Skocz do zawartości

Subaru Outback [BT] (MY20/MY21=>)


FilipBB

Rekomendowane odpowiedzi

11 godzin temu, FilipBB napisał:

Ja wszystko rozumiem ale nie porównujmy diesla z benzyną.

 

Tu nie chodzi o bezposrednie porownanie, bo ze diesel jest oszczedniejszy, to wiadomo. Tu chodzi o bezsensownosc takich testow spalania i proby udowadaniania, ze skoro benzynowy silnik przy hypermilingu na autostradzie spala aptekarskie ilosci paliwa, bedzie tak oszczedny w codziennym uzytkowaniu. Nie bedzie.

 

Dalem do porownania mojego diesla - jak to wyglada to w realnym uzytkowaniu i odnoslem do super oszczednej technologii downsizingu w wykonaniu Subaru Levorg 1.6DIT. 

 

Dla mnie wazna byla konkluzja - wynik osiagniety w ekstremalnej ekojezdzie potrafi sie podwoic w normalnym codziennym uzytkownaiu, bez wzgledu na to czy to diesel czy benzyna. 

 

21 godzin temu, Christoph napisał:

Gdybym jechal w trasie 100-110 osiagnalbym bez problemu wynik w przedziale do 4,4-4,8 l/100km. W trybie ECO na aktywnym tempomacie, byc moze nawet 4,0-4,4. Tylko co to ma wspolnego z realnym spalaniem, skoro w codziennym uzytkowaniu samochodu ten wynik potrafi sie podwoic? I chyba to jest dla mnie decydujace. 

 

W powyzszym cytacie wyjasnilem, do czego zmierzam. 

 

34 minuty temu, Adam12 napisał:

jeździłem 2.5N/A sporo w OBK i nie zaklinajmy rzeczywistości. CVT i inne wynalazki nie pokonają fizyki. Tak duże i wysokie auto przy prędkościach autostradowych wciągnie znaaaacznie więcej niż w testach.

Po za tym rozkładanie na atomy czy spali litr mniej lub więcej jest bez sensu. Jak kogoś stać na auto za 220k pln przy stracie wartości 30k pln rocznie to koszty benzyny są pomijalne. :)

 

Realistyczne i twardo-stapajace po ziemi podejscie. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W życiu w moim OBK nie widziałem spalania 6 l / 100 km. Szczerze powiedziawszy to mam świadomość, że to 2,5, ale nastawiałem się na ciut niższe spalanie po tym co czytałem na forum. Nie wiem, może GPF powoduje wyższe spalanie? Ale żeby osiągnąć 8l trzeba się nagimnastykować, albo jechać spokojną trasę z prędkością poniżej 140 km/h.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tego efektu podwajania spalania w codziennym użytkowaniu nie mają hybrydy Toyoty bądż co bądż z silnikiem benzynowym (choć atkinson)

 

przykład mojego Priusa 2:

autostrada 140km/h -- 6,5l/100km (cx 0,26)

drogi krajowe 90km/h -- 5l/100km

normalne codzinne użytkowanie w mieście - 5,8 l/100km

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, diuk napisał:

tego efektu podwajania spalania w codziennym użytkowaniu nie mają hybrydy Toyoty bądż co bądż z silnikiem benzynowym (choć atkinson)

 

przykład mojego Priusa 2:

autostrada 140km/h -- 6,5l/100km (cx 0,26)

drogi krajowe 90km/h -- 5l/100km

normalne codzinne użytkowanie w mieście - 5,8 l/100km

 

 

 

oszczędny ten Prius. Rav4 kolegi 2.5N/A z hybrydą na autostradzie przy ok. 140km wciąga 10 - 11l czyli podobnie jak OBK. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, Christoph napisał:

Tu chodzi o bezsensownosc takich testow spalania i proby udowadaniania, ze skoro benzynowy silnik przy hypermilingu na autostradzie spala aptekarskie ilosci paliwa, bedzie tak oszczedny w codziennym uzytkowaniu. Nie bedzie.

Moim XV jestem w stanie osiągnąć 6,5 litra w mieście. Bez problemu. 

