelin Pilot Sport 4   2850 zł ( występują tylko w rozmiarze 225/50R18 a wolałbym pozostać przy fabrycznym rozmiarze... )

Michelin Primacy 4 to nie jest topowy produkt tej marki , mówiąc krótko muszą być gorsze niż Pilot Sport 4 więc chyba odpadają. Falkeny są  bodajże na Europę produkowane w Turcji . Wiem że opony to produkty masowe i nie ma znaczenia w której fabryce powstały ale mimo wszystko czułbym się jakoś lepiej mając opony made in europe :) Ważna jest dla mnie trwałość opon , Falken to trochę młoda marka i nie tak utytułowana jak Dunlop czy Michelin , poza tym mało jest opinii na naszym rynku. 

Dunlop wydaje się być optymalny , mam takie od roku na starym Forku i jakoś się nie rozpadły po pierwszym sezonie.

Opony to dla mnie najważniejsza rzecz w aucie więc wolę się 10xzastanowić zanim dokonam wyboru.

Doradźcie  Falken , Dunlop ,Michelin Primacy 4 a może jednak Pilot Sport 4 ???

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W rozmiarze 225/55R18 występuje Michelin Primacy 3. Polecam go z czystym sumieniem. Zjeździłem kilka różnych modeli Primacy, opony trwałe, ciche, komfortowe i bardzo przyczepne. Nawet @Andrzej Koper namówiłem na te opony, jest mega zadowolony. Co do Michelin Pilot Sport, miałem je na Mercedesie C. Opona świetnie trzymająca ale twarda i niekomfortowa. Przełożyłem je do Z3 a do Merca wróciłem do Primacy. W Imprezie GT mam Pilot SportCup 3. Genialne drogowe opony z cechami opony wyczynowej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Matthew1990 napisał:

4. Michelin Pilot Sport 4   2850 zł ( występują tylko w rozmiarze 225/50R18 a wolałbym pozostać przy fabrycznym rozmiarze... )

Michelin Primacy 4 to nie jest topowy produkt tej marki , mówiąc krótko muszą być gorsze niż Pilot Sport 4 więc chyba odpadają.

nie są. To opona innego typu.  Pilot Sport to opona sportowa, twarda boczna ścianka, szybko się sciera , Primacy 4 to opona premium ultra komfortowa . Sam wymiem w XV seryjne opony na primacy 4 i jezdzi się bajecznie ale czuc ze to opona tylko na asfalt. Ultra cicha ( o to mi głównie chodziło bo Subary nie mają wygłuszenia) , fajnie klei na mokrym fajnie klei na suchym ogólnie imo opona godna polecenia 

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie kupisz wszystkich, to nie będziesz wiedział które Tobie najbardziej odpowiadają. Nie, to żart był taki głupi. Ja kupiłem właśnie Michelin Primacy 4 , ale nie był to specjalnie przemyślany zakup. Pan w serwisie oponiarskim powiedział że jest to super opona, cud miód premium malina i klienci są wniebowzięci.

No to kupiłem. No ale od początku. Oryginalne Bridgestone,  no to wiadomo że kupa była, mało przyczepne, ślizgające, niebezpieczne.  No ale ukradli na szczęście wraz z felgami.  Kupiłem zatem Nokian Line SUV. Opony bardzo mocne bo wzmacniane włóknami aramidowymi. Nigdy nie zostały przebite ani uszkodzone na ostrych kamieniach. Nokiany te bowiem nadawały się w lekki teren.  Miały bieżnik wyrazisty i wysoki.  Zrobilem na nich ze 40 tysięcy, no i zaczęły  trochę parcieć i popekiwać.

