Skocz do zawartości

'06 Outback H6 (AKA pan sOBeK ;))


czekker

Rekomendowane odpowiedzi

2006 Subaru Outback 3.0R EDM (H6+5EAT) -- Urban Gray Metallic (45A)

 

Pierwsze Subaru - i od razu najpiękniejszy Outback czyli 3 generacja B)

Daily car i raczej ma u mnie dożywocie :D

LPG nie było, nie ma i nie będzie :rolleyes:

 

W dokładnie takim aucie zakochałem się na targach AMI Leipzig '06 gdzie była możliwość wypróbowania (jazdy testowej):

https://tinyurl.com/OBK-Leipzig

Gdy zapytałem pana "od Subaru" ile mogę nim pojechać, bo prosto spod hali targowej wyjechaliśmy na A14, to usłyszałem, że:

- To auto na tej drodze może jechać 224 kmph.

No i faktycznie tyle poleciało :biglol:

A co więcej, zrobiło to w takim stylu (jechało jak po szynach, przyklejone do drogi), że już byłem pewien, że chcę takie auto :yahoo:

 

Trochę to trwało, ale w listopadzie '17 udało się znaleźć fajną, nigdy-nie-zagazowaną H6, sprowadzoną z Francji.

Przebieg trochę ponad 200kkm, ale wygląda na uczciwy - w Polsce nie był przekręcony, bo znalazłem zdjęcia i raport www.bcautoencheres.fr z września '17.

Raporty autobaza i autodna także wyglądały OK.

 

Na początek trzeba było od razu wymienić wszystkie opony, bo były w strasznym stanie - a, że jeżdżę głównie po mieście (niecałe 15kkm rocznie) to założyłem całoroczne Falken Euroall Season AS200 (japońskie więc muszą być dobre ;))

Do zrobienia był też zderzak z przodu, bo dzień przed zakupem przytrafiła się obcierka -_-

 

Potem pakiet startowy w Klinice Subaru u @Paulus'a czyli:  olej w silniku (Eneos PremiumHyper 5W30), olej w skrzyni (Subaru ATF), olej w tylnym moście (Eneos MultiGear 75W90), wszystkie filtry, płyn chłodzący, płyn hamulcowy, nowe świece (NGK ILFR6B) i jakieś drobiazgi typu żarówka postojowa i zamek centralny w drzwiach pasażera.

Do tego zrobiona geometria oraz pełny serwis klimatyzacji.

A na koniec nowy oryginalny korek chłodnicy, dywaniki gumowe Rigum i oryginalna mata Subaru do bagażnika (chciałem amerykańską beżową, ale ostatecznie stanęło na czarnej europejskiej..).

No i oczywiście świniaki na lusterko i na tył :D

 

 

OK, wrzucam kilka zdjęć świeżo po wyjeździe z myjni (w końcu bez soli :rolleyes:).

 

2006.SubaruOutbackH6.0002.jpg

 

2006.SubaruOutbackH6.0003.jpg

 

2006.SubaruOutbackH6.0004.jpg

 

2006.SubaruOutbackH6.0005.jpg

 

2006.SubaruOutbackH6.0006.jpg

 

2006.SubaruOutbackH6.0007.jpg

2006.SubaruOutbackH6.0008.jpg

 

2006.SubaruOutbackH6.0009.jpg

 

2006.SubaruOutbackH6.0010.jpg

 

2006.SubaruOutbackH6.0011.jpg

 

2006.SubaruOutbackH6.0012.jpg

 

OBK2.jpg

 

Edytowane przez czekker
  • Super! 2
  • Lajk 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykazałeś "trochę" cierpliwości:D Jeździłem takimi i bardzo dobrze wspominam, chociaż Legacy specB daję więcej frajdy.

Bezawaryjnej jazdy z bananem na twarzy życzę!!!

Edytowane przez vexus
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.03.2018 o 09:25, vexus napisał:

Wykazałeś "trochę" cierpliwości:D

 

No niestety musiało minąć ponad 10 lat, żeby zaczął się mieścić w moim budżecie ;)

 

W dniu 12.03.2018 o 09:46, Oczkoo15 napisał:

W końcu założyłeś temat o swoim H6 :yahoo:

 

Cały czas jeździł brudny, że wstyd było wrzucać takie zdjęcia ;)

 

Edytowane przez czekker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wczoraj sOBeK pojechał do lekarza ;)

