Adi Opublikowano 26 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2022 9 minut temu, NonPhixion napisał: Ja np. jestem przeciwnikiem SUV-ów. Po prostu nie lubię tych aut, Ja również, dlatego nigdy i w żaden sposób nie biorę ich pod uwagę. Jakkolwiek piękne wydawałyby się dla "rynku", dla mnie będą tylko wysoką, garbatą formą samochodu A crossovery...to już przesada . 11 minut temu, NonPhixion napisał: Jaki budżet? Podoba mi się to co prezentuje TM3 Performance (budżet, osiągi, prowadzenie, infrastruktura...w Europie). Ale jej wygląd i brak klasycznych rozwiązań wnętrza (wyświetlacz za kierownicą, przyciski) i wygląd zewnętrzny, nieco odstraszają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 26 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2022 W następcy też nie było za wesoło. Mi nie pozwolił jechać z zawrotną prędkością 140 km/h , przez dłużej niż 10-15 km. Później pisał coś, że mu gorąco i rekomenduje 120...na rekomendacjach się nie skończyło. A jak się chciało nim ostrzej pojeździć, to po chwili cała "choinka" ostrzeżeń. W innych elektrykach z czymś takim się nie spotkałem. Ogólnie z elektrykami, które mają nam zastąpić klasyczną motoryzację widzę spory problem. Osobiście nie widziałem żadnego z nich, który by mi się zwyczajnie podobał. A Wam któryś "się widzi"? Za wieloma spalinowymi zdarza nam się stanąć i obejrzeć z westchnieniem (nie piszę o dźwięku)...w elektrykach jeszcze mi się nie zdarzyło. Są fascynujące w kontekście jazdy i możliwości, zapierają dech w piersiach łatwym przyspieszeniem i mocą, które jest ZAWSZE. Ale...są brzydkie. To dziwne. Mam leafa 2 i autostrada zazwyczaj jadę na odcięciu tzn 145km/h przez parę km. Raz miałem ograniczenie mocy po 2 czy 3 szybkich ładowaniach. Na codzien super auto jak się bierze pod uwagę cenę do jakości / wielkości Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adi Opublikowano 26 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2022 30 minut temu, coocer napisał: Na codzien super auto jak się bierze pod uwagę cenę do jakości / wielkości To fajne codzienne auto do miasta. ale: 31 minut temu, coocer napisał: tzn 145km/h przez parę km. I po tych paru kilometrach się grzeje. Coś tam Japońce nie dograli i liść nie lubi mocniejszego traktowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radnor Opublikowano 26 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2022 5 godzin temu, Adi napisał: W następcy też nie było za wesoło. Mi nie pozwolił jechać z zawrotną prędkością 140 km/h , przez dłużej niż 10-15 km. Później pisał coś, że mu gorąco i rekomenduje 120...na rekomendacjach się nie skończyło. A jak się chciało nim ostrzej pojeździć, to po chwili cała "choinka" ostrzeżeń. W innych elektrykach z czymś takim się nie spotkałem. Ogólnie z elektrykami, które mają nam zastąpić klasyczną motoryzację widzę spory problem. Osobiście nie widziałem żadnego z nich, który by mi się zwyczajnie podobał. A Wam któryś "się widzi"? Za wieloma spalinowymi zdarza nam się stanąć i obejrzeć z westchnieniem (nie piszę o dźwięku)...w elektrykach jeszcze mi się nie zdarzyło. Są fascynujące w kontekście jazdy i możliwości, zapierają dech w piersiach łatwym przyspieszeniem i mocą, które jest ZAWSZE. Ale...są brzydkie. Pomijając samochody za milion cebulionów, to Ioniq 5: Honda E to moim zdaniem świetnie wyglądające miejskie wozidełko. Połaczenie Golfa 1/2 który jest powol klasykiem z Kei Carem Kia EV6 ma zgrabny tyłek: 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adi Opublikowano 26 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2022 8 minut temu, radnor napisał: Pomijając samochody za milion cebulionów, to Doskonale rozumiem trend, ale do crossoverów zdecydowanie się nie przekonam. To w mojej ocenie są auta dla płci...która jako druga pokochała motoryzację A Honda, to tak nie na poważnie, takie retro- fajne ale w małej serii. Chyba tylko 2 retro się udały i przyjęły: Mini i 500...Garbus chyba nie? Coś więcej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radnor Opublikowano 26 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2022 Teraz, Adi napisał: Doskonale rozumiem trend, ale do crossoverów zdecydowanie się nie przekonam. To w mojej ocenie są auta dla płci...która jako druga pokochała motoryzację A Honda, to tak nie na poważnie, takie retro- fajne ale w małej serii. Chyba tylko 2 retro się udały i przyjęły: Mini i 500...Garbus chyba nie? Coś więcej? 500 jakoś szybko się przejadła, Mini chyba lepiej się trzyma, przynajmniej u mnie w domu takie są opinie. Przemilczymy oczywiście te wszystkie kombiaki itp, no ale duża 500tka przy nich to też tragedia. Honda fajna, ale cena mocno zaporowa na zabawkę do miasta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 26 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2022 Moim zdaniem ta Honda jest genialna do miasta, wyglądem też, tylko ta cena... 