Skocz do zawartości

Legastrates


Herostrates

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, Herostrates napisał(a):

O kurczaki, dziękuję Ci za tą wskazówkę. Nie sądzę, aby ktoś mi to zmieniał od pierwszego montażu. Oczywiście podpytam mój serwis. Szacunek i jeszcze raz dziękuję 

Nie ma problemu. Podpytaj i radził bym zmienić.

Ja przy malowaniu kazałem odwrócić odpowietrzniki i jak na razie nie mam problemów, choć jeszcze nie miałem okazji jakoś mocno zagrzać hamulców.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Bonless napisał(a):

Ja jeszcze widzę u Ciebie jeden potencjalny problem, ale nie wiem czy to było zmieniane od pierwszego montażu.

Na tych zdjęciach widać, że masz nie "odwrócone" zaciscki.

 

 

Zaciski z Megane mają równej średnicy tłoczki, ale są przesunięte względem klocka co czyni je asymetryczne i nie powinny być zamieniane stronami (prawy z lewym).

W Megane są zamontowane przed osią a w Subaru za osią.

U Ciebie nie są odwrócone zaciski (zamienione miejscami odpowietrzniki z przewodem łączącym połówki), a tylko zamienione stronami żeby odpowietrzniki były na górze.

Żeby były prawidłowo zamontowane to u nas znaczek Renault musi być na górze.

Nie wiem czy ma to wpływ na krzywienie tarcz, ale na pewno może wpływać na nierownomierne zużywanie klocków i głośność pracy ukladu.

 

Damn! Jak bardzo trzeba siedzieć w temacie żeby takie rzeczy widzieć i wiedzieć. ;o 

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kurczaki, dziękuję Ci za tą wskazówkę. Nie sądzę, aby ktoś mi to zmieniał od pierwszego montażu. Oczywiście podpytam mój serwis. Szacunek i jeszcze raz dziękuję 
Daj znać czy będziesz zmieniał. Może chłopaki przećwiczą do czasu montażu moich
  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Zaciski z Megane mają równej średnicy tłoczki, ale są przesunięte względem klocka co czyni je asymetryczne i nie powinny być zamieniane stronami (prawy z lewym).
W Megane są zamontowane przed osią a w Subaru za osią.
U Ciebie nie są odwrócone zaciski (zamienione miejscami odpowietrzniki z przewodem łączącym połówki), a tylko zamienione stronami żeby odpowietrzniki były na górze.
Żeby były prawidłowo zamontowane to u nas znaczek Renault musi być na górze.
Nie wiem czy ma to wpływ na krzywienie tarcz, ale na pewno może wpływać na nierownomierne zużywanie klocków i głośność pracy ukladu.
Przekładałeś może tę rurkę w praktyce? Wiesz czy jest sklejona farbą w oryginalnym malowaniu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Orear napisał(a):

 

Damn! Jak bardzo trzeba siedzieć w temacie żeby takie rzeczy widzieć i wiedzieć. ;o 

:hi:

Żeby nie było tak kolorowo to zaciski z Peugeota też miałem nie odwrócone i dziwiłem się dlaczego piszczą i wydają dziwne dźwięki :P

 

Godzinę temu, dr.elich napisał(a):

Przekładałeś może tę rurkę w praktyce? Wiesz czy jest sklejona farbą w oryginalnym malowaniu?

Sam tego nie robiłem tylko poprosiłem żeby to ogarnął człowiek, który mi malował zaciski.

Na pewno w oryginale ta rurka jest zamalowana i raczej ciężko będzie odkręcić żeby nie zostal po tym ślad na lakierze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Bonless napisał(a):

Żeby nie było tak kolorowo to zaciski z Peugeota też miałem nie odwrócone i dziwiłem się dlaczego piszczą i wydają dziwne dźwięki :P

 

Sam tego nie robiłem tylko poprosiłem żeby to ogarnął człowiek, który mi malował zaciski.

Na pewno w oryginale ta rurka jest zamalowana i raczej ciężko będzie odkręcić żeby nie zostal po tym ślad na lakierze.

 

Skoro o adpatacji zacisków mowa... Co z Golfem GTI? Widziałem zaciski na mieście. Są dość duże więc powinny poprawić hamowanie, a powinny być chyba stosunkowo tanie biorąc pod uwagę, że to jednak VW. 

Myślałem też o Skodzie vRS, ale nie wiem jaki tam hebel siedzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Orear napisał(a):

 

Skoro o adpatacji zacisków mowa... Co z Golfem GTI? Widziałem zaciski na mieście. Są dość duże więc powinny poprawić hamowanie, a powinny być chyba stosunkowo tanie biorąc pod uwagę, że to jednak VW. 

