Skocz do zawartości

pin

Użytkownik
  • Postów

    657
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Skąd
    PL
  • Auto
    Forester 2.5XT PPP

Osiągnięcia pin

..:: Profi ::..

..:: Profi ::.. (4/13)

0

Reputacja

  1. http://mapy.interia.pl/directions/drive/Lublin[616u9059-f6e1d5c09834488fb96e89d3cf745749]/Chyrowa,_38-450_Dukla,_Polska[49.54768,21.62309]/Bardejov,_Pre%C5%A1ovsk%C3%BD_kraj,_S%C5%82owacja[49.29466,21.27654]/M0,_Ecser_2233,_W%C4%99gry[47.43731641345412,19.331196391943223]/Ba%C5%A1ka_Voda,_Splitsko-dalmatinska_%C5%BEupanija,_Chorwacja[43.36304,16.94341]/@a79afc8d3ff753307872c30fb9b449ea/map=49.006177,35.892571,6,0,0,normal.day można - może wręcz trzeba ;-) - jeszcze ominąć w całości autostrady na SŁowacji, na tym odcinku nie ma ich wiele Ja przejechałem trasę z Zadaru do Rzeszowa w dziesięć i pół godziny, czyli średnia nieco ponad 100 km/h: http://mapy.interia.pl/directions/drive/Zadar,_Zadarska_%C5%BEupanija,_Chorwacja[44.11678,15.22722]/Koszyce,_Ko%C5%A1ick%C3%BD_kraj,_S%C5%82owacja[48.71662,21.25333]/Rzesz%C3%B3w,_Woj._Podkarpackie,_Polska[50.03967,22.00917]/@a79afc8d3ff753307872c30fb9b449ea/map=47.0745169,22.5052042,6,0,0,normal.day Nie spiesząc się specjalnie, z jakimiś przerwami po drodze, bo dzieci. Jazda w nocy. A, i autostrady na Słowacji nie omijałem. Skoro było mnie stać na urlop w Chorwacji, dlaczego miałbym dziadować i nie wydać paru groszy na słowacką winetę. Jazda przez Austrię i Słowenię to pomyłka,
  2. Plaża raczej ziemista nie piaszczysta, w dno w dużej części muliste. Ogólnie zupowata ta zatoka. Mnie te warunki przyrody nie przeszkadzały, szczególnie że tamtejszy muł podobno taki zdrowy. Ale żonę i dzieci to brzydziło. Dlatego jeśli miałbym polecać cos w tamtej okolicy, to Resort Punta Skala, albo na zielonym przedmieściu Zadaru, w dzielnicy Borik, Club Funimation Borik - świetny osrodek dla rodzin z dziećmi. Ładna piaszczysta plaża, dobre baseny (ze zjeżdżalniami-bajerami), znakomite jedzenie i rzut beretem na zadarską starówkę: http://www.falkensteiner.com/pl/hotel/borik Generalnie popieram jednak Carfita. Hiszpania, np takie miasteczko Salou z ciągnącą się kilometrami piaszczystą plaża, z Portem Aventura, z Aquopolis - oferuje o niebo lepsze atrakcje dla rodzin z dziećmi niż jakiekolwiek miejsce w Chorwacji. I suma sumarum nawet taniej (no chyba, że ktoś wiezie do Chorwacji wyżerkę z Biedronki, to wtedy przepraszam)
  3. Byliby chętni aby wybrać się w tym roku na Rally de Portugal? Rally Pass rodzinny (dla 4 osób ) kosztuje taniej niż 4 oddzielne... Jak też wiadomo, są jeszcze inne zalety wybrania się na taką imprezę w ekipie.
