Jump to content

gwozdz.p

Nowy
  • Content Count

    16
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutralny

About gwozdz.p

  • Rank
    ..:: Świeżynka ::..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Wrocław
  • Auto
    Forester SG '06 2.0 N/A
    Opony AT + lift

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Odkopuję temat bo u mnie też cieknie olej z okolic rozrządu od strony kierowcy.. pacjent to Forester SG '06 z silnikiem EJ204 DOHC wolnossący. Poniżej zdjęcia dołu silnika i pytanie którędy to może cieknąć oraz czy robota będzie problematyczna. Co ciekawe pod całym silnikiem mam metalową osłonę na której po zdemontowaniu nie ma śladów oleju.
  2. No dobra, z braku uczestników dziś poligon odpada. @Klim daj na siebie namiar to może bezpośrednio się zgadamy w jakiś dzień.
  3. Proponuję sobota (05.08) o 17:00 spotkać się na parkingu przy Marino (ul. Żmigrodzka) pod McDonaldem, stamtąd razem pojedziemy na poligon. Na miejscu dogadamy się co do poziomu "trudności" ale stawiam na spokojne poznanie możliwości swoich i samochodu a nie niszczenie auta. Postaram się poprowadzić tak, żeby zminimalizować możliwe otarcia ale musicie się przygotować psychicznie że jakieś nisko wiszące gałęzie na pewno będą. Myślę że pojeździmy jakieś 1,5 - 2h więc do 19:00 zakończymy żeby nie psuć ewentualnych planów na wieczór. Zainteresowanych proszę o kontakt tel/sms (nr do mnie macie w pierwszym poście).
  4. W Cieninie trzeba wiedzieć gdzie można w miarę bezpiecznie pojeździć a gdzie się nie pchać bo część terenu jest totalnie zryta przez ciężkie zmoty. Na tym poligonie mam obcykane miejsca do techniczej zabawy SUVami bez dewastowania auta ale jak ktoś jest wrażliwy na możliwe zarysowania lakieru gałęziami to niech 2x przemyśli
  5. gwozdz.p

    Forki SG na 18"