Myślałem też o Skodzie vRS, ale nie wiem jaki tam hebel siedzi. 

a niby czemu czesci do vw miałyby być tańsze niż do megane?:rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, VEC napisał(a):

a niby czemu czesci do vw miałyby być tańsze niż do megane?:rolleyes:

 

Dlatego, że jest ich zdecydowanie więcej na rynku w Polsce niż do innych marek? Tak na logikę sklepów motoryzacyjnych biorę gdzie zawsze słyszę: "Trzeba było folksfagena kupić to byś miał pełno części". 

To takie moje gdybanie tylko. ;p 

Edytowane przez Orear
  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Orear napisał(a):

 

Dlatego, że jest ich zdecydowanie więcej na rynku w Polsce niż do innych marek? Tak na logikę sklepów motoryzacyjnych biorę gdzie zawsze słyszę: "Trzeba było folksfagena kupić to byś miał pełno części". 

To takie moje gdybanie tylko. ;p 

Może do B5 owszem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Orear napisał(a):

 

Dlatego, że jest ich zdecydowanie więcej na rynku w Polsce niż do innych marek? Tak na logikę sklepów motoryzacyjnych biorę gdzie zawsze słyszę: "Trzeba było folksfagena kupić to byś miał pełno części". 

To takie moje gdybanie tylko. ;p 

Nie do końca tak jest. Części jest dużo, ale zapotrzebowanie jeszcze większe [przez znacznie większą ilość aut do których pasują].  

Doskonałym przykładem są dobre felgi, np OZ Racing 5x112 vs. 5x114.3 to +/- 15-20% wyższe ceny przy tej samej średnicy.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Kilka słów aktualizacji. 

 

Legacy przeszło bezproblemowo przegląd roczny. Zweryfikowano zeszłoroczną konserwację i umyto oczywiście podwozie. Bez żadnych uwag, wszystko TipTop. 

Wymieniono wszystkie filtry i olej silnikowy (Millers EE Performance 5W40), zrealizowano serwis klimatyzacji oraz na opony letnie weszły felgi BBS. Zabieg udał się ze względu na zamianę adapterów i mniejsze/krótsze śruby mocujące. Bardzo jestem zadowolony z tego zabiegu, zależało mi bowiem na dwóch zestawach felg i opon. 

Ostatnie zmiany w hamulcach wyeliminowały wszystkie dotychczasowe problemy i obecnie działają doskonale. Podobnie wykonanie osłon termicznych spowodowało znacznie mniejsze grzanie się auta i lekko jeszcze zmieniło barwę dźwięku. Wysokość zawieszenia jest także w sumie optymalna. Wyglada na to, że od strony modyfikacji auto jest gotowe i nie mam dalszych planów poza bieżącym utrzymaniem. Bardzo jestem zadowolony z tego auta, szczególnie z tego jak służy w długich trasach, czyli przeznaczenia dla którego go kupiłem. 

Jak tylko odbiorę Forka od lakiernika wpadną wszystkie poprawki lakiernicze i blacharskie, które chciałem już dawno zrobić ale wypadło sporo nieprzewidzianych rzeczy w Foresterze i Legacy musi poczekać na swoją kolej. 

 

Ostanie także uczestniczyłem w treningu sportowym oraz w zlocie Subaru organizowanym przez SJS na torze Kielce. Pozdrawiam wszystkie osoby uczestniczące :) w tym przede wszystkim osoby z którymi poznałem się osobiście i przybiłem piątkę @Żeton @rosaskc @kretal @KotMorderca

Co do sprawowania się auta na torze. Swoje zadania i funkcje spełniało bez zająknięcia. Auto nie grzało się, klima chłodziła, hamulce nie gotowały się, służyły doskonale pierwszego i drugiego dnia. Pierwszego dnia padało i trening był bardzo techniczny. Wyrównywało to czasy i prędkości podczas treningu. Zrobiłem łącznie około sto kilometrów. Doświadczenia i przemyślenia. Na mokrym z jednej strony cywilna opona i napęd dawały niezłą trakcję, jednak ciężar auta w zakrętach skutkował dużą podsterownością, trzeba było jeździć delikatnie i z wyczuciem. Zastanawiam się nad poprawą geometrii i być może dodatkowym spięciem tylnego stabilizatora. Oczywiście auta nie gniotłem jakoś mocno, przyjechałem na kołach i chciałem tak wrócić. Jeździłem przede wszystkim dla siebie i sam sobie byłem punktem odniesienia. Auto  było bardzo przewidywalne i niczym mnie nie zaskoczyło, swoje limity sygnalizowało dużo wcześniej. Cieszę się, że kiedy przeschło i były próby na czas, wszystkie przejazdy miałem w miarę czyste a czasy bardzo powtarzalne. Bonus to świetne fotki od SJS :) Polecam każdemu. 