Szarpnąłem się więc na nowe felgi i te Michelin właśnie. Pierwsze wrażenie bylo takie że są ciche i bardzo miękkie w stosunku do Nokian. Dodam że nabiłem takim samym ciśnieniem czyli 2.2 i 2.3 bar. Przy takich wartosciach ciśnień miałem wrażenie powłuczenia opony po drodze.  Nabiłem więc do 2.7 i było znacznie lepiej ale ciutkę za twardo. Przy 2.5 zrobilo się optymalnie. Opony rzeczywiście dobrze trzymają się drogi i na mokrym też. Sa to jednak typowo szosówki. Tu bieżnik jest marginalny, takie kreseczki tylko. Na Nokian byłem w stanie przejechać przez zaorane pole, na Primacy nie. Michelin Primacy 4 na aucie, sprawiają wrażenie dużo węźszych niż Nokian Line SUV w tym samym rozmiarze. Takie spostrzeżenie. 

Ocena dobry. Tyle mam do powiedzenia w tym temacie. 

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś  Nokiany Line SUV(made in Finland not Russia) w Volvo XC60 . Zaczęły pękać już po pierwszym sezonie więc raczej nie polecam tej marki.

Co do Michelin Primacy 4 to i tak mają bardziej ,,terenowy'' bieżnik niż Dunlopy czy Falkeny . 99% mojej jazdy autem to asfalt .

Zaczynam skłaniać się powoli do Michelin. Jakbym jeszcze miał pewność że będą z olsztyńskiej fabryki to jako patriota brałbym w ciemno :)

Jest jeszcze jedna kwestia z tymi Primacy 4 . Są trzy(co najmniej)rożne modele w tym samym rozmiarze ale z rożną etykietą. Dlaczego???

I które mam wybrać??

https://www.sklepopon.com/opona-letnia/michelin-primacy-4-225-55-r18-102-y-xlao-106619

 

https://www.sklepopon.com/opona-letnia/michelin-primacy-4-225-55-r18-102-y-xlao-111517

 

https://www.sklepopon.com/opona-letnia/michelin-primacy-4-225-55-r18-102-v-xl-111516

 

Jakby kurde nie mogli zrobić jednej wersji . Trochę to dla mnie podejrzane , tak jakby jedne przeznaczone były do testów a inne na rynek .

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Matthew1990 napisał:

Jakby kurde nie mogli zrobić jednej wersji . Trochę to dla mnie podejrzane , tak jakby jedne przeznaczone były do testów a inne na rynek .

nic z tych rzeczy. Szukaj z odpowiednim indeksem prędkości, z najświeższa datą produkcji ( te tańsze to leżaki magazynowe) i z oznaczeniem FR czyli z  rantem ochronnym na felgę. Opona XL jest Ci nie potrzebna ona ma zwiększona nośność. Chyba że forkiem wozisz materiały na budowę albo ziemniaki wtedy warto   B)

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Karas napisał:

nic z tych rzeczy. Szukaj z odpowiednim indeksem prędkości, z najświeższa datą produkcji ( te tańsze to leżaki magazynowe) i z oznaczeniem FR czyli z  rantem ochronnym na felgę. Opona XL jest Ci nie potrzebna ona ma zwiększona nośność. Chyba że forkiem wozisz materiały na budowę albo ziemniaki wtedy warto   B)

Zobacz https://www.sklepopon.com/opona-letnia/michelin-primacy-4-225-55-r18-102-y-xlao-106619

oraz    https://www.sklepopon.com/opona-letnia/michelin-primacy-4-225-55-r18-102-y-xlao-111517

mają wszystkie parametry takie same poza wskażnikiem oporu.  Wykonane  są z różnych mieszanek???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Matthew1990 napisał:

Opona XL zachowuje się inaczej także w sytuacji wjechania w dziurę w drodze. Wtedy wzmocnienie pomaga.

