Skocz do zawartości

Letnie opony do FXT


Matthew1990

Rekomendowane odpowiedzi

16 godzin temu, wujaszek_misza napisał:

Poprosze o pomoc w temacie opon 225/60r17

 

potrzebuje do Forka opon, przede wszystkim na asfalt (dojazd do pracy) ale takze na weekendowe wypady na lono przyrody: laki las, zwirowka, czasami tez zdazaja sie potluczone cegly na tych drogach. Podejzewam, ze typowa szosowka moze byc za miekka, boje sie o uszkodzenie takiej opony, znowu AT obawiam sie zachowania na asfalcie (czytalem, ze na mokrym slisko).

 

prosze o sugestie

W sumie to z czystym sumieniem mogę Ci polecic moje poprzednie opony Nokian Line SUV. Zrobiłem na nich bardzo wiele kilometrów przez kilka sezonów i nie byłem nimi rozczarowany.  Są bardzo dobrze wzmocnione i świetnie nadają się na łono. Nigdy przez cały czas  eksploatacji nie przebiły się i nigdy na nich nigdzie nie ugrzęzłem, nawet w zaoranym polu. Bardzo dobrze znoszą kamloty i potłuczone cegły. Mają bardzo agresywny bieżnik w stosunku do innych opon letnich.

Myślę że takich gum potrzebujesz.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, wujaszek_misza napisał:

Co sadzicie o oponach Geolandar G015 i G95A jako codzienne opony

prosze o opinie zwlaszcza uzytkownikow powyzszych opon

 

dzieki

Około 10-12 lat temu zostało tu stwierdzone że wszelkie Geolandary idealnie nadają się na kwietniki do kwiatów ogrodowych:D

A tak na poważnie opony kiepskie a na mokrym tragiczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, wujaszek_misza napisał:

Co sadzicie o oponach Geolandar G015 i G95A jako codzienne opony

od biedy ujdą ale na mokrym są  niebezpieczne auto się zwyczajnie slizga.  Mają jedną zaletę - jak na złość nie chcą się skończyć i trudno to przebić ( w sumie nie ma co się dziwic opona w delikatny teren)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.05.2020 o 15:49, wujaszek_misza napisał:

Co sadzicie o oponach Geolandar G015

Świetne łagodne A/T, nadają się do użytku jako całoroczne, mają oznaczenie TPMSF (śnieży ka). 

W prawdziwy teren oczywiście się nie nadają, w końcu to jednak A/T.

14 godzin temu, subarutux napisał:

G012 były (są jeszcze w sprzedaży?)

Są zastąpione przez G015

W dniu 13.05.2020 o 15:54, Lisek napisał:

zostało tu stwierdzone że wszelkie Geolandary idealnie nadają się na

Jeśli ktoś szuka opon szosowych, może to być prawdaą. Ja doceniałem zalety Geolandar nawet jak miałem Forestera MY 13 i myślałem że to co robię to offroad :D

G003 to świetne M/T, rewelacyjnie robią w błocie, myślę, że to będą moje następne gumy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, mechanik napisał:

Ja doceniałem zalety Geolandar nawet jak miałem Forestera MY 13 i myślałem że to co robię to offroad :D

A to nie lepiej od razu jechać traktorem w ten off-road? Wtedy nie trzeba daleko iść po traktor :upside-down-face_1f643-small:

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie. W FXT miałem drugi zestaw na 17" z Cooperem Discoverer AT3. Generalnie byłem bardzo zadowolony. Na Plejadach dały radę, w Czarnogórze dały radę, auta nie taplam po dach. Ale teraz zobaczyłem, że są dostępne w dobrej cenie na 18" w fabrycznym rozmiarze Discoverer ATT. Czy ktoś na tym jeździł? AT3 niby jest 50/50 trasa szosa, a ATT 60/40 więc różnica niewielka. Fakt, gumy mniej bo profil niższy, ale wygląda to ciekawie. Macie jakieś doświadczenia?

