Skocz do zawartości

Jaki samochód... elektryczny, .. bądź łódka ;-)


radekk

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Jaca68 napisał:

 

A w polskim cenniku toyki jest pojawił się Mirai za jedyne 300 tys. Przy dzisiejszych cenach aut, to już nawet nie szokuje.

 

Względnie Mirai staniał, bo gdy nim jeździłem 6 lat temu testowo w Szwecji to w przeliczeniu kosztował 70 tys dolarów.

Hyundai Nexo, jego bezpośredni konkurent był nieco droższy.

 

Wszystko kwestia skali produkcji ogniw paliwowych. Przy masowej produkcji mają znacznie stanieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, krist napisał:

wodorowe to tak naprawdę też elektryczne, tylko z generatorem na pokładzie. Myślę że do aut osobowych to się nie przyjmie, jest to jednak spora komplikacja konstrukcyjna. Może do limuzyn dużych .w trasy Co innego transport, drogowy i morski, tam gdzie nie ma czasu ani sieci trakcyjnej.

Wszystko zależy od polityki, jaką narzuci Unia. Moze się okazać, że w osobowych również wodór zwycięży, lub będzie znacznie uzupełniał auta typu BEV.

 

W wielu krajach Europy pociągi wodorowe już jeżdzą, zarówno osobowe jak i towarowe.

W Chinach, nie pamiętam w jakim mieście, połowa tramwajów jest zasilana tym paliwem.

Wózki widłowe w portach na wodór to już norma w Chinach i USA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogolnie na prawde fajne. 520 litrow bagazu i prawie 500km zasiegu. Moglo by byc troche mocniejsze ale na auto rodzinne 6 sek. jest wystarczajace. Po pormalnych samochodach to i tak bedzie tylko zwykly srodek transportu bez emocji.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, turdziGT napisał:

Trzeba przyznać ze Audi ma tempo z tymi EV. Za chwile bedą mieć EV w prawie kazdym segmencie. 

Nie wiem co takie BMW robi ale sa daleko za murzynami 

Najśmieszniejsze jest to, że oni X lat temu zawiązali współprace z toyotą, która ma już długoletnie doświadczenie z hybrydami by być przed konkurencją (audi i mercedes)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, llkuba napisał:

Masz gust :thumbup::

Zastanawiałem się, czy ta część nie zostanie uznana za bardziej elektryzującą ;) 


 

5 godzin temu, turdziGT napisał:

Za chwile bedą mieć EV w prawie kazdym segmencie. 

Nadal nie mają bezpośredniego konkurenta dla TM3.

Ciekawe, jak wyjdzie im przeróbka Q4 na Macana.
 

5 godzin temu, Korton napisał:

Najśmieszniejsze jest to, że oni X lat temu zawiązali współprace z toyotą, która ma już długoletnie doświadczenie z hybrydami by być przed konkurencją (audi i mercedes)

I byli (i3, i8). Potem jednak woleli skupić się na opracowaniu nikomu niepotrzebnych vanów i słabego designu przyszłości ;) Zobaczymy, kiedy nadrobią i jak na tym wyjdą.


Mercedes EQS - kiepska linia i proporcje. Brzydal :P

 

 

 

 

EC89E3EB-3DEA-4792-8E27-D9D28000A16F.jpeg

Edytowane przez Zyzol
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Zyzol napisał:

Zastanawiałem się, czy ta część nie zostanie uznana za bardziej elektryzującą ;) 


 

Nadal nie mają bezpośredniego konkurenta dla TM3.

Ciekawe, jak wyjdzie im przeróbka Q4 na Macana.
 

I byli (i3, i8). Potem jednak woleli skupić się na opracowaniu nikomu niepotrzebnych vanów i słabego designu przyszłości ;) Zobaczymy, kiedy nadrobią i jak na tym wyjdą.


