Skocz do zawartości

TERMINY (!!!) oczekiwanie na części i akcesoria


Maciek/Wacek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Ojciec Założyciel
jak wynika z powyższego wyjaśnienia, zamówione części i akcesoria przez klientów nie są realizowane "b. pilne" ... interesujące

Istotnie tak jest. Transort lotniczy jest po prostu b.drogi i zmuszałby - stosowany regularnie - do podwyższenia cen części.

A z pewnością uniemożliwłby przeprowadzoną własnie od 01.08 obniżkę tych cen.

Praktycznie żaden importer nie używa tego rodzaju transportu poza przypadkami rzeczywiście pilnymi (np. unieruchomiony samochód).

 

Być może powinniśmy w przyszłości rozważyć ewnetulaność tego typu dostaw na życzenie klienta...

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 269
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Być może powinniśmy w przyszłości rozważyć ewnetulaność tego typu dostaw na życzenie klienta...

 

Pomysł jest o tyle ciekawy i warty rozważenia-wdrożenia, ze z perspektywy uzytkownika potrzebującego auta do pracy, czasem taniej zapłacic drożej za część potrzebną pilnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Istotnie tak jest. Transort lotniczy jest po prostu b.drogi i zmuszałby - stosowany regularnie - do podwyższenia cen części.

A z pewnością uniemożliwłby przeprowadzoną własnie od 01.08 obniżkę tych cen.

 

Obniżki cen osobiście nie odczułem, zapewne z uwagi na zamówienie złożone jeszcze w lipcu :wink:

 

Praktycznie żaden importer nie używa tego rodzaju transportu poza przypadkami rzeczywiście pilnymi (np. unieruchomiony samochód).

 

Być może powinniśmy w przyszłości rozważyć ewnetulaność tego typu dostaw na życzenie klienta...

 

Pozdrowienia

 

Bardzo dobry pomysł! Biorąc pod uwagę, że wszyscy narzekają na terminy ... Może się okazać, że nie będą to pojedyncze zamówienia.

 

Zamówione akcesoria dotarły, czas realizacji +/- 4 tygodnie

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam!

Jestem nowym użytkownikiem (przywitałem się w odpowiednim dziale) i od niedawna posiadaczem auta marki SUBARU (spełnienie młodzieńczych marzeń w czasie kryzysu wieku średniego :wink: ). Przejżałem ten wątek i mam pytanie czy dalej nic się nie zmieniło. Zamówiłem w aso części do naprawy swego samochodu i tu duże tozczarowanie na zawory i prowadnice zaworów długi okres oczekiwania. Jak długi - tu kolejny problem bo jedyne co da się wycisnąć z aso to:

1. Okres realizacji zamówienia to okres do dwóch tygodni ale może być i trzy, ale czasem jest w ciągu tygodnia.

 

2. Nie mogę się wcześniej dowiedzieć ile będę czekał - jak części dojdą to się dowiem.

 

3. Z czego winika powyższe? - nie wiem ale tak jest.

 

Pomijając precyzję ww. odpowiedzi to czy naprawdę przy zamówieniu konkretnych części nie można udzielić konkretnej odpowiedzi z tolerancją np. do dwóch dni, kiedy będą zamówione części?

 

pozdrawiam

 

 

PS

Zaczynam powoli się leczyć z młodzieńczych marzeń i kryzysu wieku średniego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to teraz ja sie wypowiem: rozumiem że może nie być wygibaresu do wzdrygiwatora Justy MY89 na magazynie, ale żeby trzeba było czekać 2 miechy (i dalej czekamy) na skrzynie biegów do podstawowego modelu jakim jest forester my 2006 2.0 n/a ? no chyba że to pierwsza taka awaria w historii SIP i FHI i nikt sie nie spodziewał że gdzieś będzie potrzebna? Sami sobie klientów odbieracie, ojcu tak sie spodobał zastępczy focus 2 że mówi że następny by mu taki wystarczył, mniej pali, poręczniejszy po mieście :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na to wychodzi auto jest/było na gwarancji, serwis w rzeszowie stwierdził że nie obejdzie sie bez wymiany całej, widocznie usterka była większa niż nam sie wydawało, w sumie nie w tym rzecz, ale że aż tyle trzeba czekać na nową to troche przesada. stąd mi sie nasuwa pytanie jeśli nie ma na magazynie w Niemczech tak podstawowego elementu jak skrzynia do świeżego, popularnego modelu, to co jest? Bo mi się zaczyna wydawać ze ten magazyn to taki bardziej wirtualny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak podstawowego elementu jak skrzynia do świeżego, popularnego modelu

 

W "świeżych, popularnych" samochodach skrzynię wymienia się nieco rzadziej od klocków, moim skromnym zdaniem. Nie zakwalifikuję zatem kompletnej skrzyni jako podstawowego podzespołu w magazynie części podręcznych.