Teraz widzę na stronie Coopera, że pomimo BARDZO podobnego bieżnika oni sami poziomują ATT jaki 80/20, a AT3 90/10 :D No ciekawe.. Zwłaszcza, że AT3 ma zdecydowanie bardziej "terenowe" rozmiary niż ATT. Ciekawe,...

Edytowane przez Czarne_Koronkowe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Miałki napisał:

A to nie lepiej od razu jechać traktorem w ten off-road? Wtedy nie trzeba daleko iść po traktor :upside-down-face_1f643-small:

Zmota, 

Mnie jednak to nie ciągnie. Lubię taki offroad w którym trudności terenu pokonuję samochodem, a nie czymś co samochodem można nazwać tylko umownie, a na event przywozić na lawecie.

Jeśli nie jeździć wokół komina, a na event w innych rejonach kraju, czy podróże offroad po świecie wówczas mobilność i komfort w aucie jest dużym atutem.

Dziś wybieramy się na offroadową wyprawę na Suwalszczyznę = w jedną stronę 420 km, traktorem, zmotą byłoby trudno, a tak podróż jak każdym innym autem. "I w teren, i do pracy i po bułki" :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, mechanik napisał:

Świetne łagodne A/T, nadają się do użytku jako całoroczne, mają oznaczenie TPMSF (śnieży ka). 

W prawdziwy teren oczywiście się nie nadają, w końcu to jednak A/T.

Są zastąpione przez G015

Jeśli ktoś szuka opon szosowych, może to być prawdaą. Ja doceniałem zalety Geolandar nawet jak miałem Forestera MY 13 i myślałem że to co robię to offroad :D

G003 to świetne M/T, rewelacyjnie robią w błocie, myślę, że to będą moje następne gumy. 

Prosze doprecyzuj, bo to dla mnie wazne, czy G015 wedlug Ciebie nadaja sie do codziennej jazdy czy na kwietnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, Czarne_Koronkowe napisał:

miałem drugi zestaw na 17" z Cooperem Discoverer AT3. Generalnie byłem bardzo zadowolony

To świetne opony. Mam takie we Wranglerze jako drugi komplet. 

 

55 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Generalnie byłem bardzo zadowolony. Na Plejadach dały radę, w Czarnogórze dały radę, auta nie taplam po dach.

Świetne na asfalcie, super zimą i na śniegu. Nawet odporne na kamienie. Poza asfaltem w Albanii przejechałem po skałach i szutrach ponad dwa tysiące kilometrów, oponki nadal nie są pocięte. 

Poddadzą się w błocie jak każdy AT.

57 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał:

zobaczyłem, że są dostępne w dobrej cenie na 18" w fabrycznym rozmiarze Discoverer ATT. Czy ktoś na tym jeździł? AT3 niby jest 50/50 trasa szosa, a ATT 60/40 więc różnica niewielka. Fakt, gumy mniej bo profil niższy, ale wygląda to ciekawie.

Jeśli chcesz aby oponki były bardziej terenowe to zdecydowanie AT3/AT3 4S. Są to po prostu prawdziwe AT, łagodniejsze przestają mieć sens. ATT to opony do SUV (de facto Forester jest SUV em) jednak mniemam, że oponki mają Twoje auto "uterenowić" na ile to możliwe 

 

Godzinę temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Fakt, gumy mniej bo profil niższy, ale wygląda to ciekawie.

Jeśli Foresterem zjeżdżać z asfaltu to tylko 17 lub nawet znaleźć pasujące felgi 16" (na pewno znajdą się takie które pasują. 

W niski profil w oponie terenowej można iść przy rozmiarze 35", ale nie w Foresterach, gdzie kółka są malutkie, a profil przy 17" i tak jest na granicy sensu. 

