Skocz do zawartości

Wszystko o LETNICH oponach do subaru


komancz

Rekomendowane odpowiedzi

ciekawe czy tak jest naprawde

ktos ma te opony

to poprosze o opinie bo jestem nimi zainteresowany ( zwlaszcza na mokrym)

 

Tu masz jeszcze jeden filmik z oceną

 

Poza tym znam kilka osób, które sobie je chwalą. Mają jedną wadę - szybko trzeba kupić nowe :twisted:

Jak chcesz się dowiedzieć więcej to spytaj rotej -a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
A ja kupiłem 4x pirelli p7 215/55r17

 

ciekawe jak się będą sprawdzać. Koledzy nic tu nie piszą o tych oponkach

 

Całkiem niezłe opony, ale jak to w Pirelli , po zuzyciu ok 50 % sa na śmietnik . :cry: kompletnie nie trzymaja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po zuzyciu ok 50 % sa na śmietnik . kompletnie nie trzymaj

 

ciekawe dlaczego? inan guma na zewnątrz i wewnątrz

 

mam nadzieję, ze 30-45k km zrobię

 

jedynie czego się obawiam to czy są proste, tak mnie straszyli oponiarze jak usłyszeli pirelli

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrobel mowi Pirelli, swietne opony... do jazdy na wprost :wink:

 

Tak psy wieszalem na amerykanskiej potenzie M+S, a teraz na upalanie zalozylem Continental PremiumContact (205/55/R16) i... dziadostwo :sad: Auto zrobilo sie cholernie niestabilne - w Kielcach na slalomie ze dwa razy ostro walczylem o zycie. Z zakretu wypluwa, na luku piszcza niesamowicie. I jeszcze na jednej oponie pojawily sie jakies poprzeczne naciecia/pekniecia...

Po zimie koniec pasztetowych eksperymentow, kupie R888 albo sliki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to bez zmian? A chlapacze???

 

Zmiany sa, szpera juz siedzi w aucie, nowy stabilizator i hamulce z WRXa pomieszkuja w garazu, sruby do regulacji zawieszenia tez, a na wiosne planuje kilka rozporek i KYB AGX.

Na silnik to przelozenia miec nie bedzie, a sprzeglo... i tak zachowuje sie podejrzanie. Zreszta, R888 to nie jakis kosmos. A sliki owszem, moga przyczynic sie do dachu :???:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to bez zmian? A chlapacze???

 

Zmiany sa, szpera juz siedzi w aucie, nowy stabilizator i hamulce z WRXa pomieszkuja w garazu, sruby do regulacji zawieszenia tez, a na wiosne planuje kilka rozporek i KYB AGX.

Na silnik to przelozenia miec nie bedzie, a sprzeglo... i tak zachowuje sie podejrzanie. Zreszta, R888 to nie jakis kosmos. A sliki owszem, moga przyczynic sie do dachu :???:

 

To teraz jeszcze 5x114,3, żeby nadać ostateczny szlif temu projektowi i można zakładać slicki.

 

 

 

 

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra cztery zdania o P7

 

kółka są idealnie proste nie biją na boki i góra dół - to sprawdza tylko "Tujko" w świętm wojciechu jednocześnie to dla mnie jeden z najważniejszych parametrów. Wiele razy już oddawałem opony do wumiany dzięki nim. Wyważyć się dawały ale jazda to horror i niemieckie nie znaczy dobre, bo już klika razy rózne made in germany były totalnym śmietnikiem

 

nie hałasują, i są cichsze od yokochama a349 a spec. Kierownica nie lata przy 120km/h, idealna stabilność.

 

wgląd? dość kontrowersyjny, niby 100% letnie, a boki maja jak terenowe :D

Co do trzymania to za wiele nie powiem, ale inaczej trzymają, mam u siebie ślepe rondo testowe gdzie przy a spec wypadam przy przejeździe 50 km.h (prawoskręt) a przy pirelli nie wypadłem. Nie ma tego efektu uślizgu przedniej osi ale to za mało do pełnej oceny.

Wysokość bieżnika nówki to 8,9mm, made in italy.posiadają rant ochronny alu pomimo, że pierlli nie mówi, że jest w danych katalogowych. Generalnie jestem zadowolony

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby kto był zainteresowany, to w Kaliszu szukając oleju do forka natknąłem się w jednym ze sklepów moto na opony Bridgestony 215/45/17 nie pomnę opisu RA 070?- używki, ale na moje oko to 7mm bieżnika było, chcieli 150 zł/ szt, ponoć zdjęte z imprezy, nie wiem czy aktualne bo to był 2 tyg temu. Mogę podjechać i zrobić foto, podać nr tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Specjaliści maści wszelakiej, doradźcie !

