Skocz do zawartości

Skoda lepsza od Subaru


bardzozlymisio

Rekomendowane odpowiedzi

Tylko że aktualna Skoda nie ma nic z Czeskiej myśli technicznej, a je to zwykły "VW dla ubogich" ;) Zwyczajnie Czesi zawsze byli w Niemców zapatrzeni i podjeli dobrą decyzję, która nigdy w Polsce by nie przeszła. NARODOWY MAJĄTEK WYPRZEDAWAĆ I TO JESZCZE NIEMCOWI :angry::D

P.S. Syrenka była NASZA, Warszawa to Opel po przeszczepie z Pabiedy ;)

Edytowane przez kordynator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Syrenka była "inspirowana" Borgward'em Goliath GP700 ;)

 

goliath-gp-700-06.jpg

 

Goliath_700_1955.jpg

 

Natomiast jej mechanika na DKW.

 

Taki klimat ;)

 

 

 

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

 

Silnik (początkowo dwucylindrowy) pochodził z niemieckiej motopompy strażackiej.

Podobnie było z prototypem Syreny sport - wyraźnie "inspirowana" Triumph Spitfire.

Silnik boxer zapożyczony od bodaj Panhard'a .

Kiedyś trochę interesowałem się historią motoryzacji i co chwilę znajdowałem takie "inspiracje", o których mówiono "polska konstrukcja". najbardziej rozczarował mnie motocykl Sokół M55... No, niestety polska motoryzacja, to albo różnego rodzaju licencje i "inspiracje", albo siermiężne konstrukcje, do których możemy mieć sentyment, ale nie ma się czym chwalić....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik (początkowo dwucylindrowy) pochodził z niemieckiej motopompy strażackiej.

 

Z tym silnikiem to historia jest w ogóle ciekawa (i do końca nie pewna) Generalnie nie pochodzi on wprost od motopompy. Natomiast jego konstruktor Fryderyk Bluemke pracował przed wojną w fabryce Steinhagen i Stransky w Warszawie. Specjalizował się w konstrukcjach silników dwusuwowych.

Po wojnie pracował dla WSM gdzie między innymi skonstruował silnik do motopompy ale ten nigdy nie siedział w Syrence. Silnik do Syrenki to oddzielna konstrukcja, która jednak na takim pewnie była wzorowana.

Sam silnik do motopompy skonstruowanej przez Bluemke bazował na konstrukcji przedwojennej która była prawdopodobnie kopią niemieckiego silnika.

Wersji tej historii jest kilka. Jednak już bodaj od roku 1955 konstruktorzy starali się tłumaczyć że silnik nie jest z motopompy.

 

 

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

No, niestety polska motoryzacja, to albo różnego rodzaju licencje i "inspiracje", albo siermiężne konstrukcje, do których możemy mieć sentyment, ale nie ma się czym chwalić....

Doszedłem do podobnych wniosków jak zacząłem się interesować tematem.

 

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A w czym ta Skoda jest lepsza od Subaru?
 

 

w sposobie i jakości wykonania  ;)

 

możliwości konfiguracji wyposażenia, wnętrza 

 

dostępności wersji silnikowych 

 

 

 

o reszcie ciężko się wypowiadać bo jakby "ciężkopoliczalne" wartości jak przyjemność z jazdy czy indywidualne odczucia użytkownika 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A w czym ta Skoda jest lepsza od Subaru?
 

 

w sposobie i jakości wykonania  ;)

 

możliwości konfiguracji wyposażenia, wnętrza 

 

dostępności wersji silnikowych 

 

 

 

o reszcie ciężko się wypowiadać bo jakby "ciężkopoliczalne" wartości jak przyjemność z jazdy czy indywidualne odczucia użytkownika 

 

No ale ja jakoś dalej wole swoje Subaru :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

  możliwości konfiguracji wyposażenia, wnętrza dostępności wersji silnikowych

 

to ferrari muszą być strasznie gówniane. brak diesla, jeden silnik, mogę sobie tylko kolor wybrać, no lipa.

 

 

Gwoli sprostowania, Ferrari ma w ofercie więcej niż jeden silnik, z których każdy to creme de la creme, więc nie ma co narzekać ;) Wyposażenie można bardzo dokładnie personalizować. Nie wspominając o programie bespoke, w którym wnętrze jest robione wg życzeń / marzeń klienta :) !

 

A schodząs na ziemię ;) ... 2.0DIT w OTB/LEV wszystkich by nie zadowolił, ale liczba narzekających na pewno bardzo znacząco by spadła.

Edytowane przez subleo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

  możliwości konfiguracji wyposażenia, wnętrza dostępności wersji silnikowych

 

to ferrari muszą być strasznie gówniane. brak diesla, jeden silnik, mogę sobie tylko kolor wybrać, no lipa.

 

 

Gwoli sprostowania, Ferrari ma w ofercie więcej niż jeden silnik, z których każdy to creme de la creme, więc nie ma co narzekać ;) Wyposażenie można bardzo dokładnie personalizować. Nie wspominając o programie bespoke, w którym wnętrze jest robione wg życzeń / marzeń klienta :) !

