Skocz do zawartości

Jaki samochód... elektryczny, .. bądź łódka ;-)


radekk

Rekomendowane odpowiedzi

9 minut temu, NonPhixion napisał:

Ja np. jestem przeciwnikiem SUV-ów. Po prostu nie lubię tych aut,

 

Ja również, dlatego nigdy i w żaden sposób nie biorę ich pod uwagę. Jakkolwiek piękne wydawałyby się dla "rynku", dla mnie będą tylko wysoką, garbatą formą samochodu ;) 

A crossovery...to już przesada :facepalm:.

 

11 minut temu, NonPhixion napisał:

Jaki budżet?

 

Podoba mi się to co prezentuje TM3 Performance (budżet, osiągi, prowadzenie, infrastruktura...w Europie). Ale jej wygląd i brak klasycznych rozwiązań wnętrza (wyświetlacz za kierownicą, przyciski) i wygląd zewnętrzny, nieco odstraszają.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
W następcy też nie było za wesoło.
Mi nie pozwolił jechać z zawrotną prędkością 140 km/h , przez dłużej niż 10-15 km. Później pisał coś, że mu gorąco i rekomenduje 120...na rekomendacjach się nie skończyło.
A jak się chciało nim ostrzej pojeździć, to po chwili cała "choinka" ostrzeżeń.
W innych elektrykach z czymś takim się nie spotkałem.
 
Ogólnie z elektrykami, które mają nam zastąpić klasyczną motoryzację widzę spory problem.
Osobiście nie widziałem żadnego z nich, który by mi się zwyczajnie podobał. 
A Wam któryś "się widzi"?
Za wieloma spalinowymi zdarza nam się stanąć i obejrzeć z westchnieniem (nie piszę o dźwięku)...w elektrykach  jeszcze mi się nie zdarzyło. 
Są fascynujące w kontekście jazdy i możliwości, zapierają dech w piersiach łatwym przyspieszeniem i mocą, które jest ZAWSZE. Ale...są brzydkie. :facepalm:
 
To dziwne. Mam leafa 2 i autostrada zazwyczaj jadę na odcięciu :) tzn 145km/h przez parę km.


Raz miałem ograniczenie mocy po 2 czy 3 szybkich ładowaniach.

Na codzien super auto jak się bierze pod uwagę cenę do jakości / wielkości

Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, coocer napisał:

Na codzien super auto jak się bierze pod uwagę cenę do jakości / wielkości

 

To fajne codzienne auto do miasta.

 

ale:

31 minut temu, coocer napisał:

tzn 145km/h przez parę km.

 

I po tych paru kilometrach się grzeje. Coś tam Japońce nie dograli i liść nie  lubi mocniejszego traktowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Adi napisał:

 

W następcy też nie było za wesoło.

Mi nie pozwolił jechać z zawrotną prędkością 140 km/h :o, przez dłużej niż 10-15 km. Później pisał coś, że mu gorąco i rekomenduje 120...na rekomendacjach się nie skończyło.

A jak się chciało nim ostrzej pojeździć, to po chwili cała "choinka" ostrzeżeń.

W innych elektrykach z czymś takim się nie spotkałem.

 

Ogólnie z elektrykami, które mają nam zastąpić klasyczną motoryzację widzę spory problem.

Osobiście nie widziałem żadnego z nich, który by mi się zwyczajnie podobał. 

A Wam któryś "się widzi"?

Za wieloma spalinowymi zdarza nam się stanąć i obejrzeć z westchnieniem (nie piszę o dźwięku)...w elektrykach  jeszcze mi się nie zdarzyło. 

Są fascynujące w kontekście jazdy i możliwości, zapierają dech w piersiach łatwym przyspieszeniem i mocą, które jest ZAWSZE. Ale...są brzydkie. :facepalm:

 

 

Pomijając samochody za milion cebulionów, to

 

Ioniq 5:

 

 

Hyundai Ioniq 5 priced from £36,995 | evo

 

Hyundai More Than Doubled Electric Car Sales In August 2021

 

Honda E to moim zdaniem świetnie wyglądające miejskie wozidełko. Połaczenie Golfa 1/2 który jest powol klasykiem z Kei Carem

 

Honda E electric car review | CAR Magazine

 

Kia EV6 ma zgrabny tyłek:

 

Kia EV6 review

 

 

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, radnor napisał:

Pomijając samochody za milion cebulionów, to

 

Doskonale rozumiem trend, ale do crossoverów zdecydowanie się nie przekonam.