Czeka nas zakup opon na "upalanki".

 

Warunki brzegowe ( założenia znaczy się ) :

1) Samochód: Legac Turbo

2) Rozmiar felg: 15" - do tej pory było opony 195/50-60/R15

3) Opony będą używane wyłącznie na do jazdy wyścigowo/rajdowej - żadnej codziennej eksploatacji! :twisted:

4) Z dotychczasowej statystyki wynika że tory to głównie Ułęż i Kielce, ale pewnie trafią się jakieś KJSy, inne zabawy na asfaltach.

5) Opony będą używane pewnie na jesieni, w zimie, na wiosnę i w lecie ( czyli od teraz do ... aż się "zużyją" - oby jak najpóźniej )

6) Priorytetem w doborze są: stosunek ceny/trwałości na torze ( z uwzględnieniem Ułęża ) przy zachowaniu znośnej charakterystyki sportowej na asfalcie która pozwoli się pobawić i pouczyć. Nie walczymy o 0,3 sekundy na okrążeniu

7) Teraz możemy kupić tylko jeden komplet opon. Nie otwieramy zakładu wulkanizacyjnego, nie mamy do tego odpowiednich magazynów, sprzętu, anie zapasu gotówki....

 

Nasze własne typy:

R888 - chyba bardzo ciężko dostać w naszym rozmiarze.

R1R - praktycznie nieosiągalne w 15" - może ktoś ma i chce niedrogo sprzedać ?

 

Bzyk sugerował że warto rozważyć jeszcze

Bridgestone potenza, 40 lub 50 lub 70, albo Pirelli P6000.

 

Ma ktoś jakieś inne pomysły ?

 

Do tej pory na samochodzie "zjedliśmy"

- Toyo T1R -nówki padły po jednym Ułężu w zasadzie ( ale jeszcze dały radę na drugi Ułeż, Kielce i dobicie w Toruniu ) - za miękkie boki opona się kładzie i nie trzyma. Po 4 kółkach ciężko było przeczytać napis "Toyo" na boku opony :???: - Na pewno nie na tor.

- stare "balony" zimówki - po 1 jeździe w Kielcach bieżnik odpadł aż do drutów :D

- Teraz są jakieś stare Dunlopy Sporty, zostało po P2 w Toruniu jeszcze troszkę mięsa, ale Ułęża to raczej nie wytrzyma, a o trzymaniu na asfalcie litościwie nie będę mówił.... - raczej na dobicie na szutrach kiedyś.

- Ja zabiłem komplet drogowych Goodyearów F1 jeszcze na Jagu ( też w Ułężu ) - na subaraka się raczej nie nadają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasze własne typy:

R888 - chyba bardzo ciężko dostać w naszym rozmiarze.

R1R - praktycznie nieosiągalne w 15" - może ktoś ma i chce niedrogo sprzedać ?

 

i R888 i R1R da sie dostać w naszym rozmiarze :mrgreen:

R888 205/50/15 - 356 złociszy sztuka

R1R 205/50/15 - 365 zł za sztuke

 

Bzyk sugerował że warto rozważyć jeszcze

Bridgestone potenza, 40 lub 50 lub 70, albo Pirelli P6000.

 

O bridgestone potenza 40,50, 70 w naszych rozmiarach - zapomnij. Nie ma.

 

Pirelka P6000 wychodzi najtaniej - koło 270 za sztukę.

 

A może ktoś jeździł na Yokohama Parada lub AVS Sport?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Może parę słów "nie na czasie" bo przecież trzeba już zmieniać na zimówki ale nie mogę nachwalić się polecanej przez Jarka P. z Józefowa opony letniej:

 

UNIROYAL RAIN TYRE w rozmiarze 205/70/R15.

 

Świeta opona za rozsądne pieniądze. Wartość opony daje się poznać chociażby w czasie jesiennej słoty i nawierzchni zasłanej gnijącymi liściami. Pomimo temperatur bliskich zeru i wilgotnej nawierzchni przy hamowaniu nie ma ABSOLUTNIE żadnych objawów utraty przyczepności. "Dziadkowy" OUTBACK-owy ABS włącza się naprawdę późno i przy mocnych hamowaniach co świadczy o wartości tej opony. Opony, dodam, mało hałaśliwe.

Na tych UNIROYALach przejeździłem już 7 tys. km.

 

Polecam - bardze trafiony wybór biorąc pod uwagę polskie warunki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UNIROYAL RAIN TYRE w rozmiarze 205/70/R15.