Tym razem przetestowałem ASO w Mikołowie (czyli Auto-Test Edward Szczypka), ponieważ głównym powodem wizyty były akcje serwisowe dotyczące układu hamulcowego:

http://www.subaru.pl/akcja/sprawdz_vin3.php?action=result

http://www.subaru.pl/akcja/sprawdz_vin4.php?action=result

 

Po dokładniejszym sprawdzeniu okazało się, że temat jest już ogarnięty (wymienione elementy i zabezpieczone antykorozyjnie), więc wygląda na to, że poprzedni właściciel z Francji dbał o auto :dance:

Przy okazji poprosiłem dodatkowo o:

1.  sprawdzenie/czyszczenie chłodnic - było czysto

2.  wymianę paska klinowego - jest nowy Gates

3.  diagnozę drgań (podczas przyspieszania przy ok. 30/40kmph trochę trzęsie budą) - sprawdzony wał napędowy (krzyżaki) i przeguby

 

W kwestii drgań okazało się, że prawdopodobną przyczyną jest lewy przegub wewnętrzny przedniej półosi, więc umówiliśmy się na kolejną wizytę za 2 tygodnie.

Przy okazji do zrobienia będzie jeszcze ogrzewanie tylnej szyby.

 

Aha, poprosiłem także o sprawdzenie stanu podwozia pod kątem planowanego całościowego zabezpieczenia antykorozyjnego i okazało się. że jest wyjątkowo dobrze (w porównaniu do typowych okazów z tych roczników), więc chyba w to zainwestujemy jak się zrobi ciepło :yahoo:

 

 

PS.

ASO w Mikołowie oczywiście polecam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

We wtorek ponownie byliśmy z wizytą w ATS (aka ASO Mikołów) - wymienione osłony przegubów z przodu (lewa wewnętrzna i prawa zewnętrzna).

Z lewej strony była uszkodzona i prawie cały smar wyciekł, a z prawej mocno zapocona.

Podobno przeguby wyglądały dobrze, więc wystarczyło dać świeży smar i nowe osłony - z kronikarskiego obowiązku:

  • 28323AG000 i 28323AG030 (osłony)
  • 28395AG030 (smar)

 

Miałem nadzieję, że dzięki temu uda się zlikwidowac drgania, o których pisałem wcześniej, ale niestety nic się nie zmieniło -_-

Kolejny pomysł to podmiana wału z innego auta i - jeżeli wtedy drgania znikną - oddanie go do regeneracji.

 

Pożyjemy zobaczymy..

Na razie te drgania nie są bardzo uciążliwe i chyba wolałbym zainwestować taką kasę w kompleksowe zabezpieczenie antykorozyjne :ok:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 5 tygodni później...

W piątek odebrałem sOBKa po kompleksowym zabezpieczeniu antykorozyjnym przy użyciu preparatu Waxoyl Professional 120-4.

Oprócz podwozia, także elementy nadwozia:

http://interauto-sc.pl/images/konserwacja-podwozia/konserwacja-podwozia-2.jpg

 

Podwozie wyszło tak:

 

IMG_20180526_180132743.jpg

 

IMG_20180526_174925182.jpg

 

IMG_20180526_174942723.jpg

 

IMG_20180526_174957754.jpg

 

IMG_20180526_175017621.jpg

 

IMG_20180526_175121983.jpg

 

IMG_20180526_175210102.jpg

 

IMG_20180526_180206300.jpg

 

IMG_20180526_175317129.jpg

 

IMG_20180526_175325944.jpg

 

IMG_20180526_175349916.jpg

 

IMG_20180526_175358023.jpg

 

IMG_20180526_175505887.jpg

 

IMG_20180526_175520322.jpg

 

IMG_20180526_175700580.jpg

 

IMG_20180526_175809140.jpg

 

IMG_20180526_175838368.jpg

 

IMG_20180526_180142830.jpg

 

Edytowane przez czekker
  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Standardowe ceny są tutaj:

https://bit.ly/2skSVhJ

 

W przypadku dużych kombi typu OBK/Legacy cena za całość zaczyna się od 1400,- i zależy od tego jak dużo trzeba poświęcić czasu na czyszczenie/przygotowania.

 

Auto musiałem zostawić na 3 dni, ale miałem do zrobienia dodatkowo parę drobiazgów:  podciągnięcie ręcznego, naprawa zamka centralnego w drzwiach i sprawdzenie instalacji ogrzewania tylnej szyby.

Wydaje mi się, że jeżeli jest tak ciepło jak ostatnio i nie trzeba dużo czyścić to 2 dni powinny wystarczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...