aflinta Opublikowano 21 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2018 8 minut temu, radnor napisał: Najpopularniejsze dziś ładowarki domowe z jednej fazy to 3.6 i 7kW Czy widziałeś w domu w instalacji by na jednej fazie był bezpiecznik większy niż 16A? Czy wiesz jakie przekroje kabli są standardowo montowane do gniazdek i oświetlenia? Ile mieszkań ma kable > 4mm²? Jak zatem chcesz wyciągnąć 7kW przy 230V na jednej fazie? 15 minut temu, radnor napisał: kuchenki indukcyjne po 5-7 bez problemu Ale kuchenka by taką moc rozwinąć musi być podpięta pod dwie fazy - z każdej max po 3,6kW weźmie. 19 minut temu, radnor napisał: a odkąd żyję nie widziałem jeszcze braku prądu w okolicy bo ludzie wrócili o 6 do domów i nastawili kolacje. By zjeść kolację nie trzeba wcale płyty indukcyjnej na 7kW nastawiać, podobnie jak codziennie przez sześć godzin piekarnik nie idzie z pełną mocą. 17 minut temu, radnor napisał: Polska powoli nadgania. UK w ubiegłym roku zaliczyło kolejny rekord - 100% zapotrzebowania na energię przez 2 dni spełniły źródła odnawialne. 15 lat temu zatrzymałem się zrobić zdjęcie wiatraków bo to był ewenement, teraz są wszędzie. Obecnie nadganiamy chyba początki XXw. Od połowy 2015 roku modny jest węgiel, a OZE jako jakieś lewackie wymysły są na cenzurowanym. 28 minut temu, radnor napisał: Jeśli sieć stwierdzi, że teraz wszyscy sąsiedzi akurat ładują swoje i jest przeciążona, zaczeka pół godziny zanim rozpocznie ładowanie, do tego czasu większość samochódów która musi doładować te 15km akurat skończy. Może w UK, w PL na obrzeżach miast jak i wielu terenach wiejskich jest zwykła linia napowietrzna i małe trafo stojące na słupie. Jak zrobi się mu za ciepło to odłącza wszystkich na całym osiedlu/wiosce i nie pyta się czy ktoś gotuje obiad, ładuje samochód itp. Swoją drogą znając jak słabo są zabezpieczone liczniki energii elektrycznej przed zdalną ingerencją, można by się pokusić o szeroko zakrojony atak na takie „inteligentne” ładowarki co komunikują się między sobą czy już rozpocząć ładowanie czy też nie Dzisiaj pewnie jeszcze nic by to nie dało, ale za 10 lat.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radnor Opublikowano 21 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2018 30 minut temu, aflinta napisał: Czy widziałeś w domu w instalacji by na jednej fazie był bezpiecznik większy niż 16A? Czy wiesz jakie przekroje kabli są standardowo montowane do gniazdek i oświetlenia? Ile mieszkań ma kable > 4mm²? Jak zatem chcesz wyciągnąć 7kW przy 230V na jednej fazie? Ale kuchenka by taką moc rozwinąć musi być podpięta pod dwie fazy - z każdej max po 3,6kW weźmie. By zjeść kolację nie trzeba wcale płyty indukcyjnej na 7kW nastawiać, podobnie jak codziennie przez sześć godzin piekarnik nie idzie z pełną mocą. Obecnie nadganiamy chyba początki XXw. Od połowy 2015 roku modny jest węgiel, a OZE jako jakieś lewackie wymysły są na cenzurowanym. Może w UK, w PL na obrzeżach miast jak i wielu terenach wiejskich jest zwykła linia napowietrzna i małe trafo stojące na słupie. Jak zrobi się mu za ciepło to odłącza wszystkich na całym osiedlu/wiosce i nie pyta się czy ktoś gotuje obiad, ładuje samochód itp. Swoją drogą znając jak słabo są zabezpieczone liczniki energii elektrycznej przed zdalną ingerencją, można by się pokusić o szeroko zakrojony atak na takie „inteligentne” ładowarki co komunikują się między sobą czy już rozpocząć ładowanie czy też nie Dzisiaj pewnie jeszcze nic by to nie dało, ale za 10 lat.... https://pod-point.com/products/homecharge Modele 3.6kw i 7kW nie wymagają 3 faz. Klientów średnio obchodzi jak i skąd to biorą - pan przyjeżdża, podłącza, przykręca do ściany i klient ładuje sobie samochód. Piekarniki nie pracują po 6 godzin dziennie na pełnych obrotach, ale już pisałem - samochody też nie będą wszystkie ładować się przez calutki dzień. Poza