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 26 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2022 I po tych paru kilometrach się grzeje. Coś tam Japońce nie dograli i liść nie lubi mocniejszego traktowania.No nic, muszę mieć udany model bo przez 2 lata, prócz jednej sytuacji, jeszcze mi się nie zagrzał Tak na prawdę to mnie wkurza najbardziej fakt, że zdalne ogrzewanie nie włącza jednocześnie klimatyzacji i wszystko jest ,sparowane , no i brak 4x4 Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 27 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2022 Agencja Reuters podaje, że zmiana samochodu ze spalinowego na elektryczny w Polsce... zwiększa emisję CO2 zamiast zmniejszać. Jesteśmy jednym z dwóch krajów Europy, w którym występuje taka zależność. Drugim jest Kosowo. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hak64 Opublikowano 27 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2022 Godzinę temu, chojny napisał: Agencja Reuters podaje, A jest jakieś wyjaśnienie tego fenomenu? Przeprowadzono jakieś badania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 27 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2022 33 minuty temu, hak64 napisał: A jest jakieś wyjaśnienie tego fenomenu? Przeprowadzono jakieś badania? Czekasz obliczeń specjalistów rządowych oraz TVP info? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adi Opublikowano 27 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2022 1 godzinę temu, chojny napisał: Jesteśmy jednym z dwóch krajów Europy, w którym występuje taka zależność Wynika z tego, że elektromobilność jest ok, tylko z nami coś nie tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 27 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2022 2 godziny temu, Adi napisał: Wynika z tego, że elektromobilność jest ok, tylko z nami coś nie tak Taki mamy klimat, ewentualnie wyniki zakłamuje to, że u nas samochody spalinowe są na LPG a elektryki na węgiel. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hak64 Opublikowano 28 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2022 W dniu 27.01.2022 o 16:29, chojny napisał: Czekasz obliczeń specjalistów rządowych oraz TVP info? Nie, no spoko. Już bardziej wiarygodny jest wróż Maciej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Voldemort Opublikowano 30 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2022 Dobra, mam first hand EV experience, 7-letni najmocniejszy i najlepiej wyposażony Model S. Jeśli to jest samochód z 2015 to bardzo chętnie osobiście bym pomacał współczesną Teslę. Niesamowite. Autopilot 1st gen, który myślałem, że może czasem zadziała na autostradzie działa też przez wioski, miasta i inne nietypowe sytuacje, ofc za rondami nie przepada bo to jednak autopilot do trzymania pasa a nie self-driving. Noc + mokre przerasta kamerki ale ogólnie szacun. MCU1 które przestało być montowane w 2018 zachowuje się w 100% poprawnie, więc ciekawe jestem MCU2, które przecież i tak nie ma podjazdu do Ryzenowych. Anyway moje obecne faktycznie ma yellow tint + zważywszy na długie (lecz darmowe!) ładowania chcę mieć Netflix/Youtube, tak więc upgrade wchodzi obowiązkowo. Tutaj znowu duży plus za to że w ogóle można sobie podbić ten element w 7-letnim aucie stosunkowo niewielkim kosztem (7k) zyskując funkcjonalności fabrycznie w nim nieobecne. Funkcjonalności zarówno auta jak i appki szacun, poczynając od miłych smaczków jak nawigacja mówiąca tylko lewym przednim głośnikiem przerzucając muzykę na resztę, przez możliwość przemieszczania auta przód-tył z appki, radia internetowe i autodługie/wycieraczki, aż po grzanie przed wsiadaniem, kontrola nawiewów, temperatur i szyberdachu z pokręteł na kierownicy czy opuszczanie lusterek przy cofaniu. Nawigacja na instrument cluster też fajny smaczek. Wady: - szerokie słupki A (potencjalnie bezpiecznie, hmm hmm. Ale wolę żeby nie zasłaniały to może nie będą potrzebne ) - jak się zapitala to prąd schodzi szybciej niż LPG w SVX (ale za to dużo szybciej przyspiesza, może na Chillu by się okazało, że zasięg porównywalny…) - kontrola trakcji nie pozwala latać bokiem, aczkolwiek może w przypadku tej kolubryny to i lepiej - ładowanie tych egzemplarzy to tak na 120kW to kilka minut na baterii poniżej 20%, potem zwalnia do 100, 70, 50, 30… Zalety: - wszystko - j.w. Nieironicznie, co prawda moim najlepszym punktem odniesienia są 30-letni SVX i 20-letni Outback, oba mniej więcej warte po 1/10 Tesli, a ten MS to 7-letnie auto, ale ostatnio pasażerowałem w Audi RS6 z 2020 imho poza top speed/endurance jest autem gorszym, a powiedziałbym że zarówno Model S jak i