Skocz do zawartości

Jaki samochód... elektryczny, .. bądź łódka ;-)


radekk

Rekomendowane odpowiedzi

8 minut temu, radnor napisał:

Najpopularniejsze dziś ładowarki domowe z jednej fazy to 3.6 i 7kW

Czy widziałeś w domu w instalacji by na jednej fazie był bezpiecznik większy niż 16A? Czy wiesz jakie przekroje kabli są standardowo montowane do gniazdek i oświetlenia? Ile mieszkań ma kable > 4mm²? Jak zatem chcesz wyciągnąć 7kW przy 230V na jednej fazie?

 

15 minut temu, radnor napisał:

kuchenki indukcyjne po 5-7 bez problemu

Ale kuchenka by taką moc rozwinąć musi być podpięta pod dwie fazy - z każdej max po 3,6kW weźmie. 

 

19 minut temu, radnor napisał:

a odkąd żyję nie widziałem jeszcze braku prądu w okolicy bo ludzie wrócili o 6 do domów i nastawili kolacje. ;) 

By zjeść kolację nie trzeba wcale płyty indukcyjnej na 7kW nastawiać, podobnie jak codziennie przez sześć godzin piekarnik nie idzie z pełną mocą. 

 

17 minut temu, radnor napisał:

Polska powoli nadgania. UK w ubiegłym roku zaliczyło kolejny rekord - 100% zapotrzebowania na energię przez 2 dni spełniły źródła odnawialne. 15 lat temu zatrzymałem się zrobić zdjęcie wiatraków bo to był ewenement, teraz są wszędzie.

Obecnie nadganiamy chyba początki XXw. Od połowy 2015 roku modny jest węgiel, a OZE jako jakieś lewackie wymysły są na cenzurowanym. 

 

28 minut temu, radnor napisał:

Jeśli sieć stwierdzi, że teraz wszyscy sąsiedzi akurat ładują swoje i jest przeciążona, zaczeka pół godziny zanim rozpocznie ładowanie, do tego czasu większość samochódów która musi doładować te 15km akurat skończy.

Może w UK, w PL na obrzeżach miast jak i wielu terenach wiejskich jest zwykła linia napowietrzna i małe trafo stojące na słupie. Jak zrobi się mu za ciepło to odłącza wszystkich na całym osiedlu/wiosce i nie pyta się czy ktoś gotuje obiad, ładuje samochód itp. 

Swoją drogą znając jak słabo są zabezpieczone liczniki energii elektrycznej przed zdalną ingerencją, można by się pokusić o szeroko zakrojony atak na takie „inteligentne” ładowarki co komunikują się między sobą czy już rozpocząć ładowanie czy też nie :) Dzisiaj pewnie jeszcze nic by to nie dało, ale za 10 lat.... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, aflinta napisał:

Czy widziałeś w domu w instalacji by na jednej fazie był bezpiecznik większy niż 16A? Czy wiesz jakie przekroje kabli są standardowo montowane do gniazdek i oświetlenia? Ile mieszkań ma kable > 4mm²? Jak zatem chcesz wyciągnąć 7kW przy 230V na jednej fazie?

 

Ale kuchenka by taką moc rozwinąć musi być podpięta pod dwie fazy - z każdej max po 3,6kW weźmie. 

 

By zjeść kolację nie trzeba wcale płyty indukcyjnej na 7kW nastawiać, podobnie jak codziennie przez sześć godzin piekarnik nie idzie z pełną mocą. 

 

Obecnie nadganiamy chyba początki XXw. Od połowy 2015 roku modny jest węgiel, a OZE jako jakieś lewackie wymysły są na cenzurowanym. 

 

Może w UK, w PL na obrzeżach miast jak i wielu terenach wiejskich jest zwykła linia napowietrzna i małe trafo stojące na słupie. Jak zrobi się mu za ciepło to odłącza wszystkich na całym osiedlu/wiosce i nie pyta się czy ktoś gotuje obiad, ładuje samochód itp. 

Swoją drogą znając jak słabo są zabezpieczone liczniki energii elektrycznej przed zdalną ingerencją, można by się pokusić o szeroko zakrojony atak na takie „inteligentne” ładowarki co komunikują się między sobą czy już rozpocząć ładowanie czy też nie :) Dzisiaj pewnie jeszcze nic by to nie dało, ale za 10 lat.... :D

 

https://pod-point.com/products/homecharge

 

Modele 3.6kw i 7kW nie wymagają 3 faz. Klientów średnio obchodzi jak i skąd to biorą - pan przyjeżdża, podłącza, przykręca do ściany i klient ładuje sobie samochód. :)

 

Piekarniki nie pracują po 6 godzin dziennie na pełnych obrotach, ale już pisałem - samochody też nie będą wszystkie ładować się przez calutki dzień. Poza tym porównaj obciążenie sieci lokalnej w ciągu dnia a nocy, kiedy wszystkie warsztaty, zakłady, fabryki, kuchenki, czajniki, grzejniki i szczoteczki do zębów nic nie robią, naprawdę można wtedy podładować okoliczne samochody bez przeciążenia czegokolwiek, zwłaszcza jeśli inteligentna sieć rozłoży to sobie w czasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Pyzo napisał:

@radnor

 jeszcze mi zdradz, jak siec inteligentnie rozpozna kto potrzebuje miec naladowana bateria na rano a kto za 50 minut bo chce po kolacji pojechac w trase?