 

z tego co mi wiadomo są rain sport (teraz z oznaczeniem II) oraz RAIN expert.

pewnie chodzi o te pierwsze.

a tak przy okazji, ładny profil tych opon u Ciebie :mrgreen:

 

Cham jestem to w gumiakach po mieście łażę. Łatwiej je w kałużach z łajna odczyścić. :mrgreen:

 

Nie pamiętam jakie to konkretnie opony Sport czy Expert. Na wiosnę sprawdzę :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja kupiłme pirelli p7 i jestem zachwycony, najlepsze ze wszystkich jaki miałem a w szczególności na mokrym. Następne też p7 i każde inne też pirelli a oto powód.

Zakładam opony u specjalistów którzy robią optymalizację i oglądają oponę jak pracuje. Moich 8 pirelli to wszystkie ideał.

 

Goodyeara już nie kupię, bo kupiłem na zimę 4 nówki do turbo świniaka. Mój oponiarz stwierdził że dwie to śmietnik i do wymiany. po 3 tg goodyear wymienił 1 bo druga buja się w normie a krzywa straszliwie. Odwołałem sie i nic nie zdziałałem i powiedzieli, żebym sobie zobaczył,że jest w normie. W trójmiesnie jest tylko jedna maszyna do profesjonalnego zakładania kół firmy hunter na kartuskiej w CNF. Pojechałem do nich, lasery obmierzyły oponkę bicie i wiele takich tam, wałek obciążył oponę potem obroty w lewo w prawo i wynik:

 

bicie 9,5 a przy 10 opona się nie nadaje do użytku - co za łajzy w tym goodyear. Przy wyniku 5 czyje się lekkie drgania na kierownicy. Chłopaki w ramach litości nade mną powiedzieli, że da się w miarę ustawić i ta maszyna przez godzinę przestawiała oponę na feldze aż w końcu znalazła takie ustawienie, że bicie jest 0,5 a ciężarków nawalone 90 gram czy czego tam jest ale test końcowy wygląda ok. Opony wyprodukowane w niemczech.

 

co do re050a na you tube jest test w który wypadają słabiutko

fatalne hamownaie na mokrym oraz aquaplaning

 

dla mnie najważniejszy parametr to zachowanie ma mokrym a p7 to jest dla mnie skok w ina przestrzeń, jeszcza takich opon nie miałem

 

już raz to opisłem i inny wątku dot forestera ale przekleję bo mozę się komu przyda

 

"a ja mogę zdać raport o Pirelli p7, przejechałem już 4k km

 

Kupiłem je z ogromną dozą niepewności. Niby dobre na testach ale nie polecane na forach i przez sprzedawców bo krzywe i niedorobione i takie bla bla bla. Kupiłem Ponieważ mało kto poważny robi 215/55r17 wybrałem jednak pirelli p7.

 

to jest absolutnie najlepsza guma jaką miałem w karierze. To jak się zachowuje na mokrym to jest dla mnie inny wymiar. Jak dla mnie auto prowadzi się rewelacyjnie a opona zapewnia mnóstwo przyczepności. Nawet na mocno nierównych drogach hamując z dość dużych prędkości (oko 120km/h) czuć przyczepność i nie włącza się abs taj jak to było przed Pirelli.

 

Opona jest bardzo cicha.

 

a teraz trochę o jakości opony:

Opony zawsze zakładam w firmie która się zna na optymalizacji, sprawdza czy opony nie biją w pionie lub poziomie gdzie chyba tego nikt nie robi. Moje pirelli p7 są idealne. inne były takie

 

continental ts810 - syf wymiana na nowe - gwaracja 2 opony mace in czech

yokochama sdrive 1 wymieniona, made in japan

yokohama aspec idealne made in japan

continetal sport contact idalne made in france

goodyear ugw3 2 totalny syf 1 wymieniona na gwarancji druga koszmarna ale miesicła się w widałkach krzywości. Wskaźnik masy wirujące 9,5 a klasyfikacja do wymiany 10. do wskaxnika 5 opony raczej nie czuć, że bije. Po godzinnej zabawie na hunterze udało się jakoś ustawić na feldze.

bridgestone bcośtam, nie do ustawienia, krzywe i tyle

goodyear eagle f1 idealne ale wyskoczyły bomble na bokach

teraz pirelli sottozero również idealne, do żony auta

michelin sport alpin a2 idealne okrągłe fatalne hamowanie na głębokim śniegu

miechelin PE okręgłe ale słabe, strasznie piszczą

 

geaolnderów nie opisuje bo to nie jest typowa letnia. Moje były okrągłe.

 

Moje wszystkie poprzednie opony były zdecydowanie gorsze na mokrym asfalcie. P7 też jest świetna na suchym, również bardzo dobra była continental sport contact. Na mokrym (continental) dwa razy nie wyhamowałem i walnąłem jeszcze poprzednim autem. Włączał się abs i 0 hamowania"

 

to tak dla porządku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...