 

Bo mi się zaczyna wydawać ze ten magazyn to taki bardziej wirtualny :)

 

Zapewne, lecz wtedy przysłano by Panom skrzynię faksem w terminie góra dwu tygodni :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Będziemy jednak konsekwentnie dążyli do dalszego poprawienia sytuacji - czego (tu nastrój świąteczny) i nam, ale przede wszystkim Państwu. którzy obdarzyliście nas zaufaniem serdecznie życzę .

 

Ja wiem że dzisiaj pierwszy kwietnia, ale proponować naprawe gwarancyjną w terminie 6 miesięcy od przekazania auta to już gruba przesada. To przestaje być śmieszne. Przynajmniej ja straciłem poczucie humoru.

Pytanie do Dyrektora SIP: czy japończycy z Subaru sobie z nas jaja robią że nie potrafią wyprodukować skrzyni biegów czy to SIP tak pogrywa. Sprawa dotyczy skrzyni do forestera 2.0 MT, przewidywany termin naprawy minął 7 stycznia, najnowszy termin to czerwiec.

To są po prostu kpiny, nie mam pretensji do serwisu bo sami tej skrzyni nie ulepią, ale czy ja mam po nią chińską dżonką popłynąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytaj w ASO Dzierżoniów o co dzwonie to mają,może załatwią Twój problem..warto zapytać. :wink:

 

dzwoniłem, nie mają, dzwoniłem do SIP, też nie mają, w Japonii ponoć też nie mają.

 

Pytanie do Szanownej Dyrekcji SIP: Jak to możliwe że w w 21 wieku, ponoć mamy kryzys i nadwyżki produkcji nad popytem na dodatek, na skrzynie biegów do subaru trzeba czekać 6 miesięcy, o ile to będzie 6 miesięcy bo prawnicy mnie pocieszyli że naprawa moze trwać bezterminowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
Pytanie do Szanownej Dyrekcji SIP: Jak to możliwe że w w 21 wieku, ponoć mamy kryzys i nadwyżki produkcji nad popytem na dodatek, na skrzynie biegów do subaru trzeba czekać 6 miesięcy

Szczerze - nie wiem.

Sprawdzaliśmy faktycznie wszedzie gdzie sie dało (łącznie oczywiście z JP): brak. Kiedyś mieliśmy taki właśnie problem ze skrzynią A/T (choć nie 6 m-cy). Pojechałem do JP i po kilku meetingach, korespondencji itp. problem udało się rozwiązać poprzez pewne zmiany logistyczne. Nie chcę niczego obiecywać, lecz w przyszłym tygodniu wybieram się w podróż....

W Pańskim przypadku (niestety !) raczej to już nie pomoże, lecz gdyby się ponownie miało komuś przytrafić ....

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krist dziwne ale jak rozmawiałem z szefem ASO Dz-ów to zdziwił się :roll: i odpowiedział cytuję.. jeżeli obudowa jest ok to mają pełny set naprawczy i z naprawą nie ma problemu.Życzę powodzonka w rozwiązaniu problemu :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no więc ja miałem identyczną odpowiedz, że wszystko jest oprócz obudowy, z czego wnioskuje że uszkodzona jest też obudowa, bo najpierw miało być tylko łożysko wymianiane. Najlepsze jest to że auto nie widziało nawet polnej drogi, 80 tys po asfalcie spokojnej jazdy, a tu taki zonk.

Nie wiem czy rzeczywiście może trwać napraw w nieskończoność, obudowa skrzynie sie pewnie nie zmieści do bagażu podręcznego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy rzeczywiście może trwać napraw w nieskończoność, obudowa skrzynie sie pewnie nie zmieści do bagażu podręcznego :)

 

Kupiłeś sobie auto produkowane w Japonii a nie na Słowacji. Jeżeli części będą płynąć statkiem, trzeba poczekać miesiąć, jeżeli kajakiem ...dwa, jeśli wpław ...należy szykać na dnie Rowu mariańskiego.