 

Guzik na ładowarce raczej trudny do implementacji nie będzie. ;) Szukanie problemów na siłę.

 

 

 

A co będzie jak zabraknie ci paliwa i akurat stację zamknęli do remontu?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, radnor napisał:

Klientów średnio obchodzi jak i skąd to biorą - pan przyjeżdża, podłącza, przykręca do ściany i klient ładuje sobie samochód. :)

Tak, jest! Gorzej jak klient nie ma warunków technicznych by podłączyć :biglol:

 

4 godziny temu, radnor napisał:

Modele 3.6kw i 7kW nie wymagają 3 faz.

Może rynek UK dopuszcza urządzenia kuchenne na 32A, niemniej na kontynencie płyta przychodzi w wersji dwufazowej i jest zmostkowana (obie fazy zwarte) - więc podpinasz do jednej fazy, ale ograniczenia 3,6kW nie przeskoczysz. Potrzebujesz więcej mocy, konieczne jest rozpięcie mostka i podłączenie drugiej fazy, wtedy pociągniesz 7kW. 

 

4 godziny temu, radnor napisał:

Poza tym porównaj obciążenie sieci lokalnej w ciągu dnia a nocy, kiedy wszystkie warsztaty, zakłady, fabryki, kuchenki, czajniki, grzejniki i szczoteczki do zębów nic nie robią, naprawdę można wtedy podładować okoliczne samochody bez przeciążenia czegokolwiek, zwłaszcza jeśli inteligentna sieć rozłoży to sobie w czasie.

Pierwszy przykład podałeś latarnie uliczne - odpisałem, że problemem jest zwiększenie obciążenia, bo one przypadkiem też w nocy świecą a kabel ze względu na koszty zbyt wielkiego zapasu tam nie ma. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Swoją drogą znając jak słabo są zabezpieczone liczniki energii elektrycznej przed zdalną ingerencją, można by się pokusić o szeroko zakrojony atak na takie „inteligentne” ładowarki co komunikują się między sobą czy już rozpocząć ładowanie czy też nie  Dzisiaj pewnie jeszcze nic by to nie dało, ale za 10 lat....

Blackout Esberga?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Gazik napisał:

Blackout Esberga?

Nie czytałem, ale do powyższych wniosków można dojść przeglądając od czasu do czasu kilka portali dotyczących bezpieczeństwa #@#@%# of things i podobnych wynalazków - pełna wolna amerykanka. Coś jak ostatnio sparodiowane podejście naszego rządu do OZE, czyli strategia „No i ...”  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja mam coś takiego

Z uwagi na to że syn może mieć dopiero prawko B1 a do szkoły ma 40km i codziennie dojeżdża kupiliśmy takiego dziwolunga rometa na prąd z gniazdka samochód okazał się ciekawym rozwiązaniem w porównaniu z axiamami i tymi innymi pierdzacymi dziwactwami przejechanie 100km to koszt okolo 5pln Max 7pln to w zależności od pory roku i warunków atmosferycznych 

Eksploatacja przy przebiegu 12tys to zepsuta stacyjka 29pln z przesyłką, łożysko kola 7pln kupione w sklepie z lożyskami na miejscu i to tyle, jak do tej pory jestem zadowolony sam czasami wyskocze na miasto bo to takie zwinne jest 

IMG_0703.jpg

IMG_0701.jpg

Edytowane przez Pitercvc
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładowany jest zawsze do pełna naładować to od 0 do 100% to koszt 7pln u mnie jest to auto ponad rok i latem realny zasięg to okolo140 km mówimy o jeździe w dzień na światłach do jazdy dziennej (takie też kupiłem za 70pln pasowały w fabryczne miejsca idealnie)W trybie szybkim tj.max 65 km/h bo nikt nawet nie używa tego trybu Eko i sluchaniu fabrycznego radyjka które ma chyba z ćwierć wata:pstryk:

Zimą zasięg spada do ?  

