Skocz do zawartości

czy subaru forester 2006 jest halasilwe w srodku?


funvell

Rekomendowane odpowiedzi

czy subaru forester 2006 jest halasilwe w srodku? chodzi mi o jakosc plastikow w srodku i o glosnosc... bylem na jzdzie probnej subaru foresterem z 2006 2.0 158 KM bo takie chce kupic i w bagazniku lub z tylu pojazdu wszystko klekotalo co prawda bylo to auto firmowe po przedstawicielu wiec mam nadzieje ze to byl powod tego halasu ale tak bym prosil o jakies informacje na ten temat

 

pozdrawiam.

Fun

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam! mam taka nadzieje ze nie powinno:) ale tak jak mowilem to autko bylo po przedstawicielu wiec podejrzewam ze bylo zajezdzone zreszta mialo 202kk zrobione wiec to mowi samo za siebie ale wrato bylo spytac bo chyba dostalem odpowiedz od samego wlasciciela salonu Subaru:)? o ile sie nie myle:P

 

Pozdrawiam!

Fun

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłączam się do pytania (rocznik 2005, jestem posiadaczem od 2 tygodni). Jaka jest "norma" hałasu pracy zawieszenia? Dochodzą do mnie stuki przy pokonywaniu poprzecznych nierówności, byłem na 100% przekonany że winne są łączniki stablizatorów, bo identyczny dźwięk miałem w poprzednim aucie (Ford Mondeo) kiedy elementy te kwalifikowały się do wymiany.

 

Pojechałem więc wczoraj do warsztatu co by zobaczyć jak to wygląda od spodu. Zbiegło się 3 gości-mechaników, zaczęli macać, szarpać itd. co się dało, bez rezultatu, nic nie stuka. Rozłożyli bezradnie ręce, powiedzieli że tuleje są jak w czołgu i że z takim autem to tylko na stacje diagnostyczną na "wytrzęsarkę", bo oni siły nie mają żeby cokolwiek ruszyć...

 

Nie miałem okazji jeździć wcześniej forkiem, ale podobnie jak autor wątku, w moim z tyłu dużo rzeczy klekocze. Zauważyłem, że przy zaciągniętej rolecie jest dużo lepiej. Dodatkowo w kole zapasowym ma coś w rodzaju wyciąganej miski na jakieś drobiazgi, ta miska ma sporo luzu na około i trochę się obija. Sprawdź może czy też taka jest w modelu który kupujesz, przejedź się bez niej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to kombiaki i małe SUV-y są dużo głośniejsze wewnątrz niż jakieś vectry czy pasaty i może to własnie jest to. Sam byłem w szoku jak przesiadłem się z Vectry na Forka. Można się jednak przyzwyczaić. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to kombiaki i małe SUV-y są dużo głośniejsze wewnątrz niż jakieś vectry czy pasaty i może to własnie jest to. Sam byłem w szoku jak przesiadłem się z Vectry na Forka. Można się jednak przyzwyczaić. :mrgreen:

Ciekawy skrót myślowy, nie powiem :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłączam się do pytania (rocznik 2005, jestem posiadaczem od 2 tygodni). Jaka jest "norma" hałasu pracy zawieszenia? Dochodzą do mnie stuki przy pokonywaniu poprzecznych nierówności, byłem na 100% przekonany że winne są łączniki stablizatorów, bo identyczny dźwięk miałem w poprzednim aucie (Ford Mondeo) kiedy elementy te kwalifikowały się do wymiany

 

Być może masz luz na listwie przekładni kierowniczej. W pewnych granicach można go kasować. Ja tak miałem i też byłem przekonany, że to łączniki. Po skasowaniu luzu na przekładni nastała cisza i ponadto reakcja samochodu na ruchy kierownicą stała się bardziej bezpośrednia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

luz łatwo wykluczyć, szybkie krótkie ruchy kierownicą w lewo i w prawo po 15stp :) i słuchać czy jest stukot, a najlepiej na wyłączonym żeby wspomaganie nie zaciemniało sytuacji :)

Ale fakt słychać ten samochód na nierównościach, ale to ma to plusy, auto się czuje, jest umiarkowanie twarde(aczkolwiek praca zawieszenie w audicach lepiej mi pasowała- bezpośrednio, ale cicho). Po jakimś czasie się przestawisz i docenisz..chyba, że nie - na dwoje babka wróżyła :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak inne, ale roczniki 2005 i 2006 o których mowa maja bardzo dobrze spasowane plastiki, nic nie powinno trzeszczeć, piszczeć, itd. Na wolnych obrotach trudno poznać że silnik pracuje, jedynie drążek zmiany biegów lekko drga.