To w mojej ocenie są auta dla płci...która jako druga pokochała motoryzację ;) 

 

A Honda, to tak nie na poważnie, takie retro- fajne ale w małej serii. 

Chyba tylko 2 retro się udały i przyjęły: Mini i 500...Garbus chyba nie? Coś więcej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Adi napisał:

 

Doskonale rozumiem trend, ale do crossoverów zdecydowanie się nie przekonam.

To w mojej ocenie są auta dla płci...która jako druga pokochała motoryzację ;) 

 

A Honda, to tak nie na poważnie, takie retro- fajne ale w małej serii. 

Chyba tylko 2 retro się udały i przyjęły: Mini i 500...Garbus chyba nie? Coś więcej?

 

500 jakoś szybko się przejadła, Mini chyba lepiej się trzyma, przynajmniej u mnie w domu takie są opinie. Przemilczymy oczywiście te wszystkie kombiaki itp, no ale duża 500tka przy nich to też tragedia. :)

Honda fajna, ale cena mocno zaporowa na zabawkę do miasta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
I po tych paru kilometrach się grzeje. Coś tam Japońce nie dograli i liść nie  lubi mocniejszego traktowania.
No nic, muszę mieć udany model bo przez 2 lata, prócz jednej sytuacji, jeszcze mi się nie zagrzał :)

Tak na prawdę to mnie wkurza najbardziej fakt, że zdalne ogrzewanie nie włącza jednocześnie klimatyzacji i wszystko jest ,sparowane , no i brak 4x4 :)

Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Agencja Reuters podaje, że zmiana samochodu ze spalinowego na elektryczny w Polsce... zwiększa emisję CO2 zamiast zmniejszać. Jesteśmy jednym z dwóch krajów Europy, w którym występuje taka zależność. Drugim jest Kosowo.

 

 

 

 

272454934_482682673237507_6980238391358180361_n.png

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Adi napisał:

 

Wynika z tego, że elektromobilność jest ok, tylko z nami coś nie tak ;) 


 

Taki mamy klimat, ewentualnie wyniki zakłamuje to, że u nas samochody spalinowe są na LPG a elektryki na węgiel. ;) 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, mam first hand EV experience, 7-letni najmocniejszy i najlepiej wyposażony Model S.

 

Jeśli to jest samochód z 2015 to bardzo chętnie osobiście bym pomacał współczesną Teslę. Niesamowite. Autopilot 1st gen, który myślałem, że może czasem zadziała na autostradzie działa też przez wioski, miasta i inne nietypowe sytuacje, ofc za rondami nie przepada bo to jednak autopilot do trzymania pasa a nie self-driving. Noc + mokre przerasta kamerki ale ogólnie szacun. MCU1 które przestało być montowane w 2018 zachowuje się w 100% poprawnie, więc ciekawe jestem MCU2, które przecież i tak nie ma podjazdu do Ryzenowych. Anyway moje obecne faktycznie ma yellow tint + zważywszy na długie (lecz darmowe!) ładowania chcę mieć Netflix/Youtube, tak więc upgrade wchodzi obowiązkowo. Tutaj znowu duży plus za to że w ogóle można sobie podbić ten element w 7-letnim aucie stosunkowo niewielkim kosztem (7k) zyskując funkcjonalności fabrycznie w nim nieobecne. Funkcjonalności zarówno auta jak i appki szacun, poczynając od miłych smaczków jak nawigacja mówiąca tylko lewym przednim głośnikiem przerzucając muzykę na resztę, przez możliwość przemieszczania auta przód-tył z appki, radia internetowe i autodługie/wycieraczki, aż po grzanie przed wsiadaniem, kontrola nawiewów, temperatur i szyberdachu z pokręteł na kierownicy czy opuszczanie lusterek przy cofaniu. Nawigacja na instrument cluster też fajny smaczek.

 

Wady:
- szerokie słupki A (potencjalnie bezpiecznie, hmm hmm. Ale wolę żeby nie zasłaniały to może nie będą potrzebne :upside-down-face_1f643-small:)
- jak się zapitala to prąd schodzi szybciej niż LPG w SVX (ale za to dużo szybciej przyspiesza, może na Chillu by się okazało, że zasięg porównywalny…)

- kontrola trakcji nie pozwala latać bokiem, aczkolwiek może w przypadku tej kolubryny to i lepiej :ph34r:
- ładowanie tych egzemplarzy to tak na 120kW to kilka minut na baterii poniżej 20%, potem zwalnia do 100, 70, 50, 30…

Zalety:
- wszystko

- j.w.