 

Drugiego dnia planowałem być jedynie widzem, jednak Irek zasugerował abym wziął udział w zlocie i dalej trenował jazdę. Nieco głupio się czułem, bowiem w zlocie brały udział przede wszystkim rajdówki i zmodzone dość STI, było jednak kilka Imprez NA i oczywiście BRZ. Był też kolega Kamil Foresterem NA, którego serdecznie pozdrawiam. No cóż, jeśli Legacy może wziąć udział w zlocie Imprez i BRZ, ostatnio w życiu staram się być na TAK i przyjmować wszystko co przychodzi :) Ośmieliłem się, czego nie żałuje. Oczywiście obawiałem się, że odpalę się i przesadzę i gdzieś na odcinku leśnym zakończę swoje jazdy, zatem ponownie jeździłem ostrożnie i przede wszystkim dla siebie. Tym razem tor był suchy i generalnie moja cywilna opona (Michelin Primacy) była wiadomo słabiutka, dużo pływała i się ślizgała. Chciałem ją oszczędzać, ma dalej służyć :) Wydaje mi się, że już lepszym rozwiązaniem byłaby opona taka jak Michelin Pilot Sport 4 lub 5. Może takie będą następne lub kupię opony na takie okazje :) Bonus zlotu to kilka słów pochwały i dobrych słów o moim Legacy od pana Marka Kluszczyńskiego, wiadomo WOW. Generalnie przejeździłem wszystkie treningi oraz 3 przejazdy na czas. Z wiadomych powodów nie zrobiłem już 4  i 5 okrążenia. To było dla mnie ważne doświadczenie i kolejna nauka. Cieszę się przede wszystkim z powtarzalności i niemałym zaskoczeniem było to, że wszystkie 3 przejazdy zrobiłem w identycznym co do pół sekundy czasie ;) WIelka nauka i duże doświadczenia, lekcja pokory i opanowania. Z pewnością do zobaczenia w przyszłym roku, może już Imprezą :)  

 

 

Szkolenie sportowe z SJS (25).jpg

Szkolenie sportowe z SJS (51).jpg

Szkolenie sportowe z SJS (64).jpg

Szkolenie sportowe z SJS (72).jpg

Szkolenie sportowe z SJS (99).jpg

Szkolenie sportowe z SJS (120).jpg

Szkolenie sportowe z SJS (148).jpg

Szkolenie sportowe z SJS (160).jpg

Szkolenie sportowe z SJS (186).jpg

Szkolenie sportowe z SJS (201).jpg

Szkolenie sportowe z SJS (202).jpg

Szkolenie sportowe z SJS (220).jpg

Szkolenie sportowe z SJS (256).jpg

Szkolenie sportowe z SJS (265).jpg

Szkolenie sportowe z SJS (266).jpg

Szkolenie sportowe z SJS (267).jpg

Szkolenie sportowe z SJS (268).jpg

Szkolenie sportowe z SJS (276).jpg

Szkolenie sportowe z SJS (286).jpg

Szkolenie sportowe z SJS (297).jpg

Szkolenie sportowe z SJS (299).jpg

Edytowane przez Herostrates
  • Super! 17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek, po wielu latach forumowej znajomości, bardzo miło było Cię poznać osobiście i przybić przysłowiową piątkę ;) Swoją osobą, podejściem do pasji, swoich aut, pokazujesz jak należy się cieszyć i dbać o to co nam sprawia radość. A Legastrates, to najładniejszy i najlepiej utrzymany egzemplarz jaki kiedykolwiek widziałem. Miło było poznać, do następnego!

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Herostrates to chodząca encyklopedia i wielki miłośnik marki. Jego podejście do motoryzacji, a w szczególności do Subaru są godne podziwu. Oba auta można wziąć z ulicy, przetrzeć szmatką i mogą być wstawione do muzeum. Jednocześnie są używane na co dzień.
Właśnie Piotrek mnie nakierował na STI (chciałem kupić coś innego) i nie żałuję ;) 
Dziwi mnie, że dział marketingu Subaru Polska jeszcze nie zadziałał i nie mianował go ambasadorem marki wręczając na początek kluczyki do najnowszej BRZ :D 

  • Zdrówko! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, PG25 napisał(a):

Dziwi mnie, że dział marketingu Subaru Polska jeszcze nie zadziałał i nie mianował go ambasadorem marki wręczając na początek kluczyki do najnowszej BRZ :D 

O to to to ... ;) 

Dzięki Paweł 

  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...