 

mamusia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fakt, terminy dostaw to jakaś katastrofa.

 

Jak to mozliwe, że nikt nie może uzyskac dostępu do magazynów części w różnych cześćiach świata??

 

przecież to takie proste, sprawdam w polsce/europie/japoni. Jeżeli nie ma to producemt przecież wie co jaki cykl to produkuje, powiecmy 12 tyg plus transport. To jest tak oczywiste, że aż nie zrozumiałe. Sam zajmuje się zakupami części ale w elektronice, i gdyby jakikolwiek dostawca tak działał, to byłby jego koniec. Brak przewidywalności jest gwoźdzem do trumny kazdego biznesu.

 

czekam na instrukcję do forestera już 8 mc !!!

jakiś czas temu zatarły mi się przeguby od stabilizacji ksenonów - koszmar, świecą tam gdze chcą.

pn 84021SA000 84031SA000

Części zamówiłem chyba w lutym. Co chwile dostawałem jakiś złudne terminy a dzisaj strzał w głowę, może za 12 tygodni jak dobrze pójdze bo i tak nikt nie potrafi tego potwierdzić. Załamka.

sam zacząłem szukać po świecie i zobaczymy co z tego wyjdzie.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czekam na instrukcję do forestera już 8 mc !!!

 

jeśli masz taki model jak na zdjęciu w linku poniżej, czyli ostatnia produkcja 2005 to instrukcją mogę Cię uraczyć bardzo szybko :wink:

 

http://z.about.com/d/trucks/1/5/2/M/05_ ... elecon.jpg

 

jak coś to szczegóły na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
czekam na instrukcję do forestera już 8 mc !!!

 

Instrukcje sa dostępne. Niestety zamówienia na instrukcję nie wpłynęło do SIP.

jakiś czas temu zatarły mi się przeguby od stabilizacji ksenonów - koszmar, świecą tam gdze chcą.

pn 84021SA000 84031SA000

Zamówienie wpłynęło w marcu. Części płyną - mają być w ~18 tygodniu.

(nie było w Europie - płyna z Japonii).

Uruchomilismy system zamówień ekspresowych, który pozwoli w takich przypadkach (= brak cześci w Europie, dostępne w JP) za dopłatą korzystac ze znacznie krótszego czasu transportu lotniczego.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż to sobie wydrukuję, i pokaże w ASO w gdańsku, ciekawe co mi powiedzą :evil:

 

Wiele razy dopytywałem o instukcję... Nawet nie wiem co dokładnie robi aso na przeglądach, i nie mogę tego zweryfikować.

 

nie skomenuję sytuacji z przgubami bo dostanę bana. W czwratek dostałem informacje, że może za 12 tygodni. Przecież takie działanie jest szkodliwe dla wizerunku marki :!: . Ja już wysłałem zapytania do innych firm i dostałem oferty, element dostępny w 14 dni.

 

84021SA000 Sensor vo. autom. Le 78,69eur

84031SA000 Sensor hi. autom. Le 78,69eur

 

Cena znacznie lepsza niż cena z ASO chyba, że człowiek znowu się pomylił. Jak zamawiałem dostałem inną cenę, cena była ceną brutto, we czwartek okazała się to kwota netto. Ciekawe co będze dalej.

 

dziękuję dyrekcji za odp.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

WItam

Droga Dyrekcjo

 

Nastąpiła awaria czujnika ABS w Legacy ,okres oczekiwania na czesc 4-8 tyg. !!!!!!!!!!!!!!!!!!Wd. serwisu

 

Skad taki okres oczekiwania?

Skoro paczka Japonia - Polska okres dostarczenia 7 dni roboczych koszt 17 $?

Koszt podobnej przesyłki Fedex to 50 $ ?

Dlaczego okres oczekiwani w Polsce jest tak długi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo musi sie nazbierac wystarczajaca ilosc przesylek zeby : a) transport byl oplacalny b)Twoja czesc nie kosztowala Cie majatku c) wysylka wielu czesci to mniejsze prawdopodobienstwo zgubienia w czasie transportu i mniej roboty papierkowej przy imporcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...