    Jeśli ktoś ma dylemat jaki rozmiar opon 18" wybrać to mogę podpowiedzieć, że u mnie w SG polift na lekkim lifcie zawieszenia (+1 cal) wchodzi opona 235/60/16. Lewa strona przód z agresywną oponą AT i grubym bieżnikiem (11mm) minimalnie ociera o plastikowy tył nadkola przy max kompresji zawieszenia ale nie powoduje to żadnego problemu, otarcie jest ledwie widoczne i nieodczuwalne/niesłyszalne. W związku z tym myślę, że max rozmiar szosowy co wejdzie w SG przy fabrycznym zawiasie w 18" to 235/50/18 i tu już komfort powinien być niezły bo trochę gumy na feldze jest. W najgorszym wypadku można nieco podgrzać i dogiąć plastik w nadkolu. W SF będzie problem z niskim tylnym "kielichem" amortyzatora więc taki duży balon nie wejdzie.
  6. No proszę, myślałem że temat dawno zdechł a tu jednak ktoś jest chętny. Możemy się wstępnie zgadać na Cienin w ten weekend (5/6 sierpnia). Będzie zabawa dla podniesionego forka, Tiguan przejedzie bez problemu. Opony najlepiej AT ale na szosowych pewnie też ujedzie, w razie czego wytargamy.
  7. Regulację pochylenia koła robisz wstawiając śrubę regulacyjną w miejsce oryginalnej w amortyzatorze (górna, oznaczenie 12 w rysunku poniżej): http://opposedforces.com/parts/forester/en_s11/type_9/suspension_and_axle/rear_shock_absorber/illustration_2/
  8. Oho.. ja tu widzę silną ekipę pod wezwaniem a nie początkujących. Zielony forek Pawła jakby znajomy z ostatniego pojeżdżania po piaskowni
  9. Ja mam na zbyciu komplet śrub regulacyjnych na tył firmy PowerFlex, klasa 10.9 (bardzo wytrzymałe). Montowałem takie u siebie w Foresterze żeby ustawić kąty tylnych kół po podniesieniu auta o kilka cm. Jeśli potrzebujesz takie to daj znać na PW, dogadamy się https://www.powerflex.co.uk/black-series/products/Camber+Bolts-2885/1.html http://www.powerflex.co.uk/i/product_images/13-PFA100- FI A4.pdf
  10. A gdzie robiłeś tą konserwację? Szukam we Wrocławiu lub okolicach jakiegoś zakładu gdzie mi porządnie oczyszczą i zakonserwują auto.
  11. A są jakieś plany na podobną "akcję" dla średniozaawansowanych
  12. Trochę pogrzebałem na forum i znalazłem kilka ciekawych opcji na mniej lub bardziej wymagające wyjazdy: Stare trasy Rusko Trophy zapisane przez bylego bywalca tego forum (lesniczy007): https://www.wikiloc.com/wikiloc/user.do?id=812032 Opis trasy Rusko 2011: https://forum.subaru.pl/topic/37656-wrocław-lekki-offroadzik-propozycja-spotkania/?do=findComment&comment=1188426 Kolejna krótka traska w okolicachg Wrocławia (tą już kiedyś robiłem, całkiem przyjemna): https://forum.subaru.pl/topic/37656-wrocław-lekki-offroadzik-propozycja-spotkania/?do=findComment&comment=1134518 Opis trasy na stawy Milickie (z roadbookiem - to z kolei forumowy Jedrek_WRO) http://domaszczyn.blogspot.com/2011/11/opotkami-na-stawy-milickie.html W starym wydaniu "TRASY OFF-ROADOWE DLA POCZĄTKUJĄCYCH" z BF Goodrich jest jedna trasa w kotlinie Kłodzkiej ale podobno wcale nie taka łatwa i najlepiej na co najmniej 2 auta jechać. Trasa 4 pancernych: Zgorzelec - Żagań W Dzikowcu koło Kłodzka jest profesjonalny tor offroad https://www.facebook.com/TorOffRoadDzikowiec/ W Jeleniej Górze jest też dzierżawiony przez prywatnego właściciela duży poligon (300 ha), wjazd po wcześniejszym umówieniu (50 zł za dzień) https://www.facebook.com/events4x4/ https://www.facebook.com/poligonjeleniagora/ Tor motocrossowy Oborniki Śląskie / Wilczyn (podobno zamknięty.. ale pewnie da się wjechać UPDATE: sprawdziłem, da się..) https://www.google.pl/maps/place/Wilczyn+Leśny/@51.2882023,16.9455099,500m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x470f92a4c966d12b:0x30238a5244703826!8m2!3d51.2820561!4d16.9566682 Jeszcze podobno są inne tory motocross w okolicach Wro: - Mokry Dwór pod Wrocławiem (koło fabryki wody ? UPDATE: ten niby zamknięty.. ale to się okaże ) - Jeszkowice kierunek Wojnów - Tor Borów Motocross, https://en-gb.facebook.com/BorowMotocross Ruda Śląska, ul. Pokoju 13 - tor szutrowo-offroadowy buggy, paintball i inne tego typu atrakcje https://www.facebook.com/Pokoju13/ http://pokoju13.pl/ https://www.facebook.com/Tor-buggy-Dakar-Drift-Ruda-Slaska-170328182982198/
  13. Witam, szukam towarzystwa na weekendowe wyjazdy w teren w okolicach Wrocławia i na terenie dolnośląskiego. Wiem, że jest u nas grupa ludzi którzy pojeżdżają po mniejszych lub większych dziurach - chciałbym złapać kontakt i od czasu do czasu ustawić się na jakieś małe błotko. Ja mam dość dobrze obczajony teren poligonu w Cieninie pod Wrocławiem i wiem gdzie w miarę bezpiecznie można pociorać Forestera. Jakby ktoś chciał się dołączyć to zapraszam (nie podaję żadnego konkretnego terminu, po prostu dajcie znać kto byłby zainteresowany to będziemy się dogadywać). Jeśli znacie jakieś inne fajne miejsca tego typu to dajcie znać. Druga opcja to są jakieś dłuższe trasy szutrowo-leśno-krajoznawcze, wiem że na dolnym śląsku było kilka imprez takich jak subariady czy Rusko Trophy, chętnie bym zebrał jakieś stare roadbooki i je objechał (najlepiej w większym gronie). Mam nadzieję, że w tym wątku uda się skupić tego typu atrakcje z dolnego śląska Mój namiar: _883_373_295_
  14. Ja byłem forkiem SG, zabawa przednia, teren super, a auta dzielnie szły do przodu.. i pod górę i z góry i w piachu i przez rzeczkę i koleiny i co tam jeszcze było. Cofnęliśmy się tylko raz - przed kompletnie zalanym po roztopach odcinku błotnistej trasy ale tu nawet uzbrojona Vitara Grossa mogłaby się wkleić (szkoda że nie mam zdjęcia jak wyciągaliśmy ją z błota chwilę wcześniej). Gross doskonale znał teren i był świetnym przewodnikiem dając nam coraz trudniejsze "zadania". U mnie bardzo pomagał lift, reduktor i szerokie balony AT (235x60x16) oraz płyta pod silnikiem. Przekonaliśmy się też ile daje obniżenie ciśnienia w oponach - szczególnie na sypkim piachu. Co ciekawe nie odczułem jakoś szczególnie tego, że Forki mają słabą wiskozę w centralnym dyfrze i praktycznie otwarte wisko z tyłu. Chociaż gdy sam jeżdżę po poligonie w Cieninie pod Wrocławiem to są miejsca gdzie nie przejadę ze względu na słaby wykrzyż i brak blokad. Cywilnym autem nie ma się co pchać na takie wycieczki ale lekkie dozbrojenie bardzo poprawia jego możliwości w terenie.
×
×
  • Create New...