Mercedes EQS - kiepska linia i proporcje. Brzydal :P

 

 

 

 

EC89E3EB-3DEA-4792-8E27-D9D28000A16F.jpeg

Mysle ze to jest tez wlasnie mocna strona Audi ze oni nie manifestuja w zaden sposob swoim designem ze jest to EV. Po prostu klasyczna bryla i design z napedem EV. 

 

Odnosnie TM3 to Audi swoja ofensywe opiera przede wszystkim o rynek Skandynawski a wiekszosc chce miec SUVa i mysle ze dlatego zaczeli od tego segmentu.Trzeba przyznac ze do tematu na prawde pedesli imponujaca. Mysle ze taki Macan na tej samej plyce moze byc interesujacy chociaz trzeba przyznac ze to Q4 SB na prawde prezentuje sie fajne. Taka wersja S z 400 KM byla by bardzo fajna ale ysel ze nawet tak zwykla najmocnejsze tez wystarczy jako zwykle auto rodzinne. To tak na prawde osigadzi 3.0L TDI.

 

 

Edytowane przez turdziGT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

No i chwala i za to ze do obslugi kilmatyzacji jest normany panel a nie ekran.  Jedyne co mi tylko nie lezey to ta konsola srodkowa z poleczka na wybierak skrzyni biegow.

Edytowane przez turdziGT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, turdziGT napisał:

 

No i chwala i za to ze do obslugi kilmatyzacji jest normany panel a nie ekran.  Jedyne co mi tylko nie lezey to ta konsola srodkowa z poleczka na wybierak skrzyni biegow.

i zrezygnowali z kamer zamiast lusterek, chyba zrozumieli że kiepsko to rozwiązali w e-tronie.

Wybierak faktycznie trochę dziwnie, uważam że bez sensu eksponowanie go trochę jak w manualach jakby to było rzecz do której co chwilę sięgamy.

Ogólnie bryła mi się bardzo podoba, jakbym za jakiś czas szukał małego Suva to na pewno spojrzałbym w kierunku tego Q4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chociaz moze cos tam rzeczywiscie jest........

 

W kazdym razie MEGA narysowane auto. Bije na glowe wszystkie A7, E-tron GT  , Panamery , Tycany itp. itd.

Edytowane przez turdziGT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, turdziGT napisał:

Nie bardzo albo inaczej , bardzo trzeba sie wyslilic zeby to zobaczyc white-kia-stinger-desktop-wallpaper-70360-72743-hd-wallpapers.thumb.jpg.e63d95a373d5cab02c438a85005c6b88.jpg :)

 

 

ale mówimy że 2 generacja, więc takie samo nie może być;)

 

a na poważnie, pierwsze co zobaczyłem tamto zdjęcie pomyślałem że właśnie Kia przedstawiła koncept jakiegoś elektryka na podobieństwo Stingera. Ale jak piszesz dla mnie również wygląda fajnie i bez znaczenia czy to byłaby Kia czy Audi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że jeden z argumentów przeciwko OZE właśnie upada i śmigła turbin wiatrowych będą przetwarzane do wtórnego wkorzystania

 

 

https://www.theconstructionindex.co.uk/news/view/research-project-targets-mass-recycling-of-turbine-blades

 


Tymczasem w UK już ponad 40% energii elektrycznej pochodzi z OZE i wciąż rośnie. Szkocja od roku już pokrywa praktycznie całe swoje zapotrzebowanie na prąd z tych źródeł.

 

 

https://www.ofgem.gov.uk/data-portal/electricity-generation-mix-quarter-and-fuel-source-gb

 

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściwie "argument" to i tak było mocno naciągane słowo, bo w najgorszym przypadku to włókno szklane leży sobie w ziemi i niczemu nie szkodzi. O wiele więcej i bardziej toksycznych odpadów powstaje przy wydobyciu, transporcie i przetwarzaniu ropy naftowej.

 

 

No i ja osobiście zdecydowanie wolę, kiedy na mój prąd w domu tysiące ludzi mają pracę lokalnie, zamiast pompować hajs jakiemuś szejkowi któremu z nudów kończą się kluby piłkarskie do kupowania.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...