mam forester z 99r turbo-s,powiem szczerze ze zmeczylo mnie to auto nie przespalem przez nie ostatnie dwa tygodnie(robilem je poprostu w nocy ze wzgledu na brak czasu):),szkoda ze znalazlm ten watek jak auto juz uleczone..
objawy mialem jak prawie kazdy dlawienie przy przyspieszaniu od 2 tys i poszarpywanie.auto ma na swoj wiek bardzo maly przebieg 117tys km,ale mimo malego nalotu uciazliwa byla nim jazda.bledow brak do diagnozy mam carman scana dosc dobrze diagnozuje to auto wlacznie z parametrami.
sprawdzilem:
-dolot
-wymienilem wszystkie uszczelki
-sprawdzone podcisnienie manometrem(-670 mbr)czyli ok
-podkladane czujniki walu,walka
-podkladany map
-podlozony drugi strownik silnika
-wymieniony przeplywomierz na oryginal nowy i tu mala poprawa,mimo ze dokladnie zmierzylem przeplywke z auta i napiecie referencyjne bylo idealne.
narastalo rowno liniowo 1,2 v na wolnych max 3,75v pod pelnym obciazeniem..wahania podczas przyspieszania nie przekraczaly 0,20v
ale nowy maf troche zmniejszyl poszarpywanie..
-wyczyszczony krokowy
-wyczyszczona rzepustnica mimo zniklego zabrudzenia
-wyregulowalem tps (0,4v zamknieta przepustnica 4,6v max otwrta)
-zmierzone cisnienie paliwa 3,2 bar na wolnych 3,7 bar pod obciazeniem
-zmierzone cisnienie doladowania miale 0,4 bara ,skrecilem aktuator o 2 o broty i mam 0,5 delikatnie sie poprawilo.
-przeczyscilem wszystkie styki elektryczne preparatem
-czujnik stukowy odkrecalem czyscilem podloze montazowe dokrecalem dokladnie 20 nm
-wymienilem przewody mimo ze moje byly jak nowe
-swiece zaplonowe
-mialem sie zabierac za zawory ale nie chcialo mi sie wierzyc ze to ich wina,bo auto mialo przeblyski ze chodzilo ok(uszczelki oczywiscie kupilem juz)
i d..pa auto jak szarpalo tak szarpalo..i nosilem sie z zamiarem zeby je sprzedac bo rece i cycki mi juz opadaly ale nie moglem sie z tym pogodzic ze dlugo szukalem tego auta i utopilem w nim duzo kasy,pracy i powiem szczerze zrobilem maly myk ze stukowym i w koncu jak reka odjal
auto jezdzi swietnie plynnie jest bardzo mocne od 2300odr ladnie sie zbiera i ciagnie do 5 tys plynnie bez zajakniecia.
zrobione dopiero 230 km po modyfikacji ale na razie jest poprostu idealnie.nie bede sie wychylal na czym polega przerobka bo musze sie jeszcze upewnic ze problem nie wroci.