  4. Proponuję już tak nie marudzić. Sprzedaż nowego Forestera, która rozpoczęła się w Japonii miesiąc temu, jak na razie czterokrotnie przekracza planowaną sprzedaż: http://www.fhi.co.jp/english/contents/pdf_en_86479.pdf Uważajcie, bo jeszcze szefowie FHI uslyszą te wasze narzekania i w ogóle zrezygnują ze sprzedaży tego samochodu na naszym rynku. Tak nawiasem mówiąc: Subaru sprzedało w Japonii ponad 8 tys samych tylko nowych Foresterów. A Polsce w tym czasie sprzedano około 23 tys wszystkich samochodów, wszystkich marek.
  5. Biorąc pod uwagę 80 procentowy wzrost sprzedaży r/r w Europie, co by było gdyby jeszcze inwestowali. Nie ma się co dziwić, że musieli trochę rynek schłodzić . W Europie?http://www.acea.be/news/news_detail/new_vehicle_registrations_by_manufacturer/ W Rosji faktycznie jest nienajgorzej. Dlatego nawet myślą o otwarciu tam montownii. W UE w 2013 może być lepiej bo wchodzą te wszystkie nowe modele i wersje... a w Niemczech podstawowa gwarancja zostanie przedłużona 3 na 5 lat.... może tym śladem pójdzie SIP?
  6. Do malkontentów: Subaru obecnie odnotowuje rekordowo dobre wyniki, zarówno w zakresie wartości sprzedaży jak i w ilości sprzedawanych samochodów . W okresie 1.03.2012-30.09.2012, który stanowi u nich pierwszą połowę roku finansowego 2012/2013, odnotowali najlepsze wyniki finansowe od roku 2001, czyli od początku od kiedy w ogóle publikują swoje okresowe wyniki finansowe! Podobnie, 348 000 sztuk samochodów sprzedanych w tym okresie – to rekord wszechczasów! Na przykład w USA, już czwarty rok z rzędu sprzedaż Subaru bije swoje rekordy. W tym roku już na koniec października ilość sprzedanych aut przekroczyła ilość sprzedaną w całym roku 2011. Do bardzo dobrej sprzedaży modeli Legacy/OBK wprowadzonych 3 lata temu, doszedł ogromny sukces XV, nowej Impreza, zbudowanego wspólnie z Toyotą modelu BRZ. Przyszły rok może przynieść kolejny rekord w związku z premierą nowego Forestera. FHI, właściciel marki Subaru, jest stosunkowo niewielkim producentem samochodów, jeśli porównać go z największymi konkurentami jak GM, VW, Hyundai, Ford, PSA, Fiat, czy japońskimi: Toyotą, Honda, Suzuki czy nawet Mazda. W związku z tym ich budżet na badania i rozwój nowych konstrukcji jest odpowiednio mniejszy. Tym bardziej należy ich podziwiać za tak skuteczną strategię jaką realizują. I to jeszcze biorąc pod uwagę w jak trudnej sytuacji znajduje się cała branża motoryzacyjne teraz w okresie kryzysu. Na pewno Unia Europejska nie należy obecnie do najważniejszych rynków dla Subaru. Ale z drugiej strony, tak jak pisałem wczesniej, FHI to mały producent. Trudno oczekiwać żeby był mocy wszędzie i we wszytkim. Jednak, biorąc pod uwagę jaka w tej chwili jest bryndża w sprzedaży nowych aut na rynkach krajów europejskich (u nas przecież też to doskonale widać), może Japończycy z FHI wykazali dalekowzroczność, nie inwestując tak wiele w ostatnich 2-3 latach w swoją pozycję w tym regionie. ;-)
  7. pin

