radekk Opublikowano 17 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2007 5. Czasem (niestety) borykamy się z brakiem części gdziekolwiek (w tym także w Japonii). Coraz rzadziej, ale jednak ... Tylko czemu takie długie to czasami :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 18 Grudnia 2007 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2007 No właśnie... Otóż - zaopatrzenie w części zamienne, podobnie jak każda inna działalność kieruje się "swoimi prawami". I tak np. każdy dosawca części przetrzymuje na magazynie odpowiednio więcej tych elementów, na które jest większe zapotrzebowanie (w języku fachowym nazywa się to częstotliwościa rotacji). Zrozumiałe, albowiem samo przechowywanie części tez kosztuje, a podobnie jak i w innych dziedzinach działaności gospodarczej wynik ekonomiczny się liczy. Że problematyka ta dotyczy także inncyh firm może być udokumentowane b.łatwo na podstawie tylko ostatniego tygodnia, kiedy to w prasie niemieckiej ukazały się dwa artykuły na b. podobne tematy. Jeden dotyczył braku określonych części do "przed"-poprzedniego modelu Audi A8, czy też do poprzedniego modelu Smarta. W obydwu przypadkach nie chodziło o brak przejściowy, czy tez o termin dostawy. Po prostu te części zostały wycofane z oferty. Na zawsze. I koniec. Powyższe nie stanowi, i nie ma stanowić dla nas usprawiedliwienia. Poczynliśmy b.wiele starań w celu poprawienia stuacji. I statystycznie znaczna poprawa nastąpiła. Zarówno przez b. poważne zwiekszenie magazynu w Polsce, poprawę komunikacji z magazynem w Niemczech, zmianę systemów logistyki dostaw lotniczych z Japonii itp. Co oczywiście w żaden sposób nie pomaga tym, którzy po prostu trafili na pechowy zbieg okoliczności. Bo jeżeli części ogólnie jest przechowywanych mniej (zgodnie z pierwszym akapitem), to jeżeli nastapi taka sama awaria w kilku państwach - zdarza się poważny problem. Będziemy jednak konsekwentnie dążyli do dalszego poprawienia sytuacji - czego (tu nastrój świąteczny) i nam, ale przede wszystkim Państwu. którzy obdarzyliście nas zaufaniem serdecznie życzę . Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akarso Opublikowano 18 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2007 Na PW zaraz wyślę Ci namiary na osoby ściągające z Niemiec oryginalne części - co w dodatku wychodzi znacznie taniej. ja też mogę? mogę? :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 18 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2007 Co oczywiście w żaden sposób nie pomaga tym, którzy po prostu trafili na pechowy zbieg okoliczności. Ale co parę razy z rzędu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lezo Opublikowano 18 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2007 Tak tylko delikatnie się dopiszę, że rzeczywiście jest tragedia, o byle duperele czeka sie miesiac lub nawet miesiącami... ludzie tu z USA czesci w 2 dni ściągają, a na byle co z salonu trzeba czekac grubo ponad miesiąć w wielu przypadkach tak jakby ktos po prostu zwlekał z zamówieniem albo gdzieś było przetrzymanie, bo nie wierze, ze tyle idą przesyłki lub dostawy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALEX Opublikowano 18 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2007 Niestety...zamawianie w SIP do totalna porażka (pisze to mimo ogromnej sympatii dla ludzi tam pracujących :!: ) Import prywatny (nie zwracam juz uwagi na cenę, bo ceny w ASO bywaja wkońcu naprawdę konkurencyjne) jest o niebo szybszy....Legalnie, faktura Vat itp. Dlaczego tak jest? :!: Czy Dyrekcja nie widzi,że przez to traci masę klientów? Dlaczego małe firmy potrafią szybciej dostarczyć części niż oficjalny przedstawiciel Subaru na Polskę????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 18 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2007 Ja po ostatniej sprawie muszę powiedzieć że do końca straciłem dobre zdanie na temat SIPu. I nie chodzi tu już o sam fakt trwania naprawy, ale o to że można się zachować jakoś inaczej i potraktować klienta jak partnera, odezwać się do niego, zrobić jakiś gest, samemu zaproponować samochód zastępczy skoro wiedzą że sprawa się przedłuży, a nie robienie klientowi co parę tyg nadzieję mówiąc że już zaraz za X dni część będzie, a oczywiście jej nie ma. Sami robią sobie odpowiednią reklamę i to nie tylko mnie wobec mnie, ale również wobec większości osób pomiędzy którymi się obracam i które widzą ową sytuację. Ciekawe ilu docelowych klientów w ten sposób tracą, kiedyś jak poznali dzięki mnie Subaru, mówili że chcą kupić Subaru, a teraz coraz częściej słyszę jak mówią że jest to ostatnia marka którą by wybrali i faktycznie wybierają inne marki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIAŁ TECHNICZNY Opublikowano 19 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2007 Szanowni Forumowicze! Od września bieżącego spotkaliśmy się z trudnościami w zaopatrzeniu w części zamienne. Sytuacja taka wynikła z przepisów Unii Europejskiej dotyczących sprowadzanych do Europy części zawierających chrom sześciowartościowy. Producenci