Miałem Forestera z silnikiem wolnossacym na 17'' i XT na 18". Polecam zdecydowanie 17.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, wujaszek_misza napisał:

Prosze doprecyzuj, bo to dla mnie wazne, czy G015 wedlug Ciebie nadaja sie do codziennej jazdy czy na kwietnik?

G015 to świetne AT, nadające się do jazdy wszędzie przez cały rok. Super AT, w nowoczesnej technologii i fajnym wyglądem. 

Jednak uwaga. 

Te gumy dają bardzo wiele w terenie. Są wytrzymałe, radzą sobie. Jeśli jednak ktoś porówna je z oponami stricte szosowymi lub zimą z 100% najlepszymi zimówkami to oczywiście na asfalcie G015 im nie dorówna.

Ja używam je cały rok, sprawdziły się i na autostradach latem na południu Europy, i zimą w górach na Słowacji i w skalistym terenie w górach w Albanii.

Jeśli jednak ktoś będzie chciał ich używać w BMW X6 i popylać 240 km/h na pewno są do tego inne gumy.

Ja polecam i do Forestera bym je włożył. Osobiście polecam bardziej Cooper Discoverer AT3 4S, ponieważ są technologicznie młodsze i bardziej zaawansowane. 

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

G015 mam na żonowozie (RAV4 II, namówił mnie znajomy, który ma je na L200 i nie chce innych gum), do auta jeżdżącego tylko po mieście i mającego 150KM wystarczają, są trwałe, nie ma problemu na suchym, sypkim, zaśnieżonym, ale(!) na mokrej nawierzchni nie czujesz się pewnie (ślizgają się no ale to ATeki a nie szosówki), do auta mocniejszego w życiu bym ich nie założył, dlatego XT ma dwa komplety gum, letnie i zimowe. Aha, jak żona zedrze tamte, to ponownie będę ich szukał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki

 

Z żalem bo zdroworozsadkowo kupilem typowo letnie Nokian WetproofSUV. Zaloze je w czerwcu , na razie z radoscia dojezdzam super sniezne zimowki - jeszcze majowy wypad do Janowa i...

:facepalm:

Bede szukal zlotego srodka na zime (chyba, ze znow rozsadek wygra)

 

ale grunt to dobra zabawa samochodem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIe wiem. Jakiś czas temu kupiłem dwa komplety Nokianów zLine jedne do  Forka SG XT , drugi do Volvo XC60.  DO Volvo były made in Finland i po pierwszym sezonie zaczęły pękać a te do Forka made in Russia i jakoś wytrzymały do dzisiaj . Nie umiem tego wyjaśnić :)

Edytowane przez Matthew1990
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam niestety złe doświadczenia z Geolandarami. Miałem je w Outbacku 2010 SBD. Ale trzymały fatalnie. Na mokrym kilka razy zaczął mnie wyprzedzać tył. Pamiętam piewszy raz kiedy to się stało, przed Piłą, w Ujściu na zjeździe. Miałem śmierć w oczach. Na suchym piszczały niemiłosiernie w prawie każdym zakręcie, mimo tego, że auto nie nastrajało do sportowej jazdy. Z asfaltu nie zjeżdżałem, wiec się nie wypowiem o ich właściwościach "terenowych";)

 

Teraz Forester żony dostał Rainsporty 5. Kiedyś miałem trójki i były niezłe, a te podobno mają przejechać więcej. A do srebrnego założyłem założyłem GoodYeary EF1A5. Zobaczymy, jak to się będzie sprawować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Matthew1990 napisał:

NIe wiem. Jakiś czas temu kupiłem dwa komplety Nokianów zLine jedne do  Forka SG XT , drugi do Volvo XC60.  DO Volvo były made in Finland i po pierwszym sezonie zaczęły pękać a te do Forka made in Russia i jakoś wytrzymały do dzisiaj . Nie umiem tego wyjaśnić :)

A probowales je reklamowac? Jestem ciekaw reakcji Nokiana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...