Więc skąd średnia 9,2 litra z ostatnich 5 tysięcy kilometrów z czego ponad 80% to miasto ? ;) 

 

  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie, ludziska, ja się tylko odniosłem do wpisów @Dyrekcja i @aflinta co do oszczędności europejskiego OBK z silnikiem 2.5 n/a, chcąc pokazać, że ten sam OBK z silnikiem 2.4T w określonych warunkach też może być podobnie oszczędny. Może, ale nie musi, bo - jak wiadomo - na realne zużycie paliwa wpływa wiele czynników...

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, eddie_gt4 napisał:

Słuchajcie, ludziska, ja się tylko odniosłem do wpisów @Dyrekcja i @aflinta co do oszczędności europejskiego OBK z silnikiem 2.5 n/a, chcąc pokazać, że ten sam OBK z silnikiem 2.4T w określonych warunkach też może być podobnie oszczędny. Może, ale nie musi, bo - jak wiadomo - na realne zużycie paliwa wpływa wiele czynników...

Już się nie tłumacz. My wiemy swoje :D My się na wszystkim znamy.

  • Super! 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Blixten napisał:

Moim XV jestem w stanie osiągnąć 6,5 litra w mieście. Bez problemu. 

Więc skąd średnia 9,2 litra z ostatnich 5 tysięcy kilometrów z czego ponad 80% to miasto ? ;) 

 

 

W moim Levorgu w pierwszych miesiacach raz osiagnalem nawet 5,8 na krotkim odcinku po plaskim terenie. Ale jak juz wyprzedzilem traktor z przyczepa, w ktorego cieniu jechalem, to spalanie wskoczylo na 9,2 :OO:

 

Po kalibracji komputera najnizsze wskazanie nie bylo mniejsze jak 7,6 w trybie taksowkarz emeryt. Srednia po 65.000 km wyniosla 9,85. W trybie super eco bardzo rzadko schodzilo do 8,0-8,5. Stad dycha to norma, jak sie jezdzi mieszane trasy. 

 

7 minut temu, eddie_gt4 napisał:

Słuchajcie, ludziska, ja się tylko odniosłem do wpisów @Dyrekcja i @aflinta co do oszczędności europejskiego OBK z silnikiem 2.5 n/a, chcąc pokazać, że ten sam OBK z silnikiem 2.4T w określonych warunkach też może być podobnie oszczędny. Może, ale nie musi, bo - jak wiadomo - na realne zużycie paliwa wpływa wiele czynników...

 

Kazda tesciowa w okreslonych warunkach, np. w swieta mniej klapie i stara sie byc mila :D 

 

 

Edytowane przez Christoph
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim. Mam Obok z 2017, kupiony przez nas w 2020, przejechaliśmy ok 50 000 km. Średnie spalanie w codziennej jeździe podmiejsko-miejskiej to 9l. To było do zaakceptowania. Jazda autostradowa na trasach Grudziądz- Wałbrzych, Karpacz, Zakopane itd. to 12-14 l. Jadąc nocą w 4 osoby z boksem na dachu , autostradą 160-170 km/godz spala 15l. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, eddie_gt4 napisał:

Słuchajcie, ludziska, ja się tylko odniosłem do wpisów @Dyrekcja i @aflinta co do oszczędności europejskiego OBK z silnikiem 2.5 n/a, chcąc pokazać, że ten sam OBK z silnikiem 2.4T w określonych warunkach też może być podobnie oszczędny. Może, ale nie musi, bo - jak wiadomo - na realne zużycie paliwa wpływa wiele czynników...

Prawda jest ze np FXT MY15 potrafiłem osiągnąć spalanie rzędu 6 litrow w spokojnej trasie, czego np E-boxerem nie potrafię osiągnąć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde, jak tak poczytać to niesamowity ten nowy OBK, serio... jest szybszy niż pokazują liczby, pali mniej niż powinien a do tego ten mega super napęd którego każde 4x4 na rynku może mu tylko pozazdrościć, po prostu nie ma drugiego tak dobrego auta, nie ma i koniec!