tym porównaj obciążenie sieci lokalnej w ciągu dnia a nocy, kiedy wszystkie warsztaty, zakłady, fabryki, kuchenki, czajniki, grzejniki i szczoteczki do zębów nic nie robią, naprawdę można wtedy podładować okoliczne samochody bez przeciążenia czegokolwiek, zwłaszcza jeśli inteligentna sieć rozłoży to sobie w czasie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pyzo Opublikowano 21 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2018 @radnor jeszcze mi zdradz, jak siec inteligentnie rozpozna kto potrzebuje miec naladowana bateria na rano a kto za 50 minut bo chce po kolacji pojechac w trase? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radnor Opublikowano 21 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2018 1 godzinę temu, Pyzo napisał: @radnor jeszcze mi zdradz, jak siec inteligentnie rozpozna kto potrzebuje miec naladowana bateria na rano a kto za 50 minut bo chce po kolacji pojechac w trase? Guzik na ładowarce raczej trudny do implementacji nie będzie. Szukanie problemów na siłę. A co będzie jak zabraknie ci paliwa i akurat stację zamknęli do remontu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 21 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2018 4 godziny temu, radnor napisał: Klientów średnio obchodzi jak i skąd to biorą - pan przyjeżdża, podłącza, przykręca do ściany i klient ładuje sobie samochód. Tak, jest! Gorzej jak klient nie ma warunków technicznych by podłączyć 4 godziny temu, radnor napisał: Modele 3.6kw i 7kW nie wymagają 3 faz. Może rynek UK dopuszcza urządzenia kuchenne na 32A, niemniej na kontynencie płyta przychodzi w wersji dwufazowej i jest zmostkowana (obie fazy zwarte) - więc podpinasz do jednej fazy, ale ograniczenia 3,6kW nie przeskoczysz. Potrzebujesz więcej mocy, konieczne jest rozpięcie mostka i podłączenie drugiej fazy, wtedy pociągniesz 7kW. 4 godziny temu, radnor napisał: Poza tym porównaj obciążenie sieci lokalnej w ciągu dnia a nocy, kiedy wszystkie warsztaty, zakłady, fabryki, kuchenki, czajniki, grzejniki i szczoteczki do zębów nic nie robią, naprawdę można wtedy podładować okoliczne samochody bez przeciążenia czegokolwiek, zwłaszcza jeśli inteligentna sieć rozłoży to sobie w czasie. Pierwszy przykład podałeś latarnie uliczne - odpisałem, że problemem jest zwiększenie obciążenia, bo one przypadkiem też w nocy świecą a kabel ze względu na koszty zbyt wielkiego zapasu tam nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubanow Opublikowano 21 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2018 Prąd ~30% w góręJuż to widzę, tania jazda w plWysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gazik Opublikowano 10 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2018 Swoją drogą znając jak słabo są zabezpieczone liczniki energii elektrycznej przed zdalną ingerencją, można by się pokusić o szeroko zakrojony atak na takie „inteligentne” ładowarki co komunikują się między sobą czy już rozpocząć ładowanie czy też nie Dzisiaj pewnie jeszcze nic by to nie dało, ale za 10 lat.... Blackout Esberga?Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 10 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2018 1 minutę temu, Gazik napisał: Blackout Esberga? Nie czytałem, ale do powyższych wniosków można dojść przeglądając od czasu do czasu kilka portali dotyczących bezpieczeństwa #@#@%# of things i podobnych wynalazków - pełna wolna amerykanka. Coś jak ostatnio sparodiowane podejście naszego rządu do OZE, czyli strategia „No i ...” Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gazik Opublikowano 10 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2018 Scenariusz wziął początek od przejęcie odczytów indywidualnych liczników energii a skutek jak po bombie atomowej Niewiarygodne jak jesteśmy uzalażnieni od tego kawałka kabla 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 17 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2018 Fast charging Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 27 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2018 dalej w temacie Tesly... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pitercvc Opublikowano 27 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2018 (edytowane) Ja mam coś takiego Z uwagi na to że syn może mieć dopiero prawko B1 a do szkoły ma 40km i codziennie dojeżdża kupiliśmy takiego dziwolunga rometa na prąd z gniazdka samochód okazał się ciekawym rozwiązaniem w porównaniu z axiamami i tymi innymi pierdzacymi dziwactwami przejechanie 100km to koszt okolo 5pln Max 7pln to w zależności od pory roku i warunków atmosferycznych Eksploatacja przy przebiegu 12tys to zepsuta stacyjka 29pln z przesyłką, łożysko kola 7pln kupione w sklepie z lożyskami na miejscu i to tyle, jak do tej pory jestem zadowolony sam czasami wyskocze na miasto bo to takie zwinne jest Edytowane 27 Grudnia 2018 przez Pitercvc 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bikeman1 Opublikowano 27 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2018 O i bardzo fajne:) A powiedz mi Kolego z racji że już nabiles 12tys km, jak wychodzi realne zużycie prądu w trybie szybkim? Jaki zasięg? Jeżeli to możliwe to napisz jak sytuacja wygląda w lecie a jak w zimie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pitercvc Opublikowano 28 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2018 (edytowane) Ładowany jest zawsze do pełna naładować to od 0 do 100% to koszt 7pln u mnie jest to auto ponad rok i latem realny zasięg to okolo140 km mówimy o jeździe w dzień na światłach do jazdy dziennej (takie też kupiłem za 70pln pasowały w fabryczne miejsca idealnie)W trybie szybkim tj.max 65 km/h bo nikt nawet nie używa tego trybu Eko i sluchaniu fabrycznego radyjka które ma chyba z ćwierć wata Zimą zasięg spada do ? Teraz Dzień jest krótszy jeździmy na normalnych światłach Pada więc używamy wycieraczek Używamy dmuchawy bo zaparowały nam szyby i w celu ogrzania wnętrza (ogrzania to dużo powiedziane ale jakieś ciepło leci) Wydajność baterii spada z zimna Myślę że tą 100-FKE zrobi codziennie robi 84 km i cos tam zostaje Raz tylko zapomniał naładować to zrobił trasę Lipsko-Ostrowiec-Lipsko-Ostrowiec-Lipsko i brakło mu jakieś 3 km stanął kolo zalewu postał samochodzik kilka godzin potem pojechali z żoną po niego baterie się trochę zregenerowaly i z prędkością ok 5km/h dojechał do garażu Ta trasa którą opisałem to jakieś 165 km ,używał też wtedy trybu Eko Szkoda że przestali to produkować Polska poszła by w dobrą stronę produkujac takie COŚ trochę dopracować te pojezdziki bo czuć w wykonaniu chińską tandete i napewno klientów na to by było listonosze ,dostawcy ,itp zawsze to lepiej niż skuter Mówiąc o tandecie myślałem o przeciekającym szyberdachu musialem to poprawiać Samorozkładajacym się fotelu też musiałem to zrobić Złych połączeniach kostek elektrycznych też się z tym uporałem tj. Znikało wszystko na liczniku ,samochód jechał ale nie wiadomo ile i takie tam o stanie baterii Co ciekawe znikało po użyciu klaksonu problemem byla nie zatrzasnieta kostka elektryczna A z zasięgiem to zawsze można by go gdzieś podładowac wszedzie mamy gniazdka elektryczne pelne ładowanie to jakies 6 -7godzin ale można też doładować U nas ładuje się nocą bo jest wtedy taryfa nocna więc jest jeszcze taniej Edytowane 28 Grudnia 2018 przez Pitercvc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 5 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2019 I nagle Wołga nie taka zła 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adi Opublikowano 5 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2019 A w ogóle elektryka można holować? W Rosji na pewno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 5 