wujaszek_misza Opublikowano 11 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2020 Zaznacze, ze kupilem auto na zimowkach i nawet nie wiem jak sprawuje sie na oponach, na ktorych wyjezdza z fabryki (patrzylem np. na Geolandar G95, jakie macie zdanie o nich) i na pewno na zime bedzie dodatkowy komplet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałki Opublikowano 11 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2020 16 godzin temu, wujaszek_misza napisał: Poprosze o pomoc w temacie opon 225/60r17 potrzebuje do Forka opon, przede wszystkim na asfalt (dojazd do pracy) ale takze na weekendowe wypady na lono przyrody: laki las, zwirowka, czasami tez zdazaja sie potluczone cegly na tych drogach. Podejzewam, ze typowa szosowka moze byc za miekka, boje sie o uszkodzenie takiej opony, znowu AT obawiam sie zachowania na asfalcie (czytalem, ze na mokrym slisko). prosze o sugestie W sumie to z czystym sumieniem mogę Ci polecic moje poprzednie opony Nokian Line SUV. Zrobiłem na nich bardzo wiele kilometrów przez kilka sezonów i nie byłem nimi rozczarowany. Są bardzo dobrze wzmocnione i świetnie nadają się na łono. Nigdy przez cały czas eksploatacji nie przebiły się i nigdy na nich nigdzie nie ugrzęzłem, nawet w zaoranym polu. Bardzo dobrze znoszą kamloty i potłuczone cegły. Mają bardzo agresywny bieżnik w stosunku do innych opon letnich. Myślę że takich gum potrzebujesz. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szürkebarát Opublikowano 11 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2020 W ramach pomocy Szału z nimi nie ma ale za to są tanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wujaszek_misza Opublikowano 11 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2020 12 minut temu, Szürkebarát napisał: W ramach pomocy Szału z nimi nie ma ale za to są tanie Dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wujaszek_misza Opublikowano 13 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2020 Co sadzicie o oponach Geolandar G015 i G95A jako codzienne opony prosze o opinie zwlaszcza uzytkownikow powyzszych opon dzieki 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lisek Opublikowano 13 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2020 1 minutę temu, wujaszek_misza napisał: Co sadzicie o oponach Geolandar G015 i G95A jako codzienne opony prosze o opinie zwlaszcza uzytkownikow powyzszych opon dzieki Około 10-12 lat temu zostało tu stwierdzone że wszelkie Geolandary idealnie nadają się na kwietniki do kwiatów ogrodowych:D A tak na poważnie opony kiepskie a na mokrym tragiczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wujaszek_misza Opublikowano 13 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2020 Dzieki. Podobna opinie slyszalem u wulkanizatora. choc na forum tez ktos wskazywal, ze G015 to bardzo dobre opony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 14 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2020 16 godzin temu, wujaszek_misza napisał: Co sadzicie o oponach Geolandar G015 i G95A jako codzienne opony od biedy ujdą ale na mokrym są niebezpieczne auto się zwyczajnie slizga. Mają jedną zaletę - jak na złość nie chcą się skończyć i trudno to przebić ( w sumie nie ma co się dziwic opona w delikatny teren) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarutux Opublikowano 14 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2020 G012 były (są jeszcze w sprzedaży?) bardzo dobre. Ale to trochę inna klasa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 14 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2020 W dniu 13.05.2020 o 15:49, wujaszek_misza napisał: Co sadzicie o oponach Geolandar G015 Świetne łagodne A/T, nadają się do użytku jako całoroczne, mają oznaczenie TPMSF (śnieży ka). W prawdziwy teren oczywiście się nie nadają, w końcu to jednak A/T. 14 godzin temu, subarutux napisał: G012 były (są jeszcze w sprzedaży?) Są zastąpione przez G015 W dniu 13.05.2020 o 15:54, Lisek napisał: zostało tu stwierdzone że wszelkie Geolandary idealnie nadają się na Jeśli ktoś szuka opon szosowych, może to być prawdaą. Ja doceniałem zalety Geolandar nawet jak miałem Forestera MY 13 i myślałem że to co robię to offroad G003 to świetne M/T, rewelacyjnie robią w błocie, myślę, że to będą moje następne gumy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałki Opublikowano 15 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2020 8 godzin temu, mechanik napisał: Ja doceniałem zalety Geolandar nawet