Pewnie dlatego sprzedaż jest tak imponująca, przez co zawstydzić może niejednego europejskiego producenta (Japońskiego zresztą też, co to taka Honda, Mazda czy Toyota) ale ludzie się po prostu nie znają, to jest taka Nokia wśród współczesnych smartfonów :-)

 

tak, jeździłem i byłem zachwycony ale jeździłem też konkurencją (oczywiście jeśli jakakolwiek istnieje i może się równać), niestety OBK oprócz napędu który tak na poważnie jest OK, ale tylko OK i nie przesadzajmy z tym, odstaje, na prawdę odstaje od współczesnych, europejsko-dostępnych standardów. Pisał ktoś kiedyś o Volvo V90 CC - jest droższe i porówanie jest nie fair w stosunku do OBK, jeździłem i Volvo, to jest przepaść, nawet nie ma co porównywać!? Nie ma co porównywać, czy ja wiem, nie trzeba brać full V90 a OBK jest za 230k... myśląc pragmatycznie, czy ktoś oprócz mega fana Subaru odkupi później takiego OBK, na otomoto te auta stoją miesiącami albo i dłużej :-|

 

zajarałem się na OBK ale zamówiłem inne auto

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, swiercztom napisał:

(...) zajarałem się na OBK ale zamówiłem inne auto

 

i co wybrałeś? mając budżet ok. 230 tys. - z kategorii aut "rodzinnych" - osobiście celowałbym w Kia Sorento (diesel) albo Toyota Highlander (hybryda)

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, eddie_gt4 napisał:

mając budżet ok. 230 tys.

No właśnie ten budżet jest obecnie taki, że w zasadzie tylko SUV-a można za to kupić, a ja już miałem i jakoś nie chcę do tego wracać. Kilka lat temu za 230 tysięcy można było kupić "skonfigurowane pode mnie" BMW 3 Touring, całkiem by mi takie auto odpowiadało. Dzisiaj to już niemożliwe w tej cenie (abstrahując od dostępności).
A tak w ogóle to najbardziej chciałbym nowego Levorga ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

budżet był 250k w gotówce i nawet złotówki więcej, można się zapędzić a to i tak jest dużo jak na auto

 

  

Toyota Highlander (hybryda) - gdybym miał większy garaż to tak, na 100% (mam takie platformy do parkowania jak winda, nie da rady, nie zmieści się, szkoda)

Kia Sorento - po prostu zapomniałem, nawet kurcze nie jeździłem, szkoda, bo mi się podoba

Honda CRV - zmiana marki, no i jakoś tak nie bardzo

Toyota Rav4 - jazda hybrydą jest rewelacyjna, ale skrzynia i auto samo w sobie mało przekonujące, takie obtanione nawet w bogatej wersji

Lexus NX (nowy model) - inna bajka niż powyżej - shortlisted!

Mazda CX-5 (po lifcie 2022) - hmmm, silnik jak OBK 2,5 tylko, że to 194KM i skrzynia AT normalna, nie jest to szczyt technologii, ale cena - shortlisted!

Volvo V90 CC - nie no, to jest chyba to - shortlisted!

Niemcy - nie, raczej nie, nie wiem czemu, ale nie

OBK - wizualnie podoba mi się najbardziej, ale odstaje silnikiem, spalaniem, auto tylko dla fanów (mega fanów), auto nie na ten rynek, byłem miesiąc w SYD w delegacji to tam pełno OBK

 

wyszło: Mazda CX-5 Enso, po lifcie 2022, najbogatsza wersja i ze wszystkim co się dało dodać, silnik 2,5 194KM, 4x4... za 203k z czego 2,5k free na akcesoria - cena z zeszłego roku, dupy nie urywa ale będzie na jakiś czas.

 

Jednak cena ma znaczenie, to jest tylko auto które po... 5-6 latach mi się znudzi, po prostu będzie już stare, będę szukał nowego.