 

Nieironicznie, co prawda moim najlepszym punktem odniesienia są 30-letni SVX i 20-letni Outback, oba mniej więcej warte po 1/10 Tesli, a ten MS to 7-letnie auto, ale ostatnio pasażerowałem w Audi RS6 z 2020 imho poza top speed/endurance jest autem gorszym, a powiedziałbym że zarówno Model S jak i RS6 aspirują do kategorii szybkich i praktycznych daily. RS6 z tymi staromodnymi przeszyciami, grzaniem napędu przez pół godziny zanim będzie można dynamiczniej pojechać i niby nowoczesnością (ekraniki, ale jakieś takie wolne i brzydkie) wydaje mi się faktycznie być w przegranej pozycji. SVX ma mniejszą powierzchnię czołową (choć wyższe Cd) ale jest mniej podatny na boczne podmuchy wiatru i w sumie to chyba tyle z zalet. No dobra, mimo wszystko chyba więcej osób się ogląda. Ale muśnięcie pedału gazu nie teleportuje o 80km/h w ciągu paru sekund.

Trochę nieskładne, ale trudno. Chętnie bym porównał to z Modelem 3, Kią EV6, BMW i czymś z fabryki VW, żeby się przekonać na ile to ogólnie cechy wspólne elektryków a na ile świetny wybór. Ale jeśli moje podejrzenia są słuszne to jedynym prawdziwy konkurentem i wrogiem dla Tesli zarazem jest sama Tesla.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Zyzol napisał:

X6 by Skoda. Podoba mi się z bokowca 

 

 

38C44C00-5204-402F-998D-281405AF7B22.webp

 

 

Nie jest to złe, nawet całkiem fajnie ale.... 

 

2 godziny temu, aflinta napisał:

Bunkier na kołach :toobad:

 

Skoro ma być elektrycznie, ekologicznie dlaczego wypuszczamy na drogie takie tony stali? Nie lepiej przygotować jakąś zoptymalizowaną opcje? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli podatek drogowy jest w paliwie to dlaczego elektryki nie musza płacić podatku drogowego? 
 

Aj….

 

(https://www.sgs.com/en/news/2021/03/safeguards-04121-eu-battery-regulation-proposal-released-to-replace-the-battery-directive-2006-66-ec)

 

jeżeli rząd nie wymyśli sposobu opodatkowania pojazdów elektrycznych i niskoemisyjnych w ogóle, to za chwilę się zrobi lukapodatkowa  53 miliardów funtów na finansowanie dróg.

 

A jednak sobie przypomnieli… 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak samo sobie myślałem ostatnio, a zaczepiłem się na wzroście cen energii i potem właśnie przeskoczyło mi na te podatki w paliwie, których elektryki nie płacą, a drogi używają ;)

chociaż może mniejsze zużycie bo opony węższe, hamowania nie potrzebują takiego i mniej się ściera, no i mniej odpadów ze spalania czy cieknących płynów :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj na warszawskim Superchargerze… mam nadzieję, że rozwój elektromobilności będzie jednak wyglądał tak jak w Zgierzu (Lućmierzu), a nie jak w Hotelu Regent. Ładując "darmowo" (o tym zaraz) na tym wspaniałym dwustanowiskowym przybytku na najniższym poziomie parkingu podziemnego w kącie takim, że można by z tego zrobić arenę do laser taga albo i nawet escape room i tak musiałem opłacić parking :D Ofc skoro już i tak płacę te 10PLN/h i prawdopodobnie nie wyrobię się w godzinę bo były zajęte oba stanowiska początkowo to uznałem, że pójdziemy jednak na herbatę z czekoladą za szalone 28PLN. Za kWh to nadal wychodzi taniej niż konkurencja, ale gdybym normalnie płacił też za energię elektryczną to chyba wszystko poza Innogy jest tańsze, a Innogy za to sporo szybsze (przy czym to akurat na tyle starym Teslom żeby miały darmówkę nie robi, bo są za wolne). Ciekawe przeżycie, ale na przyszłość chyba w stolicy będę celował w 22kW AC i szedł do jakiejś z góry upatrzonej restauracji. Niesamowite.

Edytowane przez Voldemort
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...