 

A schodząs na ziemię ;) ... 2.0DIT w OTB/LEV wszystkich by nie zadowolił, ale liczba narzekających na pewno bardzo znacząco by spadła.

 

 

A czemu np. nie zrobią 1.6 Dit do XV... Będę chciał zmienić auto na mniejsze i teraz Subaru nie ma praktycznie żadnej sensownej propozycji. Za XV z 2.0 dziękuję, XT jest za duży. Jak tu żyć... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

 

 

że tak powiem nic nowego, wspominałem już wcześniej na tym forumie, że problem nie dotyczy jednego a raczej wszystkich Diesli 

 

odnoszę wrażenie, że problem to albo sadza w spalinach i zatakany DPF albo więcej NOx i mniej sadzy lub niemalże brak sadzy 

 

ciężkie czasy dla Diesla w motoryzacji nastały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

że tak powiem nic nowego, wspominałem już wcześniej na tym forumie, że problem nie dotyczy jednego a raczej wszystkich Diesli 

 

odnoszę wrażenie, że problem to albo sadza w spalinach i zatakany DPF albo więcej NOx i mniej sadzy lub niemalże brak sadzy 

 

ciężkie czasy dla Diesla w motoryzacji nastały

 

Ano ciężkie !! I to nie nastały tylko któś na oczęta przejrzał. Przeca wszystkie paliwa produkuje się z tego samego surowca tylko w wieży w rafinerii rozdziela się różne frakcje. Im gęstsza tym więcej w tym brudu, im rzadsze tym przyjemniej się spali !! Dlatego z petroleum mamy od asfaltu, przez mazut, ON, PB aż do gaziuuu ! Jak ktoś by zrobił silnik na mazut - też pewnie jakoś by to się turlikało (statki - takie duże często chodzą na to) ale wtedy z ruły .... :)

Bo to jest jak z oczyszczalnią ścieków - jak wpuścisz do niej szambo to po przebrnięciu przez jakieś skomplikowane coś albo jeszcze więcej cosiów - wyjdzie w miarę czysta woda, jak wpuścisz do niej górski strumyk - efekt końcowy będzie z grubsza podobny do odfiltrowanego szamba tylko że w przypadku górskiego potoku możesz pominąć oczyszczalnię albo ograniczyć się do sitka które wyłapie liście co tam na jesieni wpadły.

I w przypadku diezelów to właśnie ta oczyszczalnia się psuje najczęściej (DPF, mafy, fapy i dużo innych dziwnych literek) i najkosztowniej. Dlatego ja wybrałem Pb i już!

Gdyby projektanci poświęcili tyle czasu/kasy/uwagi unowocześnianiu i uekologicznianiu silników benzynowych co na diesle ... to z ruły mojego wolnego ssaka leciałaby mineralna i to z cytrynką.

A ! Żeby nie było - to jest moje subiektywne zdanie i do właścicieli diesli nic nie mam - wolność i demokracja i każdy wybiera to co mu pasi i dzięki temu nie jest nudno !

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Gdyby projektanci poświęcili tyle czasu/kasy/uwagi unowocześnianiu i uekologicznianiu silników benzynowych co na diesle ... to z ruły mojego wolnego ssaka leciałaby mineralna i to z cytrynką.
 

 

ależ poświęcają, dlatego silniki atmosferyczne odchodzą do lamusa 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Gdyby projektanci poświęcili tyle czasu/kasy/uwagi unowocześnianiu i uekologicznianiu silników benzynowych co na diesle ... to z ruły mojego wolnego ssaka leciałaby mineralna i to z cytrynką.

 

ależ poświęcają, dlatego silniki atmosferyczne odchodzą do lamusa

A ja i tak będę się upierał przy swoim- że ropa to ciągnik, traktor, koparka ewentualnie potężna terenowka do off rołdu albo lokomotywa a poza tym to samo ZUO napędzane przez potentatów rynku naftowego!!! Hahaha (demoniczny śmiech).

A żeby nie było ze offtop- porównanie skoda/ subaru tak samo trafione jak sikor seikosza za 130 plnów do pateka za 17 k ( choć różnica cenowa nie jest w tym istotna) - obydwa pokarza katorij ćas ale są freaki którzy zapłacą te 17 k. Niektórzy ze snobizmu i żeby pokazać "stać mnie" a inni realizują swoje marzenia. Ja należę do tej drugiej grupy, dlatego mam lpg- wolałbym jeździć na pb ale wtedy musiałbym jedynie oglądać mojego gacka albo żeby jezdzic, właśnie jeździć skoda!

A kolejne marzenie... coś głośnego z suszarką o pojemnosci przy której,opłaci się siadać do stołu, ale to jak moje bliźniaki zrobią prawko chociaż wtedy to będę prawie jak ta słynna babcia z Zagłębia (chyba?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

porównanie skoda/ subaru tak samo trafione jak sikor seikosza za 130 plnów do pateka za 17 k (..)  obydwa pokarza katorij ćas ale są freaki którzy zapłacą te 17 k. Niektórzy ze snobizmu i żeby pokazać "stać mnie" a inni realizują swoje marzenia.

 

Przecież od dawien dawna wiadomo po co facetowi zegarek ... wszak nie wszędzie może zabrać ze soba auto ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...