Premium, nie ma problemu z zakupem, bo może i budżet bym naciągnął, ale nie chcę zostawiać w ASO fortuny dlatego Volvo odpadło, może się mylę, Lexus niby też premium i solidny ale cena zrobiła swoje, mieszkam w Waw gdzie zaraz mi to auto poobijają, nie ma sensu się denerwować i robić z tego obiektu westchnień, są ważniejsze rzeczy w życiu żeby się martwić ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, swiercztom napisał:

budżet był 250k w gotówce i nawet złotówki więcej, można się zapędzić a to i tak jest dużo jak na auto

 

  

Toyota Highlander (hybryda) - gdybym miał większy garaż to tak, na 100% (mam takie platformy do parkowania jak winda, nie da rady, nie zmieści się, szkoda)

Kia Sorento - po prostu zapomniałem, nawet kurcze nie jeździłem, szkoda, bo mi się podoba

Honda CRV - zmiana marki, no i jakoś tak nie bardzo

Toyota Rav4 - jazda hybrydą jest rewelacyjna, ale skrzynia i auto samo w sobie mało przekonujące, takie obtanione nawet w bogatej wersji

Lexus NX (nowy model) - inna bajka niż powyżej - shortlisted!

Mazda CX-5 (po lifcie 2022) - hmmm, silnik jak OBK 2,5 tylko, że to 194KM i skrzynia AT normalna, nie jest to szczyt technologii, ale cena - shortlisted!

Volvo V90 CC - nie no, to jest chyba to - shortlisted!

Niemcy - nie, raczej nie, nie wiem czemu, ale nie

OBK - wizualnie podoba mi się najbardziej, ale odstaje silnikiem, spalaniem, auto tylko dla fanów (mega fanów), auto nie na ten rynek, byłem miesiąc w SYD w delegacji to tam pełno OBK

 

wyszło: Mazda CX-5 Enso, po lifcie 2022, najbogatsza wersja i ze wszystkim co się dało dodać, silnik 2,5 194KM, 4x4... za 203k z czego 2,5k free na akcesoria - cena z zeszłego roku, dupy nie urywa ale będzie na jakiś czas.

 

 

Mazda CX-5 no coz....Dramatyczny naped "4X4" , osiagi bardzo przecietne nawet przy silniku 2,5. Spalanie bez wiekszego znaczenia przy aucie za tyle kasy.

 

OSIĄGI

Przyspieszenie
9.3 sek
Prędkość maksymalna
195 km/h
OBK ma na papierze 10,2 s i 193 km/h. Na drodze spokojnie zrobi poniej 10 s.
Z calym szacunkiem ale silniki totalnie porownywalne.
Mialem jedno CX5 w firmie i to byl totalny dramat. Wiecej czas spedzilo na lawecie niz na drodze.
Z calym szacunkiem ale CX5 nie ma zadnego podejscia do OBK w kwestii prowadzenia/napedu. Jedyny ficzer ktory ma ekstra to wentylacja foteli.
Ogolnie lepie wyglada niz jezdzi. 
 
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, swiercztom napisał:

wyszło: Mazda CX-5 Enso, po lifcie 2022, najbogatsza wersja i ze wszystkim co się dało dodać, silnik 2,5 194KM, 4x4... za 203k z czego 2,5k free na akcesoria - cena z zeszłego roku, dupy nie urywa ale będzie na jakiś czas.

Gratulacje :) 

Dostałeś 194KM za 203k, a ja za swoje 160KM w 2013 roku płaciłem 150k, więc nie jest to chyba zła cena, nie mówiąc o tym, że dostajesz lepsze, poprawione wnętrze. 

Przy 118k przebiegu  jestem b. zadowolony, bo praktycznie sama eksploatacja, absolutnie żadnych usterek czy awarii jak dotąd.  

Nie wiem ile prawdy jest w historiach o rdzewieniu karoserii, ale ja na wszelki wypadek zakonserwowałem podwozie zaraz po zakupie i do dziś rudej tam nie widać- pomyśl o tym, nie zaszkodzi ;) 

  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Lisek napisał:

Mialem jedno CX5 w firmie i to byl totalny dramat.

Czy to nie Ty krytykowałeś jakiś czas temu XC60 ? 

 

3 minuty temu, Lisek napisał:

Wiecej czas spedzilo na lawecie niz na drodze.