Teraz 

Dzień jest krótszy jeździmy na normalnych światłach 

Pada więc używamy wycieraczek 

Używamy dmuchawy bo zaparowały nam szyby i w celu ogrzania wnętrza (ogrzania to dużo powiedziane ale jakieś ciepło leci) 

Wydajność baterii spada z zimna 

Myślę że tą 100-FKE zrobi

codziennie robi 84 km i cos tam zostaje 

Raz tylko zapomniał naładować to zrobił trasę Lipsko-Ostrowiec-Lipsko-Ostrowiec-Lipsko i brakło mu jakieś 3 km stanął  kolo zalewu postał samochodzik kilka godzin potem pojechali z żoną po niego baterie się trochę zregenerowaly i z prędkością ok 5km/h dojechał do garażu 

Ta trasa którą opisałem to jakieś 165 km ,używał też wtedy trybu Eko

Szkoda że przestali to produkować 

Polska poszła by w dobrą stronę produkujac takie COŚ trochę dopracować te pojezdziki bo czuć w wykonaniu chińską tandete i napewno klientów na to by było

listonosze ,dostawcy ,itp zawsze to lepiej niż skuter 

Mówiąc o tandecie myślałem o przeciekającym szyberdachu musialem to poprawiać 

Samorozkładajacym się fotelu też musiałem to zrobić

Złych połączeniach kostek elektrycznych też się z tym uporałem tj. Znikało wszystko na liczniku ,samochód jechał ale nie wiadomo ile i takie tam o stanie baterii

Co ciekawe znikało po użyciu klaksonu :superhero:problemem byla nie zatrzasnieta kostka elektryczna

A z zasięgiem to zawsze można by go gdzieś podładowac wszedzie mamy gniazdka elektryczne :rolleyes: pelne ładowanie to jakies 6 -7godzin ale można też doładować 

U nas ładuje się nocą bo jest wtedy taryfa nocna więc jest jeszcze taniej

Edytowane przez Pitercvc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

na zaciąg go biorą:mrgreen:

 

byłem się przejechać BMW i3 i stwierdzam że genialny samochód. Jak się tym fajnie jeździ:) naprawdę chcąc samochód do jazdy wokół domu pewnie bym brał. Fakt że u siebie na terenie tam gdzie Subaru rusza że bez problemu ten mielił chwilę i zdążyłbym sobie zaparzyć kawę, ale w codziennej jeździe normalnymi drogami a tym bardziej dla ludzi którzy całe życie jeżdżą ośkami nie dostrzegliby problemu. Samo prowadzenie samochodu bardzo przyjemne, naprawdę bardzo neutralnie nawet przy szybciej przejeżdżanych zakrętach. Jedyny mankament dla mnie to te drzwi, a raczej tylne, żeby otworzyć tylne trzeba najpierw przednie. Biorąc pod uwagę jazdę z dzieckiem jest to upierdliwe, bo muszę obejść otworzyć przednie, albo nachylać się otwierając ze środka i dopiero dziecko może wysiąść. Albo chociaż by zastosowali isofixa na przednim pasażera już byłoby to spore ułatwienie, przynajmniej pod katem dziecka. I to samo z dorosłym przynajmniej ten z przodu musi najpierw otworzyć drzwi żeby z tyłu mógł wysiąść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, chojny napisał:

I o takich drobnostkach pisze  gość, który zimą jeździ mazdą bez dachu... ale w czapce :mrgreen: 

 

i3 fajne jest, sam bym jeździł. :thumbup:

oj tam, już nie jeżdżę, w sumie to przez syf na drodze, bo jakby było sucho pewnie bym nadal jeździł:mrgreen: I dach mam tylko schowany:P

Naprawdę i3 bardzo mi się spodobało i tak jak uznałem że samochodu na co dzień i wyjazdy też dalsze to elektryka na dzień dzisiejszy jeszcze nie ma, to takie i3 bym bez wahania kupował jako pojazd do jazdy do miasta/wokół domu. Jedyny mankament jak dla mnie to z tymi drzwiami, a nawet już bardziej nie to, bo zazwyczaj tak jeżdżę sam z córką, ale brak tego mocowania isofix z przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam parcia, zresztą jak pisałem w przypadku samochodu z przeznaczeniem również na dalsze wyjazdy niestety elektryk jeszcze w moim przypadku nie nadaje się skoro nie jestem w stanie dojechać na baterii choćby od siebie do Warszawy czy Berlina. Więc jeśli coś to mniejszego tańszego, co w razie jakiś problemów też podjeżdżam do serwisu i z założenia mam gdzieś co się zepsuło, a w przypadku takiej Tesli to nawet chyba w PL nie ma gdzie z tym jechać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w PL nie bardzo. Z Teslą najbliżej do Berlina. Jest taki kolunio na YT, Daniel Grzyb bodajże, wypożycza Teslę na wynajem a ostatnio coś mi się obiło o uszy że rozszerzył działalność o wyjazdy serwisowe do Berlina samochodami klientów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...