musieli przystosować wykorzystywane technologie aby spełnić rygory przepisów europejskich, co niestety zajęło trochę czasu. Finalnie udało nam się sprowadzić wszystkie zamówione części i zrealizować wszystkie zamówienia dotyczące części zawierających chrom (części silników, przekładni kierowniczych, przekładni różnicowych, skrzyń biegów) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pin Opublikowano 19 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2007 Producenci musieli przystosować wykorzystywane technologie aby spełnić rygory przepisów europejskich, co niestety zajęło trochę czasu.Zdaje się, że te dyrektywy nakazujące wycofanie szkodliwego dla zdrowia chromu(VI) zostaly wydane w roku 2000 a zakaz zaczął obowiązywać w roku 2007.Czyli faktycznie Unia Europejska dała trochę czasu, dokładnie prawie siedem lat, na stosowne zmiany technologiczne :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 19 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2007 Szanowni Forumowicze! Od września bieżącego spotkaliśmy się z trudnościami w zaopatrzeniu w części zamienne. Sytuacja taka wynikła z przepisów Unii Europejskiej dotyczących sprowadzanych do Europy części zawierających chrom sześciowartościowy. Producenci musieli przystosować wykorzystywane technologie aby spełnić rygory przepisów europejskich, co niestety zajęło trochę czasu. Finalnie udało nam się sprowadzić wszystkie zamówione części i zrealizować wszystkie zamówienia dotyczące części zawierających chrom (części silników, przekładni kierowniczych, przekładni różnicowych, skrzyń biegów) . Rozumiem, ale to nie zwalnia z traktowania klienta jak klienta, a nie jak kogoś kto już kupił samochód i teraz jest tylko problemem który należy olewać. Pozatym miałem kiedyś również podobną sytuację z amortyzatorami. Jakiś klient potrzebował szybko sprawny samochód, który wymagał wymiany amortyzatora i skontaktowano się ze mną czy nie odstąpię swojego który akurat dostarczono, a dla mnie zostanie zaraz wysłany i w ciągu 2-3 dni będzie na miejscu. Akurat miałem ten tydzień do końca wolny i dopiero w następnym parę wyjazdów, więc się zgodziłem. Oczywiście na amortyzator czekałem, 2 albo 3 tygodnie pozbawiony samochodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raga Opublikowano 19 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2007 radekk, imienniku ty mój, aż ci współczuję - kto to widział dzwonić do klienta w takiej sprawie i ją tak załatwić (może prowadzę inny byzzness, ale ja bym sie ze wstydu spalił - a gdzieś poruszany był temat wymiany szyby na wyciągniętą z stojącego samochodu ... Subaru dało i daje ciała... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 19 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2007 radekk, imienniku ty mój, aż ci współczuję - kto to widział dzwonić do klienta w takiej sprawie i ją tak załatwić (może prowadzę inny byzzness, ale ja bym sie ze wstydu spalił - a gdzieś poruszany był temat wymiany szyby na wyciągniętą z stojącego samochodu ... Subaru dało i daje ciała... No może trochę źle napisałem :razz: ,SIP bezpośrednio do mnie nie dzwonił, ale kontaktował się wtedy z Kocarem że ktoś do nich dzwonił czy jest jakaś możliwość szybkiej naprawy, bo ma jakiś ważny wyjazd. Oczywiście ja nie mam nic przeciwko takiemu działaniu jak ktoś jest w pilnej sprawie, a normalnie nie da się dostarczyć części w ciągu paru godzin, a komuś się z tym nie pali i może poczekać te parę dni na część do swojego samochodu, to czemu tak nie robić. Trzeba sobie pomagać. Ale trochę nie miłe jak ja idę komuś na rękę, to żeby olać tego klienta, albo zapomnieć o nim, bo co za różnica, skoro mógł poczekać te 3 dni to jak poczeka jeszcze 2 tygodnie to też się nic nie stanie :sad: I trochę przeraża mnie ta sytuacja, bo rozumiem że może się coś czasem przytrafić, jakiś problem, ale jak parę razy coś takiego się zdarza to mam wrażenie że to jest standard i każdy klient przez coś takiego zmuszony jest przechodzi, bo zaczynam wątpić że to był przypadek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GD GT Opublikowano 21 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2007 chciałbym bardzo serdecznie podziękować Alexowi za szybką pomoc i świetny namiar na części do mojego GT. Wczoraj przyszła ostatnia blacha z Krakowa (dobierałem na dwa razy, tylko wymiana na nowe, żadne cięcie-gięcie). Obsługa fachowa, ceny przystępne, dostawa szybsza niż czas oczekiwania na odebranie telefonu w SIP dzięki Alex! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ojejkoo Opublikowano 27 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2007 Zrozumiałe, albowiem samo przechowywanie części tez kosztuje, a podobnie jak i w innych dziedzinach działaności gospodarczej wynik ekonomiczny się liczy.Pozdrowienia Utrzymanie klienta wg wszelkich teorii marketingowych kosztuje wiele wiele mniej jak jego odzyskanie. Myślę, że chyba lepiej zadbać o to, żeby część zamienna wcale nie leżała na magazynie (koszt składowania), ale jedynie dotarła na czas (koszt kilku telefonów), niż drugi raz zabiegać o względy zawiedzionego klienta. Jeśli mogę doradzić... zlecenie jakiemuś nastolatkowi wyszukiwania "niemożliwych do zdobycia" części w internecie napewno poprawi opinię o terminach. I wszyscy będą zadowoleni. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 27 Grudnia 2007 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2007 Dziękuję za "Doradę" (w okresie świątecznym całkiem niezły substytut dla Karpia). Nie wiem, czy mi pan uwierzy, ale sprawa jest nieco bardziej skomplikowana, niż posadzenie nastolatka przy komputerze z dostępem do internetu... Niestety ! Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ojejkoo Opublikowano 31 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2007 Dziękuję za "Doradę" (w okresie świątecznym całkiem niezły substytut dla Karpia).Nie wiem, czy mi pan uwierzy, ale sprawa jest nieco bardziej skomplikowana, niż posadzenie nastolatka przy komputerze z dostępem do internetu... Niestety ! Nie uważam, że cokolwiek może być na tyle skomplikowane, żeby załamywać ręce i zrzucać winę na logistykę swojego dostawcy. Nastolatek to oczywiście pewne uproszczenie, szkoda, że wzięte dosłownie... Mimo wszystko pomysłu życzę na 2008. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart Opublikowano 31 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2007 Choć jest to możliwe trudna operacja uważam że czekanie na daną część po 6 mies a w pewnym przypadku ponad rok jest "lekkim niedopatrzeniem". Ja rozumiem że czegoś może nie być lub jest trudne do zdobycia ale umawianie klienta na montaż danej części kiedy jej faktycznie nie ma jest ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 2 Stycznia 2008 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2008 Nie uważam, że cokolwiek może być na tyle skomplikowane, żeby załamywać ręce i zrzucać winę na logistykę swojego dostawcy. Nastolatek to oczywiście pewne uproszczenie, szkoda, że wzięte dosłownie... Mimo wszystko pomysłu życzę na 2008. Pozdrawiam A któż mówi o załamywaniu rąk :roll: :?: Nie chodzi też o pomysł (gdybym przy moim stażu dopiero szukał "pomysłu", sam musiał bym siebie zwolnić z pracy ). Chodzi o realizację - i o to będziemy dalej walczyli. Niemniej za życzenia dziękuję (interpretując je jako życzenia sukcesu w realizacji planów i działań). Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esilon Opublikowano 3 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2008 Witam, podsumowywując parę wpisów w tym temacie nadal nie wiem jaki jest termin "standardowy" wg SIP na dostawę części, czy jest takie pojęcie? Jaki jest przyjęty standardowy wg SIP termin realizacji od zamówienia przez serwis jakiejś części do dostarczenia jej w ręce mechanika :?: dziekuje z góry za odpowiedź pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FUKS Opublikowano 3 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2008 "standardowy" HGW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esilon Opublikowano 3 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2008 HGW Nie wierze w to ! Jakiś jest z pewnością określony , tylko jaki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subaryta Opublikowano 4 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2008 HGW Nie bardzo wiem co Hanna Gronkiewicz - Waltz ma do terminów dostępności części (w imię zasady domniemania niewinności, tak właśnie interpretuję użyty przez Ciebie skrót , a tak na serio - prośba o nieużywanie takich sformułowań, choćby i ukrytych) Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esilon Opublikowano 4 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2008 Nie bardzo wiem co Hanna Gronkiewicz - Waltz ma do terminów dostępności części Subaryta, tez nie mogłem w to uwierzyć , a tak serio to jaki jest przyjęty standardowy wg SIP termin realizacji od zamówienia przez serwis jakiejś części do dostarczenia jej w ręce mechanika , możesz coś przyblizyc w tym temacie? dzieki, pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subaryta Opublikowano 4 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2008 esilon, zależy od dostępności części. Wszystko zależy czy jest na magazynie w Europie, w Japonii czy w ogóle w produkcji (tak się zdarza). Jednoznacznej odpowiedzi nie ma. Z tego co mi wiadomo Dyrekcja ostro działa w tym temacie i wkrótce ma się sporo zmienić ale o tym sza No chyba, że się sam pochwali Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciekSubru Opublikowano 4 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2008 esilon, zależy od dostępności części. Wszystko zależy czy jest na magazynie w Europie, w Japonii czy w ogóle w produkcji (tak się zdarza). Jednoznacznej odpowiedzi nie ma. Z tego co mi wiadomo Dyrekcja ostro działa w tym temacie i wkrótce ma się sporo zmienić ale o tym sza No chyba, że się sam pochwali Pozdrawiam "....zależy od..." "....jednoznacznej odpowiedzi nie ma...." ale ".....wkrótce ma się sporo zmienić..." - to dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się