Może jakieś przechodzone lub bite kupiliście ? :OO:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Blixten napisał:

Czy to nie Ty krytykowałeś jakiś czas temu XC60 ? 

 

Może jakieś przechodzone lub bite kupiliście ? :OO:

Nowka sztuka byla:) 

 

Nie tyle co krytykowalem co stwierdzalem ze malo fanu z jazdy wzgledem Subaru wg mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Lisek napisał:

Mazda CX-5 no coz....Dramatyczny naped "4X4" , osiagi bardzo przecietne nawet przy silniku 2,5. Spalanie bez wiekszego znaczenia przy aucie za tyle kasy.

 

OSIĄGI

Przyspieszenie
9.3 sek
Prędkość maksymalna
195 km/h
OBK ma na papierze 10,2 s i 193 km/h. Na drodze spokojnie zrobi poniej 10 s.
Z calym szacunkiem ale silniki totalnie porownywalne.
Mialem jedno CX5 w firmie i to byl totalny dramat. Wiecej czas spedzilo na lawecie niz na drodze.
Z calym szacunkiem ale CX5 nie ma zadnego podejscia do OBK w kwestii prowadzenia/napedu. Jedyny ficzer ktory ma ekstra to wentylacja foteli.
Ogolnie lepie wyglada niz jezdzi. 
 

 

ale ja się w pełni zgadzam i od razu kończę dyskusję, jak napisałem wcześniej i zdania nie zmieniam, że OBK

"jest szybszy niż pokazują liczby, pali mniej niż powinien a do tego ten mega super napęd którego każde 4x4 na rynku może mu tylko pozazdrościć, po prostu nie ma drugiego tak dobrego auta, nie ma i koniec!

Pewnie dlatego sprzedaż jest tak imponująca, przez co zawstydzić może niejednego europejskiego producenta (Japońskiego zresztą też, co to taka Honda, Mazda czy Toyota) ale ludzie się po prostu nie znają, to jest taka Nokia wśród współczesnych smartfonów :-)"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, swiercztom napisał:

Premium, nie ma problemu z zakupem, bo może i budżet bym naciągnął, ale nie chcę zostawiać w ASO fortuny

 

Pisząc ASO masz na myśli serwis? Nie do końca się z tym zgodzę. Kupiłem BMW i koszty przeglądów i wymiany części mam w cenie samochodu - przez 5 lat lub 100 000 km.

 

Wymiana szyby czołowej w ASO w aktualnym modelu "piątki" była sporo tańsza od wymiany szyby w ASO w OBK MY15.

 

No i jeszcze ważna sprawa - zgłaszając usterkę gwarancyjną nie musisz prosić się o naprawę / wymianę. Nikt Ci nie ściemnia, jak w Subaru, że "wiecie, rozumiecie - szystko fajnie ale to nie podlega gwarancji". Po moich wieloletnich kontaktach w ASO Subaru, kontakt z normalnym podejściem jest ciekawym doświadczeniem.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.01.2022 o 12:30, Lisek napisał:

(...) Z calym szacunkiem ale CX5 nie ma zadnego podejscia do OBK w kwestii prowadzenia/napedu. Jedyny ficzer ktory ma ekstra to wentylacja foteli.

 

I chyba jeszcze HUD? 

 

Jeszcze troszkę o spalaniu w OBK (i nawet w końcu jest porównanie z CX5 2.5i)

 

 

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.01.2022 o 18:16, eddie_gt4 napisał:

 

I chyba jeszcze HUD? 

 

Jeszcze troszkę o spalaniu w OBK (i nawet w końcu jest porównanie z CX5 2.5i)

 

 

 

jest jeszcze kilka innych rzeczy oprócz HUD i wentylacji ale to już nie ma znaczenia, OBK i tak jest najlepszym autem na świecie! ;-)

podstawa to być zadowolonym z posiadanego w danej chwili auta, jeśli zakrzywianie rzeczywistości (jak to robią niektórzy tutaj fanatycy) komuś w tym pomaga to też jest ok, liczą się subiektywne odczucia hehe

 

Pozdrawiam wszystkich i życzę miłej niedzieli

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...