Skocz do zawartości

Blacharka Forester SG


POT-FOREK

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Forum,

Chcialbym przedłużyć życie  swojego Forka.

Oprócz tylnich nadkoli, które można dostać na allegro tylko w postaci ćwiartek potrzebuje tez poszycie progów.

I tu zaczynają się problemu bo chyba nikt nie wykonuje reperaturek a nie chciałbym wspawywać przelatanych blach. 

Jeśli ktoś ma już to za sobą to chętnie skorzystam z doświadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łączę się w bólu z Tobą Pot Forek ;)  też chciałbym przedłużyć życie mojego Forysława,na wiosnę chciałbym konserwacje podwozia zrobić konkretną,a potem się zobaczy co dalej,a nie myślałeś może o magiku który z włókna szklanego odtworzy reperaurki i miejsca nie do odratowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da radę znaleźć w necie pod "rekonstrukcja progów" itp... włókno jest dobre ale tam gdzie przy ewentualnej kolizji nie będzie sprawiać zagrożenia i nie zmeniejszy sztywności - progi zdecydowanie odpadają - jedynie blacha gruba :)

 

Myślę, że bez problemu coś wymodzą a i tak są nakładki na progi więc ważne by było dobrze zrobione ( wygląd sprawa drugorzędna ). Ale ma być dobrze zabezpieczone, blacha niewygrzana i powinno być ok :) Pewnie podliczą troche :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ASO mi powiedzieli, że progi to element serwisowy. Mam ten sam problem. Jest ruda, ale jest twardo. Na jesień sam to oczyściłem z purchli i pomalowałem czymś na rdzę dla zabezpieczenia do wiosny. Jak ściągałem nadkole przód to od wnętrza wszystko wyglądało bdb. ten sam problem mam z przodu jak i z tyłu. Wg mnie specjalna farba używana w zabezpieczeniu statków itp może bardzo wydłużyć życie blacharki forka SG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą farbą do zabezpieczania statków to jest dobry pomysł :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wyczyściłeś wszystko do tzw"gołej blachy" zastosuj podkład epoksydowy chemoutwardzalny, daj 2 warstwy , ale nie ąż takie grube.Dużo nie zawsze znaczy dobrze:-)Jeśli chcesz to czymś przykryć, a w zasadzie to trzeba epoksyd czymś przykryć to możesz  zamalować lakierem poliuretanowym.

Jak poliuretan dobrze wyschnie to wtedy daj jakiś dobry bitumik,i masz spokój na wiele lat.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi,

Ale jestem tradycjonalistą i zgadzam się z Lewym87. Jeśli środek auto jest tylko do doczyszczenia i pomalowania to progi zrobiły się miękkie.Nie chciałbym, żeby samochód złożył się jak paczka zapałek przy wstawieniu progów z włókna. Nie wiem jak ma wyglądać połączenie pomiędzy stara blacha i włóknem. Porządny spaw po długości to jest pewność. Nie chce wchodzić w ogolę w temat farby bo to osobny rozdział. 

Impreza ma reperaturki nadproża i tylnich nadkoli. Nie wiem skąd to zaniedbanie FORKA ze strony producentów ?! Komu trzeba uświadomić, ze to ogromny zaniedbany rynek:)?? Rekonstrukcja progów Tak, tylko nie chciałbym być pierwszy i eksperymentalny :) 

Jest na mapie godny polecenia Forkowy Kowal Nadprożanin?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Obędzie się bez kowala :)

Wylałem swoje frustracje do producentów części. Większość była niewzruszona, dla niektórych nie stanowiłem partnera do rozmowy, ale trafiła się na przykład taka odpowiedz:

 

"progi możemy wykonać na podstawie wycinka lub przyjazdu do nas koszt ok 30 zł zaś reperaturkę błotnika tylko przyjazd do nas i musimy skanować czas wykonania jednej strony ok tygodnia koszt jednej strony 100 zł oczywiście cały koszt pozostały bierzemy na siebie."

 

Niestety mam trochę za daleko bo to producent z Małopolski. Jeśli jest chętny na przetarcie szlaków i ma niedaleko to trzeba wsiąść do Forka i obrać kierunek:

Kamionka Mała 192

34-602 Laskowa

(po wpisaniu adresu i dodaniu tekstu "czesci" nazwa producenta na pewno się pojawi)


 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może więcej osób to przeczyta ale warto wyróżnić post POT-FOREK-ka i dobrze by było gdyby jakaś grupa - właśnie trzeba to na grupę małopolską wrzucić, zrobić zrzutkę po "1zł"  by zeskanować błotniki i to co nie jest dostępne do subaraków i niech sknują wszystko :) sporo osób na tym skorzysta bo już będzie wiadomo gdzie szukać ewentualnych reperaturek. Oby nie były potrzebne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem ze do reperaturek blotnikow tylnych czesto wykorzystuje sie blotniki przednie..

ja robilem kompleksowa konserwacje tylnych nadkoli,darcie do golej blachy doslownie wszystkiego,podklad epoksydowy i konserwacja preparatami sika.mam sporo fotek z zabiegu:),zaintersowanym moge podpowiedziec co i jak bo mam troche doswiadczenia w tej dziedzinie.

Edytowane przez ddzsubaru
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedź Adasch ale ceny w ASO są grube jeśli chodzi o blacharkę.

Próg 1060.-

Błotnik tył 2608.-

Ceny netto

Skanowanie pomoże zaoszczędzić sporo pieniędzy każdemu kto chcę zrobić blacharkę.

Ceny z ASO w tym przypadku wysyłają Forki na złom.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz to ja czuję siłę Forum:)!!

Mam tylko prośbę, jeśli ktoś się już poświęci czas na dojazd to niech zrobi komplet a nie tylko interesującą go stronę.

Tu nie ma cudów, tak jak ja miałem problem rok temu z prawym nadkolem, tak teraz w rdzawym wyścigu uczestniczy również lewe i nadproża...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3/11/2017 o 20:37, ddzsubaru napisał:

wiem ze do reperaturek blotnikow tylnych czesto wykorzystuje sie blotniki przednie..

ja robilem kompleksowa konserwacje tylnych nadkoli,darcie do golej blachy doslownie wszystkiego,podklad epoksydowy i konserwacja preparatami sika.mam sporo fotek z zabiegu:),zaintersowanym moge podpowiedziec co i jak bo mam troche doswiadczenia w tej dziedzinie.

 

A gdzie robiłeś tą konserwację? Szukam we Wrocławiu lub okolicach jakiegoś zakładu gdzie mi porządnie oczyszczą i zakonserwują auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje niektórym zmianę strony na Demotywatory.

Przy nadkolu nic nie trzeba zdejmować ani demontować. Problemy będą przy skanowaniu progów bo trzeba zdjąć plastikowe nakładki. 

Zawsze można zadzwonić do producenta i dowiedzieć się więcej przed przyjazdem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już ktoś podjedzie i zeskanuje dla  Forka SG błotniki tylne, niech koniecznie da znać w tym wątku. Chętnie się dorzucę do kosztów skanowania. Można będzie wtedy rozumiem zamawiać reparaturki na odległość z dostawą do domu , tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...