Zgadzam się z kolegą. Dlaczego wjeżdżam swoim Subaru na krawężniki i w dziury? - bo mogę :biglol: Ja od jakiś 5 lat czy do Outbacka, dwóch Forków zawsze wybieram XL. Naprawdę bania wtedy spokojna jak przyhaczysz krawężnik czy jakąś dziurę - polecam :thumbup:

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Matthew1990 napisał:

Zobacz https://www.sklepopon.com/opona-letnia/michelin-primacy-4-225-55-r18-102-y-xlao-106619

oraz    https://www.sklepopon.com/opona-letnia/michelin-primacy-4-225-55-r18-102-y-xlao-111517

mają wszystkie parametry takie same poza wskażnikiem oporu.  Wykonane  są z różnych mieszanek???

ta droższa ma parametr" A" jeżeli chodzi o spalanie paliwa ta tańsza "B" - z czego to wynika czy mieszanki czy jakiejś homologacji nie wiem.  Nigdy nie kupowałm XL  i nigdy też problemu z oponami nie miałem.

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Primacy ma starą konstrukcję (poprzednie miałem Primacy 3). Ja zmieniłem rozmiar na 235/50/18 i zakupiłem Goodyear F1 Eagle Asimetric. Trzyma fajnie, niesamowicie cicha.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, SEBA_M napisał:

Primacy ma starą konstrukcję (poprzednie miałem Primacy 3). Ja zmieniłem rozmiar na 235/50/18 i zakupiłem Goodyear F1 Eagle Asimetric. Trzyma fajnie, niesamowicie cicha.

 

 

Ciekawy pomysł , jak zwiększę szerokość opon to uzyskam lepszą przyczepność, krótszą drogę hamowania , ogólnie bezpieczeństwo wzrośnie.(jeśli się mylę to niech ktoś mnie poprawi :upside-down-face_1f643-small:)  Nie wiem tylko czy mogę na seryjnych :

c6bc17ae4d538750c4f5603bab3d.jpgdokonać takiej zmiany .

W tym rozmiarze wszystkie opony mają już rant ochronny na  felgę . Chociaż w starym Forku mam Dunlopy z rantem i już kilka razy przytarłem felgę , więc nie wiem czy to tylko nie zabieg marketingowy z tą ochroną felgi.

 

Edytowane przez Matthew1990
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Primacy ma starą konstrukcję (poprzednie miałem Primacy 3). Ja zmieniłem rozmiar na 235/50/18 i zakupiłem Goodyear F1 Eagle Asimetric. Trzyma fajnie, niesamowicie cicha.

 

 

Moim zdaniem Primacy to model pozycjonowany niżej - na równi z Goodyear Eagle F1 trzeba stawiać raczej Michelin Pilot Sport.

 

Co do szerokości - na lato w Legacy mam Barum Bravuris 235mm jeszcze po poprzednim właścicielu, w Forku 225mm Eagle F1. Te 10 mm więcej powoduje o wiele większe ciąganie auta w koleinach, łatwiej też o aquaplaning. To nie jest zmiana plus.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem Primacy to model pozycjonowany niżej - na równi z Goodyear Eagle F1 trzeba stawiać raczej Michelin Pilot Sport.  
Co do szerokości - na lato w Legacy mam Barum Bravuris 235mm jeszcze po poprzednim właścicielu, w Forku 225mm Eagle F1. Te 10 mm więcej powoduje o wiele większe ciąganie auta w koleinach, łatwiej też o aquaplaning. To nie jest zmiana plus.
 
 
Tu się zgadzam. Koleiny rzeczywiście czuć trochę mocniej choć też nie dramatyzujmy. Ja zmieniłem na 235 ze względu na większą dostępność opon w tym rozmiarze. F1 trzyma fajnie i jest cicha. W mokrym jeszcze nie jeździła, więc się nie wypowiem.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Jakim71 napisał:

3.Michelin Primacy 4           na etykiecie A A (michelin wypuścił sporo różnych specyfikacji.

Kupiłem miesiąc temu komplet. Świetne opony. Bardzo ciche!!!

Jaki kraj produkcji?

Mają jakiś rant ochronny wokół felgi? Boję się że te czarne felgi łatwo się porysują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...