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2019 na zaciąg go biorą byłem się przejechać BMW i3 i stwierdzam że genialny samochód. Jak się tym fajnie jeździ naprawdę chcąc samochód do jazdy wokół domu pewnie bym brał. Fakt że u siebie na terenie tam gdzie Subaru rusza że bez problemu ten mielił chwilę i zdążyłbym sobie zaparzyć kawę, ale w codziennej jeździe normalnymi drogami a tym bardziej dla ludzi którzy całe życie jeżdżą ośkami nie dostrzegliby problemu. Samo prowadzenie samochodu bardzo przyjemne, naprawdę bardzo neutralnie nawet przy szybciej przejeżdżanych zakrętach. Jedyny mankament dla mnie to te drzwi, a raczej tylne, żeby otworzyć tylne trzeba najpierw przednie. Biorąc pod uwagę jazdę z dzieckiem jest to upierdliwe, bo muszę obejść otworzyć przednie, albo nachylać się otwierając ze środka i dopiero dziecko może wysiąść. Albo chociaż by zastosowali isofixa na przednim pasażera już byłoby to spore ułatwienie, przynajmniej pod katem dziecka. I to samo z dorosłym przynajmniej ten z przodu musi najpierw otworzyć drzwi żeby z tyłu mógł wysiąść. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 5 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2019 I o takich drobnostkach pisze gość, który zimą jeździ mazdą bez dachu... ale w czapce i3 fajne jest, sam bym jeździł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 5 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2019 53 minuty temu, chojny napisał: I o takich drobnostkach pisze gość, który zimą jeździ mazdą bez dachu... ale w czapce i3 fajne jest, sam bym jeździł. oj tam, już nie jeżdżę, w sumie to przez syf na drodze, bo jakby było sucho pewnie bym nadal jeździł I dach mam tylko schowany Naprawdę i3 bardzo mi się spodobało i tak jak uznałem że samochodu na co dzień i wyjazdy też dalsze to elektryka na dzień dzisiejszy jeszcze nie ma, to takie i3 bym bez wahania kupował jako pojazd do jazdy do miasta/wokół domu. Jedyny mankament jak dla mnie to z tymi drzwiami, a nawet już bardziej nie to, bo zazwyczaj tak jeżdżę sam z córką, ale brak tego mocowania isofix z przodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 5 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2019 I nagle Wołga nie taka zła 1 hybrydowa Tesla Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alek488 Opublikowano 6 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2019 Może tak będzie wygodniej Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 6 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2019 1 godzinę temu, alek488 napisał: Może tak będzie wygodniej jak załatwisz mi taką nową (w pełni sprawną, bezwypadkową) w cenie takiej i3 to jak najbardziej pasuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alek488 Opublikowano 6 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2019 Niestety tak tanio jeszcze nie jest ale można pomyśleć o używanym modelu SWysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 6 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2019 Nie mam parcia, zresztą jak pisałem w przypadku samochodu z przeznaczeniem również na dalsze wyjazdy niestety elektryk jeszcze w moim przypadku nie nadaje się skoro nie jestem w stanie dojechać na baterii choćby od siebie do Warszawy czy Berlina. Więc jeśli coś to mniejszego tańszego, co w razie jakiś problemów też podjeżdżam do serwisu i z założenia mam gdzieś co się zepsuło, a w przypadku takiej Tesli to nawet chyba w PL nie ma gdzie z tym jechać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bikeman1 Opublikowano 6 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2019 No w PL nie bardzo. Z Teslą najbliżej do Berlina. Jest taki kolunio na YT, Daniel Grzyb bodajże, wypożycza Teslę na wynajem a ostatnio coś mi się obiło o uszy że rozszerzył działalność o wyjazdy serwisowe do Berlina samochodami klientów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się