jak miałem Forestera MY 13 i myślałem że to co robię to offroad A to nie lepiej od razu jechać traktorem w ten off-road? Wtedy nie trzeba daleko iść po traktor 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarne_Koronkowe Opublikowano 15 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2020 (edytowane) Mam pytanie. W FXT miałem drugi zestaw na 17" z Cooperem Discoverer AT3. Generalnie byłem bardzo zadowolony. Na Plejadach dały radę, w Czarnogórze dały radę, auta nie taplam po dach. Ale teraz zobaczyłem, że są dostępne w dobrej cenie na 18" w fabrycznym rozmiarze Discoverer ATT. Czy ktoś na tym jeździł? AT3 niby jest 50/50 trasa szosa, a ATT 60/40 więc różnica niewielka. Fakt, gumy mniej bo profil niższy, ale wygląda to ciekawie. Macie jakieś doświadczenia? Teraz widzę na stronie Coopera, że pomimo BARDZO podobnego bieżnika oni sami poziomują ATT jaki 80/20, a AT3 90/10 No ciekawe.. Zwłaszcza, że AT3 ma zdecydowanie bardziej "terenowe" rozmiary niż ATT. Ciekawe,... Edytowane 15 Maja 2020 przez Czarne_Koronkowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 15 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2020 15 minut temu, Miałki napisał: A to nie lepiej od razu jechać traktorem w ten off-road? Wtedy nie trzeba daleko iść po traktor Zmota, Mnie jednak to nie ciągnie. Lubię taki offroad w którym trudności terenu pokonuję samochodem, a nie czymś co samochodem można nazwać tylko umownie, a na event przywozić na lawecie. Jeśli nie jeździć wokół komina, a na event w innych rejonach kraju, czy podróże offroad po świecie wówczas mobilność i komfort w aucie jest dużym atutem. Dziś wybieramy się na offroadową wyprawę na Suwalszczyznę = w jedną stronę 420 km, traktorem, zmotą byłoby trudno, a tak podróż jak każdym innym autem. "I w teren, i do pracy i po bułki" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wujaszek_misza Opublikowano 15 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2020 10 godzin temu, mechanik napisał: Świetne łagodne A/T, nadają się do użytku jako całoroczne, mają oznaczenie TPMSF (śnieży ka). W prawdziwy teren oczywiście się nie nadają, w końcu to jednak A/T. Są zastąpione przez G015 Jeśli ktoś szuka opon szosowych, może to być prawdaą. Ja doceniałem zalety Geolandar nawet jak miałem Forestera MY 13 i myślałem że to co robię to offroad G003 to świetne M/T, rewelacyjnie robią w błocie, myślę, że to będą moje następne gumy. Prosze doprecyzuj, bo to dla mnie wazne, czy G015 wedlug Ciebie nadaja sie do codziennej jazdy czy na kwietnik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 15 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2020 53 minuty temu, Czarne_Koronkowe napisał: miałem drugi zestaw na 17" z Cooperem Discoverer AT3. Generalnie byłem bardzo zadowolony To świetne opony. Mam takie we Wranglerze jako drugi komplet. 55 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał: Generalnie byłem bardzo zadowolony. Na Plejadach dały radę, w Czarnogórze dały radę, auta nie taplam po dach. Świetne na asfalcie, super zimą i na śniegu. Nawet odporne na kamienie. Poza asfaltem w Albanii przejechałem po skałach i szutrach ponad dwa tysiące kilometrów, oponki nadal nie są pocięte. Poddadzą się w błocie jak każdy AT. 57 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał: zobaczyłem, że są dostępne w dobrej cenie na 18" w fabrycznym rozmiarze Discoverer ATT. Czy ktoś na tym jeździł? AT3 niby jest 50/50 trasa szosa, a ATT 60/40 więc różnica niewielka. Fakt, gumy mniej bo profil niższy, ale wygląda to ciekawie. Jeśli chcesz aby oponki były bardziej terenowe to zdecydowanie AT3/AT3 4S. Są to po prostu prawdziwe AT, łagodniejsze przestają mieć sens. ATT to opony do SUV (de facto Forester jest SUV em) jednak mniemam, że oponki mają Twoje auto "uterenowić" na ile to możliwe Godzinę temu, Czarne_Koronkowe napisał: Fakt, gumy mniej bo profil niższy, ale wygląda to ciekawie. Jeśli Foresterem zjeżdżać z asfaltu to tylko 17 lub nawet znaleźć pasujące felgi 16" (na pewno znajdą się takie które pasują. W niski profil w oponie terenowej można iść przy rozmiarze 35", ale nie w Foresterach, gdzie kółka są malutkie, a profil przy 17" i tak jest na granicy sensu. Miałem Forestera z silnikiem wolnossacym na 17'' i XT na 18". Polecam zdecydowanie 17. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 15 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2020 14 minut temu, wujaszek_misza napisał: Prosze doprecyzuj, bo to dla mnie wazne, czy G015 wedlug Ciebie nadaja sie do codziennej jazdy czy na kwietnik? G015 to świetne AT, nadające się do jazdy wszędzie przez cały rok. Super AT, w nowoczesnej technologii i fajnym wyglądem. Jednak uwaga. Te gumy dają bardzo wiele w terenie. Są wytrzymałe, radzą sobie. Jeśli jednak ktoś porówna je z oponami stricte szosowymi lub zimą z 100% najlepszymi zimówkami to oczywiście na asfalcie G015 im nie dorówna. Ja używam je cały rok, sprawdziły się i na autostradach latem na południu Europy, i zimą w górach na Słowacji i w skalistym terenie w górach w Albanii. Jeśli jednak ktoś będzie chciał ich używać w BMW X6 i popylać 240 km/h na pewno są do tego inne gumy. Ja polecam i do Forestera bym je włożył. Osobiście polecam bardziej Cooper Discoverer AT3 4S, ponieważ są technologicznie młodsze i bardziej zaawansowane. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wujaszek_misza Opublikowano 15 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2020 Dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartheck Opublikowano 19 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2020 G015 mam na żonowozie (RAV4 II, namówił mnie znajomy, który ma je na L200 i nie chce innych gum), do auta jeżdżącego tylko po mieście i mającego 150KM wystarczają, są trwałe, nie ma problemu na suchym, sypkim, zaśnieżonym, ale(!) na mokrej nawierzchni nie czujesz się pewnie (ślizgają się no ale to ATeki a nie szosówki), do auta mocniejszego w życiu bym ich nie założył, dlatego XT ma dwa komplety gum, letnie i zimowe. Aha, jak żona zedrze tamte, to ponownie będę ich szukał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wujaszek_misza Opublikowano 19 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2020 Dzieki Z żalem bo zdroworozsadkowo kupilem typowo letnie Nokian WetproofSUV. Zaloze je w czerwcu , na razie z radoscia dojezdzam super sniezne zimowki - jeszcze majowy wypad do Janowa i... Bede szukal zlotego srodka na zime (chyba, ze znow rozsadek wygra) ale grunt to dobra zabawa samochodem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szürkebarát Opublikowano 19 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2020 Będzie pan zadowolooony! PS. Mój "złoty środek" na zimę (w Polsce) to opony całoroczne. Też Nokian WeatherProof SUV. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew1990 Opublikowano 19 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2020 Nokian WetProof a WeatherProof to dwie różne opony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szürkebarát Opublikowano 19 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2020 Masz rację. Chodziło mi w ogóle o opony firmy Nokian, z którymi mi po drodze od wielu lat. Będzie pan zadowolooony . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew1990 Opublikowano 19 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2020 (edytowane) NIe wiem. Jakiś czas temu kupiłem dwa komplety Nokianów zLine jedne do Forka SG XT , drugi do Volvo XC60. DO Volvo były made in Finland i po pierwszym sezonie zaczęły pękać a te do Forka made in Russia i jakoś wytrzymały do dzisiaj . Nie umiem tego wyjaśnić Edytowane 19 Maja 2020 przez Matthew1990 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacekw Opublikowano 19 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2020 Ja mam niestety złe doświadczenia z Geolandarami. Miałem je w Outbacku 2010 SBD. Ale trzymały fatalnie. Na mokrym kilka razy zaczął mnie wyprzedzać tył. Pamiętam piewszy raz kiedy to się stało, przed Piłą, w Ujściu na zjeździe. Miałem śmierć w oczach. Na suchym piszczały niemiłosiernie w prawie każdym zakręcie, mimo tego, że auto nie nastrajało do sportowej jazdy. Z asfaltu nie zjeżdżałem, wiec się nie wypowiem o ich właściwościach "terenowych" Teraz Forester żony dostał Rainsporty 5. Kiedyś miałem trójki i były niezłe, a te podobno mają przejechać więcej. A do srebrnego założyłem założyłem GoodYeary EF1A5. Zobaczymy, jak to się będzie sprawować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wujaszek_misza Opublikowano 20 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2020 8 godzin temu, Matthew1990 napisał: NIe wiem. Jakiś czas temu kupiłem dwa komplety Nokianów zLine jedne do Forka SG XT , drugi do Volvo XC60. DO Volvo były made in Finland i po pierwszym sezonie zaczęły pękać a te do Forka made in Russia i jakoś wytrzymały do dzisiaj . Nie umiem tego wyjaśnić A probowales je reklamowac? Jestem ciekaw reakcji Nokiana? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się