    SUBARU XV

    To dobry olej napędowy.Z rafinerii Lotosu w Gdańsku.
  8. pin

    SUBARU XV

    Na początku zimy 2011/2012 Statoil wprowadził do sprzedaży ulepszone paliwo zimowe DieselGold, ale tylko na 90-ciu (potem docelowo 103-ech) swoich stacjach, na ogólną liczbę 347 stacji.http://nafta.wnp.pl/stacje_paliw/statoi ... 1_0_0.html Ty miałeś prawdopodobnie szczęście tankować na jednej z tych wybranych stacji. Jednak nie wszyscy mieli to szczęście: http://regiomoto.pl/portal/aktualnosci/ ... ie-do-winy Arktyczne mrozy na przełomie stycznia i lutego 2012 zaskoczyły większość ze sprzedawców oleju napędowego w Polsce. W większości przypadków dostawy tak zwanego oleju arktycznego klasy 2 rozpoczęły się dopiero, gdy mrozy juz trwały. No ale cóż, ten olej jest droższy w hurcie niż oleje, które nie spełniają aż tak rygorystycznych wymagań co do temperatury blokady zimnego filtra: http://www.paliwa.pl/news/olej-napedowy ... cie-orlenu.
  9. pin

    2.0 GT DIT

    róznica w cenie koło 70 tyś też w zasadzie nie ma znaczenia , można przeboleć :wink: Oczywście, człowiek gdy się uprze to wiele może przeboleć! :wink: A jeśli mógłbym mieć jeszcze takie pytanie: Powiedzmy, że za rok Subaru zaoferuje na naszym rynku model XV z 2-litrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym (DIT). Jaka wówczzas może być cena tego samochodu? :?:
  10. pin

    2.0 GT DIT

    haubi65, marką premium koncernu Toyota jest Lexus i tam idą najlepsze konfitury.Nie mogą udostępniać najlepszych rozwiązań właścicielowi marki Subaru, bo nastrzelaliby sobie za dużo goli do własnej bramki. BRZ to wyjątek bo to projekt zrealizowany wspólnie przez oba koncerny. Wiedząc, że:- Subaru XV 2.0i CVT o mocy 150KM pali średnio 6,6 l/100km - BMW X1 28i Steprtonic o mocy 245KM pali średnio 7,2 l/100km byłbym gotów jakoś przeboleć te 0,6l/100km, nawet w dobie rosnących cen paliw. 8)
  11. pin

    SUBARU XV

    Luk77, ja spędzałem ferie w Beskidach i tam temperatura pewnej nocy spadła do "zaledwie" -26oC. Okazało się jednak, ze to wystarczyło aby jeden prawie nowy Forester 2.0D wrócił do Krakowa na lawecie (a jego właściciel z rodziną pociągiem), choć jak właściciel twierdził używał tylko zimowego paliwa z renomowanej stacji.W tym samym okresie mojemu koledze odmówił współpracy Outlander 2.0D, i to nie rano przy uruchamianiu, tylko w czasie jazdy na trasie. A kolega nalał wczesniej nie tylko "premium jakości" ropy BP Umlimate, ale jeszcze do tego dodał specjalny dodatek, który mu polecili w serwisie. Adam12, to tyle jesli chodzi o "plotki". :wink:
  12. pin

    SUBARU XV

    I wyłącznie z CVT. Wersje XV wyposażone w CVT legitymują się następującymi wartościami przyspieszenia do 100km/h:1.6i: 13,8 2.0i: 10,7 Jeśli chodzi o 2.0D, to ADAC podaje 9,3: http://www.adac.de/_ext/itr/tests/Autot ... ve_DPF.pdf Dla Nissan Juke 1.6 4x4 podają 8,0: http://www.adac.de/_ext/itr/tests/Autot ... omatik.pdf Porówywanie wersji turbobenzynowej z CVT z wersją turbodiesel ze skrzynią manualną jest zresztą prawie nieograniczonym polem do dyskusji. Jak dla mnie, jako dla kogoś kto potrzebowałby auta rodzinnego (2+2), - Juke 1.6 4x4 odpada ze względu na symboliczną wielkość bagażnika: 190l. - XV 2.0D odpada właśnie ze względu na typ silnika diesel i wynikające z tego powodu niedogodności, szczególnie w zimie. Nie do przyjęcia byłoby, że dzieci siedzące z tyłu miałyby ciepło po pół godzinie, albo, że wracałyby razem z rodzicami z ferii zimowych pociągiem, gdyż samochód taty wziął i zamarzł i trzeba go było odesłać na lawecie do serwisu. Czyli, zwycięzcą takiego porównania samochodów "ładnych inaczej" zostaje poczciwy Forester 2.5XT (2005-2007).
  13. A tak dla ciekawości, jak wygląda sieć serwisowa SUBARU w krajach dawnej Jugosławii (SFRJ)? (na lawecie do Szegedu albo do Budapesztu?)
  14. kitewinger, Forek na trasie pali więcej z kilku powodów, ale głównie dlatego, że Japończycy zestopniowali jego skrzynię biegów pod swoje realia drogowe, nie nasze.Sprawdź jakie obroty ma silnik w twoim Foresterze a jakie w Audi S3, gdy jedzie się na najwyższym biegu, z prędkością powiedzmy 130km/h.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...