RS6 aspirują do kategorii szybkich i praktycznych daily. RS6 z tymi staromodnymi przeszyciami, grzaniem napędu przez pół godziny zanim będzie można dynamiczniej pojechać i niby nowoczesnością (ekraniki, ale jakieś takie wolne i brzydkie) wydaje mi się faktycznie być w przegranej pozycji. SVX ma mniejszą powierzchnię czołową (choć wyższe Cd) ale jest mniej podatny na boczne podmuchy wiatru i w sumie to chyba tyle z zalet. No dobra, mimo wszystko chyba więcej osób się ogląda. Ale muśnięcie pedału gazu nie teleportuje o 80km/h w ciągu paru sekund. Trochę nieskładne, ale trudno. Chętnie bym porównał to z Modelem 3, Kią EV6, BMW i czymś z fabryki VW, żeby się przekonać na ile to ogólnie cechy wspólne elektryków a na ile świetny wybór. Ale jeśli moje podejrzenia są słuszne to jedynym prawdziwy konkurentem i wrogiem dla Tesli zarazem jest sama Tesla. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyzol Opublikowano 1 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2022 X6 by Skoda. Podoba mi się z bokowca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 2 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2022 Bunkier na kołach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 2 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2022 8 godzin temu, Zyzol napisał: X6 by Skoda. Podoba mi się z bokowca Nie jest to złe, nawet całkiem fajnie ale.... 2 godziny temu, aflinta napisał: Bunkier na kołach Skoro ma być elektrycznie, ekologicznie dlaczego wypuszczamy na drogie takie tony stali? Nie lepiej przygotować jakąś zoptymalizowaną opcje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adi Opublikowano 2 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2022 X6 to beemka, która podoba mi się najmniej z całej monachijskiej oferty...także ten W mojej ocenie zła droga, ale sprzedawać się będzie rewelacyjnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaca68 Opublikowano 3 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2022 Zapraszamy do ładowarki. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 5 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2022 Jezeli podatek drogowy jest w paliwie to dlaczego elektryki nie musza płacić podatku drogowego? Aj…. (https://www.sgs.com/en/news/2021/03/safeguards-04121-eu-battery-regulation-proposal-released-to-replace-the-battery-directive-2006-66-ec) jeżeli rząd nie wymyśli sposobu opodatkowania pojazdów elektrycznych i niskoemisyjnych w ogóle, to za chwilę się zrobi lukapodatkowa 53 miliardów funtów na finansowanie dróg. A jednak sobie przypomnieli… Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
conradek Opublikowano 5 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2022 Tak samo sobie myślałem ostatnio, a zaczepiłem się na wzroście cen energii i potem właśnie przeskoczyło mi na te podatki w paliwie, których elektryki nie płacą, a drogi używają chociaż może mniejsze zużycie bo opony węższe, hamowania nie potrzebują takiego i mniej się ściera, no i mniej odpadów ze spalania czy cieknących płynów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 5 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2022 32 minuty temu, conradek napisał: chociaż może mniejsze zużycie bo opony węższe Większy nacisk jednostkowy, bo mniejsza powierzchnia styku a masa wyższa niż zwykłe auto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
conradek Opublikowano 5 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2022 W sumie tak, zwija się asfalt i koleiny robią Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Voldemort Opublikowano 6 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2022 (edytowane) Byłem dzisiaj na warszawskim Superchargerze… mam nadzieję, że rozwój elektromobilności będzie jednak wyglądał tak jak w Zgierzu (Lućmierzu), a nie jak w Hotelu Regent. Ładując "darmowo" (o tym zaraz) na tym wspaniałym dwustanowiskowym przybytku na najniższym poziomie parkingu podziemnego w kącie takim, że można by z tego zrobić arenę do laser taga albo i nawet escape room i tak musiałem opłacić parking Ofc skoro już i tak płacę te 10PLN/h i prawdopodobnie nie wyrobię się w godzinę bo były zajęte oba stanowiska początkowo to uznałem, że pójdziemy jednak na herbatę z czekoladą za szalone 28PLN. Za kWh to nadal wychodzi taniej niż konkurencja, ale gdybym normalnie płacił też za energię elektryczną to chyba wszystko poza Innogy jest tańsze, a Innogy za to sporo szybsze (przy czym to akurat na tyle starym Teslom żeby miały darmówkę nie robi, bo są za wolne). Ciekawe przeżycie, ale na przyszłość chyba w stolicy będę celował w 22kW AC i szedł do jakiejś z góry upatrzonej restauracji. Niesamowite. Edytowane 6 Lutego 2022 przez Voldemort Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się