 

Z okolic bagażnika czasem wpada w drganie tablica rejestracyjna, trzeba coś podłożyć lub przykręcić dodatkowymi wkrętami i załatwione. 8)

 

Jeżeli chodzi o hałasy przy pokonywaniu poprzecznych nierówności to TTTM, słyszałem o tym od kilku użytkowników, zresztą u mnie też coś kiedyś popiskiwało ale przestało i nie wróciło. Dzieje się to głównie w okresie zimowym.. :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mowie tu o stukach pukach zawieszeniowo-bagaznikowych bo tych byc nie powinno ale w trakcie jazdy forester JEST glosnym samochodem

 

aerodynamika kiosku ruchu + lusterka jak rakietki do pingponga + kochane nasze szyby bez ramek robia swoje..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mowie tu o stukach pukach zawieszeniowo-bagaznikowych bo tych byc nie powinno ale w trakcie jazdy forester JEST glosnym samochodem

Ale funvell zakładający ten watek pytał właśnie o "stuki puki" plastików i bagażnika :P

kochane nasze szyby bez ramek robia swoje

Tak, ale tylko przy dużych prędkosciach :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JanekS napisał(a):

kochane nasze szyby bez ramek robia swoje

 

Tak, ale tylko przy dużych prędkosciach

 

Jeżeli szyby nie przylegają dostatecznie do uszczelek,hałas i świst jest uciążliwy nawet przy niewielkich prędkościach.

Sam miałem ten problem po zakupie Forka.Zmiana pochylenia szyb w przednich drzwiach załatwiła sprawę przynajmiej

do tej pory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to kombiaki i małe SUV-y są dużo głośniejsze wewnątrz niż jakieś vectry czy pasaty i może to własnie jest to. Sam byłem w szoku jak przesiadłem się z Vectry na Forka. Można się jednak przyzwyczaić. :mrgreen:

 

Ja się przesiadłem odwrotnie i mina jako kierowcy jest taka :cry: , ale pasażerowie wyglądają na :):D 8) szczęsliwych.

 

Forek MY05 XT potrafił być cichuteńki do 100km/h na równym, ale na nierównościach dokuczał. Co do szybkiej jazdy, to komfort w Forku wypada blado przy prędkościach autostradowych i powyżej głównie ze względu na szum powietrza i wydech przeszkadzający pasażerom (mi jako kierowcy wydech zupełnie nie przeszkadzał).

 

Jeśli chodzi o hałas z bagażnika to należy jeździć bez rolety i włożyć jakieś rękawice/gąbkę/szmatę do tego pojemnika przy zapasie, tak aby zniwelować stuki. Co do hałasu z zawieszenia, to u mnie były łączniki - po wymianie na ori - jak ręką odjął.

 

Pozdrawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam pytanie do Andre44

(Jeżeli szyby nie przylegają dostatecznie do uszczelek,hałas i świst jest uciążliwy nawet przy niewielkich prędkościach.

Sam miałem ten problem po zakupie Forka.Zmiana pochylenia szyb w przednich drzwiach załatwiła sprawę przynajmiej

do tej pory.)

jak tego cudu dokonałeś ,mam na myśli ta zmianę pochylenia szyb ,ten szum strasznie mnie denerwuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłączam się do pytania (rocznik 2005, jestem posiadaczem od 2 tygodni). Jaka jest "norma" hałasu pracy zawieszenia? Dochodzą do mnie stuki przy pokonywaniu poprzecznych nierówności, byłem na 100% przekonany że winne są łączniki stablizatorów, bo identyczny dźwięk miałem w poprzednim aucie (Ford Mondeo) kiedy elementy te kwalifikowały się do wymiany.

 

Pojechałem więc wczoraj do warsztatu co by zobaczyć jak to wygląda od spodu. Zbiegło się 3 gości-mechaników, zaczęli macać, szarpać itd. co się dało, bez rezultatu, nic nie stuka. Rozłożyli bezradnie ręce, powiedzieli że tuleje są jak w czołgu i że z takim autem to tylko na stacje diagnostyczną na "wytrzęsarkę", bo oni siły nie mają żeby cokolwiek ruszyć...

 

Update w mojej sprawie [problem rozwiązany]:

Przedwczoraj oddałem auto do serwisu "ogarniającego" Subaru w celu wymiany rozrządu, oleju, filtrów + sprawdzenia ogólnego auta (po zakupie w zeszłym miesiącu, kupiłem "na czuja" ;) ).

Powiedziałem o stukaniu w zawieszeniu, wymienione zostały gumy przedniego stabilizatora, wszystkie hałasy ustąpiły - pozostał jedynie błogi świst przy uszczelkach szyb i telepiąca się roleta z tyłu, czyli jest super ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
jak sie za bardzo dogina trójkąt ,jest rozwiązanie

http://www.subaruforester.org/vbulletin ... ets-59527/

 

Zdecydowanie najlepsze rozwiązanie jeśli dokucza świst powietrza. Wymieniłem te trójkątne elementy na nowe i teraz mam błogą ciszę w aucie - nawet przy prędkościach >130km/h. Montaż dziecinnie łatwy - największy problem to cena tych części (w USA około $50-60 za jeden).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...